Jump to content


Photo

Dreambox 7080HD


  • Please log in to reply
68 replies to this topic

Re: Dreambox 7080HD #21 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,316 posts

+691
Excellent

Posted 8 July 2017 - 14:35

Daar komt niemand achter.... !!!

Maar ik verzeker je die is echt niet van ons....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Dreambox 7080HD #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,691 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 July 2017 - 14:56

Als we dat eens wisten, dan konden we die aan hun jas grijpen (om het maar netjes te houden). Maar ze hebben doelbewust de boel verstopt.

 

Voor de duidelijkheid: wij hebben er geen enkel bezwaar tegen dat iemand een image bouwt op basis van onze source, integendeel, daar is het open source voor.

 

Waar we wel bezwaar tegen hebben, is dat ze dan vervolgens doelbewust ons artwork uit de image halen (bootlogo, etc), want dat is niet open source (en staat ook niet op github), de image voorzien van onze feed (met alle ellende van dien want de pakketten komen niet uit dezelfde buildrun en zijn niet met dezelfde PR database gebouwd), en van de daken roepen dat het een OpenPLi image is. En dat hun gebruikers ook nog eens naar ons forum en onze wiki sturen voor informatie en support.

 

Dus: eigen images = eigen builds en feeds = eigen support. En dan mogen ze er prima opzetten "Based on OpenPLi". Vinden we geen probleem.

 

Het zou me niks verbazen als er een door ons gekende duitser met een wrok t.a.v. het droppen van DMM support achter zou zitten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox 7080HD #23 cb1jwd

  • Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 8 July 2017 - 15:22

maar julie wisten er wel van van die site dat die er was?



Re: Dreambox 7080HD #24 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 8 July 2017 - 15:41

Ik verdenk "Gutemine" :) :)

En ja, die site was al lang bekend.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Dreambox 7080HD #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,691 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 July 2017 - 15:41

Ja, je bent bij lange na niet de eerste die hier aan komt kloppen met een chinese DM box. ;)

 

Anders hadden we ook niet geweten dat de eigenaar energie en geld heeft gestoken om zich te verbergen.

Zie https://forums.openp...-diverse-sites/ voor de hele saga... 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox 7080HD #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,691 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 July 2017 - 15:41

Ik verdenk "Gutemine" :) :)

 

Ik zeg niks. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox 7080HD #27 cb1jwd

  • Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 8 July 2017 - 16:23

Ik heb het wel even uit geprobeert kon die image er niet er op krijgen.



Re: Dreambox 7080HD #28 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 July 2017 - 22:27

Melden bij die site, niet hier. Het is geen OpenPLI. Het is fake.



Re: Dreambox 7080HD #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,691 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 July 2017 - 22:35

Ze leveren daar geen support, ze verwijzen naar hier... :) :(


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox 7080HD #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,316 posts

+691
Excellent

Posted 8 July 2017 - 23:02

Bij die side is niets te melden

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Dreambox 7080HD #31 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 July 2017 - 00:07

Bij die side is niets te melden

 

Als mensen nep software van dubieuze sites willen gebruiken (backdoors ??) dan moeten ze dat zelf weten maar ik vind het een beetje raar als ze dan hier komen, er hier vervolgens wordt uitgelegd hoe dat zit dat men dan toch erop doorgaat. Overigens, als je ergens software vandaan haalt en je kunt er niet eens support krijgen dan zegt dat natuurlijk al genoeg.

 

Persoonlijk begrijp ik sowieso niet waarom men rotzooi zou willen installeren ? Alleen omdat er toevallig een gejat logo van OpenPLI bij staat ?



Re: Dreambox 7080HD #32 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 9 July 2017 - 00:16

Ik vermoed een legacy issue. Mensen hebben altijd een Dreambox met OpenPLi gehad en als de ontvanger vervangen moet worden kopen ze hetzelfde merk omdat ze dat nou eenmaal gewend zijn en goed werkte. Helaas weten velen niet dat er ondertussen veel betere alternatieve merken zijn (die ook nog eens een stuk goedkoper zijn), en komen ze daar pas na de aankoop achter. Ik denk dat een groot deel van de user base niet of nauwelijks op de site komt zolang het goed werkt. Kan me voorstellen dat men dan teleurgesteld is als de nieuwste versie niet draait op hun nieuwe ontvanger. Met een beetje geluk kunnen ze de ontvanger nog ruilen, maar voor degene waar dat niet meer bij lukt is het begrijpelijk dat ze wegens gebrek aan de officiële OpenPli dan maar gaan voor iets dat daar aardig mee overeenkomt, hoewel het dus niet de officiële versie is.

 

Probleem is dan wel dat ondersteuning er niet (echt) voor is, en stabiliteit nu of in de toekomst niet gegarandeerd kan worden.

