Jump to content


Photo

problemen met software-updates


  • Please log in to reply
147 replies to this topic

Re: problemen met software-updates #101 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 3 September 2019 - 10:38

@pearl2000.
Hier werkt HDMI-CEC op de Ultimo 4K perfect, anders had ik al lang aan de bel getrokken.;)
Mogelijkerwijs is er in de HD51 en de H7C iets met de drivers wat daar roet in het eten strooit. Echter begrijp ik dit niet omdat in de Release geen echte wijzigingen, behoudens een cam en / of zenderlijsten, doorgevoerd wordt. Waar dan bij jullie de oorzaak gezocht moet worden, en helemaal als dit pas sinds kort optreedt, dat is mij een raadsel.
Ik heb geen HD51 en om ‘even’ snel een H7 op mijn OLED aan te sluiten gaat mij net even iets te ver. :) De TV op mijn testomgeving doet sowieso niets met HDMI-CEC.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: problemen met software-updates #102 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 4 September 2019 - 05:12

#sagitarius, de hdmi-cec gebruik ik al geruime tijd, zeker al een paar jaar, en ja natuurlijk zit ik wel eens te prutsen met de instellingen om uit te proberen wat voor effect dat heeft. Maar de instellingen zet ik wel weer terug in de door mij gewenste stand. Ook nu staan de instellingen niet anders dan bijvoorbeeld een week geleden toen alles nog wel normaal functioneerde. Omdat er bij mij wel vaker er ineens iets wel of niet meer werkt gaf ik er geen aandacht aan toen de hdmi-cec ineens niet meer werkte. Totdat ik het verhaal las van Pearl 2000. Toen dacht ik ineens zoiets als hé dat heb ik ook, dat de hdmi-cec niet meer werkt. Vandaar mijn reactie daarop. Maar om op jou opmerking terug te komen, voor 99,99 procent weet ik zeker dat mijn instellingen niet anders staan dan voor de hdmi-cec problemen.

Re: problemen met software-updates #103 felixvos

  • Senior Member
  • 25 posts

0
Neutral

Posted 4 September 2019 - 06:55

Hier op VU solo 4K werkt HDMI-CEC na update ook niet meer. Opnieuw geflasht probleem blijft bestaan. Ook de tv terug naar fabrieksinstellingen gaf geen resultaat.



Re: problemen met software-updates #104 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 September 2019 - 08:11

#sagitarius, de hdmi-cec gebruik ik al geruime tijd, zeker al een paar jaar, en ja natuurlijk zit ik wel eens te prutsen met de instellingen om uit te proberen wat voor effect dat heeft. Maar de instellingen zet ik wel weer terug in de door mij gewenste stand. Ook nu staan de instellingen niet anders dan bijvoorbeeld een week geleden toen alles nog wel normaal functioneerde. Omdat er bij mij wel vaker er ineens iets wel of niet meer werkt gaf ik er geen aandacht aan toen de hdmi-cec ineens niet meer werkte. Totdat ik het verhaal las van Pearl 2000. Toen dacht ik ineens zoiets als hé dat heb ik ook, dat de hdmi-cec niet meer werkt. Vandaar mijn reactie daarop. Maar om op jou opmerking terug te komen, voor 99,99 procent weet ik zeker dat mijn instellingen niet anders staan dan voor de hdmi-cec problemen.

Ok, maar het valt me wel vaak op dat alleen de Vu dit soort problemen heeft, toeval?


73's

PE1AQZ


Re: problemen met software-updates #105 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 4 September 2019 - 08:20

Of dat toeval is weet ik niet. Ik heb geen vu apparaten. Ik heb een mutant hd51 en twee stuks mutant hd2400. Het probleem doet zich voor op een hd2400. De andere apparaten heb ik maar even niet ge-update. Op die twee apparaten werkt de hdmi-cec op dit moment wel.

