Jump to content

Photo

Transcoding issue.

• Please log in to reply
178 replies to this topic

Re: Transcoding issue. #121 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,528 posts

+1,811
Excellent

Posted 13 September 2021 - 23:23

Dat werkte jaren geleden al, dat had ik toch al een paar keer gezegd? Ik heb nooit anders gebruikt bij mijn ouders, ik heb thuis maar 6-7Mbps upstream (als ik mazzel heb).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Transcoding issue. #122 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 14 September 2021 - 09:08

Veel NL tv zenders hebben een bitrate onder de 6-7Mbps dus zou het

gewerkt hebben zonder transcode.

De duitse zenders gaan de SD kanalen uitschakelen dan moet ik hd/fhd streamen naar

de slaapkamer via een powelrine dat zou een probleem kunnen geven.

Alternatief zou ik de oudere methode kunnen gebruiken channel converter en

de 8001 vervangen door 8002 of de url aanpassen.

Re: Transcoding issue. #123 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,528 posts

+1,811
Excellent

Posted 14 September 2021 - 15:46

Geprobeerd, maar ging niet zonder horten en stoten. Dus ik moest wel.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Transcoding issue. #124 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,166 posts

+698
Excellent

Posted 16 September 2021 - 06:21

Streamen via een powerline die ‘slecht’ is is not done… net hetzelfde als met een ‘slechte’ WiFi. Dan is de enige echte oplossing voor de slaapkamer zorgen dat er een utp kabel komt…. Waarom is die niet mogelijk? Ik weet boren, kabel in goot, utp stekkers aan die kabel maken is wel een klus, maar het levert je gewoon altijd beter beeld, minder andere moeite voor iets dat nog steeds een compromis is plus als bones kan je ook nog een goede WiFi hotspot op je slaapkamer maken.

Edited by littlesat, 16 September 2021 - 06:25.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Transcoding issue. #125 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 16 September 2021 - 08:49

Veel NL tv zenders hebben een bitrate onder de 6-7Mbps dus zou het

gewerkt hebben zonder transcode.

De duitse zenders gaan de SD kanalen uitschakelen dan moet ik hd/fhd streamen naar

de slaapkamer via een powelrine dat zou een probleem kunnen geven.

Alternatief zou ik de oudere methode kunnen gebruiken channel converter en

de 8001 vervangen door 8002 of de url aanpassen.

Het ligt eraan welke powerline je gebruikt, ik gebruik hier de Devolo dLan 500 + (met 2 ethernet aansluitingen) en die plus daar zit het geheim (range+) in, lees https://www.devolo.n...0-duo-powerline  maar eens wat dat inhoud. ;) Ik kocht er laats nog 2 gloednieuwe op MP voor 25 euro gloednieuw in doos.

Je kunt ze ook al voor 1200mbps kopen maar dat heb ik hier niet nodig, je kunt ook nog voor 1 adapter kiezen met een AP erin gebouwd.

73's

PE1AQZ

Re: Transcoding issue. #126 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 16 September 2021 - 09:03

Ik heb ook een giga powerline maar als ik in de specs kijk zie ik

dat ze een ethernetpoort gebruiken van 100mb  :(

Die 100 mb haal je alleen als het lichtnet zuiver is ,tegenwoordig met de spaar/led/dimmer toestanden komt veel

storing op het net wat de snelheid dramatisch laat zakken.

Op het moment kan ik hd/fhd weer streamen vermoed omdat buurman zijn zonnecellen niet gebruikt onze

stroom toevoer komt uit de zelfde verdeel kast.

Re: Transcoding issue. #127 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,956 posts

+191
Excellent

Posted 16 September 2021 - 09:06

Mijn ervaring is dat powerline prima kan, als er maar niet te veel lasdozen tussen beide ziitten. het beste is om in dezelfde groep te blijven.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: Transcoding issue. #128 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,166 posts

+698
Excellent

Posted 16 September 2021 - 09:39

Als powerline niet goed werkt vooral door korte 'uitvallen' dan kan je het streamen vergeten.... En als WiFi dan ook niet kan (extenders en dergelijke zijn ook lapmiddelen/work-a-round of als je het goed doet duur) dan is er maar 1 oplossing.... en dat is een ethernetkabel regelen, met boorwerk en afwerk werk. Is wat moeite maar dan is het wel gedaan met alle ellende.

Edited by littlesat, 16 September 2021 - 09:41.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Transcoding issue. #129 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 16 September 2021 - 16:21

Bij een gewone powerline zou dat kunnen, maar niet met die van Devolo+ met range plus, lees hier hun verhaal die echt geen onzin is, ik heb er hier 4 in gebruik tot volle tevredenheid.

https://www.devolo.n...ange-technology

Powerline-technologie maakt slechts gebruik van twee van de drie leidingen in de stroomkring (fase- en nullader).

De innovatieve range+ Technology van devolo met MIMO-techniek (Multiple In Multiple Out) kan ook gebruik maken van de massa-ader (aarde) en benut zo voor het eerst het maximale fysieke potentieel van de stroomleiding. De eigenlijke werking van de ader wordt hierbij niet beïnvloed. Zo wordt niet alleen een duidelijk hogere overdracht gerealiseerd, maar ook een groot zendbereik behaald.

