Jump to content


Photo

Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500

tuner

  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 10:57

Goedemorgen,

Sinds eergisteren heb ik de OpenPli 8 geflasht op mijn ET6500.

Wanneer ik nu een opname plan en de ontvanger gaat aan, is de tuner verdwenen. Er kan niet worden opgenomen. De tuner wordt niet gedetecteerd (AVL2108)

Soms vind hij de tuner wel, maar moet ik de Diseq instellingen helemaal opnieuw instellen. Automatisch opnemen gaat dus niet. Ik ben teruggegaan naar OpenPli 7.3 maar het probleem blijft bestaan. Wat mij opvalt is dat de tekst op mijn display soms gekke,onleesbare karakters vertoont.  Bij Openpli 8 verandere de tijd op het display steeds van 21:48 naar 2148 zonder dubbele punt ertussen.

Wat kan er aan de hand zijn ?



Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 9 January 2021 - 13:50

Bakje raakt op???
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #3 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:04

Terug geflasht naar openpli 6.2 en tot nu toe werkt de tuner weer ... Is er eventueel een alternatief voor deze receiver met 2 smartcardreaders zodat ik Tv Vl en Canal Dig kan gebruiken tegelijkertijd (heb 2 abbo's )..

 

EDIT: mee dat ik dit schrijf is de tuner bij een volgende opname weer weggevallen... Ik denk einde levensduur ...Tuner wordt nu ook niet gedecteerd.


Edited by argearge1, 9 January 2021 - 14:08.


Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 9 January 2021 - 14:13

Als je de "standaard" OScam uit de feed (plugins) installeert kan je toch gewoon beide activeren, dus CD en TVV

 

https://wiki.openpli.org/Softcam/OSCam


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #5 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:15

Ik heb oscam geinstalleerd, echter is de ontvanger denk ik stuk. De tuner verdwijnt steeds, wordt niet meer gedetecteerd.



Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #6 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:21

Zou een Vu+ UNO 4K SE werken met een tv vl kaart in de interne reader en een CD kaart in een aston dual cam in het ci slot?



Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 9 January 2021 - 14:23

Tja dan houdt het op vrees ik. Hier heb ik ook wel eens problemen gehad, toen bleek het niet de tuner te zijn maar de LNB en daar kom je eenvoudig achter door de coax om te draaien


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #8 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:25

Mijn tv beneden met ingebouwde tuner, heeft geen probleem, echter weet ik niet wat ik nu voor een receiver moet kopen die dezelfde mogelijkheden heeft als de ET6500.



Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 9 January 2021 - 14:26

Zou een Vu+ UNO 4K SE werken met een tv vl kaart in de interne reader en een CD kaart in een aston dual cam in het ci slot?

 Je bedoelt een Vu Duo 4K? Want een Uno 4K SE heeft geen Ci slot en als antwoordt op je vraag ik denk het wel, mits je zoals ik hierboven, met de link naar de wiki, beide activeert.

 

Edit: excuus die zit wel op de Uno 4K SE, ik had 'm alleen nog nooit gebruikt :ph34r:


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #10 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:28

De spec vande Uno 4K SE zijn:

VU+ Uno 4K SE - Second Edition op 4K UHD Topniveau!

De VU+ Uno 4K SE is de meest betaalbare en complete 4K UHD PVR ontvanger voor iedereen. De flexibele tuner (8 tuner techniek) maakt gebruik in elke ontvangstomgeving mogelijk. Zoals gewoonlijk ondersteunt deze top 4K UHD-ontvanger alle functies die het hart van de gebruiker sneller laten kloppen met ongelooflijk snelle omsteltijden. De Second Edition van de Uno 4K UHD heeft nu o.a. HDMI IN en HDMI UIT, klaar voor PVR met mogelijk voor een interne HDD via de gemakkelijk bracket, kleurendisplay met beeldmogelijkheid en HbbTV en transcodering zijn vanzelfsprekend.

Belangrijkste kenmerken

  • Dual-Core-Prozessor 1,7 GHz
  • 1x Plug & Play FBC DVB-S2 of FBC DVB-C
  • 4 GB Flash, 2 GB RAM
  • 2,4 Inch kleuren LCD
  • HDMI 2.0 OUT / IN
  • HD-transcodering
  • PVR (2,5 "HDD) (Detachable)
  • Externe 230/12 Volt stroomadapter
  • 1 x Common interface
  • 1 x smartcard
  • HbbTV

Over de Oscam, Is dat niet hetzelfde als bij de ET6500. De plugin installeren van de OsCam ?


Edited by argearge1, 9 January 2021 - 14:30.


Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 9 January 2021 - 14:32

Als je OScam uit de OpenPLi feed hebt geinstalleerd wel.

 

Zie je de readers in het plaatje van deze link https://wiki.openpli...r_TV_Vlaanderen


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #12 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:33

 

Zou een Vu+ UNO 4K SE werken met een tv vl kaart in de interne reader en een CD kaart in een aston dual cam in het ci slot?

 Je bedoelt een Vu Duo 4K? Want een Uno 4K SE heeft geen Ci slot en als antwoordt op je vraag ik denk het wel, mits je zoals ik hierboven, met de link naar de wiki, beide activeert.

 

Edit: excuus die zit wel op de Uno 4K SE, ik had 'm alleen nog nooit gebruikt :ph34r:

 

 

Ik ga hem toch aanschaffen en proberen. Ik neem aan dat er OpenPli 8 gewoon op draait.

 



Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #13 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:34

Als je OScam uit de OpenPLi feed hebt geinstalleerd wel.

 

Zie je de readers in het plaatje van deze link https://wiki.openpli...r_TV_Vlaanderen

Ik deed altijd in mijn menu van de receiver extra plugins installeren, oscam. En dat werkte altijd.
 



Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 9 January 2021 - 14:37

 

Als je OScam uit de OpenPLi feed hebt geinstalleerd wel.

 

Zie je de readers in het plaatje van deze link https://wiki.openpli...r_TV_Vlaanderen

Ik deed altijd in mijn menu van de receiver extra plugins installeren, oscam. En dat werkte altijd.
 

 

Klopt, dat is dus uit de feed ;) (feed is naam voor de locatie waar de plugins staan) en ja OpenPLi 8 draait prima op een Vu Uno 4K SE (ik heb er namelijk ook o.a. één, zie mijn signature)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #15 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:37

Dank u voor de hulp. Ik ga er gelijk een aanschaffen.



Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 January 2021 - 14:39

Als je van beide een smartcard hebt zou ik NOOIT gebruik gaan maken van een cam, zoek dus een box met twee smartcard readers!


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 9 January 2021 - 14:39

Oeps daar had ik niet aan gedacht, dank WanWizard ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #18 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:45

Zo een box is er niet meer zei de winkel. Wat nu ?



Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 9 January 2021 - 14:45

Ach en anders een Smargo/Stinger/EasyMouse/Phoenix USB reader eraan... €25 en je hebt 2 extra readers...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Tuner lijkt te verdwijnen op ET6500 #20 argearge1

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2021 - 14:46

Ik wist niet dat dat bestond. Werkt dat echt ? Op die VU+ die ik wil kopen ?





Also tagged with one or more of these keywords: tuner

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users