Jump to content


Photo

problemen met software-updates


  • Please log in to reply
147 replies to this topic

Re: problemen met software-updates #81 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 25 August 2019 - 00:13

Is het nu opgelost? Maw. Kan er weer een normale software update gedaan worden of moet eerst de box ge-update worden?

Re: problemen met software-updates #82 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 25 August 2019 - 07:18

Probeer het eens, dan weet je het ;)
Als je een release 7.1 op de Box hebt staan kan je gewoon updaten.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: problemen met software-updates #83 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 25 August 2019 - 10:03

Ik heb het inmiddels geprobeerd en geen problemen meer. Ik heb in de laatste paar comments een heleboel technische taal voorbij zien komen waar ik niets van snap maar als ik het goed heb begrepen was er iets fout gegaan bij het bedrijf waar jullie servers (of software, of weet ik veel) ondergebracht zijn. Of zo iets. Ik snap het wel maar ik begrijp het niet. (vrij vertaald van Bassie & Adriaan).

Re: problemen met software-updates #84 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 25 August 2019 - 12:02

maar als ik het goed heb begrepen was er iets fout gegaan bij het bedrijf waar jullie servers (of software, of weet ik veel) ondergebracht zijn. Of zo iets.

 

Zoiets precies. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #85 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 25 August 2019 - 14:45

Hier was het ook feest met de ET10K ook die liep vast na een update van 16-09, er zouden nu 24 updates beschikbaar zijn.

Hij bleef op boot staan en alleen met de aan/uit knop kon ik hem weer tot leven wekken, maar toen deed geen enkele zender het en geen signaal op satelliet en Ziggo kabel (diseqc stond/staat goed).

Autobackup terug gezet en alles deed het weer, nog even als test een update geprobeerd maar er waren geen updates aanwezig dus heb ik het maar zo gelaten.


73's

PE1AQZ


Re: problemen met software-updates #86 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 25 August 2019 - 16:09

Wat is dat, ‘een update van 16-09’? Updaten van vorig jaar naar de 7.1 van vorige week?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: problemen met software-updates #87 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 25 August 2019 - 19:26

Wat is dat, ‘een update van 16-09’? Updaten van vorig jaar naar de 7.1 van vorige week?

Wat dacht je..... 7.1 van dit jaar natuurlijk. ;)  Kreeg net een mail van een goede kennis die exact hetzelfde had met een ET9500, hij dacht eerst dat de voeding kapot was bolle elco's o.i.d. of het security board maar dat is niet zo, ik moet nog even contact met hem opnemen of alles nu weer in orde is.

Er gaat/ging iets mis maar wat...……? ik had geen tijd om de debug mode hier in te schakelen


73's

PE1AQZ


Re: problemen met software-updates #88 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 25 August 2019 - 20:07

Ik vraag heel gewoon wat een update van 16-9 is. Dat is dus een image van vorig jaar september die geupdate is naar 7.1?
Dan zou ik die box gewoon eens flashen met dezelfde image. Ik heb ook weleens problemen ervaren als ik een stokoude image ga updaten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: problemen met software-updates #89 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 25 August 2019 - 20:32

Ach, het zal wel 16-08 zijn wat er wordt bedoeld ;)
De build voor 16-09 duurt nog een week of drie......

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: problemen met software-updates #90 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 25 August 2019 - 20:47

Dan kan hij daar toch normaal op reageren lijkt mij. Ik ga geen aannames doen gebaseerd op mogelijke schrijffouten.

Edit: Nog los van het feit dat er geen image van 16/8 is. 12/8 of 19/8 en morgen 26/8.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: problemen met software-updates #91 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 25 August 2019 - 21:01

Typo, moet uiteraard vrijdag 16-08 zijn, afgezien daarvan wat is daar de oorzaak van, ik lees hier heel wat problemen met updates, en de mijne komt overeen met de melding dat de update enige minuten in beslag kan nemen, en zit daarna muurvast, alleen met de aan/uit knop kan ik hem weer aankrijgen en dan heb ik geen signaal op de satelliet en kabel en uiteraard geen beeld.

Heb de autobackup terug gezet, en werkte daarna weer. Ook bij die kennis met een ET9500 gebeurde hetzelfde, toeval?


73's

PE1AQZ


Re: problemen met software-updates #92 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 25 August 2019 - 21:44

Dan had jij daar eerder ‘normaal’ op kunnen reageren. Nu dát duidelijk is dan kunnen ‘wij’ ons daarop focussen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: problemen met software-updates #93 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 25 August 2019 - 23:31

#frenske, als er werkelijk een update zou zijn gedaan van 16-9 vorig jaar zouden er dan 24 updates beschikbaar zijn? 2400 zou meer een voor de hand liggend getal zijn.

Re: problemen met software-updates #94 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 25 August 2019 - 23:34

#frenske, als er werkelijk een update zou zijn gedaan van 16-9 vorig jaar zouden er dan 24 updates beschikbaar zijn? 2400 zou meer een voor de hand liggend getal zijn.

Niet echt want die feeds zouden er niet eens meer zijn, dus kom je op 0 updates uit, de all-feed even buiten beschouwing gelaten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: problemen met software-updates #95 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 August 2019 - 07:56

Mijn kennis mailde me net dat na een herstart van zijn ET9500 met de aan/uit knop en het terugzetten van de autobackup zijn ontvanger ook weer werkt. :)


73's

PE1AQZ


Re: problemen met software-updates #96 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 26 August 2019 - 18:15

Top, bedankt voor het melden.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: problemen met software-updates #97 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 27 August 2019 - 06:46

Je kunt tegenwoordig beter online flashen met backup dan updaten. Als je een box hebt Met meerdere image slots kan je ook nog terug gaan als iets niet lekker is via multi-reboot

Edited by littlesat, 27 August 2019 - 06:47.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: problemen met software-updates #98 pearl2000

  • Senior Member
  • 103 posts

+1
Neutral

Posted 2 September 2019 - 12:52

In het kort ! na update mutant H51 4k  en de Zgemma H7c 4k openpli 7.1 werkt de instelling ( HDMI-CEC INSTELLINGEN ) niet meer .

Zet ik het uit kan ik gewoon de afstandsbediening gebruiken van de box , zet ik het op groen ( AAN ) doen de helft van de knoppen het niet meer !



Re: problemen met software-updates #99 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 3 September 2019 - 08:47

#pearl2000, gelukkig dat je dit meld. Ik snap nu ineens waarom mijn tv en mijn hd51 niet meer samenwerken via hdmi-cec. Ik snapte ook al niet waarom de hdmi-cec sinds een paar dagen ineens niet meer werkt terwijl het altijd heeft gewerkt. Dus bericht aan de technische mensen, de hdmi-cec werkt niet meer. Normaal kon ik met beide afstandsbedieningen dezelfde functies aansturen. Ook gaat de tv niet meer aan en/of uit als de box aan of uit gaat en visaversa. Als ik mijn tv laat zoeken naar hdmi-cec apparaten herkend die de box ook niet meer. En er zullen vast nog meer functies zijn die ik nu niet zo snel kan herinneren.

Re: problemen met software-updates #100 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 September 2019 - 09:26

Nou hier werkt het nog wel hoor, op mijn ET10 2x 8K en Zgemma h2h en mijn HD60 werkt HDMI-cec uitstekend, misschien staan je HDMI-cec instellingen niet goed zoals tv in standby zetten ed.


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users