Vooral powerline-aansluitingen die over langere afstanden moeten werken, profiteren van de revolutionaire range+ Technology. Vanwege de leidingafstand zijn zelfs deze verbindingen door storende invloeden belast. Typische storingsbronnen in vele huishoudens die de overdrachtskwaliteit beïnvloeden, zijn bijvoorbeeld schakelende voedingen en energiespaarlampen. Door de extra signaalkoppeling van de aardedraad heeft devolo een oplossing gecreëerd, waarbij een optimale overdrachtscapaciteit mogelijk wordt gemaakt. Zelfs afgelegen ruimtes in de kelder of op zolder zijn nu verbonden met een hogere datarate. Bij de gepatenteerde technologie, die uitsluitend door devolo adapters wordt gebruikt, wordt automatisch de beste communicatieweg in uw stroomnet gekozen om een maximaal bereik en maximale stabiliteit te waarborgen.

Ik heb in de meterkast een geaard stopcontact zitten waarin ik 1 Devolo 500 plus heb zitten daar zit een rechtstreekse utp kabel in die naar 1 van mijn Gb lanpoorten van mijn router gaat, ik heb hierdoor internet door het hele huis, en door het hele huis ligt er ook een aarddraad dus maximale rf signaal overdracht door het hele huis.

Ik heb in het veerleden gewone powerlines gehad die waren idd prut, niet op iedere groep had ik internet, met de dLan500 + heb ik dat wel.

Ik hen een 2e adapter in mijn schuur zitten voor internet radio en een ip cam, en nooit uitval gehad.

Edited by Sagitarius, 16 September 2021 - 16:23.

73's

PE1AQZ

Re: Transcoding issue. #130 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,166 posts

+698
Excellent

Posted 16 September 2021 - 16:58

In veel huizen in Nederland... zeker op slaapkamers... heb je geen 3 aders... en dat is dan net de plek dat je het nodig zou hebben...

Re: Transcoding issue. #131 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,923 posts

+486
Excellent

Posted 16 September 2021 - 18:26

In veel huizen in Nederland... zeker op slaapkamers... heb je geen 3 aders... en dat is dan net de plek dat je het nodig zou hebben...

Dan heb je het wel over oudere huizen, ik heb even niet het exacte jaartal in mijn hoofd maar in nieuwere huizen vind je geen enkele wandcontactdoos zonder randaarde.

de woning waar ik in woon is bijna 18 jaar oud en daar is dat al het geval.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Transcoding issue. #132 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 16 September 2021 - 18:44

Mijn huis stamt uit 1938 oftewel 83 jaar oud en daar heb je alleen randaarde in de keuken, badkamer (begane grond naast de keuken) & schuur. De rest heeft 2 aders.

Dan heb je het wel over oudere huizen, ik heb even niet het exacte jaartal in mijn hoofd maar in nieuwere huizen vind je geen enkele wandcontactdoos zonder randaarde.

de woning waar ik in woon is bijna 18 jaar oud en daar is dat al het geval.

Edited by catastrofus, 16 September 2021 - 18:45.

2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: Transcoding issue. #133 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 16 September 2021 - 19:47

Ik denk niet dat jullie precies weten hoe Power Line Communication werkt, de rf draaggolf (met daarop het gesupponeerde ethernet signaal) werkt ergens op 30Mhz, bij de normale powerlines heb je maar 2 aders om je rf signaal over heen te sturen. Er hoeft maar een filter tussen te zitten en je signaal is weg. Devolo echter gebruikt ook nog de aarde, die niet gefilterd of geschakeld word dat mag nl niet, dat is dus al een groot voordeel dat er altijd rf signaal is.

Er zullen idd situaties zijn waar een powerline niet goed werkt, maar met de range + technologie moet het wel gek lopen als er niet ergens een rf draaggolf op het stopcontact zitten.

Stel dat er op de 0 en phase geen rf zou zitten door een domme aardlekschakelaar of stoor filter in een snoer verlengdoos, dan is er altijd nog rf via de aardedraad, en aangezien deze meestal door 1 pijp lopen zal dit rf signaal door zijn grote veldsterkte simpel naar de 0 en phase overstralen, dus je powerline blijft gewoon werken.

Edited by Sagitarius, 16 September 2021 - 19:51.

73's

PE1AQZ

Re: Transcoding issue. #134 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 16 September 2021 - 19:55

Dit lijkt me allemaal wat off-topic eigenlijk. Het probleem bestaat nog steeds en powerlines bieden geen oplossing. :ph34r:

2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: Transcoding issue. #135 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 16 September 2021 - 19:56

Dit lijkt me allemaal wat off-topic eigenlijk. Het probleem bestaat nog steeds en powerlines bieden geen oplossing. :ph34r:

Jawel mits je een goede gebruikt zoals ik beschreef ;)

73's

PE1AQZ

Re: Transcoding issue. #136 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 16 September 2021 - 20:04

Huh? Wat heeft transcoding dan met powerlines te maken? :mellow:

Re: Transcoding issue. #137 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,166 posts

+698
Excellent

Posted 16 September 2021 - 20:35

Veel.:: want het was hier een work a round voor slechte powerline verbindingen../

Re: Transcoding issue. #138 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 16 September 2021 - 20:48

Ok, dat wist ik (uiteraard) niet omdat ik geen powerlines gebruik. Maar ondertussen werkt transcoding, via poort 8001, nog voor geen meter... :blink:

Re: Transcoding issue. #139 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,528 posts

+1,811
Excellent

Posted 16 September 2021 - 20:59

Dat werkt prima, maar je bedoelt "als ik de fallback tuner gebruik". Wel duidelijk zijn aub.

Re: Transcoding issue. #140 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 16 September 2021 - 21:07

Nou ja, mijn realiteit is dat de fallback client geen beeld geeft op de "config.usage.remote_fallback=http://192.168.1.107...=2&interlaced=0" regel in de /etc/enigma2/settings file.

Edited by catastrofus, 16 September 2021 - 21:08.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users