Jump to content


Photo

Duo 4K uitverkocht


  • Please log in to reply
112 replies to this topic

Re: Duo 4K uitverkocht #101 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 15 January 2021 - 18:16

O, dat Vu goede spulllen maakt staat buiten kijf, ik doel meer op de inhoud van het stuk.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Duo 4K uitverkocht #102 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 15 January 2021 - 19:42

Valt me wel op dat veel vu+ spul veelal niet meer voorradig is in de webshops

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Duo 4K uitverkocht #103 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 15 January 2021 - 19:46

Op dit moment wordt enkel nog de Duo 4Kse, de Uno 4Kse, de Zero 4K (beperkt leverbaar) en de Zero. De oudere modellen weet ik zo niet want daar heb ik nooit interesse in.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Duo 4K uitverkocht #104 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 16 January 2021 - 11:11

Op het Duitse 'huisforum' is een jaar geleden gemeld dat fabrikant Marusys in Korea is overgestapt op educatieve apparatuur.. Er stond in dat persbericht NIET dat de VU+ productie zou stoppen, maar een mogelijkheid is het natuurlijk wel.. Misschien dat ze deze portefeuille aan een ander bedrijf hebben verkocht en dat die wat opstartproblemen kent?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Duo 4K uitverkocht #105 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 16 January 2021 - 13:06

Misschien een kopie van dat bericht uit ‘het Duitse huisforum’ even hier bij plaatsen. Jij weet immers waar het staat en zo hoeven anderen niet meer te zoeken. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Duo 4K uitverkocht #106 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 16 January 2021 - 13:16

Veronderstellingen, graag onderbouwing, anders de prullenbak in :unsure:


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Duo 4K uitverkocht #107 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 January 2021 - 15:37

Even voor de duidelijkheid: VU+ is geen merk van Marusys. VU+ is van Ceru Co. Ltd, ze laten alleen de apperatuur maken door Marusys.

 

Waar je rekening mee moet houden: VU+ is een fabrikant, de meeste andere (op zgemma na) zijn distributeurs die white-label boxen kopen, voorzien van eigen branding (een enkeling laat bouwen op specificatie, zoals de eerste gigablue's).

 

Een fabrikant maakt en levert in bulk (je ziet dat vaak op de site van Ali, minimum afname x stuks) aan de distributeur, de distributeur levert aan de (web)winkel. Dat betekent dat het financieel risico voornamelijk bij de distributeur ligt, die moet er namelijk in 1 keer veel afnemen (en betalen !), en dan maar hopen dat hij ze afgezet krijgt. Dat zelfde speelt, maar minder, bij de retail, die moeten ook voorraad inkopen.

 

Het laatste jaar zie je dat veel (web)winkels hun voorraad niet hebben aangevuld (door financiele problemen) en op afroep bij de distributeur bestellen. Daarmee is het financieel risico bij de distributeur toegenomen, en zijn die minder geneigd om grote orders bij de fabrikant te plaatsen. De OEM jongens hebben daar wat minder last van, 9 van de 10 keer kopen die een keer een pallet of wat, en daarna is het einde van het betreffende type (en soms verdwijnt zelfs het hele merk).

 

En wat we nu het laatste jaar zien is dat iedereen het financieel risico aan het indammen is, zodat nu hier en daar een leveringstekort is ontstaan, omdat niemand meer voorraden wil aanhouden.

 

VU+ heeft aangegeven dat ze met alle liefde een pallet of wat willen produceren, zodra er weer een bestelling binnen komt...


Edited by WanWizard, 16 January 2021 - 15:38.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo 4K uitverkocht #108 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 16 January 2021 - 17:11

Dat BT verbindingsprobleem is alleen bij gebruik van OpenPli. Bij de officiële firmware en VTi doet zich dat probleem niet voor. HDMI CEC gebruik ik sowieso nooit. Dat is net als OUG en HbbTV verneukt door de diverse fabrikanten. Werking is nooit zeker door de verschillende merken..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Duo 4K uitverkocht #109 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 January 2021 - 17:29

Mimisiku bedoelt "Bij mij treed het op VTI niet op". En op basis daarvan is bovenstaande generieke uitspraak niet te maken.

 

Ik heb zelden of nooit connectie problemen met de BT remote, alleen bij het aanzetten moet 'ie verbinding maken, en dat is normaal. Hardware en software drivers zijn bij alle images compleet identiek, en geleverd door VU+. OpenPLi zit er nergens tussen.

 

De ene omgeving is meer gevoelig voor storing dan de andere, BlueTooth gebruikt de 2.4Ghz band, en die is heel erg druk, met name door Wifi signalen. Dus positioneren of een andere band op je AP kiezen wil nog wel eens helpen.

 

En ten aanzien van HDMI-CEC:

 

Het is een zeer ruime standaard, die erg open is voor interpretatie van fabrikanten. Verder is het een busstructuur waar alle toestellen, hoe ook aangesloten, aan vast hangen, doet 1 er van iets raars, dan hebben alle aangesloten toestellen daar last van. De ET10000 is daar een mooi voorbeeld van, als je daar de HDMI-CEC aan zet werkt er helemaal niks meer...

 

Je probleem zit zeer waarschijnlijk niet in de box, maar in de TV. Het is namelijk Enigma die de commando's verstuurd, en die is voor alle boxen hetzelfde.

 

Je kunt dat eventueel zien en testen met de hdmitest plugin, daarmee kun je alle geleutel op de bus zien, en je kunt daarmee zelf handmatig commando's uitsturen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo 4K uitverkocht #110 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 16 January 2021 - 17:40

Hoe herken je dat BT verbindingsprobleem eigenlijk? Want mij is niets opgevallen vwb de afstandsbediening en een vu.


Edited by catastrofus, 16 January 2021 - 17:41.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Duo 4K uitverkocht #111 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 January 2021 - 18:03

Je krijgt popup's over connects en disconnects in beeld, als je die aan hebt staan. Als je die uit hebt staan, merk je er niks van, hij connect automatisch weer als je een toets in drukt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo 4K uitverkocht #112 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 16 January 2021 - 18:07

Blijkbaar heb ik die dan uitstaan. ;) Want die ultimo ab werkt prima.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Duo 4K uitverkocht #113 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 January 2021 - 18:10

Weet je snel genoeg, als je de box uit standby haalt krijg je binnen een paar seconden een "connect" melding, als het aan staat. En dat is ook de enige die ik zie.

 

Ik had er in het begin wel wat last van, maar het meeste wifi is bij mij om naar 5Ghz, en al tijden nergens meer last van gehad.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users