Jump to content


Photo

Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC


  • Please log in to reply
147 replies to this topic

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #41 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 29 September 2019 - 11:07

Maar dat was toch @tweety dan heb ik even gemist dat @Youto er ook één heeft ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #42 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 29 September 2019 - 11:16

Youto heeft geen dreambox 700nogiets,ik heb een hd2400. Inmiddels wel dat bestand gevonden. Er staat smb2_o2. Maar zoals ik eerder als zei, ik ben terug naar 7.1 en dit euvel is verdwenen als sneeuw voor de zon.

Edited by Youto, 29 September 2019 - 11:18.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #43 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 29 September 2019 - 11:21

Jammer. De bedoeling van een RC is juist dat de community issues constateren en daarna de eventuele oplossingen terug melden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #44 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 29 September 2019 - 12:36

RC staat voor Release Candidate dus zou het inderdaad prettig zijn als de community ook wat bijdraagt in plaats van alle werk bij de ontwikkelaars neer te leggen, zeker omdat wijzelf er geen last van hebben, dan wordt het wel heel lastig zoeken naar een oplossing van een probleem wat er niet is.

Door goede bijdragen van anderen kan de RC snel een Release worden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #45 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 29 September 2019 - 12:36

Ik heb nog niet kunnen testen maar zodra het kan ga ik proberen of de dm7020hd zichtbaar wordt. Nu eerst F1 en wielrennen kijken.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #46 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 September 2019 - 12:53

Mijn opmerking over de aanpassing van Samba was EXPLICIET voot Tweety, iemand met een standaard OpenPLi box moet die aanpassing NIET doen !!!

 

@Youto,

 

Als je de CIFS mount opent krijg je dit scherm (ik heb even geen NL box bij de hand):

Attached File  1_0_1_1847_7F3_2_11A0000_0_0_0_20190929124724.jpg   79.54KB   3 downloads

 

Je moet het veld "Mount options" aanpassen, zodat er dit staat:

Attached File  1_0_1_1847_7F3_2_11A0000_0_0_0_20190929125046.jpg   88.65KB   4 downloads

 

Ik zou het eerst proberen met alleen "vers=1.0", en als dat niet werkt, er "sec=ntlm" achter zetten, en het nog een keer proberen.

 

Ik vraag me echter af of dit het probleem wel is, als Frenkse zegt dat die ALDI NAS prima werkt met een OS Mio, dan kan dat eigenlijk niet, de OS Mio heeft een hele moderne kernel, die doet standaard helemaal geen SMBv1.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #47 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 29 September 2019 - 20:40

Met de extra regel in de smb.conf wordt de dm7020hd niet zichtbaar, met bovenstaande optie om vers 1.0 toe te voegen krijg ik nog geen toegang. Na het bewerken van de mount staat de solo4k nog steeds op de status dat de netwerkmount wordt bijgewerkt maar nu na 5 minuten nog geen verdere activiteit te zien. Op exit drukken lukt verder ook niet, kan alleen het geluid harder en zachter zetten dus box is niet vastgelopen maar wacht waarschijnlijk ergens op.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #48 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 September 2019 - 20:42

We hebben het wel over de smb.conf op de dm7020hd, en niet op de client box he? Dat je dat niet verkeerd begrepen hebt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #49 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 September 2019 - 20:45

Klop de mount anders eens in op de commandline?

mount -t cifs //<ip-van-de-7020>/<share> /media/hdd -o rw,noatime,user=<username>,pass=<password>,vers=1.0,sec=ntlm

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #50 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 29 September 2019 - 20:50

Klopt en de dm7020hd was ff over de zeik dus die heeft nu een verse Flash met de auto-backup waar de smb.conf aangepast is maar dus nog niet zichtbaar is op de solo4k. Wat ik vreemd vind is dat alle bestaande mount wel gezien worden maar niet actief zijn. Zo gauw je er 1 aan wil passen kan dat maar dan moet de box de boel aanpassen en hier lijkt niks meer te gebeuren. Iemand die dit ook al is tegengekomen?

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 September 2019 - 21:16

Leg eens uit wat je precies bedoelt met "gezien worden" en "actief zijn"? Want het lijkt er op dat je over hele andere dingen bezig bent dan ik denk, ik geen geen idee hoe je een mount "ziet" bv ...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #52 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 29 September 2019 - 21:25

Niet zo moeilijk, bij de optie mountbeheer zie ik alle bestaande mounts zoals ze in 7.1 gemaakt zijn maar deze zijn niet actief zoals aan het begin van dit topic ook al gemeld werd en die kan ik ook aanpassen maar op het moment van opslaan reageert de box niet meer. Ongeacht welke mount ik bewerk, het lijkt of de box er niks mee doet of ergens op staat te wachten en alleen een harde reset helpt om hier weer uit te komen.



Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #53 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 September 2019 - 21:44

Als de box wacht op een timeout dan klopt het IP adres niet, of er komt geen reactie van de andere kant. Als de mount mislukt, dan krijg je direct een foutmelding.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #54 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 29 September 2019 - 21:50

ip adres staat verder goed zo te zien en is ook niks aan veranderd. Staat ook altijd op hetzelfde statische adres en hangt ook nog steeds in hetzelfde netwerk. Ik zal nog eens proberen om alle bestaande mounts er uit te knikkeren en eens opnieuw te starten, eens kijken of er toch ergens een foutje zit. Alleen niet meer vandaag...gaap...



Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #55 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 September 2019 - 21:58

Vergeet dan ook niet deze: https://forums.openp...-3#entry1108741

 

Want dan kunnnen we wellicht zien wat er gebeurd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #56 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 30 September 2019 - 06:19

Even vlug door dit topic heen gelezen en mss kan men dit ook eens proberen. Soms heb ik ook wel eens een mountprobleem en wat bij mij helpt is bij mountbeheer bij gebruikersbeheer de oude eerst te verwijderen. Daarna maak ik de nieuwe mount en dan werkt het weer. Ik gebruik hier wel w8woorden op de mounts overigens.



Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #57 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 30 September 2019 - 20:43

Heel gek, wil ik net de mount naar de dm7020hd opnieuw instellen, staat deze zomaar ineens als actief en kan ik deze weer gewoon benaderen. Waarschijnlijk is er nog iets op de achtergrond bezig geweest maar hoe of wat kan ik nog ff niet ontdekken.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #58 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 13 October 2019 - 11:04

Gisteren via marktplaats op de kop getikt, een nog goed werkende vu+ duo met de mededeling van verkoper, was van zwager, die koopt vaak diverse spullen in opwelling. Eenmaal thuis bleek dat hij er niets mee kon want geen schotel enzo. Dus nagenoeg nieuw in orginele doos 30 euro. Zwager is pas overleden dus veel overbodige spullen te koop gezet op marktplaats. Ik dacht dat lijkt me interessant genoeg om een gokje te wagen. En inderdaad, ziet er ongebruikt uit. Thuis aangesloten en zit openpli 3 er nog op. Gekeken bij info van de box, datum laatste upgrate 18-4-2014. 500 gb HDD erin, leeg, geen opnames dus lijkt er echt op dat het weinig of niet gebruikt is. Maar nu mijn verhaal, ik zet pli 7.2 erop en diverse functies. Tot ik het netwerk ging instellen.(mounten) Ik heb hier drie boxen en een nas in mijn netwerk en alles werd gevonden. Tijdens het activeren hiervan bleek dat alweer (nog steeds) dezelfde problemen als wat ik hier eerder in dit topic heb aangekaart. Eén box, de hd51, lukte niet om te activeren, niet met nfs, ook niet met cifs. Ook de nas, die vier hoofdmappen heeft, kreeg ik niet actief zodat ze met een andere box benaderbaar moeten zijn. Deze problemen heb ik hier, (en ook een paar anderen meldden hetzelfde) zo'n twee weken geleden kenbaar gemaakt maar de door de diverse techneuten gemelde oplossingen hadden geen resultaat en kon ik dus niet via de ene box in de HDD van een andere box en/of nas. Ik ben toen maar teruggegaan naar pli 7.1 en de problemen waren verleden tijd. Frenske melde nog dat hij het jammer vond want pli 7.2 kon dan door minder mensen getest worden en daarmee de eventuele fouten gemeld en opgelost konden worden. Maar mijn (en ook van anderen) melding van twee weken geleden over de mount problemen zijn blijkbaar nog steeds niet opgelost want ik zet net de vu+ duo in pli 7.1 en net zoals vorige keer zijn de mount problemen verdwenen. In 7.1 bestaan ze niet. Ik kan alles mounten, nfs en cifs, alle mount instellingen werken en kan via de ene box in alle andere boxen komen en opnames maken en/of afspelen. Ik weet niet of dit probleem in de vergetelheid is geraakt of is er echt nog niet een oplossing voor dit vervelende probleem. En #frenske, helaas, ik doe altijd mee met rc images maar als dit mount probleem niet wordt opgelost doe ik toch een stapje terug en ga naar de veilige pli 7.1 mijn verhaal is niet bedoeld om personen te beledigen of aan te vallen maar ik vind het wel belangrijk genoeg om het onder de aandacht te brengen. PS. De vu+ duo doet het goed maar is wel traag in het gebruik. Maar ik vermoed voorlopig geen c807 (rode led) problemen. Mvg.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #59 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 13 October 2019 - 13:17

Onlangs, dat was eigenlijk pas in de RC vanaf gisteren, zijn m.b.t het onderling mounten van de harde schijf boxen onderling wat zaken aangepast. 
Probeer het nog  eens? Of ging het mounten helemaal niet meer? Het probleem waar ik op doel is vertraging in het openen van de zenderlijst. Dát is in ieder geval opgelost. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 13 October 2019 - 13:17

Volgende keer graag af en toe een lege regel inlassen, dit is voor mij onleesbaar, ik krijg er hoofdpijn van...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users