Dat begrijp ik, maar de uitspraak "transcoding werkt voor geen meter" zonder je specifieke context suggereert anders.
Transcoding issue.
Re: Transcoding issue. #141
Posted 16 September 2021 - 22:37
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Transcoding issue. #142
Posted 17 September 2021 - 09:06
Dat begrijp ik, maar de uitspraak "transcoding werkt voor geen meter" zonder je specifieke context suggereert anders.
Sorry hoor maar de eerste regel van @catastrofus zijn startpost begint toch ech tmet ''Ben wat aan het stoeien met een osmini als fallback client''
Edited by Sagitarius, 17 September 2021 - 09:07.
73's
PE1AQZ
Re: Transcoding issue. #143
Posted 17 September 2021 - 09:18
Mijn bevindingen tot nu toe
Geef je aan de server de juiste url (opdracht) op poort 8001 maakt de server
een transcoded stream ,dus dat werkt.
Geeft de client als fallback de opdracht werkt het niet er komt niet eens een niet transcoded stream.
Dus de fallback client genereerd een verkeerd url.
Een aantal postings geleden heb ik een stukje uit de source gepost waar
vermoedelijk de bug zit ,de & en zo wordt omgevormd.
Re: Transcoding issue. #144
Posted 17 September 2021 - 09:47
Mijn bevindingen tot nu toe
Geef je aan de server de juiste url (opdracht) op poort 8001 maakt de server
een transcoded stream ,dus dat werkt.
Geeft de client als fallback de opdracht werkt het niet er komt niet eens een niet transcoded stream.
Dus de fallback client genereerd een verkeerd url.
Een aantal postings geleden heb ik een stukje uit de source gepost waar
vermoedelijk de bug zit ,de & en zo wordt omgevormd.
Verkeerde url? waar baseer je dat op, de transcoding stream start gewoon niet bij fallback client.
73's
PE1AQZ
Re: Transcoding issue. #145
Re: Transcoding issue. #146
Posted 17 September 2021 - 11:05
Ik gebruik op mijn fallback client de url zoals WW die heeft gelaatst in dit topic. Als het wel werkt (met ref) in vlc en niet werkt (zonder ref want die zou automagisch er in gedrukt worden) dan zal er iets in de client gefixed moeten worden.
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: Transcoding issue. #147
Posted 17 September 2021 - 11:06
Als ik vanuit VLC de juiste url ingeef dan werkt transcode op poort 8001
Lees eerdere postings.
vy 73
Ja dat weet ik ook wel maar als je @catasrofus zijn postings van het begin af leest gaat het om transcoding via fallback, je schreef :
''Geeft de client als fallback de opdracht werkt het niet er komt niet eens een niet transcoded stream'' dat beweerden @catastrofus ik ook al maar toch schrijf je:
"Dus de fallback client genereerd een verkeerd url.'' waar baseer je dat dan op, zie jij ergens deze verkeerde url staan met een evt fout melding, ik niet, hij start gewoon niet zoals je zelf ook al suggereerde.
Edited by Sagitarius, 17 September 2021 - 11:07.
73's
PE1AQZ
Re: Transcoding issue. #148
Posted 17 September 2021 - 14:51
Ik gebruik op mijn fallback client de url zoals WW die heeft gelaatst in dit topic. Als het wel werkt (met ref) in vlc en niet werkt (zonder ref want die zou automagisch er in gedrukt worden) dan zal er iets in de client gefixed moeten worden.
Zo heeft het inderdaad altijd gewerkt, dus wellicht is er iets ergens gesloopt. Ik zal dit weekend even tijd proberen te vinden om mijn Zero op te graven.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: Transcoding issue. #149
Posted 27 September 2021 - 22:59
Ik had nog een belofte staan om daar ook even naar te kijken.
Mijn zero lag niet voor het grijpen, dus ik heb even mijn slaapkamer H9 voorzien van de transcoding parameters.
