Jump to content


Photo

problemen met software-updates


  • Please log in to reply
147 replies to this topic

Re: problemen met software-updates #41 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 13 August 2019 - 13:06

Vandaar mijn vraag aan Littlesat wat er verandert is in de update code, en hoe dat te debuggen is.

 

Voorheen deed software update hetzelfde als wat je op de commandline doet, en wat software management doet, en dat is voor zover ik weet verandert om de voortgang beter te kunnen tonen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #42 pietpiet50

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 14 August 2019 - 20:55

inderdaad kan ik ook bevestigen na lang wachten komt de optie 'updaten' op het scherm, en daarna kan je updaten.

Normaal ging het onderste voortgangsbalkje gewoon verder en kon je gelijk updaten.

nu gaat hij 25% ongeveer, en de spinner komt linksboven. Dan veel geduld hebben, en je kan updaten.

 

Getest met een VU Duo 4K met OpenPLI 7.1


Vu duo 4K (4x FBC S2X), Octagon SF8008, Wavefield T90 2x


Re: problemen met software-updates #43 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 August 2019 - 21:51

Hoeveel is "veel"? 30 seconden? 30 minuten?

 

Picons geinstalleerd? En zo ja, waar?

 

En ik zie dat jij ook IPv6 thuis actief hebt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #44 leeuwke

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2019 - 20:40

vandaag opnieuw geprobeerd te updaten.

voortgangsindicator loopt tot ongeveer de helft van het scherm

dan komt de spinner

na een 10 minuten verdwijnt de spinner en gebeurt er niks meer

kan op dat moment mijn box ook niet meer bereiken met telnet

ping faalt ook

box reageert niet meer op de afstandsbediening

 

ik gebruik een (statisch) ipv4 address om de box te bereiken

 

box herstart

via telnet naar de box gegaan

opkg update

opkg upgrade

 

duren beide nog geen minuut en lopen zonder foutmelding

 

init 4

init 3

 

 

en box is geupdated en pli is herstart

 

 

vu ultimo4K openpli 7.1

 

het is me niet duidelijk waarom IPv6 een probleem zou zijn, ik heb zelf geen specifieke aktie genomen om dat te enablen op mijn router of box



Re: problemen met software-updates #45 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 19 August 2019 - 23:22

Die init 4 init 3 is leuk om enigma2 even te herstarten, als er alleen maar plugin updates geweest zijn volstaat dit, maar beter is het even om de zaak volledig te herstarten door 'reboot && exit' in te tikken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: problemen met software-updates #46 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 20 August 2019 - 06:55

Gewoon de enigma2 binary op /usr/bin renamen na de init 4 of uuuh een raspberry py kopen???

Edited by littlesat, 20 August 2019 - 06:56.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: problemen met software-updates #47 pietpiet50

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2019 - 12:19

Hoeveel is "veel"? 30 seconden? 30 minuten?

 

Picons geinstalleerd? En zo ja, waar?

 

En ik zie dat jij ook IPv6 thuis actief hebt...

 

ik schat de wachttijd ongeveer op 5 minuten.

Picons staan op de hardeschijf intern

 

Voor deze update ging de voortgangbalk gewoon door en hup daar kon je updaten of de pakketten bekijken voor de update


Vu duo 4K (4x FBC S2X), Octagon SF8008, Wavefield T90 2x


Re: problemen met software-updates #48 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 20 August 2019 - 12:39

...of de pakketten bekijken voor de update

 

Dus hij laat de spinner al zien bij het ophalen van de package index, en niet tijdens het updaten zelf?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #49 pietpiet50

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2019 - 20:10

 

...of de pakketten bekijken voor de update

 

Dus hij laat de spinner al zien bij het ophalen van de package index, en niet tijdens het updaten zelf?

 

 

 

Klopt, eerst voortgangsbalk tot ongeveer 25%, dan een spinner in beeld. Beeld en geluid blijven doorlopen. ontvanger reageert niet op toetsen remote. Na zo'n 5 minuten wachten zie je dan het standaard scherm voor updaten.

Updaten via optie 1 (de gebruikelijke optie) werkt wel gewoon, voor mn gevoel niet langer wachten of iets dergelijks.

Mocht je willen kijken naar welke pakketten in de update zit, dan moet je weer een tijd wachten.


Edited by Tech, 20 August 2019 - 20:14.
Even de reactie uit de quote gehaald, dat leest wat makkelijker :)

Vu duo 4K (4x FBC S2X), Octagon SF8008, Wavefield T90 2x


Re: problemen met software-updates #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 21 August 2019 - 17:20

Als je dit betrouwbaar kunt reproduceren, kun je dan bij gelegenheid Enigma eens herstarten in debug modus (staat in het menu), dan een update doen, dan Enigma herstarten in standard modus, en dan de logfile hier plaatsen (eventueel via PM als je dat niet publiek wilt doen)?

 

En als je kunt inloggen, zou ik ook graag het resultaat van het "ifconfig" commando willen zien.

 

Wellicht weten we dan meer, want ik kan het hier met geen enkele box reproduceren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #51 GVSolo4K

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2019 - 14:37

Ik heb hetzelfde probleem met mijn VU+ SOLO 4K.

Update, begint onderaan te lopen tot ongeveer 25%, linksboven een spinner, blijft hangen (niets werkt nog, geluid en beeld blijven gaan), van de stroom halen is bij mij de enige oplossing.

