Hallo,
Ik zit behoorlijk met de handen in het haar. Ben nu 48 uur in het bezit van een nieuwe ET10000, en ben er dito
lang mee aan het stoeien.
Ik zal het probleem en mijn acties om het te verhelpen omschrijven.
Hardware:
ET10000
3 x DVB-C + 1 x DVB-C/T2
Open Pli 4 laatste update geflashed + laatste bootloader.
Provider: Ziggo
Opsteekversterker
Kabels: Nieuw en allen van zeer goede kwaliteit, dik en zonder zelf geprutste aansluitingen.
Tuner volgorde A. dvbc B. dvbc C. dvbc D. dvbc/t2 (ingesteld op dvbc uiteraard)
Probleem:
Om de zoveel minuten een freeze van 5-10 seconden op alleen de HD kanalen.
Geprobeerde oplossingen zonder effect.
1. Tuners positie veranderd van dvbc dvbc dvbc dvbc/t2 -> dvbc dvbc dvbc/t2 dvbc EFFECT: Bij deze setup
kon ik eindelijk een kabelscan doen en uberhaupt kanalen vinden. Met originele setup vond ik geen kanaal op geen enkele
scanmethode. Vanaf hier dacht ik eureka maar daar waren de vervelende freezes.
2. Kabels geinspecteerd. Ik heb 2 maanden geleden bij betrekken van mijn huidige woning
een Ziggo monteur laten komen bij de aanluiting om voor de zekerheid alles door te meten en aanslutingen
te controleren. Monteur besloot wand doos te vervangen dit voor de zekerheid deze was niet helemaal Ok. De opsteekversterker die ik gebruik
was prima volgens de monteur en ik had een goed signaal niet te zwak niet te sterk. Daarnaast gebruik ik mijn oude DM800HD SE nu in de slaapkamer en
deze heeft geen enkel probleem zoals de nieuwe ET10000. Bekabeling ben ik erg precies mee dat dit sowieso in orde is.
3. CCcam 2.30 verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
4. OpenPli opnieuw geflashed.
5. Kanalen meermalen gewist en opnieuw laten scannen met de juiste instellingen:
Stappen van 1000 Khz
Netwerk doorzoeken: Ja en Nee geprobeerd
Gelderland: 43142
164
6900
HD lijst: Ja en Nee
6. Nogmaal tuners in allerlei configuaraties geplaatst tot alleen een enkele erin in verschillende sloten
maar mag allemaal niet baten.
Eigenlijk alles wel geprobeerd ook wat sowieso niet gaat werken.
Lees eigenlijk niemand over dit probleem.
Word er echt helemaal naar van, loslaten gaat niet haha.
Dus mooi moment om de hulptroepen in te schakelen.
Iemand?