Nadat ik mijn ET4000 boxen met nieuwe Openpli firmware (versie van 14/09/2016) had voorzien, hadden zij beide problemen bij het schakelen tussen de satellieten 19.2 en 23,5 en visa versa. Een automatische "lock" was niet mogelijk.
Wanneer ik de satellieten handmatig had ingesteld en de tuner bijv. op NPO2 gedurende 1-2 minuten liet staan, kwam er spontaan beeld.
Schakelde ik naar BVN (19.2) gelijk beeld, dan terug naar NPO2 (23.5), 1-2 minuten wachten, voordat er weer signaal en beeld was.
Gelukkig had ik nog de oude versie van 16/03/2015 (zie bijlage) op mijn PC staan. Deze heb ik vervolgens weer op de ET4000 tuners geïnstalleerd.
Deze oude versie van 16/03/2015 heeft het probleem m.b.t. het schakelen tussen twee satellieten niet. Locked prima bij het automatisch zoeken naar satellieten en schakelt tussen de 19.2 en 23,5 ook weer zoals het moet.
Het is natuurlijk jammer dat ik nu niet de nieuwste versie Openpli nu niet kan installeren.
Heeft iemand enig idee waarom de nieuwste versie Openpli niet goed werkt op de ET4000 tuners?