 

Zelf heb ik al via USB naar een meer recentere versie geupdate, dit lukt, maar als ik dan opnieuw wil zoeken naar updates, blijft de box hangen.



Re: problemen met software-updates #52 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 August 2019 - 14:52

van de stroom halen is bij mij de enige oplossing.

 

Dan wacht je niet lang genoeg. En ook jij post met een IPv6 adres...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #53 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 22 August 2019 - 19:12

Aan WanWizard

Is het probleem met updaten opgelost als ik de IPv6 op mijn modem uitzet?
Bij mij blijft hij namelijk ook hangen op mijn VU+Ultimo4K

VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: problemen met software-updates #54 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 August 2019 - 20:03

Geen idee, we hebben nog geen flauw idee wat het probleem is. Ik constateer slechts dat mensen die in dit topic het probleem melden, allemaal met een IPv6 connectie op het forum posten.

 

Kun jij inloggen op je box met telnet, een "ifconfig" en een "ping downloads.openpli.org" uitvoeren, en het resultaat hier posten?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #55 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 23 August 2019 - 07:12

Gaan we straks doen voor je.

VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: problemen met software-updates #56 pcman19

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 23 August 2019 - 09:58

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb even wat verder lopen debuggen hopelijk hebben jullie er wat aan:

 

Jullie hebben zowel ipv4 als ipv6 adressen.

Maar op ipv6 adressen heb ik geen ping op de ipv4 wel:

 

root@vuultimo4k-beneden:~# ping6 downloads.openpli.org
PING downloads.openpli.org (2a01:4f8:192:12c2::85:221): 56 data bytes
^C
--- downloads.openpli.org ping statistics ---
46 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss
root@vuultimo4k-beneden:~# ping downloads.openpli.org
PING downloads.openpli.org (54.38.78.43): 56 data bytes
64 bytes from 54.38.78.43: seq=0 ttl=48 time=13.152 ms
64 bytes from 54.38.78.43: seq=1 ttl=48 time=13.034 ms
64 bytes from 54.38.78.43: seq=2 ttl=48 time=13.150 ms
64 bytes from 54.38.78.43: seq=3 ttl=48 time=13.077 ms
64 bytes from 54.38.78.43: seq=4 ttl=48 time=12.992 ms
64 bytes from 54.38.78.43: seq=5 ttl=48 time=13.080 ms
^C
--- downloads.openpli.org ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 12.992/13.080/13.152 ms
 
Doe ik een wget op commandline is die forced ipv4.
Ik kan helaas niet zien wat jullie doen als ik het doe via box zelf.
Anders kan ik die ook nog controleren.


Re: problemen met software-updates #57 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 23 August 2019 - 10:05

WanWizard

 

Kan het zijn  dat bij ping downloads.openpli.org het even duurt?? Staat nu: 64 bytes from 144.76.85.221: seq=380 ttl=58 time=17.915ms

En hij blijft doorlopen:)


Edited by Ronnie1966, 23 August 2019 - 10:06.

VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: problemen met software-updates #58 pcman19

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 23 August 2019 - 10:11

Das normaal met ping dat die door blijft lopen.

crtl + c dan stop je hem.

Die seq staat voor het aantal pings 


Edited by pcman19, 23 August 2019 - 10:12.


Re: problemen met software-updates #59 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 August 2019 - 10:12

root@vuultimo4k-beneden:~# ping6 downloads.openpli.org

PING downloads.openpli.org (2a01:4f8:192:12c2::85:221): 56 data bytes
^C
--- downloads.openpli.org ping statistics ---
46 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

 

Dat dacht ik dus wel. Nu zou ik nog graag de output van "ifconfig" willen zien.

 

Het waarom is me nog niet duidelijk, ik heb zelf ook IPv6 In de LAN, en mijn box heeft nergens last van:

root@vuduo4k:~# ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:1D:EC:13:B7:34  
          inet addr:172.16.1.56  Bcast:172.16.1.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::21d:ecff:fe13:b734%lo/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:2310239 errors:0 dropped:8 overruns:0 frame:0
          TX packets:14320833 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0 
          RX bytes:1095595248 (1.0 GiB)  TX bytes:2753231179 (2.5 GiB)

maar alleen maar een link-local adres. Hij probeert niet eens IPv6:

root@vuduo4k:~# ping downloads.openpli.org
PING downloads.openpli.org (144.76.85.221): 56 data bytes
64 bytes from 144.76.85.221: seq=0 ttl=54 time=29.366 ms
^C

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: problemen met software-updates #60 pcman19

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 23 August 2019 - 10:15

Das normaal met ping.

Ping is voor ipv4

en ping6 is voor ipv6.

 

eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:1D:EC:11:61:AD
          inet addr:192.168.88.10  Bcast:192.168.88.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: 2a02:a443:d36c:1:21d:ecff:fe11:61ad%1/64 Scope:Global
          inet6 addr: fe80::21d:ecff:fe11:61ad%lo/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:26320573 errors:0 dropped:27745 overruns:0 frame:0
          TX packets:24393136 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:2807939380 (2.6 GiB)  TX bytes:2558448511 (2.3 GiB)
 
 
Dat klopt.
Jij hebt alleen link local.
Dan heb geen ipv6 adres wat extern werkt.
 
 
Wat je ook zou kunnen doen is het aaaa record van downloads.openpli.org verwijderen.
Dan ben je ook van de problemen af.

Edited by pcman19, 23 August 2019 - 10:17.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users