Jump to content


Photo

naar glasvezel


  • This topic is locked This topic is locked
49 replies to this topic

Re: naar glasvezel #21 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 30 May 2021 - 15:51

@mimuseikerd

 

Dat is ook geen antwoord op mijn vraag. Svp niet meer vervuilen in mijn draadje. Totaal nutteloze vulling.

Want het gaat juist over het kunnen opnemen om de reclame door te kunnen spoelen.

 

@anderen bv Wanwizard of Tech

 

Mijn vraag of iemand op kennis heeft van de mogelijkheden en kwaliteit van Tweak heeft om met CD kaart en Openpli op de decoder te kijken. Dus in plaats van satelliet via de decoder op het tweak netwerk via internet



Re: naar glasvezel #22 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2021 - 16:02

Simpel antwoord, NEE dat gaat niet om met 2 CDS kaarten die voor satelliet ontvangst bedoelt zijn via glasvezel te bekijken op een ET9500, verder vind ik je scheldpartij tegen @mimisiku zeer ongepast, zo maak je geen vrienden hier, en de bereidheid jou verder te helpen behoorlijk afneemt. Je zou het aan Tweak kunnen vragen, dat is tenslotte je toekomstige provider.


Edited by Sagitarius, 30 May 2021 - 16:05.

73's

PE1AQZ


Re: naar glasvezel #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 30 May 2021 - 16:06

Tweak levert geen DVB signaal, maar een IPTV signaal.

 

Waar je net als met alle andere streaming diensten (Netflix, Disney, etc) een app voor nodig hebt om te kijken.

 

Zo'n app gebruikt geen kaart, maar end-to-end encryptie door middel van DRM en authenticatie door middel van een login. En daarom zal zo'n app ook nooit gaan werken op een open ontvanger.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: naar glasvezel #24 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 30 May 2021 - 16:32

@sagitarius

Ik ben normaal heel aardig en Ik vind juist de woorden van M zeer ongepast. Hij plaatst een belachelijke beschuldiging....

Daardoor zien anderen het kennelijk op dezelfde manier en gaan ze niet op mijn link naar Tweak drukken.

Ik begrijp dat ik de ET9500 niet kan gebruiken vanwege een andere tuner. Daarom al die vragen...

 

En als ik Tweak bel zal men zeker wel antwoord geven, maar ik wil graag weten of het kwalitatief voldoende is door iemand die er ervaring mee heeft. Als ik nu CD bel zullen ze ook zeggen dat alles goed en feilloos werkt.....

 

@Wanwizard

 

Zij gebruiken CD als televisieprovider en geven CD kaarten uit.. Het gaat hier volgens mijn niet om IPTV met een app. Je kunt gewoon de CD app gebruiken als je dat wil. Ik ben concreet op zoek naar de mogelijkheid om via 

 

Kijk even naar de reactie van Xenir, die een Enigma decoder gebruikt: https://forum.tweak....rbinding/1050/8

o

Als het niet kan via Openpli houdt het op of moet satelliet houden.



Re: naar glasvezel #25 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2021 - 16:59

 

 

Kijk even naar de reactie van Xenir, die een Enigma decoder gebruikt: https://forum.tweak....rbinding/1050/8

o

Als het niet kan via Openpli houdt het op of moet satelliet houden.

 

Als ik die reactie lees staat er toch duidelijk:

 

Het antwoord is heel simpel,

NEE.

ik ben niet eens CanalDigital gebruiker. Nee dat werkt niet.
De setupbox voor IPTV van CanalDigital heeft geen cardreader.

In de meeste gevallen kun je met je account van CanalDigital via hun website wel TV kijken. Deze gegevens heb je ook nodig om op je tablet / telefoon TV te kijken. Heb je een SmartTV dan kun je in veel gevallen ook een CanalDigital App downloaden voor je TV


73's

PE1AQZ


Re: naar glasvezel #26 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 30 May 2021 - 18:07

@mimuseikerd

Dat is ook geen antwoord op mijn vraag. Svp niet meer vervuilen in mijn draadje. Totaal nutteloze vulling.
Want het gaat juist over het kunnen opnemen om de reclame door te kunnen spoelen.

