Jump to content


Photo

CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken?


  • Please log in to reply
182 replies to this topic

Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #41 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 16 March 2018 - 11:20

Waarom maak je er nu weer van dat ik deze CCcam zou willen gebruiken? Ik had al geroepen dat ik al lang en breed over ben naar oscam en die werkt prima. Voor mij hoeft deze CCcam niet beschikbaar gesteld worden.

Maar ik wel gezegd dat ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die, gezien de simpeler configuratie, deze CCcam versie wel zouden willen gebruiken.

 

 

 

Maakt mij ook niet veel uit of JIJ dat nu wel of niet doet, het gaat erom dat jullie verkondigen dat er "wellicht" een backdoor in zou kunnen zitten, net als de vorige keer toen er jaren terug een CCcam update kwam.

Wat jij hebt draaien boeit mij ook niet zo maar "het team van OpenPLi" (verantwoordelijk voor het gebruik van deze image all over the world) zou iig zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen om op basis van feiten & constateringen deze CCcam update wel of niet te verwerpen.

En DAT is anders dan bij voorbaat het spul in de put te gooien.

Zie antwoord van WanWizard. Het feit dat wij iets aanbieden betekent op geen enkele manier dat wij er achter staan, garanties geven dat het werkt of dat het veilig is.

 

JIJ wilt graag deze versie van CCcam gebruiken, wij zorgen dat dat kan en de rest moet je zelf maar afwegen.

 

De strekking van mijn verhaal hierboven is dat je voor legaal kijken helemaal geen CCcam nodig hebt, dus waarom zouden wij daar dan moeite of verantwoordelijkheid in steken?

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #42 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 March 2018 - 11:58

Naja, wat heet "nodig". Het kijken met een CI module op je open ontvanger is gezien de restricties niet bepaald zaligmakend.

Niet meer of minder functioneel dan op een box van de betreffende provider.

Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #43 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 16 March 2018 - 12:53

Niet meer of minder functioneel dan op een box van de betreffende provider.


Het is mij anders nog nooit gelukt om meer dan twee zenders tegelijkertijd op te nemen i.c.m. een enkele CI module, terwijl dit wel kan met de box geleverd door de provider.



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #44 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 16 March 2018 - 13:05

Dat is mij wel gelukt, zolang de betreffende kanalen maar van dezelfde complex of transponder komen maar dat kan niet met elke module.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #45 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 March 2018 - 13:05

Dat kan echt wel; met behulp van de functie om achteraf te decoderen. Je moet de instellingen even daarop aanpassen.

Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #46 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 16 March 2018 - 13:06

De provider box gebruikt ook geen CI module, maar ook gewoon een cardreader met een softcam...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #47 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 16 March 2018 - 13:36

Achteraf decoderen heb je niets aan als je in de woonkamer wilt kijken en ergens anders in huis via bijvoorbeeld een fallback tuner.... Dat werkt alleen met een stand alone box met harde schrijf... CI zou eigenlijk nooit een + moeten hebben maar daarvoor in de plaats alleen een vette -


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #48 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 March 2018 - 13:39

Maak je geen gebruik van dezelfde file voor het starten van de cams.

Zoals je wellicht wel zult weten ondanks dat je spreekt over dezelfde startfile (script) heb je binnen OpenPli voor ieder geinstalleerde Softcam een aparte startfile/script.

In dit geval is dat /etc/init.d/softcam.cccam !

 

@Tech, ik heb nu staan in /etc/init.d/softcam.cccam;

 

#!/bin/sh

case "$1" in

start)

ulimit -s 1024

exec start-stop-daemon -S -x /usr/bin/CCcam232

;;

stop)

exec start-stop-daemon -K -R 2 -x /usr/bin/CCcam232

;;

restart|reload)

$0 stop

sleep 1

$0 start

;;

version)

echo "2.3.2"

;;

info)

echo "CCcam 2.3.2"

;;

*)

echo "Usage: $0 start|stop|restart"

exit 1

;;

esac

exit 0

 

Voorts heb ik in /etc/ppanels een file gevonden genaamd CCcam.xml met daarin;

 

<directory name="CCcam PPanel">

<execute name="CCcam Online Clients" target="echo clients | nc localhost 16000" helptext="Show CCcam Clients"/>

<execute name="CCcam Online ActiveClients" target="echo activeclients | nc localhost 16000" helptext="Show CCcam Clients"/>

<execute name="CCcam Online Servers" target="echo servers | nc localhost 16000" helptext="Show CCcam Servers"/>

