Hallo allemaal,
Ik ben nogal nieuw in de materie van sat tv dus sorry als ik stomme dingen zeg of vraag.
Ik heb op mijn bootje een Vu+Duo2 staan met een Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb) als schotel.
Een paar weken geleden lagen we op een plek waar ik geen satelliet ontvangst had. Het signaal werd door bebouwing geblokkeerd dus dat was logisch. Een aantal dagen daarna, toen we naar een andere plek verhuisden waren we door de opnames heen. De schotel zich weer laten uitrichten en (in mijn onwetendheid) een bak opnames aangezet. Nou, dat werd een drama. Opnames waren slecht en live tv kijken stelde ook niets voor. Een enorm blokkerig beeld of het kwam allemaal tot stilstand. Ik dus spitten op het internet een leerde dus dat er zoiets is als een strafmodus voor de kaart. Het advies was om de ontvanger minimaal 12 uur op NPO1 te laten staan. Hierna ging het wel wat beter.
Het probleem wat ik nu overhoud is dat er zenders verdwijnen als er twee gelijktijdige opnames lopen. Als ik NPO1 en NPO2 opneem dan verdwijnen bijvoorbeeld RTL4, RTL5 en andere. Het zou toch zo moeten zijn dat er (met de CD kaart) 3 opnames moeten kunnen lopen terwijl je dan ook nog gewoon tv kunt kijken? Nou heb ik weleens iets gehoord over transponders en zo maar ik heb er werkelijk geen verstand van. Ik weet wel dat beide tuners naar behoren functioneren. Als ik A uitschkel dan kijk ik via B en omgekeerd. Volgens mij betekent dat dat de tuners, kabels en lnb's naar behoren hun werk doen.
Van morgen de Vu compleet opnieuw geïnstalleerd met een verse build en oscam uit de feed.
Is het mogelijk dat iemand mij in "Jip en Janneke" taal uitlegt wat hier aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt.
Groet,
Adri
Edited by AdriO, 2 June 2016 - 12:58.