Jump to content


Photo

CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken?


  • Please log in to reply
182 replies to this topic

Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 March 2018 - 22:55

Je zult van mij in ieder geval geen garanties krijgen die ik niet geven kan.

 

Feit blijft dat het een binaire blob van onbekende orgine is, die dan ook nog versleuteld is zodat debugging en tracing op zijn minst ernstig wordt gehinderd. 

 

Dus ik zou zeggen leef je uit. Het is geheel en volledig je eigen keuze. ;) 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 14 March 2018 - 23:03

Ach er is een recipe voor gemaakt dus misschien duikt die zomaar op in de feeds...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #23 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 15 March 2018 - 08:05

Zoals hierboven al terrecht wordt opgemerkt, closed source. Al of niet decompllen is een optie, maar waarom zou je, dan moet je het blijven doen. OScam kun je zelf compilen en volgens mij gebeurd dat bij PLi ook, dus is OScam uit de PLi feeds veel betrouwbaarder en voorlopig toekomst bestendiger. Sowieso is een backdoor niet interessant of je moet het ding direct aan het I-net hebben hangen en dat is sowieso niet heel verstandig. Veel risicovoller zijn IoT devices, die actief states kunnen opzetten, zoals "slimme" thermostaten enzo, dan heb je niks aan je NAT WiFi router van je provider....

Edited by 40H3X, 15 March 2018 - 08:06.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #24 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 15 March 2018 - 08:25

Wat jij hebt draaien boeit mij ook niet zo maar "het team van OpenPLi" (verantwoordelijk voor het gebruik van deze image all over the world) zou iig zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen om op basis van feiten & constateringen deze CCcam update wel of niet te verwerpen.

En jij denkt dat Microsoft er ook op die manier in staat? Je wilt niet weten wat er aan narigheid over het internet gaat, het gros geproduceerd door machines waar windhoos op staat, die verantwoording ligt toch echt bij de eindgebruiker en niet bij degene die, in jouw ogen, het OS maakt. (wat hier overigens niet klopt, Enigma 2 is een schil, geen OS)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #25 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 15 March 2018 - 15:11

Over narigheid gesproken, heb CCcam232 uitvoerig getest samen met een up-to-date CCcam.prio, een combi welke uitstekend en (nu wel) snel werkt bij een oude Vu+Duo maar ook bij een VU+Uno4K(arm).

Echter, wanneer ik terug ga naar m'n oude vertrouwde Oscam welke keurig en snel aan zijn "werkzaamheden" voldoet, zie ik bij overschakelen en/of het bekijken van de extra zender EPG onderin de zender infobalk een CCcam-notatie staan i.p.v. de Oscam Softcam-notatie !! M.a.w. Oscam is normaal in gebruik maar is tevens ook de softcam CCcam in bedrijf op de achtergrond en geeft info in de zender infobalk/EPG.

 

Welke bedrijvigheden heb ik (nog) geen weet van, maar bij controle (bijv "top" of "ps") zie je duidelijk dat CCcam ook aan het proces deelneemt ondanks dat er is gekozen voor Oscam.

Wees vooralsnog voorzichtig met CCcam232, ik heb hem uit voorzorg maar even ge-renamed zodat CCcam zeker niet wordt opgestart.



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #26 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 15 March 2018 - 16:20

Ik zit dit te volgen en denk bij zoiets meteen aan een combinatie van deze Cccam en de illegale IPTV servers.

Wat doet deze cam op de achtergrond? Niemand die dit weet, dus wees gewaarschuwd.

Maar ik kan het mis hebben.



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 March 2018 - 16:31

Snel genoeg gezien met netstat denk ik...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #28 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 15 March 2018 - 17:17

Snel genoeg gezien met netstat denk ik...

En dat heb ik toch echt wel gedaan hoor ;)

 

Ik heb geen idee welke CCcam er is gebruikt, en of die wel netjes door het script wordt 'gekilled' als er naar een andere softcam geschakeld gaat worden.

Zeker als de CCcam versie los is geplaatst, dus zonder ipk, kan ik me zeker voorstellen dat er iets mis zou kunnen gaan.

Ik heb getest met de ipk die ikzelf heb gemaakt, en die schakelt CCcam toch echt wel uit als ik oscam start.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #29 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 March 2018 - 17:41

En zo hoort het ook ;)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #30 aal50

  • Senior Member
  • 249 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2018 - 17:48

 

Snel genoeg gezien met netstat denk ik...

En dat heb ik toch echt wel gedaan hoor ;)

 

Ik heb geen idee welke CCcam er is gebruikt, en of die wel netjes door het script wordt 'gekilled' als er naar een andere softcam geschakeld gaat worden.

Zeker als de CCcam versie los is geplaatst, dus zonder ipk, kan ik me zeker voorstellen dat er iets mis zou kunnen gaan.

