Jump to content


Photo

Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen

smartcard

  • Please log in to reply
72 replies to this topic

Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,859 posts

+1,747
Excellent

Posted 10 June 2016 - 16:29

hier hetzelfde probleem,net sat aangezet en op de rtl en sbs kanalen geen beeld.

ik heb een xtrend 9500

 

Geen topic kapen a.u.b. Hier zijn er al genoeg van, zie http://forums.openpl...900#entry550355


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #22 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 10 June 2016 - 16:35

pech zijn alleen geopend op elke 2e en 4e dinsdag van de maand van 14:00 tot 16:00 uur. (http://repaircafeplus.nl/Bolsward/)

misschien direct contact?


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #23 triplex03

  • Senior Member
  • 47 posts

+1
Neutral

Posted 10 June 2016 - 16:36

 

hier hetzelfde probleem,net sat aangezet en op de rtl en sbs kanalen geen beeld.

ik heb een xtrend 9500

 

Geen topic kapen a.u.b. Hier zijn er al genoeg van, zie http://forums.openpl...900#entry550355

 

was alleen maar om aan te geven dat er iemand meer is met hetzelfde probleem.



Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,859 posts

+1,747
Excellent

Posted 10 June 2016 - 16:37

@AdriO,

 

Wellicht heeft de schotel last van die hoge symbol rate? Doet helemaal niks het op 23,5, bijvoorbeeld 12110 H, 27500-3/4 8PSK (Eurosport/Discovery/History/Animal Planet)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,859 posts

+1,747
Excellent

Posted 10 June 2016 - 16:39

Geen topic kapen a.u.b. Hier zijn er al genoeg van, zie http://forums.openpl...900#entry550355

was alleen maar om aan te geven dat er iemand meer is met hetzelfde probleem.

 
Ook een Selfsat Snipe op een boot? Dan is dit het juiste topic.

 

Of een van die honderden die alle info niet gelezen heeft en de nieuwe symbool rate nog niet gescand heeft? Dan zit je hier verkeerd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #26 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 17:25

@Jan Bedankt voor het uitzoeken van het repair cafe. Je bedoeld of jij en ik rechtstreeks contact kunnen hebben? Mag van mij, zou zelfs fijn zijn. Weet alleen niet hoe ik je mijn gegevens kan toespelen zonder dat de hele halve wereld mij plat gaat bellen ofzo. 


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #27 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 17:33

@AdriO,

 

Wellicht heeft de schotel last van die hoge symbol rate? Doet helemaal niks het op 23,5, bijvoorbeeld 12110 H, 27500-3/4 8PSK (Eurosport/Discovery/History/Animal Planet)?

 Als ik deze probeer in te stellen en te scannen komt ie terug met 0 zenders gevonden. Weet alleen niet zeker of ik het allemaal goed heb gedaan. Op de juiste plaats en zo de instellingen ingegeven.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #28 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 17:45

Ik heb de receiver teruggezet naar de fabrieksinstellingen, gelukkig was openpli en oscam blijven staan. Heb de Astra 3 opnieuw gescand, geen positief resultaat. Drama alom dus.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 June 2016 - 17:54

Ik heb 't nog zotter met zo'n CDS triple: 19.2 en 28.2 hebben prima ontvangst, terwijl 23.5 regelmatig blokt.

 

Terwijl dat de middelste is, waarop je de schotel afstelt. >12 dB ontvangst, zou dus genoeg moeten zijn. Volgens mij kunnen ze bij CDS helemaal niks meer fatsoenlijk...

Ik heb wel een vermoeden hoe dat komt.

 

De footprint van de 28.2E is véél kleiner dan van 23.5E, zodat je meer vermogen per m2 overhoudt. Met die mini-sky-schoteltjes moet dat ook wel. Met als gevolg dat ik met m'n Wavefrontier belachelijk hoge SNR's heb, véél hoger dan 23.5E. 19.2E zal wat hoger dan 23.5E zijn omdat er meer "geld" in die hoek zit. Astra zal aan ons minder willen besteden dan aan Frankrijk, Italië en Duitsland.

 

Anyway, ik zag net toch echt de tekst "0.0 dB" langskomen. De softcams kunnen we dus afschrijven! Dat wordt dus dan toch even de schotel even ècht goed afstellen. Dat is een kunde die helaas niet iedereen beheerst.


