Jump to content

Photo

Probleem met flashen vu+ duo2

Vu+ duo2

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 23 December 2014 - 12:57

Ben maar even een nieuw topic begonnen. Er staat ook al een stukje in het andere topic met "update probleem" et1000

Maar ik probeer mijn duo2 te flashen met een fat32 USB-stick (2 verschillende sticks geprobeerd) met de laatste image van 22-12.

Het flashen zelf gaat in mijn ogen niks mis mee. Maar als hij dan herstart. Dan krijg ik even het vu logo te zien (was paars, al een tijdje is dit nu een vierkant blokje van vu). En dan schakeld het signaal van de HDMI uitgang uit. En blijft de ontvanger hangen. Ook het kleuren display blijft uit. Het enige wat er gebeurd is dat het lcd display de tekst, double your expectation weergeeft en dat de ventilator vol gas draait. Voor de rest is hij zo dood als een pier. Dus hij blijft ergens in het opstart proces naar openpli hangen in mijn ogen.

Dit probleem doet zich ook voor bij de image van 19/20/21 december. De enige "nieuwste" die wil werken is die van 18 december.

Ik hoop dat iemand van het forum/openpli team mij hier in kan helpen.

En ja ik weet dat er notice staat bij de vu+, maar dit is alleen de melding dat het openpli team nu ook de ondersteuning van vu+ hebben. Dat is ook de reden dat ik hem nu dus wou/moest flashen.

Helaas dus ook geen crashlog te vinden, waar wat uit te herleiden valt.

Alvast bedankt voor de hulp/reacties

Marco
VU+ Duo2
Wavefield T90 uitgericht op 13, 19.2, 23.5 en 28.2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #2 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,509 posts

+397
Excellent

Posted 23 December 2014 - 13:17

Ik zal straks de Duo2 hier eens vers flashen maar ik verwacht eigenlijk geen problemen. Over een uurtje weet ik meer. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #3 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 23 December 2014 - 13:23

Gisterenavond laat mijn VU+Duo2 ge-flashed naar de "nieuwe" situatie.

Alles "weer perfect draaiend, enkel de zender picons opnieuw bijgezet.

Met dank aam het voltallige OpenPli Team :wub:

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #4 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 23 December 2014 - 15:21

Het opstartlogo is ondertussen weer het paarse scherm ipv het vierkante blokje. Dit heeft met de image van vu+ te maken. Versie 1.6(paars) of 2.1(blokje). Kwam er zo achter omdat ik maar geprobeerd had om alles van voor af aan maar eens te proberen. Dus eerst maar eens de orginele firmware (1.6) geflasht, en even snel laten opstarten.

Maar alles wat ik ook probeer. Blijf met het zelfde probleem zitten. :s
VU+ Duo2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #5 DeBeek

• Senior Member
  • 1,490 posts

+47

Posted 23 December 2014 - 15:36

Dan laat je toch gewoon de image van de 18e erop staan.

Er staat toch op de site.

Attached File  jj.jpg   30.98KB   14 downloads

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #6 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 23 December 2014 - 16:41

Mijn duo2 draait gewoon de image van de website, juist om te testen of de image wel goed is, en ik heb geen problemen. Waar het aan kan liggen (zaken die ik niet gebruik):

- backup/auto backup/etc

- cifs (nas) toegang

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #7 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 23 December 2014 - 17:09

Mijn duo2 draait gewoon de image van de website, juist om te testen of de image wel goed is, en ik heb geen problemen. Waar het aan kan liggen (zaken die ik niet gebruik):

- backup/auto backup/etc
- cifs (nas) toegang

Erik,

Gebruik alleen autobackup, maar heb die zonet verwijderd en ook de Back-up directory op de vu. Maar ook dit brengt geen oplossing. In mijn ogen gaat er wat mis met het opstarten van openpli. Normaal geeft hij de tekst weer in het lcd. En dan komt het kleuren scherm in en gaat de power led ook uit. Maar in dat stukje blijft hij bij mij dus hangen. Geen kleuren display en led blijf branden en fan op vol vermogen. En dat doet hij bij mij vanaf de 19de met de images. De 18de gaat nog goed.
VU+ Duo2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #8 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 23 December 2014 - 17:11

Zijn er misschien vanaf de 19e nieuwe drivers in de image verwerkt?

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #9 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 23 December 2014 - 17:16

Denk toch dat de man niet goed update, stick met latest Pli erin en aanzetten (achterop) terwijl je de button indrukt boven de USB-stick !

Bij mij ging dat met de USB-soft van 22-12-2014 perfect. (zie posting #3)

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #10 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 23 December 2014 - 17:16

Het "opstarten van OpenPLi" is in feite drie delen. Eerst wordt de Linux kernel ingeladen door de bootloader. Dan gaat de kernel via het init programma support-programma's opstarten + wat instellingen doen en als allerlaatste wordt enigma2 zelf opgestart. Zolang we niet weten waar het proces stokt, komen we niet verder.

Dus probeer als eerste eens als de machine blijft hangen:

- ping

- telnet/ssh

Als je met telnet of ssh op de ontvanger kunt komen, dan zijn we al een heel eind.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #11 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 23 December 2014 - 17:29

Denk toch dat de man niet goed update, stick met latest Pli erin en aanzetten (achterop) terwijl je de button indrukt boven de USB-stick !Bij mij ging dat met de USB-soft van 22-12-2014 perfect. (zie posting #3)

Hoe zou ik dan wel weer de versie van de 18de kunnen flashen? Inderdaad via USB en powerknop.

