heb je wel lang genoeg gewacht na het zappen ?
het duurt een lange tijd voordat beeld komt
Posted 28 September 2021 - 18:10
Nou echt lekker loopt het hier ook nog niet, net als @catastrofus eerder aangaf, soms gaat het goed als je zapt maar soms ook niet met de melding ''sid not found in pat''
Zijn workaround in https://forums.openp...dpost&p=1363912 geeft dan beeld na veel gedoe.
Er klopt toch iets niet, en genoegen nemen met sd kwaliteit is voor mij niet acceptabel.
Ik heb hier een super upload via 1Gb glasvezel en OpenVpn dus daar ligt het niet aan, het normaal streamen werkt wel uitstekend maar niet met de huidige transcoding parameters.
73's
PE1AQZ
Posted 28 September 2021 - 18:40
Wat is "lang genoeg"? Na 3 a 4 minuten mag ik toch wel beeld verwachten?
heb je wel lang genoeg gewacht na het zappen ?
het duurt een lange tijd voordat beeld komt
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Posted 28 September 2021 - 20:33
@Tech: Hoe zet je iets in 'code tags'?
Voorbeeld: [code]blah blah blah[/code]Het voordeel is dat de tekst tussen de haken dan niet wordt 'aangetast' door de boardsoftware
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Posted 28 September 2021 - 20:50
Als je in text modus werkt.
Staat de editor in HTML modus, dan moet je het <> knopje hebben.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Posted 28 September 2021 - 21:25
Als je in text modus werkt.
Staat de editor in HTML modus, dan moet je het <> knopje hebben.
Ik werk nooit met die knopjes en wist niet eens dat ze daarvoor bestemd waren, zo leer je elke dag weer bij maar denk ik dat ik, in mijn eigenwijzigheid, gewoon mijn eigen methode handhaaf
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Posted 28 September 2021 - 21:39
Heeft best zijn charme. Selecteer een blok tekst, druk op 't knopje, en het blok staat nu in een code block.
Je kunt via het knopje ook aangeven dat het bv python code is, en dan krijg je syntax coloring.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Posted 2 October 2021 - 14:43
Moet niet gekker worden!
Transcoding werkt nu (opeens) via poort 8001 op de fallback client, zelfs met een ultimo4k (fallback server) op de initiële 8.1r ipv develop. Wel vandaag op de fallback client (et10k) de laatste develop geflashed vanwege het aantal updates.
Het zappen duurt idd een paar sekonden voordat je beeld hebt.
Edited by catastrofus, 2 October 2021 - 14:45.
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Posted 2 October 2021 - 14:50
Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan!
Posted 2 October 2021 - 17:12
Moet niet gekker worden!
Transcoding werkt nu (opeens) via poort 8001 op de fallback client, zelfs met een ultimo4k (fallback server) op de initiële 8.1r ipv develop. Wel vandaag op de fallback client (et10k) de laatste develop geflashed vanwege het aantal updates.
Het zappen duurt idd een paar sekonden voordat je beeld hebt.
Juich niet te vroeg, hier hetzelfde ineens werkte het maar na verloop toch weer sid not found.....naar een andere zender zappen en weer terug had ik soms weer beeld om gek van te worden, ik heb alles weer op normaal streamen gezet en geen foutmelding meer gezien en vlot zappen en gelijk beeld.
Het oorspronkelijke probleem is volgens mij nog steeds niet opgelost, het is toch te gek dat je deze extra parameters in de settings toe moet voegen en niet gewoon in het fallback menu kan invoeren om te kunnen transcoden.
Edited by Sagitarius, 2 October 2021 - 17:15.
73's
PE1AQZ
Posted 2 October 2021 - 17:31
Er is nog nooit een noodzaak voor geweest om dit toe te voegen, fallback tuner bestaat al sinds OpenPLi 6, en jij bent de eerste die over transcoding begint...
En technisch werkt het gewoon, dus als het bij jou niet of soms niet werkt, dan heb je lokaal een probleem.
Aangezien transcoding in hardware wordt afgehandeld: als de stream niet op tijd start, bv omdat hij te lang moet wachten op een P-frame, dan valt er voor ons weinig aan te doen.
Posted 2 October 2021 - 20:43
Er is nog nooit een noodzaak voor geweest om dit toe te voegen, fallback tuner bestaat al sinds OpenPLi 6, en jij bent de eerste die over transcoding begint...
En technisch werkt het gewoon, dus als het bij jou niet of soms niet werkt, dan heb je lokaal een probleem.
Aangezien transcoding in hardware wordt afgehandeld: als de stream niet op tijd start, bv omdat hij te lang moet wachten op een P-frame, dan valt er voor ons weinig aan te doen.
Nee nee WanWizard ik ben er niet over begonnen dat was ts catastrofus die wilde transcoden via fallback, die triggerde mij om hier ook eens naar te kijken en kwam ook tot de conclusie dat het niet lekker werkt, dit draadje staat er vol mee.
En dat trage starten ligt toch echt, aan Pli, op mijn e2 streaming app zapt hij net zo snel met transcoding als met normaal streamen, dat gaf ik al eerder aan.
73's
PE1AQZ
Posted 2 October 2021 - 20:58
Nee nee WanWizard ik ben er niet over begonnen dat was ts catastrofus ...
Ok. Totdat er hier iemand over begon dan...
Ik zie geen verschil tussen een transcoding stream starten via de webif, of zappen naar die zender op een fallback box.
In alle gevallen duurt het een tel of 8, 9 voordat ik beeld heb, in beide gevallen (getest met de Duo 4K als server (op gigabit), laptop (400Mbps 5GHz wiifi) en H9 (300Mbps 2.4Ghz wifi) als clients.
Ter vergelijking, een gewone stream duurt een tel of 3 voordat die start.
( oh, en tegelijk met de streams wordt er naar de Duo 4K gekeken, en lopen er 5 opnames )
Edited by WanWizard, 2 October 2021 - 21:01.
Posted 10 October 2021 - 16:27
Even een vraagje: als je de config.usage.remote_fallback (in /etc/enigma2/settings) voorziet van de transcoding parameters (bitrate= e.d.) dan werkt een radiostream niet. Als je de transcoding parameters weer weghaald dan wel. Klopt dit?
Niet dat er veel te transcoderen is aan een radiostream maar toch. Als Littlesat toch een keer aan de slag gaat met de gui voor het transcoderen dan mag hij de parameters weglaten als het om een radiostream gaat.
Edited by catastrofus, 10 October 2021 - 16:29.
Posted 4 December 2021 - 21:27
Weet iemand welke python file verantwoordelijk is voor het opzetten van die 'fallback remote receiver', oftewel <menu> -> <instellingen> -> <tuners & zenders zoeken> -> <instellen van de fallbacktuner>?
Ik kan een beetje python dus wellicht kan ik die transcoding setup er in kunstelen/rossen. Ook wel een leuk leer-projekt eigenlijk.
Posted 4 December 2021 - 21:57
Posted 4 December 2021 - 21:59
De transcoder hardware is alleen voor video. Voor audio is dat niet zo zinvol. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat er gecheckt wordt of er wel video aanwezig is.
0 members, 1 guests, 0 anonymous users