En dat werkt ook gewoon (Duo 4K server, H9 client):
config.usage.remote_fallback=http://vuduo4k.local:8001?bitrate=3000000&width=1280&height=720&aspectratio=2&interlaced=0 config.usage.remote_fallback_alternative=true config.usage.remote_fallback_dvb_t=http://sf8008.local:8001 config.usage.remote_fallback_enabled=true config.usage.remote_fallback_extension_menu=true config.usage.remote_fallback_external_timer=true config.usage.remote_fallback_import=channels_epg config.usage.remote_fallback_import_restart=true config.usage.remote_fallback_import_standby=true config.usage.remote_fallback_nok=true config.usage.remote_fallback_ok=true
Re: Transcoding issue. #150
Posted 28 September 2021 - 09:59
@WanWizard, in jou config zie ik gelijk al een verschil, ik zie in jou settings dit staan:
config.usage.remote_fallback_dvb_t=http://sf8008.local:8001
Bij mij staat er:
config.usage.remote_fallback_import_url=http://vuultimo4k.local:8001
Jij haalt kennelijk de stream op van de Duo4k server met een dvb-t tuner, wat moeten wij daar dan invullen als de stream van een dvb-s of dvb-c tuner komt.
Ik wil juist van alle tuners kunnen fallbacken, hoe geef je dat dan aan in de client config, want mijn bovenstaande config werkt nog steeds niet.
Edited by Sagitarius, 28 September 2021 - 10:01.
73's
PE1AQZ
Re: Transcoding issue. #151
Posted 28 September 2021 - 10:13
Hier mijn werkende config
wel zo een 20 seconden wachten voordat beeld komt na kanaal wissel
Edited by luisteraar, 28 September 2021 - 10:13.
Re: Transcoding issue. #152
Posted 28 September 2021 - 10:35
config.usage.last_movie_played=1:0:0:0:0:0:0:0:0:0:/media/hdd/movie/20210927 1428 - Das Erste HD - Tagesschau extra.tsconfig.usage.remote_fallback=h ttp://vuultimo4k.local:8001?bitrate=3000000&width=1280&height=720&aspectratio=2&interlaced=0config.usage.remote_fallback_enabled=trueconfig.usage.remote_fallback_extension_menu=trueconfig.usage.remote_fallback_import=channelsconfig.usage.remote_fallback_import_restart=trueconfig.usage.remote_fallback_import_standby=trueconfig.usage.remote_fallback_nok=trueconfig.usage.remote_fallback_ok=true
Hoe importeer je met deze instellingen dan de zenders, dit zijn alleen de stream instellingen.
73's
PE1AQZ
Re: Transcoding issue. #153
Posted 28 September 2021 - 10:40
config.usage.last_movie_played=1:0:0:0:0:0:0:0:0:0:/media/hdd/movie/20210927 1428 - Das Erste HD - Tagesschau extra.tsconfig.usage.remote_fallback=h ttp://vuultimo4k.local:8001?bitrate=3000000&width=1280&height=720&aspectratio=2&interlaced=0config.usage.remote_fallback_enabled=trueconfig.usage.remote_fallback_extension_menu=trueconfig.usage.remote_fallback_import=channelsconfig.usage.remote_fallback_import_restart=trueconfig.usage.remote_fallback_import_standby=trueconfig.usage.remote_fallback_nok=trueconfig.usage.remote_fallback_ok=true
Hoe importeer je met deze instellingen dan de zenders, dit zijn alleen de stream instellingen.
Dit zijn de totale fallback settings ,natuurlijk werkt fallback via stream.
pas in jou config de regel aan config.usage.remote_fallback=h ttp://vuultimo4k.local:8001?bitrate=3000000&width=1280&height=720&aspectratio=2&interlaced=0
en het werkt.
En je kan normaal zappen op de client alleen langer wachten op beeld
Edited by luisteraar, 28 September 2021 - 10:47.
Re: Transcoding issue. #154
Posted 28 September 2021 - 12:33
Dat is geen antwoord op mijn vraag, hoe importeer je nu zonder opgave van een url de zenders vanaf de server ?
Afgezien daarvan heb ik het inmiddels ook werkend met deze instellingen:
config.usage.remote_fallback=http://vuultimo4k.lo...=2&interlaced=0
config.usage.remote_fallback_dvbt_region=
config.usage.remote_fallback_enabled=true
config.usage.remote_fallback_extension_menu=true
config.usage.remote_fallback_external_timer=true
config.usage.remote_fallback_import=channels
config.usage.remote_fallback_import_url=http://vuultimo4k.local:8001
config.usage.remote_fallback_nok=true
config.usage.remote_fallback_ok=true
config.usage.remote_fallback_openwebif_customize=true
config.usage.remote_fallback_openwebif_port=8088
Eerder had ik deze instellingen ook gemaakt maar werkte toen helemaal niet
Verder heb ik de client bitrate hoger gezet want ik vind het beeld toch wat schokkerig, vooral bij RTL-Z HD die heeft onderin het beeld een banner lopen en die is erg schokkerig.
