Jump to content


Photo

Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen

smartcard

  • Please log in to reply
72 replies to this topic

Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #61 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 June 2016 - 12:12

De controller zal het signaal wat de schotel teruggeeft "evalueren" op correcte gegevens: heb ik de juiste transponder te pakken voor de ingestelde satelliet? Zoniet dan doordraaien.

Op een of andere manier is die controller dus van het padje af. Ik neem aan dat je de power al van de controller hebt afgehad? Wellicht dat daardoor de besturings logica in de controller een herstart krijgt en uit zijn gecrashte toestand komt.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #62 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 12 June 2016 - 12:14

Hey Tech, het ding is inderdaad behoorlijk in de bonen, zo lijkt het. Hij gaat nog wel terug naar de home positie. Vlak opgevouwen. Het ding is inderdaad voorzien van GPS.

Ik weet van de dealer/importeur in Groningen. die ga ik morgen ofzo proberen te bellen. Enneh..... ik ga daar echt niet naar toe fietsen. Brrrrr..... fietsen. Rare, inefficiënte manier van voortbewegen.

 

Als het niet anders is kan ik er ook nog naar toe varen alleen dat zat niet in de planning.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #63 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 12 June 2016 - 12:15

@theparasol. Ja, ik heb de spanning er afgehad. Diverse keren met verschillende duurtijden. Dat bracht echter geen oplossing. Misschien dat inderdaad die tabel in de firmware verouderd is. 


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #64 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 June 2016 - 12:26

Hm, ik weet het niet, ineens kan het geen enkele positie meer vinden. Dat zou inhouden dat de tabel voor geen enkele positie meer klopt. Denk eerder dat er dan iets stuk is in die controller zelf die signaal van de schotel moet uitlezen en matchen met de tabel.

Voorop gesteld dat door de aanvaring met het dek de schotel zelf niet vervormt is waardoor er totaal geen zinnig signaal meer kan binnenkomen.

Idd, terug naar de dealer is beste. Wellicht hebben ze ook een buitendienst medewerker in de gelegenheid om op je huidige locatie de boel te ontstoren?

Zal wel een paar lieve centen kosten maar dat is het varen naar + brandstof en aanlegkosten ook.


Edited by theparasol, 12 June 2016 - 12:28.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #65 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 12 June 2016 - 12:35

Heb het ding natuurlijk nog maar een paar maanden dus ik hoop dat er iets garantieachtigs te regelen valt.....

Nou ja, we zien wel. Ik ga ze eerst maar eens bellen morgen.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #66 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 June 2016 - 12:52

Precies, alles wijst op een technisch defect.

Zou zeggen goed omschrijven en zeker ook even de krassen in het dek erbij vermelden.

Dat mag bij normaal gebruik al helemaal niet voorkomen.

Ik verwacht niet dat je "onsite" garantie hebt. Meestal is het "halen + brengen" maar wellicht kun je dat afkopen door wat bij te potten zodat ze naar je toekomen en het op je huidige locatie gefixed wordt.

 

Kun je tenminste op je ligstoel op het zonnedek blijven hangen ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #67 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 12 June 2016 - 14:16

Ga het proberen... bedankt voor de hulp.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #68 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2016 - 09:20

Update: heb gebeld met de importeur in Groningen. Garantie: echt niet, niet bij hen gekocht, komt uit Duitsland. Het ding stond in een webwinkel € 1000,- goedkoper aangeboden als hier in NL. Ik denk een foutje van ze maar goed. Ik heb ze nog gebeld, van joh, klopt dat wel? Krijg ik echt wel het apparaat wat ik bedoel? Hoe zit het met de garantie? Nou, volgens die medewerker klopte het en met de garantie zat het ook goed. Er zit fabrieksgarantie op dus overal in Europa zou ik geholpen worden. Niet dus! 

 

Maar waar het om gaat: de medewerker in Groningen, die mij overigens echt wel vriendelijk behandelde, vertelde me dat het GPS systeem wellicht in de war was. dat kon ik resetten op de controller zelf zonder naar iemand op zoek te moeten met een Windows laptop.

 

We waren echter eerst weer een stukkie gaan varen en zijn beland bij een aanlegplaats met bomen op de kant. Het was zo'n situatie van misschien wel en misschien ook niet. Na het resetten vond de schotel de 19.2, de 23.5 en de 28.2 in ieder geval niet. Wellicht door de bomen want bijvoorbeeld de Hispasat en de Thor die natuurlijk westelijk zitten had ie zo te pakken. Ik ben nog maar geen zenders gaan inlezen. Ik kijk eerst even op een plek waar ik 100% zeker goed vrij uitzicht heb op de Astra 1, 2 en 3. 

 

Wordt vervolgd.


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #69 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 14 June 2016 - 12:21

AdriO,

 

Ik zou eens beginnen met een software-update. Voor jou eens de site gezocht waar je deze kunt vinden: http://www.selfsat.c...pe_upgrade.html

Kijk ik dan als voorbeeld naar de update van de Snipe, deze update is van 24 mei, wel erg toevallig dat toen ook de problemen begonnen zijn. Een manual zit er ook bij.

Maar je hebt denk ik wel een Bill Gates PC nodig.

 

Edit: Ik zie net dat je de Selfsat Snipe Pro Max hebt, ook van deze is de file van 24 mei dus.



Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #70 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 15 June 2016 - 20:59

Mmm, Ik raak er een beetje van in de war en zie door de bomen de satelliet niet meer.

 

@Henksat, bedankt voor de tip en ik zou dat zeker wel willen proberen maar ik heb geen windows pc in mijn bezit en zeker niet aan boord. En inderdaad, rond de datum die je noemt zijn wel de problemen begonnen.

 

Ik heb inmiddels de GPS gereset, dat kon op de controller, dus dat was geen probleem. Ik lag echter met mijn bootje op een plek waarvan je zegt: mm die bomen daar.... het zal op het randje zijn. Ik vond dus de satelliet niet. Inmiddels lig ik weer op een ander plekkie en heb vanmiddag alle satellieten geprobeerd. Supervrij uitzicht naar alle kanten. Hieronder mijn bevindingen:

 

Turksat            1

Astra 2            0

Astra 3            0

Astra 1            0

Hotbird           1

Astra 4            1

Thor                0

Attlanticbird3  0

Hispasat         1

Eutelsat 9A     0

 

Een 1 = gevonden, een 0 = niet gevonden.

 

Is hier iets aan te zien?


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #71 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 15 June 2016 - 21:13

Vraagje:  het gaat nu allang niet meer over CD. Moet ik een ander draadje openen?


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #72 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 15 June 2016 - 21:17

Je zou ook een mod kunnen vragen om alle niet relevante bijdragen in dit topic op te schonen. Dat, al ze leren de draadjeskapers

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Kan geen CanalDigitaal zenders meer ontvangen #73 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 15 June 2016 - 21:20

Nou ja, heppieboeddah, de meeste bende komt van mezelf dus zo'n probleem is het voor mij niet.

Het is nu meer een verhaal van ...... spullen kapot of toch niet????


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)




Also tagged with one or more of these keywords: smartcard

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users