Het "opstarten van OpenPLi" is in feite drie delen. Eerst wordt de Linux kernel ingeladen door de bootloader. Dan gaat de kernel via het init programma support-programma's opstarten + wat instellingen doen en als allerlaatste wordt enigma2 zelf opgestart. Zolang we niet weten waar het proces stokt, komen we niet verder.

Dus probeer als eerste eens als de machine blijft hangen:

- ping
- telnet/ssh

Als je met telnet of ssh op de ontvanger kunt komen, dan zijn we al een heel eind.

@erik:
Pingen lukt niet
VU+ Duo2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #12 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 23 December 2014 - 17:39

Dan is de enige manier om iets te weten te komen een seriele kabel aan te sluiten en de kernel log output daarnaartoe te redirecten. Dat klinkt ingewikkeld en is het ook wel, maar er staat hier ergens op het forum nog wel hoe het gaat.

Maar, wat jij beschrijft is typisch voor een update vanaf de "klassieke" image naar de "nieuwe" image. De kernel wordt dan niet goed weggeschreven, waardoor die niet kan worden gestart (zelf meegemaakt...). Dus weet je wel héél zeker dat je echt geflasht hebt en dat dat ook gelukt is?

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #13 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 23 December 2014 - 17:54

Dan zal ik straks eens hier op het forum gaan zoeken.

En ja heb in mij ogen, wel goed geflasht. Heb de versies 18 t/m 22-12 gedownload. En stuk voor stuk per keer geprobeerd. Vuplus directory volledig overgezet naar USB stick. Die fat32 geformatteerd is. Ontvanger uit. Stick er in. Ontvanger aan. Geeft op display weer, update press power. Power indrukken. En wachten maar tot hij finished zegt. Stick er uitgehaald en duo2 start opnieuw op. En hoord dan door te starten. Maar bij de versies 19-20-21-22 blijft hij bij mij dus hangen. Dus daarna ontvanger uit. Image van de 18de op de stick en ontvanger weer aan en het verhaal begint van voor af aan. Alleen start hij dan wel door.

Corrigeer me als er wat fout is gegaan
VU+ Duo2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #14 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 23 December 2014 - 18:46

Andere stick proberen?

Want zoals gezegd, het moet gewoon kunnen werken.

Wat minder kans op problemen geeft, is de zip in z'n geheel op je stick zetten en daar dan unzippen.

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #15 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,509 posts

+397
Excellent

Posted 23 December 2014 - 19:03

Zojuist zoals beloofd even tussendoor de Duo2 geflasht maar behoudens een ander minimaal foutje niets geconstateerd. Loopt als vanouds weer als een zonnetje.
Enkel de autodiseqc werkt niet. Kwestie van handmatig de satellieten ingeven en gaan!

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #16 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 23 December 2014 - 19:17

Probeer anders eens te flashen via ofgwrite of via de backupsuite

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #17 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 23 December 2014 - 19:32

Andere stick proberen?

Want zoals gezegd, het moet gewoon kunnen werken.

Wat minder kans op problemen geeft, is de zip in z'n geheel op je stick zetten en daar dan unzippen.

Bedankt tot zo ver eerst Erik! De opties die je aangeeft is helaas ook niet de oplossing :-( En had al meerdere USB sticks geprobeerd.

Dus nu maar weer terug ge flasht naar de 18de. Rs232 kabel is besteld. Nu alleen nog dat verhaal hier ergens in het forum vinden om dat log via de rs232 poort te krijgen..

Probeer anders eens te flashen via ofgwrite of via de backupsuite

@Pedro, dat zegt me ff niks. Uitleg graag.

@iedereen, bedankt voor het meedenken en mee proberen in iedergeval!!

Edited by Nl2mml, 23 December 2014 - 19:33.

VU+ Duo2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #18 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 23 December 2014 - 19:50

Het flashen kan je ook doen vanaf je harddisk in je receiver via de applicatie BackupSuite (installeren via Menu->Applicaties->Groene knop/Downloaden->Extensions->backupsuite)

Als je de BackupSuite opstart kan je via de blauwe knop een nieuwe image flashen die b.v. op je harddisk staat, je hebt dan geen USB-stick nodig. Kies bij het flashen de standaard methode root+kernel.

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #19 cobus

• Senior Member
  • 4,775 posts

+69

Posted 23 December 2014 - 20:11

Super handig als je ff snel wilt flashen gebruik bijna alleen die methode nog maar.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #20 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 23 December 2014 - 20:43

Het flashen kan je ook doen vanaf je harddisk in je receiver via de applicatie BackupSuite (installeren via Menu->Applicaties->Groene knop/Downloaden->Extensions->backupsuite)
Als je de BackupSuite opstart kan je via de blauwe knop een nieuwe image flashen die b.v. op je harddisk staat, je hebt dan geen USB-stick nodig. Kies bij het flashen de standaard methode root+kernel.

Thnx voor de duidelijke uitleg. Wel verdomd makkelijk! Maar helaas voor dit probleem ook niet de oplossing :-(

Op 1 of andere manier gaat er bij mij in de kernel (zoals ik van Erik heb begrepen) mis. Hopelijk kan ik dit. Morgen met hem verder uitzoeken.

Kan alleen niet vinden hier op het forum wat Erik schreef om de kernel log te redirecten naar de rs232 poort
VU+ Duo2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users