 

Zou fijn zijn als de nieuwe chinese eigenaar de oude "trots" van DM opzij zet, weer open gaat en mee gaat doen aan het BSP gebeuren (en daarbij tevens de restricties van de DM licence op bepaalde plugins afhaalt). Dan kan ook de Dreambox weer officiëel ondersteund worden. Maar dat is droomdenken vrees ik.


Edited by Dream1975, 9 July 2017 - 00:20.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Dreambox 7080HD #33 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 9 July 2017 - 00:25

Ik ken heel veel Dreambox gebruikers waarvan een flink deel OpenPli gebruikt. Inderdaad "omdat ze het kennen" en eigenlijk bar weinig (of niets) kennen van het Linux systeem. Als het maar werkt. Ze zijn niet geïnteresseerd in Linux en willen ook niet. Ik noem het de "Windows" kudde.. Veel gebruiken OpenATV en NewNigma...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Dreambox 7080HD #34 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 July 2017 - 00:27

Ik zie dat ook niet zo snel gebeuren. Daarnaast weet je tegenwoordig ook nagenoeg niet of je als je een Dreambox koopt nou een 'echte' of een clone koopt. Ze zijn nagenoeg niet van elkaar te onderscheiden. Sowieso zijn de doos, manual en de layout van de box en de verkoopprijs identiek (worden als zogenaamd origineel verkocht). Het enige waar je het aan merkt is dat sommige images niet te flashen zijn. Nee, ik heb het niet meer zo op die nieuwe Dreambox.


Edited by Dimmie, 9 July 2017 - 00:29.


Re: Dreambox 7080HD #35 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 9 July 2017 - 00:30

De ultieme ironie. Dreambox is gekocht door een Chinees bedrijf en heeft last van Chinese kloons

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Dreambox 7080HD #36 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 9 July 2017 - 00:34

Leontech heet dat nu en is gevestigd in Hong Kong...
Tsja de licenties zijn verkocht en Chinese firma's hebben standaard 2 garagedeuren...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Dreambox 7080HD #37 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 9 July 2017 - 00:37

"Ik zie dat ook niet zo snel gebeuren"

 

Overigens zou het voor Dreambox zelf ook beter zijn om weer open te gaan vermoed ik zo. Ze hebben/hadden een enorme klantenkring vanwege de naam (goodwill) wat de reden is om het bedrijf (of eigenlijk de naam) te kopen. Als alles werkt blijven deze klanten bij Dreambox voor vervanging (omdat ze het gewend zijn). Negatieve ervaringen door het gesloten worden (en de consequenties daarvan zoals geen OpenPLi) levert ontevreden gebruikers op en kost je klanten. Je kunt niet in 2004 ofzo starten met een nieuw en open concept, daar veel klanten mee trekken en vervolgens dit concept laten varen (en dus ook je klanten ontevreden maken).

 

Ik denk zelfs dat deze "beschermende" maatregelen van Dreambox om de klanten maar aan zich te binden uiteindelijk VEEL meer heeft gekost als opgeleverd (mensen met een beetje kennis van de materie, zoals wij hier, zijn allang over naar andere merken, niet eens zozeer vanwege de prijs maar juist vanwege het gesloten gaan). En laten deze mensen nou juist ook degene zijn die kennissen adviseren (of voor info gevraagd worden) over een nieuwe ontvanger. Een kat in het nauw (die het monopolie kwijtraakt) maakt rare sprongen maar dit was wel een hele vreemde.


Edited by Dream1975, 9 July 2017 - 00:41.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Dreambox 7080HD #38 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 July 2017 - 00:42

Als je wereldwijd in 1 keer een hele kudde kunt bedienen met lage productiekosten en hoge verkoopprijzen dan is dat snel geld verdienen en dat is interessant. Dat geld voor zowel de nieuwe chinese eigenaar alswel voor degenen die clones fabriceren. Het is gewoon de bekenheid van het merk 'Dreambox' gebruiken om de hele boel uit te melken en zo snel mogelijk poen binnen te harken. De nieuwe Dreamboxen hebben helemaal niks meer te maken met het oude Dreambox concept. Maarja LeontechBox verkoopt natuurlijk niet.



Re: Dreambox 7080HD #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 July 2017 - 09:38

Los natuurlijk nog de reputatie van het woord "Dreambox" in combinatie met "educatief kijken". Ik geloof niet dat er heel veel Dreamboxen verkocht zijn omdat de eigenaar lekker in Linux wilde gaan grasduinen :D Ik denk dat dat ook wel een reden is dat DMM het meeste last van clones heeft.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Dreambox 7080HD #40 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,662 posts

+460
Excellent

Posted 9 July 2017 - 11:56

Ook al zouden ze nu ineens 'open' gaan, hebben ze bij de meesten hun kruid nu wel verschoten....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)