Jump to content


Photo

Loop op harddisk en usb stick

DM8000

  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 tajvdz

  • Senior Member
  • 226 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2018 - 18:21

Ik heb al een hele tijd dat zowel op mijn harddisk als usb stick een soort oneindige loop is. Op de harddisk de map hdd en op de usb stick de map usb. deze blijven in elkaar open en zeg maar. hoe is dit op te lossen? Formatteren misschien? Is de usb stick vanuit de box zelf te  formatteren? Trouwens bij de harde schijf is er een mogelijkheid om ext3 over te zetten  naar ext4. Wat voor voordelen heeft dit? En gaat dit zonder gegevens verlies?



Re: Loop op harddisk en usb stick #2 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 14 January 2018 - 20:33

..deze blijven in elkaar open en zeg maar...


Te cryptisch zeg maar. Wat bedoel je echt?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Loop op harddisk en usb stick #3 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 14 January 2018 - 20:34

Trouwens bij de harde schijf is er een mogelijkheid om ext3 over te zetten  naar ext4. Wat voor voordelen heeft dit? En gaat dit zonder gegevens verlies?


Is een heel oude optie die langzaamaan wel verwijderd kan worden om verwarring te voorkomen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Loop op harddisk en usb stick #4 tajvdz

  • Senior Member
  • 226 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2018 - 20:37

 

Trouwens bij de harde schijf is er een mogelijkheid om ext3 over te zetten  naar ext4. Wat voor voordelen heeft dit? En gaat dit zonder gegevens verlies?


Is een heel oude optie die langzaamaan wel verwijderd kan worden om verwarring te voorkomen.

 

 

Oh je denkt dat mijn schijf al ext4 is? hoe kan ik dit controleren?



Re: Loop op harddisk en usb stick #5 tajvdz

  • Senior Member
  • 226 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2018 - 20:39

 

..deze blijven in elkaar open en zeg maar...


Te cryptisch zeg maar. Wat bedoel je echt?

 

 

In de map hdd zitten de bestanden inclusief weer een map hdd. als je deze opent hetzelfde als in de map erboven inclusief hdd, enz. zelfde voor usb. Het is een vaker voorkomend probleem volgens mij maar heb nog nooit een oplossing gezien.



Re: Loop op harddisk en usb stick #6 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 15 January 2018 - 15:28

Heb je niet toevallig onbewust een loopje gemaakt? Bijvoorbeeld zo?

 

root@vuuno4kse:/media/hdd# ln -s /media/hdd hdd



Re: Loop op harddisk en usb stick #7 tajvdz

  • Senior Member
  • 226 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2018 - 19:47

Heb je niet toevallig onbewust een loopje gemaakt? Bijvoorbeeld zo?

 

root@vuuno4kse:/media/hdd# ln -s /media/hdd hdd

 

Hoe kan ik dit controleren?

 

en hoe kan ik controleren of mijn harddisk ext 3 of ext4 is?



Re: Loop op harddisk en usb stick #8 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 17 January 2018 - 00:18

Hoe kan ik dit controleren?

 

Door m.b.v. PuTTY the SSH-en naar je STB en onderstaande opdrachten (in oranje) uit te voeren:

 

root@vuuno4kse:/# cd ./media/hdd/
root@vuuno4kse:/media/hdd# ls -lh
 
Als het een symbolic link betreft zie je ergens in je console "hdd -> /media/hdd" staan.

 

en hoe kan ik controleren of mijn harddisk ext 3 of ext4 is?

 

Typ in je console het volgende commando:

 

root@vuuno4kse:/# df -Th

 

Je krijgt dan een overzicht van alle gemounte file systems en hun eigenschappen.



Re: Loop op harddisk en usb stick #9 tajvdz

  • Senior Member
  • 226 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 11:57

met console bedoel je putty? is er een andere manier want ik heb momenteel geen Putty ook..

dos prompt ofzo?



Re: Loop op harddisk en usb stick #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 January 2018 - 14:42

Dat kan. Of telnet. Of een tool als DCC.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Loop op harddisk en usb stick #11 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 17 January 2018 - 18:48

Het is minder moeite om PuTTY op Windows 10 te installeren dan telnet werkend te krijgen  ;)

 

Mocht je de box per se (op W10) via telnet willen benaderen, start dan de Command Prompt of PowerShell als admin en voer eerst de volgende opdracht uit:

dism /online /Enable-Feature /FeatureName:TelnetClient


Re: Loop op harddisk en usb stick #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 January 2018 - 19:55

Helemaal waar. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Loop op harddisk en usb stick #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 17 January 2018 - 20:22

 

Het is minder moeite om PuTTY op Windows 10 te installeren dan telnet werkend te krijgen  ;)

 

Mocht je de box per se (op W10) via telnet willen benaderen, start dan de Command Prompt of PowerShell als admin en voer eerst de volgende opdracht uit:

dism /online /Enable-Feature /FeatureName:TelnetClient

 

Een kleine toevoeging, om administrator rechten te krijgen klik rechter muis knop op Start - Run in en voer je in

powershell -Command "Start-Process cmd -Verb RunAs"

Edited by 40H3X, 17 January 2018 - 20:25.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Loop op harddisk en usb stick #14 tajvdz

  • Senior Member
  • 226 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 22:50

Ik heb Telnet werkend gekregen in windows10. Blijft dit nu altijd geactiveerd?

