Jump to content


Photo

probleem updaten

et10000

  • Please log in to reply
511 replies to this topic

Re: probleem updaten #241 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 7 December 2014 - 19:33

Je moet op OK knop van de ET drukken NIET op de ok van de AB....

Re: probleem updaten #242 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,827 posts

+187
Excellent

Posted 7 December 2014 - 19:37

Druk op de ok button op de box niet de AB

Edited by 40H3X, 7 December 2014 - 19:37.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: probleem updaten #243 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 7 December 2014 - 19:58

Bedankt zover mannen !

Hij flashed nu tenminste.

 

Maar ik ben wel al mijn instellingen,

 

Je moet op OK knop van de ET drukken NIET op de ok van de AB....

 

 

Druk op de ok button op de box niet de AB

 

kwijt.

 

Ik zoek nog effe verdure en kom later bij jullie terug

 

Alvast bedankt om mijn ET terug tot leven te wekken :)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: probleem updaten #244 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 7 December 2014 - 20:03

Had je een autobackup gemaakt ?

Die kun je dan terug zetten via de plugin.

Als je in de plugin bent op "menu" drukken en dan staat die optie erbij.

 

Normaal zou dat dus "auto" moeten zijn dus waarschijnlijk heb je die niet.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: probleem updaten #245 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,827 posts

+187
Excellent

Posted 7 December 2014 - 20:16

Afgezien van de tip van Meega ook even de BackupSuite installeren. Gaat t mis stick erin en je bent zo terug bij je laatste stabiele backup

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: probleem updaten #246 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 7 December 2014 - 20:38

Mijn instellings-problemen waren de volgende :

 

De Flash werd restarted met CCCam - ik gebruik Oscam - effe aangepast - OK

 

Na de Flash had ik mij toch een resem favorites en bouquets enz - maar niet degene die ik zorgvuldig opgebouwd had.

Ik had mijn instellingen wel allemaal met DBE bewerkt en gesaved - die heb ik terug geïnjecteerd - OK

 

Met "AutoBackup" en/of "Backup-Suite" moet ik mij blijkbaar dringend effekes bezig houden want ik wist niet (meer) dat ik na het starten van AutoBackup naar menu moest om die terug te brengen (de zenuwen van het rampogenblik zeker ?)

 

 

NOG EFFE DIT :

Ik ben echt perplex door de snelheid waarmee jullie hier ter hulp snellen indien iemand met een serieus problem te kampen heeft.

 

MIJN DANK IS ENORM !!!!!!


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: probleem updaten #247 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 7 December 2014 - 20:43

 

Met "AutoBackup" en/of "Backup-Suite" moet ik mij blijkbaar dringend effekes bezig houden want ik wist niet (meer) dat ik na het starten van AutoBackup naar menu moest om die terug te brengen (de zenuwen van het rampogenblik zeker ?)

 

 

Normaal doet autobackup dat ook vanzelf ,tenzij je de backup op een usb doet die je verwijderd heb tijdens flashen.

Of dat de backup op een nas staat.

De nas mount is nog niet gemaakt en zal soms pas ook gemaakt worden nadat de backup terug is gezet.

Verhaaltje kip en ei


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: probleem updaten #248 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 7 December 2014 - 21:02

 

 

Met "AutoBackup" en/of "Backup-Suite" moet ik mij blijkbaar dringend effekes bezig houden want ik wist niet (meer) dat ik na het starten van AutoBackup naar menu moest om die terug te brengen (de zenuwen van het rampogenblik zeker ?)

 

 

Normaal doet autobackup dat ook vanzelf ,tenzij je de backup op een usb doet die je verwijderd heb tijdens flashen.

Of dat de backup op een nas staat.

De nas mount is nog niet gemaakt en zal soms pas ook gemaakt worden nadat de backup terug is gezet.

Verhaaltje kip en ei

 

Mijn Autobackup staat op mijn harde schijf, maar die heeft tijdens het flashen blijkbaar niet gewerkt want er klopte niets van al mijn settings meer.

