Jump to content


Photo

Vragen over Vu+ uno 4k se

vu+ uno 4k se

  • Please log in to reply
251 replies to this topic

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #221 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 25 December 2018 - 09:27

Ik heb ook een harmony met scherm en gebruik de nummerieke toetsen om te spoelen, die toetsen zijn makkelijk bereikbaar door een aantal keer naar links of naar rechts te ‘swipen’ op het scherm.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #222 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 25 December 2018 - 10:18

Klopt!

Ik moet nu alleen mijn automatisme even afleren om meteen de vooruitspoel knop in te drukken, maar meteen even het scherm 'swipen' en dan de cijfer toetsen gebruiken.



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #223 RonaldJan

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2018 - 11:21

Ik heb sinds kort een VU+Duo4K, met DVB-S en DVB-C tuner. (abo Canal Digitaal en Ziggo)

Ik heb dit draadje met veel interesse door gelezen.

OPLi 7.0 RC 20181222 geflashed.

Er zijn 2 Oscam softcams (Oscam en Oscam-emu)

Vraag; welke moet ik hebben, wat is het verschil?.

Wat is het nut van Box key en RSA key, wat doen deze, in welk bestand (config, user, reader) moet ik ze invullen en hoe kom ik aan de in te vullen waardes.

 

grt, Ron

 



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #224 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2018 - 11:22

Als je niet weet wat het verschil is tussen Oscam en Oscam-emu, dan heb heb je Oscam-emu niet nodig.

 

BoxKey en RSA key: gebruik de zoekfunctie maar eens ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #225 RonaldJan

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2018 - 13:09

OK, heb het gevonden :), maar heb vlgs mij de boxkey en rsakey niet nodig.

Ik heb een instap abo van Ziggo (zonder box) en een family HD abo van Canal Digitaal.

Ziggo abo heb ik alleen omdat ik internet via de kabel heb en dat kan niet zonder instap TV van Ziggo.

Het is wel makkelijk om ook een TV abo van Ziggo (kabel) ernaast te hebben, omdat mijn schotel met heel slecht weer wel eens uitvalt en ik dan terug kan vallen op de kabel.

 

Verder tevreden over de VU+Duo4K, behalve dan dat er (nog) geen uitzendingen in 4K zijn, buiten wat demo's.

 

grt, Ron



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #226 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 26 December 2018 - 13:12

Een instapabbo? Als ik jou goed begrijp heb jij dan de FTA digitale zenders van Ziggo.
In dát geval moet je de kabelscan doen met een netwerk ID 04444.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #227 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2018 - 13:19

Of een andere, afhankelijk van of je in voormalig UPC-gebied zit, volgens mij hebben ze die gebieden op dit gebied nog steeds niet helemaal geunificeerd.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #228 RonaldJan

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2018 - 14:19

Ja, klopt ik heb een kabel scan gedaan met instellingen voor mijn regio en heb nu de zenders die bij mijn abo horen. Alleen NED 1,2,3 in HD en verder alles SD.

Maar via SAT CD alles in HD (familie HD abo). Maar wel lekker makkelijk nu met 1 afstands bediening.

 

Kan nu ook PiP gebruiken SAT/KAB.

Begrijp alleen het nut van de FTB (8 tuners) niet, wat ik er mee kan, maar dat zoek ik nog wel uit.



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #229 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 December 2018 - 14:48

.Begrijp alleen het nut van de FTB (8 tuners) niet, wat ik er mee kan, maar dat zoek ik nog wel uit.

 

FBC? Dat merk je wel als je gaat opnemen. ;)

 

Voor de sat is het nut overigens wel beperkt, als je nog een "gewone" setup hebt en geen Unicable setup. In dat geval gedraagd een FBC module zich als een twin tuner met 6 intern doorgeluste tuners.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #230 RonaldJan

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2018 - 17:55

Sorry FBC, ok ga ik uitproberen :)

dank voor alle hulp



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #231 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 26 December 2018 - 21:04

En bijkomend voordeel is, dat het sd beeld van de kabel haast net zo mooi os als hd via satelliet.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #232 henkievm

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2018 - 13:05

Goede Dag

Zou gaarne iets willen weten over Unicable op draaibare schotel

Heb van de week een VU+uno4kse gekocht en heb hem nu draaien op een universele LNB werkt goed , maar er wordt mij vertelt dat ik n unicable lnb moet plaatsen vanwege dat de fbc tuners anders niet werken.

Kan iemand mij vertellen en evt uitleggen wat ik moet doen voor dit klaar te spelen



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #233 henkievm

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2018 - 13:08

Het betreft n schotel met rotor instellingen .

Bij voorbaat mijn dank



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #234 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 December 2018 - 13:30

Heb van de week een VU+uno4kse gekocht en heb hem nu draaien op een universele LNB werkt goed , maar er wordt mij vertelt dat ik n unicable lnb moet plaatsen vanwege dat de fbc tuners anders niet werken.

 

Onzin, dat MOET helemaal niet.

 

Een FBC tuner complex functioneert wel optimaal met een Unicable setup, omdat je dan alle 8 tuners onafhankelijk van elkaar kunt gebruiken. Maar kan prima in "legacy" modus draaien, waarin hij zich gedraagd als een twin/dual tuner module met 6 intern doorgeluste tuners.

 

Ik stel me ernstig de vraag of dat relevant is voor een rotor, gegeven het feit dat elke zap tot gevolg heeft dat de rotor gaat draaien, ik zie je dus nog niet zo snel kijken en 6 opnames tegelijk maken, allemaal op dezelfde sat positie?

 

Los hiervan vraag ik me af of je dit uberhaupt wel kunt configureren in Enigma, er staat me bij dat hier al meer vragen over geweest zijn vrij recent.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #235 henkievm

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2018 - 14:14

Ze deelde mij mede dat ik in de tuner configuratie bepaalde handlingen moest verrichten om op dezelfde sat. positie  iets op te nemen terwijl ik n zender bekijk.



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #236 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 December 2018 - 14:15

Heb je nu een LNB met 1 kabel, of met 2?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #237 henkievm

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2018 - 14:15

ik heb n unicable lnb met een coax aansluiting



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #238 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 December 2018 - 14:16

Huh? Als je nu al een Unicable LNB hebt, dat is deze hele discussie toch academisch? Of mis ik nu iets?

 

Een gewone Unicable LNB heeft overigens 2 kabels nodig, tenzij je een wideband Unicable II LNB hebt, maar dat is weer iets anders.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #239 henkievm

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2018 - 14:16

op de mom nog niet gemonteerd draait nu op universeel lnb



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #240 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 December 2018 - 14:18

Daar vroeg ik naar. 1 of 2 kabels dus? En wat voor Unicable LNB (merk/type) hebben ze je verkocht?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users