Jump to content


Photo

VU+ duo bevriest bij opname

vu+opnemen zappen bevriezen

  • Please log in to reply
33 replies to this topic

Re: VU+ duo bevriest bij opname #21 hyperbo

  • Senior Member
  • 28 posts

+1
Neutral

Posted 29 January 2016 - 04:02

Hoi Barry;

 

 

Ik had hetzelfde probleem ; Na lang zoeken heb ik de oorzaak gevonden; de koelventilator werkte niet meer waardoor de boel oververhit werd en begon te flippen...na vervanging...terug alles ok.

 

Misschien is het bij U ook hier het probleem ( het valt werkelijk op dat deze ventilator niet werkt; als je uw hand op de linkerbovenkant legt voelt deze heel warm aan....na herstelling van de koelventilator is dit beduidend minder.

 

 

Groetjes...Dirk

 



Re: VU+ duo bevriest bij opname #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 January 2016 - 10:44

Elke STB moet prima zonder ventilator kunnen draaien. Ik denk dat het een ander probleem maskeert.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ duo bevriest bij opname #23 barry7591

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 29 January 2016 - 11:13

@littlesat en alle andere helpers.
Probleem opgelost door het zeer professioneel vervangen van de kapotte elco en nog een paar andere boosdoeners (elco's) zodat het probleem nu structureel is opgelost door een reparatiebedrijf uit Hengelo. Alle verschijnselen die de box vertoonde in aanloop naar het definiteif afsterven, zijn te wijten aan dit probleem. De processor krijgt in het begin na het aanzetten nog even voldoende stroom via de elco om vervolgens in de loop van de tijd steeds vaker onder zijn spanningsdrempel te komen en de box te laten bevriezen. Uiteindelijk houdt hij er dus helemaal mee op. Krijg je dus de verschijnselen die ik in mijn eerste melding heb beschreven, dan kun je er vrijwel zeker vanuit gaan dat de beruchte elco van deze box het gaat begegeven. Littlesat had het meteen bij het rechte eind. Ook anderen wezen daarop. Bedankt voor alle hulp. Wat mij betreft is dit topic gesloten.

By the way: alle data stond nog op de HDD en de HDD werd meteen weer herkend door de box. Geen mounten nodig. Allemaal dus ook het gevolg van de kapotte elco.

Edited by Frenske, 29 January 2016 - 16:27.
Ik heb de sluikreclame aangepast.

VUDuo+, OpenPli 4.0, 500 GB HDD


Re: VU+ duo bevriest bij opname #24 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 30 January 2016 - 12:17

Het hierboven beschreven probleem lijkt wel enigszins op mijn problemen met een Vu+ duo2. Hiermee heb ik ook zo nu en dan dat de box helemaal bevriest tijdens het kijken van een opname.

 

Mijn vraag is dus of het probleem met de elco's ook voor de duo2 geldt. Als ik weet welke elco's het zijn, kan ik ze waarschijnlijk zelf wel vervangen.

 

MM



Re: VU+ duo bevriest bij opname #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,662 posts

+460
Excellent

Posted 30 January 2016 - 12:46

Van de Duo2 zijn geen gevallen bekend van slechte elco' s, ik denk echt dat je je probleem op een andere plek moet zoeken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ duo bevriest bij opname #26 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 31 January 2016 - 01:47

Oké, dank je. Dat is duidelijk. Misschien mijn harde schijf eens opnieuw installeren. Staat gelukkig niet zo veel op. Wat ik voor later bewaar, gaat naar een van de NASsen.



Re: VU+ duo bevriest bij opname #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 31 January 2016 - 09:16

Dat een VU+ ontvanger op z'n tijd vastloopt, denk aan eens per twee weken ofzo, dat is normaal. Dat is de bekende kwaliteit van de drivers van VU+.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ duo bevriest bij opname #28 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 31 January 2016 - 16:14

Dat een VU+ ontvanger op z'n tijd vastloopt, denk aan eens per twee weken ofzo, dat is normaal. Dat is de bekende kwaliteit van de drivers van VU+.

 

Tja, wie wel? Toen indertijd de xtrend et10000 op de markt kwam, werd gezegd dat Xtrend zijn zaakjes goed voor elkaar had. Aan het forum te zien, is dat ook niet altijd juist.

 

Mijn eigen ervaringen met de et8500 duiden ook daarop. Intussen is e.e.a. wel verbeterd (et8500), maar helemaal lekker draait hij nog steeds niet. Oscam en de kaarlezers doen het in elk geval wel goed, zowel met CD als met TNTsat. Daarvoor uiteraard mijn dank.

Maar los van het probleem van zo nu en dan vastlopen tijdens het bekijken van een opname, draait de Vu+ duo2 eigenlijk veel soepeler.

 

Trouwens, zijn de fouten van de vu+ op te lossen door hem zo nu en dan gewoon even stroomloos te zetten? Een eventuele opbouw van fout op fout wordt dan waarschijnlijk gewist.


Edited by MaartenM, 31 January 2016 - 16:14.


Re: VU+ duo bevriest bij opname #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,690 posts

+1,741
Excellent

Posted 31 January 2016 - 16:29

De 6000/8000/10000 komen van een andere fabrikant, en van een ander software development team, dan de latere modellen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ duo bevriest bij opname #30 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,807 posts

+187
Excellent

Posted 31 January 2016 - 18:04

De 6000/8000/10000 komen van een andere fabrikant, en van een ander software development team, dan de latere modellen.


Je bedoelt latere=oudere modellen, toch ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ duo bevriest bij opname #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,690 posts

+1,741
Excellent

Posted 31 January 2016 - 18:26

Nee.

 

Met eerdere modellen bedoel ik de 8000/9x00/10000. Daarvan weet ik persoonlijk de fabrikant niet, maar wel het development team. Zeer kundig, maar geen idee of Xtrend daar nog veel zaken mee doet, ik hoor weinig meer.

 

De latere modellen (7x00, 8500) komen (ook) van de chinese vrinden van Odin, de drivers maken dat duidelijk. De 4x00 en 6x00 heb ik nooit persoonlijk gehad, ik vermoed dat die ook in de latere groep vallen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ duo bevriest bij opname #32 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2016 - 14:55

Het slimst is om een ontvanger niet meteen te kopen op het moment dat die uitkomt, maar eerst te wachten tot er officiele support is en dan nog even te wachten op de ervaringen van andere gebruikers. Dat heeft twee voordelen: je weet wat je in huis haalt en je geeft de fabrikant wat meer reden om z'n best te doen goede drivers te maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ duo bevriest bij opname #33 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,807 posts

+187
Excellent

Posted 1 February 2016 - 19:43

precies!

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ duo bevriest bij opname #34 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,807 posts

+187
Excellent

Posted 1 February 2016 - 19:54

Als je iets maakt, wat het ook is, is kern van de functionaliteit vaak niet het probleem. Het probleem is vaak het afdekken van alles wat een user ermee doet cq kan doen.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




Also tagged with one or more of these keywords: vu+opnemen, zappen, bevriezen

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users