Daar moet ik mij toch effe in verdiepen hoor.

Voor alle duidelijkheid : aangezien ik dan toch aan het flashen ben gegaan (met de OK knop op de ET deze keer)  heb ik meteen de laatste flash genomen : OpenPLi-4.0-beta-et8000-20141205_usb

 

En wat is een nas Meega ? (Ik ben duidelijk een beginnelingske hé :) )


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: probleem updaten #249 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 7 December 2014 - 21:05

 

En wat is een nas Meega ? (Ik ben duidelijk een beginnelingske hé :) )

 

Een harde schijf via het netwerk!! :)


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: probleem updaten #250 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 7 December 2014 - 21:45

Heb hier ook een vu+ duo ( met een nieuwe condensator ) met openpli 2.1 draait hier zonder problemen met opnemen en afspelen van opnames ook mkv,avi,dvd,iso draaien zonder problemen

en in principe mis ik niks tov van mijn xt10000 met openpli 4.0 ;) ;) ;) ;)


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: probleem updaten #251 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,827 posts

+187
Excellent

Posted 7 December 2014 - 22:25

Updaten is echt geen noodzaak, maar een optie. Nu er nightly builds zijn is er altijd een risico dat er iets mis kan gaan. Als je autobackup hebt aanstaan is een flash appeltje eitje en het PLi team mag toch verwachten dat als een Linux/enigma2 ontvanger kiest je enig sinds weet wat je doet.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: probleem updaten #252 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 8 December 2014 - 20:38

Heren net mijn Solo2 met de Build van 8-12-2014 geflashed ging als een zonnetje. :)

 

Vervolgens gekeken of er nog updates waren, was ff schrikken twee maar :D

 

Wat is het PLI team toch goed bezig ;)


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: probleem updaten #253 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,943 posts

+1,751
Excellent

Posted 8 December 2014 - 20:53

We komen er wel... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: probleem updaten #254 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 8 December 2014 - 21:09

Nu we toch bezig zijn in een adem door die gstreamer1.x  er achteraan. Dan hebben we dat ook maar gehad ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: probleem updaten #255 gerrie5

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 9 December 2014 - 04:58

Goede dag

 

Iedereen praat over opnieuw flashen maar ik kan het nergens vinden waar ik het moet vinden om dat te downloaden zoek me een ongeluk kan iemand hier een link opzetten alvast hartelijk dank



Re: probleem updaten #256 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 9 December 2014 - 05:54

Goede dag

 

Iedereen praat over opnieuw flashen maar ik kan het nergens vinden waar ik het moet vinden om dat te downloaden zoek me een ongeluk kan iemand hier een link opzetten alvast hartelijk dank

http://openpli.org/



Re: probleem updaten #257 Beriet

  • Senior Member
  • 25 posts

0
Neutral

Posted 12 December 2014 - 11:31

Na flash van 28 november nu op 12 december gewoon een update(88 updates)gedaan op mijn DM 8000: perfect verlopen !



Re: probleem updaten #258 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 12 December 2014 - 14:27

Net even mijn vu ultimo opnieuw flashed met de build van vandaag via auto install en ik moet zeggen TOP,na de flash heb ik nog even gecontroleerd op updates en er waren er drie die heeft hij ook netjes installed dus alles ging prima !
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: probleem updaten #259 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 December 2014 - 22:29

Bij een kennis vandaag zijn DM800SE ge-flashst.

Is er prima doorheen gekomen en draait weer helemaal OK met een ook een nieuw Hans lijstje.

 

Bedankt voor deze inspanningen.

 

Zie hierboven dat de DM8000 ook goed update.

Zal ik dan vanavond ook bij mezelf eens gaan doen...


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: probleem updaten #260 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 12 December 2014 - 22:55

Hier ook de  Vu  Ultimo  opnieuw  geflashst met de  software  OpenPLi-4.0-beta-vuultimo-2014 12 12_usb daarna  de  box laten   zoeken weer  3 update's geinstall... en  doet weer  goed.


~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users