Heb op de Ultimo4k server de transcode bitrate ook al hoger (50kbps) gezet maar echt vloeiend is het beeld nog steeds niet.
Edited by Sagitarius, 28 September 2021 - 12:39.
73's
PE1AQZ
Re: Transcoding issue. #155
Posted 28 September 2021 - 12:35
Dat is geen antwoord op mijn vraag, hoe importeer je nu de zenders vanaf de server ?
Gewoon via de GUI instellen, ik update alleen de URL direct, omdat het in de GUI wat lastig typen is.
Re: Transcoding issue. #156
Re: Transcoding issue. #157
Posted 28 September 2021 - 12:45
Dat is geen antwoord op mijn vraag, hoe importeer je nu zonder opgave van een url de zenders vanaf de server ?
Net zo als voorheen met zenders importeren is niets veranderd door de aanpassing
Maar deze regel:
config.usage.remote_fallback_import_url=http://vuultimo4k.local:8001 staat er toch niet voor Jan met de korte achternaam in.
Zonder die regel kan ik geen zenders binnen halen als er op de server iets veranderd in de boekketten.
Edited by Sagitarius, 28 September 2021 - 12:46.
73's
PE1AQZ
Re: Transcoding issue. #158
Posted 28 September 2021 - 16:32
Ik heb het nu zo staan op m'n et10k als fallback client:
config.usage.remote_fallback=http://192.168.1.107:8001?bitrate=4000000&width=1280&height=720&aspectratio=2&interlaced=0 config.usage.remote_fallback_enabled=true config.usage.remote_fallback_extension_menu=true config.usage.remote_fallback_external_timer=true config.usage.remote_fallback_import=channels_epg config.usage.remote_fallback_import_restart=true config.usage.remote_fallback_import_standby=true config.usage.remote_fallback_import_url=http://192.168.1.107:8001 config.usage.remote_fallback_nok=true config.usage.remote_fallback_ok=trueEn het beeld blijft zwart helaas. Heb ik dan een probleem met die et10k qua transcoding?
Edit: In de post staat een / achter de http://192.168.1.107:8001 (bij remote_fallback) maar wat ik in het knip/plak werk zie staan dus niet. Zie plaatje.
Ik had nog een belofte staan om daar ook even naar te kijken.
Mijn zero lag niet voor het grijpen, dus ik heb even mijn slaapkamer H9 voorzien van de transcoding parameters.
En dat werkt ook gewoon (Duo 4K server, H9 client):
config.usage.remote_fallback=http://vuduo4k.local:8001?bitrate=3000000&width=1280&height=720&aspectratio=2&interlaced=0 config.usage.remote_fallback_alternative=true config.usage.remote_fallback_dvb_t=http://sf8008.local:8001 config.usage.remote_fallback_enabled=true config.usage.remote_fallback_extension_menu=true config.usage.remote_fallback_external_timer=true config.usage.remote_fallback_import=channels_epg config.usage.remote_fallback_import_restart=true config.usage.remote_fallback_import_standby=true config.usage.remote_fallback_nok=true config.usage.remote_fallback_ok=true
Attached Files
Edited by Tech, 28 September 2021 - 16:54.
data even tussen 'code tags' geplaatst.
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: Transcoding issue. #159
Posted 28 September 2021 - 17:04
Probeer eens naar SD te transcoden:
width=720&height=576
?
Re: Transcoding issue. #160
Posted 28 September 2021 - 17:52
Dit dus aangepast:
config.usage.remote_fallback=http://192.168.1.107...=2&interlaced=0
Maar beeld blijft zwart. Valt dit te debuggen door enigma in debug mode te herstarten?
@Tech: Hoe zet je iets in 'code tags'?
Edited by catastrofus, 28 September 2021 - 17:53.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users