 

Mijn hdd en usb staan op ext4.

 

Het andere commando leverde dit op:

-rw-r--r--    1 root     root        1.1K Dec 26 16:51 enigma2_crash_1514303465.log
-rw-r--r--    1 root     root       12.0K Jan 10 01:43 enigma2_crash_1515544983.log
-rw-r--r--    1 root     root        5.7M Jan 17 22:16 epg.dat
lrwxrwxrwx    1 root     root          10 Jan  1  2000 hdd -> /media/hdd
drwx------    2 root     root       16.0K May 28  2011 lost+found
drwxr-xr-x    3 root     root      272.0K Jan 17 20:30 movie
drwxr-xr-x    3 root     root        4.0K Jan  1  2000 usr
root@dm8000:/media/hdd#
 
Wat hier niet helemaal opvalt is de kleur van de tekst in het antwoord. wat hierboven in zwarte tekst staat was wit.
wat is dan de conclusie?
 
Trouwens het cd commando is zonder de . dus: cd /media/hdd/

Edited by tajvdz, 17 January 2018 - 22:54.


Re: Loop op harddisk en usb stick #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 January 2018 - 23:01

Daar is toch wel iets raars gebeurd, want zowel "hdd" als "usr" horen daar helemaal niet. Staat er iets in /media/hdd/usr, wellicht dat dat licht op dit geval schijnt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Loop op harddisk en usb stick #16 tajvdz

  • Senior Member
  • 226 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 23:25

nou dit is bij mij al een hele tijd zo. Ik ben er een tijd terug ook al eens mee bezig geweest en heb het toen op sat4all geplaatst en daar was het probleem bekend. Waarom ik het toen niet opgelost heb weet ik niet.

Dat de map hdd er weer in staat is juist het probleem. want open je die dan staat daar weer dezelfde inhoud in als een niveau hoger. In die map zit ook weer de map hdd en dit gaat zo eindeloos verder. In de map usr zit een map lib. daarin zit de map opkg. daarin zitten de map info die verder leeg is en een bestand status van 0 kb...

 

ook op de usb staat de map usr met dezelfde inhoud als op de hdd, behalve dat in de info map 2 bestqanden staan voor de picons

 

Overigens vreemd dart windows 10 pro wel de mogelijkheid heeft voor command.com maar windows 10 home niet. is dit normaal?


Edited by tajvdz, 17 January 2018 - 23:29.


Re: Loop op harddisk en usb stick #17 tajvdz

  • Senior Member
  • 226 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 23:44

cmd werkt wel in windows 10 home. Wat is het verschil tussen command.com en powershell?



Re: Loop op harddisk en usb stick #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 18 January 2018 - 07:02

Voor de gemddelde gebruiker niks, powershell heeft meer mogelijkheden. De keuze van een shell (dat is waarin je je bevindt als je commando's invoert) en rechten zijn 2 wezelijke zaken die de mogelijkheden op de command line bepalen, daarom installeer ik bij elke box na een flash "bash" https://wiki.openpli...nd_Tweaks#Shell

Telnet is bij een aantal besturingssystemen standaard niet meer aanwezig, o.a. Windows en OSX.

Als ik je verhaal zo lees, zou ik een schone flash doen dus zonder autobackup.

Edited by 40H3X, 18 January 2018 - 07:03.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Loop op harddisk en usb stick #19 tajvdz

  • Senior Member
  • 226 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2018 - 11:14

nou dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. dit is al jaren zo en heb er op zich geen last van. had alleen gehoopt er op een makkelijke manier vanaf te komen. want vreemd dat er nu niet veel reacties komen wie dit kent. Dat was een paar jaar geleden wel zo



Re: Loop op harddisk en usb stick #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 18 January 2018 - 12:50

Een OpenPLi image heeft zijn /media in tmpfs, en alle mountpoints daar worden dus bij elke boot opnieuw gemaakt. Het is dus iets dat al tijden op je device staat (en die wordt bij een flash natuurlijk niet gewist).

 

Een keer met een multiboot oplossing zitten hobbyen? Of een plugin die absurde dingen doet? Het komt in ieder geval niet van OpenPLi zelf.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: DM8000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users