Ik heb getest met de ipk die ikzelf heb gemaakt, en die schakelt CCcam toch echt wel uit als ik oscam start.

 

kun je die ook hier plaatsen?



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #31 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 15 March 2018 - 17:53

tja zolang​ ​ik <censored>30<censored> en ra<censored>nl

( lieden zullen deze volledige namen herkennen )

hier niets schrijven is er blijkbaar een uvadi 2.0 opgestaan ( of eigenlijk 3.0 )

en hmja wat is dan nog de " genuine " CCcam???


Edited by dolphs, 15 March 2018 - 17:57.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #32 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 16 March 2018 - 00:23

Over narigheid gesproken, heb CCcam232 uitvoerig getest samen met een up-to-date CCcam.prio, een combi welke uitstekend en (nu wel) snel werkt bij een oude Vu+Duo maar ook bij een VU+Uno4K(arm).

Echter, wanneer ik terug ga naar m'n oude vertrouwde Oscam welke keurig en snel aan zijn "werkzaamheden" voldoet, zie ik bij overschakelen en/of het bekijken van de extra zender EPG onderin de zender infobalk een CCcam-notatie staan i.p.v. de Oscam Softcam-notatie !! M.a.w. Oscam is normaal in gebruik maar is tevens ook de softcam CCcam in bedrijf op de achtergrond en geeft info in de zender infobalk/EPG.

 

Welke bedrijvigheden heb ik (nog) geen weet van, maar bij controle (bijv "top" of "ps") zie je duidelijk dat CCcam ook aan het proces deelneemt ondanks dat er is gekozen voor Oscam.

Wees vooralsnog voorzichtig met CCcam232, ik heb hem uit voorzorg maar even ge-renamed zodat CCcam zeker niet wordt opgestart.

 

Je kan maar 1 cam draaien door HW restricties, dus de meldingen komen echt van OScam.  :lol: :lol: :lol:


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #33 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 March 2018 - 00:38

"top" of "ps" al geprobeerd ? Bij gebruik en/of gekozen Oscam zie ik middels putty de aanwezigheid of gelijktijdig "draaien" van Oscam en CCcam.

Bij het zappen zie ik eerst de Oscam notatie onderin de zender infobalk om vervolgens plots de CCcam notatie te laten zien. Bij het menu-scherm Softcam-instellingen staat duidelijk Oscam en verder te zien zijn alle parameters betreffende Oscam. Voorts gebruik ik als skin Pli-FullNightHD.

Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #34 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 16 March 2018 - 07:24

Maak je geen gebruik van dezelfde file voor het starten van de cams.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #35 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 16 March 2018 - 08:49

@HPPLi

Hoe zit jouw /etc/init.d/softcam.cccam er uit?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #36 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 16 March 2018 - 09:11

Ja daarom mijn vraag daarover.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #37 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 16 March 2018 - 09:30

Maakt mij ook niet veel uit of JIJ dat nu wel of niet doet, het gaat erom dat jullie verkondigen dat er "wellicht" een backdoor in zou kunnen zitten, net als de vorige keer toen er jaren terug een CCcam update kwam.

Wat jij hebt draaien boeit mij ook niet zo maar "het team van OpenPLi" (verantwoordelijk voor het gebruik van deze image all over the world) zou iig zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen om op basis van feiten & constateringen deze CCcam update wel of niet te verwerpen.

En DAT is anders dan bij voorbaat het spul in de put te gooien.

Zie antwoord van WanWizard. Het feit dat wij iets aanbieden betekent op geen enkele manier dat wij er achter staan, garanties geven dat het werkt of dat het veilig is.

 

JIJ wilt graag deze versie van CCcam gebruiken, wij zorgen dat dat kan en de rest moet je zelf maar afwegen.

 

De strekking van mijn verhaal hierboven is dat je voor legaal kijken helemaal geen CCcam nodig hebt, dus waarom zouden wij daar dan moeite of verantwoordelijkheid in steken?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #38 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 16 March 2018 - 09:47

Maar voor legaal kijken (met kaart) heb je wel een cam nodig dat kan dus zowel CCcam zijn of Oscam en of anderen dat is aan diegene.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #39 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 16 March 2018 - 09:50

Maar voor legaal kijken (met kaart) heb je wel een cam nodig dat kan dus zowel CCcam zijn of Oscam en of anderen dat is aan diegene.

Nee, voor legaal kijken het je, in principe, geen enkele softcam nodig.

Je kunt ook gewoon een CI van M7 of van een andere provider gebruiken zolang het maar geen CI+ geval wordt, en daar hebben we in Nederland nog geen last van.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #40 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 16 March 2018 - 10:09

Naja, wat heet "nodig". Het kijken met een CI module op je open ontvanger is gezien de restricties niet bepaald zaligmakend.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users