Edited by Erik Slagter, 10 June 2016 - 17:55.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #30 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 18:34

@ Eric Slagter: dat was ik die het heeft over 0,0 db. Het rare is dat ik na de installatie van het systeem een week of 6 uitstekend heb kunnen kijken via de Astra 3. Een paar weken geleden is het echter helemaal mis gegaan en krijg ik wat ik ook probeer geen farsoenlijk signaal meer via de Astra 3. Althans.... de CD zenders. Ook niet de FTA zenders, alleen een paar Tsjechise. Ik zie ook de melding niet welke card reader er is gebruikt op de 3. Wel op de 1. Zou het wel werken met een CI module? Di kan natuurlijk in de Vu+ Duo2 maar daar heb ik weinig zin in......

 

Alle input om het ding aan de pruttel te krijgen is welkom.


Edited by AdriO, 10 June 2016 - 18:35.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #31 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 June 2016 - 18:43

De M7-transponders zitten op 23.5E allemaal in één kwadrant, hoog-verticaal om precies te zijn. Grote kans dat één of meer kwadranten in je LNB (of een eventuele multiswitch) stuk zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #32 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 19:12

De Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb) is een vlakke schotelantenne met twee lnb's aan boord. Deze hebben beiden een eigen coax kabel naar elk een eigen tuner in mijn Vu+.

Ik heb het bij beiden geprobeerd met alle twee het zelfde resultaat. Dan zouden beide lnb's kapot moeten zijn toch?

 

Nu keek ik even op de site van SES en daar hebben ze het over een Ka band en een Ku band. Ook wordt er gesproken over een Astra 3 en een Astra 3B. Bij mij in de tuner staat Astra 3B. Ik weet niet of er verschil is tussen 3 en 3B of dat er iets is met Ka of Ku band. Zou trouwens ook niet weten hoe dat aan te passen.

 

Graag nadere info.....


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #33 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,684 posts

+460
Excellent

Posted 10 June 2016 - 19:16

Jij moet in elk geval niet de KA band gebruiken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #34 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 19:18

@Tech, kan ik ergens controleren op welke band het ding nu staat?


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 June 2016 - 19:31

Met Astra 3 vs Astra 3B bedoelen ze waarschijnlijk: Astra 3 is de positie (=23.5E) en Astra 3B is de huidige satelliet die daar hangt. De 3A (een tweedehandsje) is al enige tijd geleden afgevoerd.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #36 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2016 - 19:38

Ah ok, dank je. Weer iets geleerd. 3A -> ruimtepuim A3 (Adri) -> puinhoop.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #37 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 10 June 2016 - 20:11

 

Je bedoeld of jij en ik rechtstreeks contact kunnen hebben?

Terloops ik zit daar ver uit de buurt. Je kan eventueel proberen via hun contact pagina: http://repaircafeplus.nl/Contact/

 

Laptop en windows, laat daar zeker geen beginner mee starten. Kortelings eens de update handleiding gelezen: er komt daar usb-rs232 ter sprake, dit kan verkeerd uitdraaien: je hebt zeker een computer geek nodig bij dit geintje: vermijden dat de usb-rs232 niet uitvalt (driver conflict, poort die verandert, ....)

Heb je daar geen satverdeler in de buurt die met Selfsat Snipe Pro Max (is toch de :automatisch uitrichtende schotel) overweg kan.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #38 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 10 June 2016 - 23:05

De M7-transponders zitten op 23.5E allemaal in één kwadrant, hoog-verticaal om precies te zijn. Grote kans dat één of meer kwadranten in je LNB (of een eventuele multiswitch) stuk zijn.

Ik heb inderdaad een keer een LNB gehad die alleen nog horizontaal wilde werken.

Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #39 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 11 June 2016 - 09:08

Dit is makkelijk na te gaan: dan zou hetzelfde moeten gebeuren op 19.2°E en 28.2°E  en kan kwadrant, hoog-verticaal daar dan ook niet werken.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 11 June 2016 - 09:09

En dan ben je echt niet de eerste hoor!

 

Ik heb een keer een multiswitch gehad waarvan 1 ingang stuk was. Dan werkt van een bepaalde positie bijv. lo/ho, hi/ho, lo/ve wel maar hi/ve niet.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: smartcard

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users