Re: problemen met software-updates #106 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 4 September 2019 - 08:49

Dat Vu+ niet de snelste is met een oplossing van driver-issues dat zal voor iedereen duidelijk zijn. Helaas is er overigens na een periode van goede samenwerking even een kentering in die samenwerking.
M.i. is er betreffende dit issue niets gaande. Ik heb zojuist de laatste Release 7.1 ook even geflasht op mijn meest gebruikte combinatie en kan het gemelde probleem niet bevestigen. Ik gebruik HDMI-CEC overigens alléén maar om de TV in en uit te schakelen en verder niet. Bij mij is het een combinatie zonder tussenkomst van een AV versterker, dus rechtstreeks.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: problemen met software-updates #107 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 4 September 2019 - 12:11

Key forwarding heeft bij mijn Pana nog nooit gewerkt (en dat is een TV issue), en voor on/off heeft mijn Duo 4K een timing aanpassing nodig. Andere boxen die momenteel aan de Pana hangen werken out of the box zonder problemen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #108 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 4 September 2019 - 12:52

Hdmi-cec is in sommige gevallen handig/makkelijk in gebruik. Bijvoorbeeld omdat ik nogal veel opneem en omdat de hd51 maar twee tuners heeft heb ik ook een hd2400 er naast staan die is aangesloten op dezelfde tv. De functie "schakel tv naar de juiste ingang is daarom voor mij handig in het gebruik. Ik kijk dus met de hd51 en opnemen doe ik met de hd2400. Het is zeker geen ramp als hdmi-cec niet werkt maar wel wat makkelijker. Na de update van 19-8 werkt alles gewoon nog. Na de eerstvolgende update is het probleem begonnen. Volgens mij is er in deze update een foutje geslopen want blijkbaar zijn er meer mensen die dit hier aangeven. Waarom het bij de ene box/persoon niet gebeurd en bij anderen wel moet ik het antwoord op schuldig blijven. Als frenske zegt dat het bij hem niet het geval is wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat wat wel blijkt uit de reacties van verschillende personen die hetzelfde melden. Maar ik heb wel eens eerder verteld dat ik geen verstand heb van programeren enzo dus een oplossing heb ik niet.

Re: problemen met software-updates #109 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 4 September 2019 - 13:02

Het is intern al redelijk breed getest, maar voorlopig niet te reproduceren. Misschien is het een idee een autobackup te maken op een stick en eens te vanuit het menu te flashen zonder backup en weer een te testen? Ook kun je met HMDI een debug file maken.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: problemen met software-updates #110 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 4 September 2019 - 15:41

Ik wil wel even reageren op wat Youto opmerkt. Klaarblijkelijk gebruikt hij meerdere receivers en hoopt waarschijnlijk dat de betreffende ontvanger de TV aan zet en vervolgens automatisch naar het juiste kanaal schakelt. Zoals gezegd werkt dat hier gewoon goed ............, totdat ik mijn Android mediabox ga gebruiken. Daar staat HDMI-CEC ook geactiveerd. En dan gaat uiteindelijk het gehele HDMI-CEC gebeuren over de pis. Ook al staat de mediaplayer in deep standby dan werkt de Ultimo 4K ook niet meer zoals gewenst. De enige remedie is het volledig uitschakelen (power off) van de mediaplayer. Ik wijt mijn issue aan de mediaplayer en niet aan de Ultimo 4K of de TV. Wellicht staat er op één van beide aangesloten boxen iets niet helemaal juist ingesteld. Nogmaals goed checken zou ik willen zeggen. Desnoods steeds een van beide boxen volledig uitschakelen. (Power off).

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: problemen met software-updates #111 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 4 September 2019 - 16:01

HDMI-CEC is een electrische bus, waar alle toestellen en alle poorten op aangesloten zijn. Als er eentje de boel om zeep helpt, werkt de rest ook niet meer. Je hebt dat ook als je een ET10000 in plugt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #112 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 4 September 2019 - 19:52

#frenske, een deel van jou redenering klopt maar mijn situatie is toch iets anders.

Ik heb inderdaad twee boxen op één tv aangesloten en ook is het zo dat wanneer ik één box aanzet gaat ook de tv aan en de tv schakelt als die daar nog niet op staat naar de juiste hdmi ingang.