@anderen bv Wanwizard of Tech

Mijn vraag of iemand op kennis heeft van de mogelijkheden en kwaliteit van Tweak heeft om met CD kaart en Openpli op de decoder te kijken. Dus in plaats van satelliet via de decoder op het tweak netwerk via internet

Sorry maar iets vriendelijker mag best, we doen allemaal ons best om hier een net forum van te maken en houden.

Re: naar glasvezel #27 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 30 May 2021 - 18:09

Dat is ook gedeeltelijk lezen:-)

 

Ik had het over de reactie van Xenir. Die heb ik maar even gekopieerd.

 

TS gaf aan een card te hebben. Heb ik ook en die kan je gewoon in de tv (via ci) schuiven. Tweak levert enkel een iptv box, maar als je dus een schotelabo hebt met de oranje Seca3 kaart (of de grijze extra card) kan je die idd in een tv stoppen (met een ci module) welke met dvbS2 overweg kan. Alle smarttvs van nu kunnen dat. Ikzelf gebruik een eigen ontvanger obv Enigma2. Hierbij is geen ci module nodig en de kaart kan rechtstreeks in de ontvanger gestoken worden. Kan dus zelf opnemen, doorspoelen, bewaren.

Zie https://www.canaldig...234)">11</span> voor info over de CI module waar je je kaart insteekt, die je in de tv schuift.



Re: naar glasvezel #28 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 30 May 2021 - 18:15

@PDLOU

 

Grappig dat niemand zich ergert aan M, die een belachelijke beschuldiging doet. Had daar dan op gereageerd.....

 

Kennelijk is Sagitarius de enige die er normaal op in gaat.

 

Ik vraag iedereen die de beschuldiging van Mimisuki normaal vindt niet meer te reageren in mijn draadje.



Re: naar glasvezel #29 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 30 May 2021 - 19:14

In de quote van xenir, heeft hij het over een kaart welke in een CI gedrukt kan worden, welke vervolgens in de TV/receiver wordt geplaatst, hij gebruikt ook expliciet de term DVB-S erbij wat aangeeft dat het DVB signalen betreft welke via de satelliet worden verzonden.

Hij heeft het dan ook over ontvangst van satellietsignalen in combinatie met de Enigma2 receiver, dat haal ik uit die quote.

 

Tweak levert dus een IPTV box, die heeft geen tuner aan boord, de signalen zijn ook niet in DVB-C/S beschikbaar maar alleen via IPTV, Canaal Digitaal levert namelijk via glas alleen IPTV.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: naar glasvezel #30 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 30 May 2021 - 20:34

Dat doorspoelen van reclame wat iedereen graag zou willen proberen ze nou aan alle kanten te voorkomen... ik zou die schotel setup toch nog maar ff laten draaien zolang het nog kan

Re: naar glasvezel #31 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 May 2021 - 20:35

 

Dat is ook gedeeltelijk lezen:-)

 

Ik had het over de reactie van Xenir. Die heb ik maar even gekopieerd.

 

 

Selectief lezen is ook gedeeltelijk lezen, ene Rene in dat zelfde topic gaf het juiste antwoord, en dat citeerde ik in post #25 ;)


Edited by Sagitarius, 30 May 2021 - 20:38.

73's

PE1AQZ


Re: naar glasvezel #32 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 31 May 2021 - 09:32

@sateliet graag geen woorden als (z)seikerd en sukkel gebruiken, dat is niet netjes. Wat mimisiku zegt is dat wat je wil illegaal is, dus niet dat je het doet! Meerderen hebben al uitgelegd dat er met een open ontvanger geen apps zijn voor streaming diensten en er zeer waarschijnlijk ook nooit zullen komen.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: naar glasvezel #33 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 31 May 2021 - 09:46

Als er hier glasvezel wordt aangelegd, dan is dat alleen voor internet. De schotel blijft hangen.

