Hallo.
Een kennis van me heeft een nieuwe XSarius Pure HD gekocht en deze blijkt problemen te hebben.
Na aanschaf ingesteld, daarna een update gedaan (5 mei) en vandaag nog een keer om te zien of het daar aan lag. Dus de laatste auto update van vandaag staat er op.
Er is alleen een TV aangesloten via de hdmi, geen usb toestanden aangesloten geen harddisk aanwezig.
Het probleem is met name als hij naar een stream kijkt (in de hans settings lijst) avn webcams. Een of enkele streams gaan goed.
Wil je dan terug naar gewone TV of naar weer een andere stream dan hangt de XSarius zich opeens helemaal op.
In het begin zie je nog even het blauwe ledje knipperen als je een commando geeft met de a/b maar naar korte tijd gaat dit continue knipperen, hetgeen volgens de handleiding op een storing zou wijzen.
Je kunt niets meer doen behalve de ontvanger uit en weer aan schakelen. Er draait op geen moment een rondje boven in beeld.
De VU+Zero die hij in een andere kamer heeft staan, doet dit ook maar in veel mindere mate. Daarnaast heeft deze wel dat je dan in de linker bovenhoek zo'n rondje ziet draaien wat je ook ziet bij het opstarten van Openpli. Echter dat blijft maar draaien en er gebeurt verder niets, althans niet in de eerste 3 minuten.
Deze heeft echter bijkomend probleem niet.
Bijkomend probleem van de Xsarius Pure HD.
De Pure HD blijkt ook soms totaal te gaan hangen als er naar bepaalde HD zenders (gewoon satelliet dus) gekeken wordt en dan een andere zender opgezet wordt, bijv. ned1 door op de 1 en dan OK te klikken.
Het is me niet bekend of er dan wel een rondje zichtbaar is. Volgens kennis blijft het blauwe ledje dan ook knipperen.
Ik ben me sterk aan het afvragen of het ding niet beter teruggestuurd kan worden naar de leverancier en dan maar weer een VU+Zero nemen in plaats.
Als ik naar het informatiescherm kijkt zie ik daar een datum staan van december 2016, dus ik neem aan dat de ontvanger dan pre-installed is of de bootloader er dan op gezet is of zo? Ik heb geen idee.
Wel zag ik bij het bekijken van de log 2 foutmeldingen, waarvan ik niet weet of dit normaal is of dat het echt fouten zijn in firmware of iets anders.
Ik heb er een screenshot van gemaakt en hier als bijlage gehangen. Er staan pijltjes bij de foutmelding die ik zag en de melding "recovery needed" hetgeen me ook enigszins vreemd lijkt.
tvscherm.jpg 134.08KB 4 downloads
Hopelijk weet er iemand wat er aan de hand is of dat het apparaat beter terug naar de leverancier kan en onze kennis beter een VU+Zero kan nemen.
Edited by Black Tiger, 8 May 2017 - 20:33.