Ook kan ik dan met beide afstandsbedieningen, die van de tv en die van de box, de box aansturen dus de AB die het dichtst bij ligt pak ik wanneer ik wil zappen ofzo.

Als ik dan de originele AB pak van box 2 en die box aanzet dan gaat uiteraard die box aan en de tv springt naar die hdmi ingang zodat ik box twee kan bekijken.

Ook de AB van de tv werkt dan op box 2.

Als ik één van de boxen uitzet, maakt niet uit welke, schakelt de tv naar de andere box.

Trouwens, ik heb er geen Android mediabox op aangesloten, alleen de twee boxen, anders niets.

 

Omdat ik beide boxen na 19-8 NIET heb ge-update werkt dit nu ook nog gewoon.

Box drie staat boven in de slaapkamer en nadat ik op deze de laatste update heb uitgevoerd werkt dus de hdmi-cec niet meer.

De software op de twee boxen in de woonkamer is van 19-8 en daar doe ik nu maar even geen software updates op.

Ik heb wel geklikt op software update en daar kwam als resultaat dat er 27 pakketten ge-update kunnen worden.

Ik heb dit niet gedaan.

De klacht zit dus in een hd2400 die ik als enige box wel een update heb laten doen.

En zoals ik al eerder zei werkt de hdmi-cec na de update niet meer, daarvoor nog wel.

De tv, een samsung noemt het any-net maar is natuurlijk hetzelfde als hdmi-cec en als ik die laat zoeken maar hdmi-cec apparaten zegt die geen apparaten gevonden.

Normaal geeft deze aan dat er een enigma2 apparaat is gedetecteerd.

Als ik mijn Google Chromecast er in prik dan vind hij die wel dus volgens mij gaat daar niks mis.

 

Dus even kort resumé, de twee boxen beneden die niet de laatste update gedaan hebben werkt alles perfect.

De box boven die wel een paar dagen terug is ge-update heeft sinds dat moment geen werkend hdmi-cec functie meer.

 

Ik hoop dat ik het deze keer wel goed en duidelijk heb uitgelegd.


Edited by Tech, 5 September 2019 - 14:34.
Even wat leesbaarder gemaakt


Re: problemen met software-updates #113 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 4 September 2019 - 22:13

Blijft vreemd, want 7.1-release OE heeft al in geen tijden een update gezien, er zijn geen BSP (driver) updates geweest, en 7.1-release Enigma alleen een paar niet gerelateerde bugfixes.

 

Dus ik heb er geen verklaring voor.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #114 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 7 September 2019 - 05:30

Op mijn pc stond nog de download van 19-8 en ik was benieuwd wat er zou gebeuren als ik deze zou flashen op de box waar de hdmi-cec niet meer werkt. Dus ik op het desbetreffende apparaat de back-up van de HDD verwijderd zodat ik echt een schone start zou hebben. Maar helaas, na het flashen van de software van 19-8 en natuurlijk de zenderlijsten enzo erop gezet werkt de hdmi-cec nog steeds niet. Dus eigenlijk heb ik de software van 19-8 er opnieuw opgezet maar zonder het gewenste resultaat. Jammer genoeg het ik nu nog steeds geen werkend hdmi-cec maar misschien is het wel handig voor de desbetreffende software bouwers om te weten dat dit geen resultaat heeft opgeleverd. Mvg.

Re: problemen met software-updates #115 felixvos

  • Senior Member
  • 25 posts

0
Neutral

Posted 7 September 2019 - 07:18

Ik heb ook een paar oude images {PLI} geflasht en ook op geen enkele image werkte HDMI-CEC meer. Ik heb geen andere images geprobeerd van andere bouwers maar dit is toch vreemd.



Re: problemen met software-updates #116 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 September 2019 - 14:07

Recent iets anders aangesloten op een HDMI poort ergens?