<execute name="CCcam Online Shares" target="echo shares | nc localhost 16000" helptext="Show CCcam Shares"/>

<execute name="CCcam Online Providers" target="echo providers | nc localhost 16000" helptext="Show CCcam Providers"/>

<execute name="CCcam Smartcard info" target="echo entitlements | nc localhost 16000" helptext="Show CCcam Smartcard Info"/>

<execute name="CCcam Cam info" target="echo info | nc localhost 16000" helptext="Show CCcam Cam Info"/>

<execute name="CCcam show config" target="cat /var/etc/CCcam.cfg" helptext="Show CCcam Config"/>

<execute name="Ecm Info" target="cat /tmp/ecm.info" helptext="Show Ecm Info"/>

<execute name="Netstat -nat" target="netstat - nat" helptext="Show Connections"/>

<separator/>

</directory>

Misschien dat deze lijn de ECM-notatie laat verschijnen tijdens gebruik van Oscam als Softcam ?



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #49 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 16 March 2018 - 13:48

De xml laat geen ecm notatie zien, dat is een ppanel die kan je middels de blauwe knop oproepen.

 

Ik vroeg dus bewust naar de /etc/init.d/softcam.cccam omdat die versie 2.3.2 niet aanstuurt, dat doet /etc/init.d/softcam.CCcam_2.3.2 wat dus aangeeft dat je niet de juiste hebt gebruikt maar uiteindelijk doet die hetzelfde zolang die naam van de binairy maar klopt....

root@vusolo4k:~# cat /etc/init.d/softcam.CCcam_2.3.2
#!/bin/sh
case "$1" in
start)
        ulimit -s 1024
        exec start-stop-daemon -S -x /usr/bin/CCcam_2.3.2
        ;;
stop)
        exec start-stop-daemon -K -R 2 -x /usr/bin/CCcam_2.3.2
        ;;
restart|reload)
        $0 stop
        sleep 1
        $0 start
        ;;
version)
        echo "2.3.2"
        ;;
info)
        echo "CCcam_2.3.2 2.3.2"
        ;;
*)
        echo "Usage: $0 start|stop|restart"
        exit 1
        ;;
esac
exit 0

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #50 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,008 posts

+638
Excellent

Posted 16 March 2018 - 14:03

Dat kan echt wel; met behulp van de functie om achteraf te decoderen. Je moet de instellingen even daarop aanpassen.

 

Achteraf decoderen kan wel met softcam en kaart, met een aantal ontvangers, waaronder de HD2400 en Xtrend modellen.

 

Met een CI module is het mij nog niet gelukt om achteraf te decoderen op een HD2400.  Die volgens de info daarover wel geschikt zou moeten zijn.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #51 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 March 2018 - 16:55

Achteraf decoderen heb je niets aan als je in de woonkamer wilt kijken en ergens anders in huis via bijvoorbeeld een fallback tuner.... Dat werkt alleen met een stand alone box met harde schrijf... CI zou eigenlijk nooit een + moeten hebben maar daarvoor in de plaats alleen een vette -

Achteraf decoderen werkte 7 jaar geleden al (Inverto7000, met dezelfde beperking), maar dan moet er wel een automaatje inzitten die standby tijd gebruikt om te decoderen.
Heeft overigens niet specifiek met CI+ te maken, geldt voor elke harde CAM.

Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #52 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 March 2018 - 16:56

Dat kan echt wel; met behulp van de functie om achteraf te decoderen. Je moet de instellingen even daarop aanpassen.

 
Achteraf decoderen kan wel met softcam en kaart, met een aantal ontvangers, waaronder de HD2400 en Xtrend modellen.
 
Met een CI module is het mij nog niet gelukt om achteraf te decoderen op een HD2400.  Die volgens de info daarover wel geschikt zou moeten zijn.
 
Willy

Hmmm, da's dan weer heel jammer; dat achteraf decoderen is toch specifiek bedoeld om de beperkingen van een CI zo goed mogelijk te omzeilen.
Ik heb geen CAM, dus ik kan alleen maar testen met een softcam.

Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #53 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 16 March 2018 - 16:58

Er zijn al ontvangers die dat gewoon via de CI kunnen....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #54 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 16 March 2018 - 17:21

 

Achteraf decoderen heb je niets aan als je in de woonkamer wilt kijken en ergens anders in huis via bijvoorbeeld een fallback tuner.... Dat werkt alleen met een stand alone box met harde schrijf... CI zou eigenlijk nooit een + moeten hebben maar daarvoor in de plaats alleen een vette -

Achteraf decoderen werkte 7 jaar geleden al (Inverto7000, met dezelfde beperking), maar dan moet er wel een automaatje inzitten die standby tijd gebruikt om te decoderen.
Heeft overigens niet specifiek met CI+ te maken, geldt voor elke harde CAM.

