Jump to content


Photo

Duo 4K uitverkocht


  • Please log in to reply
112 replies to this topic

Re: Duo 4K uitverkocht #61 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 7 October 2020 - 19:06

De VU+ Duo 4K SE (second edition) is al bij enkele winkels leverbaar in Nederland op vandaag. (369 €)

 

vu-vu-duo-4k-se-second-edition.jpg

De VU+ Duo 4K SE (second edition) bluetooth editie volgende week. (389 €)

vu-vu-duo-4k-se-second-edition-bluetooth

 

In Duitsland word melding gemaakt dat de Ultimo 4K op zijn einde loopt.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Duo 4K uitverkocht #62 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 7 October 2020 - 19:28

De Duo4kse is toch ook haast gelijk aan de Ultimo4k, ik denk dat de markt dan meer interesse heeft in een goedkopere versie die nagenoeg gelijkwaardig is qua specs.

Vanuit dat oogpunt gezien is het stoppen met de productie/verkoop van de Ultimo4k dan ook niet meer dan logisch.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Duo 4K uitverkocht #63 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 7 October 2020 - 19:48

Wel weer lekker dan. Heb ik net een half jaartje geleden mijn et10k's vervangen door ultimo4k's loop ik weer de kans niet gesupport te worden met die niet al te goedkope dingen.:-)


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Duo 4K uitverkocht #64 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 7 October 2020 - 20:38

O, maar de support voor de Ultimo is nog niet over hoor :) Wat moet ik dan met mijn Ultimo4k beginnen, dat is mijn hoofdbox, de Duo4kse is een hobbybox ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Duo 4K uitverkocht #65 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 7 October 2020 - 21:53

er zit gelukkig dezelfde BCM 7444S  deze zit in beide boxen 

hier wat info komt van https://wiki.vuplus-...rgleichstabelle


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Duo 4K uitverkocht #66 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 7 October 2020 - 22:19

Er blijven maar 4 VU+ modellen in productie vanaf deze maand,

 

Vu+ Duo 4K SE

 

Vu+ Uno 4K SE

 

Vu+ Zero 4K

 

Vu+ Zero


Edited by pgmpli, 7 October 2020 - 22:19.

Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Duo 4K uitverkocht #67 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 8 October 2020 - 04:32

Technische progressie heet dat..... Op een instapper na geen 2K boxen meer. Lijkt me ook logisch..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Duo 4K uitverkocht #68 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 8 October 2020 - 08:21

Waar deze info vandaan komt weet ik niet maar ik vind het een ‘apart’ overzicht waar ik persoonlijk de Ultimo 4K mis. Deze blijft voor mij een super box. De oude Zero was een aardig boxje maar meer als dat was het ook niet.
Ik zal ons commerciële contact eens benaderen of dit overzicht correct is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Duo 4K uitverkocht #69 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 8 October 2020 - 08:46

dit dan toch minimaal denk ik, de zero 4k zal ook wel met een 2.0 variant komen

 

Er blijven maar 4 VU+ modellen in productie vanaf deze maand,

 

Vu+ Duo 4K SE

 

Vu+ Uno 4K SE

 

Vu+ Zero 4K 

 

Vu+ Zero SE



Re: Duo 4K uitverkocht #70 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 8 October 2020 - 17:17

Volgens mij is de variant die nu verkocht wordt van de Zero4k al een "2.0" (stilletjes).

 

Het zou best zo kunnen zijn, wie weet. Ik kan VU+ het niet kwalijk nemen, de markt van goedkope basic ontvangers is sowieso helemaal verzadigd, daar valt volgens mij geen cent te verdienen. Met de Duo4kSE, Uno4kSE en Zero4kSE hebben ze tenminste drie UHD ontvangers die ècht significant van elkaar verschillen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo 4K uitverkocht #71 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 8 October 2020 - 19:10

Toch is de Ultimo 4K óók significant anders. Drie tunersloten i.p.v. twee. Toch een keuze voor de 'verwende' gebruiker die veel lokaal streamt naar andere apparaten in huis.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Duo 4K uitverkocht #72 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 8 October 2020 - 19:20

Ik doe hier dan ook niets anders. Ik heb kabel (FBC) satelliet (FBC) en als toegift nog een twin S2 receiver. Ik stream standaard naar drie locaties en soms ook nog naar een vierde locatie. Lekker flexibel.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Duo 4K uitverkocht #73 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 8 October 2020 - 19:43

Maar goed, daar hebben we allemaal niets aan als VU die Ultimo4k uit hun aanbod gooit. :mellow:


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Duo 4K uitverkocht #74 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 8 October 2020 - 20:11

Snel de oude voorraad opkopen ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Duo 4K uitverkocht #75 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 8 October 2020 - 20:25

Maar goed, daar hebben we allemaal niets aan als VU die Ultimo4k uit hun aanbod gooit. :mellow:

Geruchten kunnen wij vooralsnog niets mee. Toch? Ik heb het verzoek bij de bron neergelegd. En dat is geen NL bron.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Duo 4K uitverkocht #76 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 8 October 2020 - 22:31

Duitse webshops vermelden bij de Ultimo 4K, Für lange Zeit nicht verfügbar .

 

Volgt er een SE editie ???


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Duo 4K uitverkocht #77 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 8 October 2020 - 22:34

Ik geloof niet in een se versie van de Ultimo4k, markttechnisch zou het wel een hele rare uitbreiding van het assortiment zijn.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Duo 4K uitverkocht #78 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 11 October 2020 - 21:06

Ik kreeg gisteren een mail van Cardwriter dat de VU+ Duo 4K SE (second edition) bluetooth editie weer op voorraad is, maar als ik op de link klik , krijg ik te zien "  BT edition  wordt niet meer gemaakt/verkocht, vraag zo mogelijk naar vervangend artikel "  In plaats daarvan kan je de gewonde SE versie kopen en als extra een BT afstandsbediening erbij nemen. Is dit nou weer de oude versie ? En werkt zo'n BT afstandsbediening ook op de Ultimo 4k ?


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: Duo 4K uitverkocht #79 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 11 October 2020 - 22:03

BT slaat op de afstandsbediening, de ‘gewone’ se uitvoering is dus gelijk aan de BT versie met als enig verschil dat er een BT remote in de doos zit, die moet je nu dus los aanschaffen.
Ja, de BT remote werkt ook op de Ultimo4k, ik gebruik hem al zeker een jaar :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Duo 4K uitverkocht #80 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 12 October 2020 - 07:21

Er blijven maar 4 VU+ modellen in productie vanaf deze maand,

 

Vu+ Duo 4K SE

Vu+ Uno 4K SE

Vu+ Zero 4K

Vu+ Zero

Om alle geruchten te nuanceren is hier de reactie rechtstreeks van de bron.

 

 

Hi Frans,

 

We have not announced such information.

It is just that buyers tend to order new models. 

If there is sizeable order for Ultimo4K, we will surely delivery them.

 

Best regards,

———————————————————————

We hebben dergelijke informatie niet aangekondigd.
Het is gewoon dat kopers de neiging hebben om nieuwe modellen te bestellen.
Als er een grote bestelling is voor Ultimo4K, zullen we ze zeker bezorgen.
 
Met vriendelijke groet,

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users