 

Zoals eerder al opgemerkt, HDMI-CEC is een enkele electrische bus, een "sluiting" ergens zorgt er voor dat niets nog werkt. Dat kan een toestel zijn met een slechte of foute CEC implementatie, een kabel die niet fris is, etc.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #117 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 8 September 2019 - 06:48

Ik ga hier nu iets zeggen wat waarschijnlijk niet geapprecieerd wordt en denk ik een boze reactie zal opleveren maar ik wil dit toch vermelden zonder dat ik hier mensen wil mee beledigen. De problemen met de hdmi-cec wordt hier al meerdere dagen en vooral ook door meerdere personen benoemd maar de antwoorden die hierop gegeven worden zijn steeds maar weer in de strekking van "ik heb er geen last van dus het probleem zal wel aan jullie zelf liggen. De meldingen komen van steeds meer verschillende personen die melden dat zij ook dezelfde soort problemen ondervinden. Het lijkt mij sterk dat al deze mensen ineens zelf iets doen waardoor de problemen zijn ontstaan. Is het dan niet zo dat wanneer er steeds meer personen dezelfde klachten melden dat er toch ergens iets aan de hand moet zijn en dat het niet door de mensen zelf veroorzaakt is. Ik hoop dat ik met deze mededeling geen mensen heb beledigd en zoja, sorry hiervoor maar ik wilde mijn constatering toch hier vermelden. Nogmaals, dit is geen persoonlijke aanval maar eerder een mededeling van algemene aard.

Re: problemen met software-updates #118 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 8 September 2019 - 07:06

Ik ga hier nu iets zeggen wat waarschijnlijk niet geapprecieerd wordt en denk ik een boze reactie zal opleveren maar ik wil dit toch vermelden zonder dat ik hier mensen wil mee beledigen.


Dan zie je dat in deze situatie toch echt fout want, hoewel ik vooruit loop op mogelijke reacties van andere leden, denk ik niet dat iemand van ons moeite met jouw reactie heeft. ;) Het is jouw ervaring waarvoor wij helaas geen logische technische verklaring hebben. En wat niet te verklaren is, dat is dan ook lastig, zo niet onmogelijk om op te lossen. Zo lang het forum niet vol staat met meldingen van identieke aard kunnen wij niet anders als de door jou al geciteerde respons geven dat het een lokaal issue ‘moet / zou kunnen’ zijn. Vervelend voor jou maar wij kunnen geen wonderen verrichten.

Ik ben overigens kwijt of één van jullie al een andere image heeft geprobeerd? Er zijn voldoende alternatieven.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: problemen met software-updates #119 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 8 September 2019 - 13:30

Dit is mijn mening en dat is dat het hele hdmi sec gewoon over het algemeen vrij waardeloos is en dat komt mede door de fabrikanten wie er zelf teveel aan sleutelen en dus niet echt uniform is oftewel gewoon gebruik moeten maken van de standaarden wie daarvoor gelden (als die er overigens wel zijn)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: problemen met software-updates #120 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 9 September 2019 - 04:13

#frenske, ik moet je gelijk geven wat betreft mijn laatste comment. Ik was iets te voorbarig met mijn redenatie. Ik heb even terug gekeken in dit topic en er zijn maar drie personen die melden dat ze problemen hebben met de hdmi-cec, Pearl2000, felixvos en ikzelf. Ik was in de veronderstelling dat er meer mensen zich gemeld hadden. Dat komt denk ik omdat ik dit topic gestart ben met een totaal ander probleem en dat het halverwege geswitched is naar het hdmi-cec probleem. Dus aan iedereen die zich aangesproken voelt, sorry voor mijn voorbarige conclusies. Maar toch ben ik niet de enigste met het probleem. Het, zijn er drie. En ook is het in mijn geval zo dat ik alleen maar meld, ik verwacht niet dat het gehele pli team direct op stel en sprong alles opzij gooit om dit op te lossen. Ik vind de hdmi-cec functies prettig in het gebruik maar ik kan best zonder. Ik wil ook nog even melden dat de andere twee boxen zonder dat ik updates of iets gedaan hebt de hdmi-cec ook ineens op allebei de boxen niet meer werken. Geen idee hoe dit kan.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users