 

Ik denk zelfs dat Topfield dat nog eerder kon :) die kon dat langer dan 10 jaar geleden al en het decoderen deed die 's nachts.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #55 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 March 2018 - 17:39

 

 

Achteraf decoderen heb je niets aan als je in de woonkamer wilt kijken en ergens anders in huis via bijvoorbeeld een fallback tuner.... Dat werkt alleen met een stand alone box met harde schrijf... CI zou eigenlijk nooit een + moeten hebben maar daarvoor in de plaats alleen een vette -

Achteraf decoderen werkte 7 jaar geleden al (Inverto7000, met dezelfde beperking), maar dan moet er wel een automaatje inzitten die standby tijd gebruikt om te decoderen.
Heeft overigens niet specifiek met CI+ te maken, geldt voor elke harde CAM.

 

Ik denk zelfs dat Topfield dat nog eerder kon :) die kon dat langer dan 10 jaar geleden al en het decoderen deed die 's nachts.

 

Klopt daar had je van die mooie Taps voor, dat kwam omdat Topfield de hele transponder stream opnam, je kon zo de TT van jaren terug nog bekijken.


Edited by Sagitarius, 16 March 2018 - 17:41.

73's

PE1AQZ


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #56 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 16 March 2018 - 17:53

En idd ik moet gelijk geven dat CCcam blijft draaien ook al heb je Oscam aangezet.

 

Zelfs als je hem op none zet werkt hij gewoon nog.


Edited by cobus, 16 March 2018 - 17:56.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #57 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 March 2018 - 18:01

 

De xml laat geen ecm notatie zien, dat is een ppanel die kan je middels de blauwe knop oproepen.

 

Ik vroeg dus bewust naar de /etc/init.d/softcam.cccam omdat die versie 2.3.2 niet aanstuurt, dat doet /etc/init.d/softcam.CCcam_2.3.2 wat dus aangeeft dat je niet de juiste hebt gebruikt maar uiteindelijk doet die hetzelfde zolang die naam van de binairy maar klopt....

#######root@vusolo4k:~# cat /etc/init.d/softcam.CCcam_2.3.2#######
#!/bin/sh
case "$1" in
start)
        ulimit -s 1024
        exec start-stop-daemon -S -x /usr/bin/CCcam_2.3.2
        ;;
stop)
        exec start-stop-daemon -K -R 2 -x /usr/bin/CCcam_2.3.2
        ;;
restart|reload)
        $0 stop
        sleep 1
        $0 start
        ;;
version)
        echo "2.3.2"
        ;;
info)
        echo "CCcam_2.3.2 2.3.2"
        ;;
*)
        echo "Usage: $0 start|stop|restart"
        exit 1
        ;;
esac
exit 0

 

Dit startscript werkt niet helaas. (de bovenste regel weggelaten natuurlijk ;) )

 

Ben er nog niet achter waarom het startscript zelf niet wordt "gelezen", terwijl de enkele CCcam regel "exec start-stop-daemon -S -x /usr/bin/CCcam_2.3.2" de softcam uitstekend start.

Natuurlijk blijft op of via deze methode CCcam altijd "lopen"


Edited by HPPli, 16 March 2018 - 18:02.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #58 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 16 March 2018 - 23:04

Als je gebruik maakt van die van ww moet he CCcam232 hernoemen naar CCcam. Volgens mij.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #59 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 16 March 2018 - 23:50

De provider box gebruikt ook geen CI module, maar ook gewoon een cardreader met een softcam...

 

Dat begrijp ik, maar Rob trok zelf de vergelijking tussen CI een een gesloten STB. :)

 

Het achteraf decoderen is inderdaad een optie (mits het wordt ondersteund) waar ik niet bij stil had gestaan. Het is weliswaar niet heel praktisch, daarom gebruik ik het nooit.

 

Wat betreft CCcam, ik gebruik het zelf niet (meer), maar als de meest recente versie fatsoenlijk met de prio lijst om kan gaan is het wel een hele verbetering.



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 March 2018 - 09:46

Achteraf decoderen wordt pas een optie als het automatisch en in de background kan, net zoals bij de oude topfields van vroeger. De "zin" om dat te maken is denk ik recht evenredig met de noodzaak van een CI en het aantal boxen dat het kan...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users