 

Televisie wordt door glasvezelboeren enkel gebruikt om de hoge prijs van glas te verantwoorden.



Re: naar glasvezel #34 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 31 May 2021 - 12:13

@sateliet graag geen woorden als (z)seikerd en sukkel gebruiken, dat is niet netjes. Wat mimisiku zegt is dat wat je wil illegaal is, dus niet dat je het doet! Meerderen hebben al uitgelegd dat er met een open ontvanger geen apps zijn voor streaming diensten en er zeer waarschijnlijk ook nooit zullen komen.


Sterker nog: op de DM9x0 en nieuwere One/Two is er al wel rudimentair support voor deze diensten. Alles moet middels software dus alleen met snelle multicore SoC’s
Met één been in het graf..... Helaas

Re: naar glasvezel #35 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 31 May 2021 - 12:34

Als er hier glasvezel wordt aangelegd, dan is dat alleen voor internet. De schotel blijft hangen.

 

Televisie wordt door glasvezelboeren enkel gebruikt om de hoge prijs van glas te verantwoorden.

Dat is onzin natuurlijk, als je gamer bent gaat het om de snelle ping tijd, ik zit met Jonaz op <1 ms , kom daar maar eens om met welk ander systeem ook. 

Ik heb Ziggo voor de TV en snel internet en telefoon via Glas, dan ben ik nog goedkoper uit als iemand met iptv via glas, en ik heb veel meer zenders dan via de provider iptv. :P

En ik kan via Ziggo gewoon alles opnemen op mijn ULTIMO 4K of NAS, dus reclame doorspoelen ^_^


Edited by Sagitarius, 31 May 2021 - 12:35.

73's

PE1AQZ


Re: naar glasvezel #36 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 31 May 2021 - 12:56

<off-topic>Even over de kwaliteit van de verbinding, zou ik meer geïnteresseerd zijn in de latency, jitter, RTT en de RTTsd</off-topic>


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: naar glasvezel #37 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 31 May 2021 - 17:29

Bedankt voor alle antwoorden.

 

@40H3X

 

Kennelijk gelden er geen forumregels hier en goed fatsoen..

Ik heb in post 5 super netjes gevraagd of hij niet meer wil reageren in mijn draadje. Hij reageert direct daarna nog asocialer.... Ik ben toch geen hond... Toen heb ik maar even gezegd wat ik er van vond. Maar dat mag dan kennelijk niet. Het is notabene mijn draadje. Het begint een beetje op de ROCCO haat te lijken...

 

Vroeger was dit een leuk forum waar ik elke dag met plezier naar keek, maar de reacties zijn veel te fel geworden en semi leuk. Ik zou voorstellen om beter te moderaten en zulke reacties gewoon te verbieden. Nogmaals, en dat zit me toch behoorlijk dwars. Ik ben geen illegale henkie en zal het ook nooit worden.



Re: naar glasvezel #38 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 31 May 2021 - 18:05

Simpel! Het is niet jouw forum en je hebt verder niets te 'eisen' wat een ander forumlid als antwoord post. Sterker nog: je reageert zelf met 'Sukkel' en 'Mimiseikerd' terwijl ik geen onvertogen woord tegen je gebruik.. Daarmee schend je zelf de forumregels waarmee je wél akkoord bent gegaan! Dus wie gedraagt zich hier asociaal?
Je bent verbolgen omdat je niet de antwoorden krijgt die je verwacht en dus reageer je maar zo....
Logisch dat andere forumleden je daarop aanspreken, maar dat is óók tegen het zere been.....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: naar glasvezel #39 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 31 May 2021 - 18:32

Dat doen we ook met jou als je weer eens een ongefundeerde mening het forum inkieperd zonder fatsoenlijke onderbouwing. :)


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: naar glasvezel #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 May 2021 - 18:38

Zullen we weer terug on topic gaan, en allemaal vriendelijk tegen elkaar blijven?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users