Jump to content


Photo

Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #61 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 4 December 2022 - 21:55

Het moet eerst duidelijk worden wat @beginner nu precies wil. Dat is waarschijnlijk zijn dilemma.

Ik bezit / test heel wat ontvangers en kan uit ervaring zeggen wat er wel en wat niet werkt. Zelfs niet exclusief middels OpenPli.

 

Voor zover OpenPli 8.x i.c.m. CI+

 

CAM803 van Canal Digitaal werkt.

SmarDTV van Ziggo werkt.

 

Hij heeft in elk geval een ontvanger nodig met ten minste 1 DVB-S2 tuner voor satelliet ontvangst en 1 DVB-C tuner voor kabel ontvangst en er moet ten minste 1 CI slot voor een CI+ module. Als er regelmatig opgenomen wordt is het handig als er een harddisk kan worden ingebouwd.

 

Als er OpenPli op móet draaien dan even bij www.openpli.org kijken welke ontvangers worden ondersteunt.

 

Voor al die mogelijkheden moet de TS rekenen op €120 tot €150 voor de ontvanger.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #62 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 4 December 2022 - 22:18

Dank allen!
Mijn huiswerk; abo ziggo kabel afsluiten en nieuwe ontvanger met dvb-c en dvb-s. Bij deze laatste denk ik dan aan Zgemma h8.2s. Die wordt ook door openpli ondersteund.
Gewoon huis tuin en keuken gebruik. Opnemen is niet nodig. Alleen kijken en gemak zodat mijn vrouw rustig heen en weer kan zappen.
Het was idd wat verwarrend. Ik knutsel niet zo vaak met de ontvanger. Alleen af en toe een nieuwe lijst van Hans.

In de AZbox zat openrsi. Werd later niet meer ondersteund, toen heb ik er openatv ingezet

Edited by beginner, 4 December 2022 - 22:23.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #63 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 4 December 2022 - 22:28

Zoals eerder vermeldt: de Zgemma H8.2H heeft géén CI interface! Daar kun je dus hooguit de ongecodeerde Ziggo kanalen mee ontvangen! (Of je moet een alternatieve methode gebruiken via internet).


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #64 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 4 December 2022 - 23:04

Hij schreef toch ook eerder dat hij genoeg heeft aan het kabelpakket van € 20.95. Dan heeft hij ook geen box met CI nodig.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #65 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 5 December 2022 - 18:32

Klopt Frenske, als ik met kabelabo ziggo en zgemma 8.2 zowel Ziggo als astra 28.2 kan kijken en mijn vrouw gewoon over de pakketten/zenders kan wisselen/knippen vind ik het prima. Uiteindelijk gaat het erom wat voor mijn vrouw het meest praktisch en gebruiksvriendelijk is.

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #66 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 5 December 2022 - 19:01

als ik met kabelabo ziggo en zgemma 8.2 zowel Ziggo als astra 28.2 kan kijken en mijn vrouw gewoon over de pakketten/zenders kan wisselen/knippen vind ik het prima.

Het kan nog veel mooier/gemakkelijker je kan een voorkeur zender lijst maken met zenders van verschillende bronnen (sat/kabel).

Dus wisselen van pakketten is dan niet nodig om te zappen.


Edited by luisteraar, 5 December 2022 - 19:01.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #67 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 5 December 2022 - 19:10

Dat gaat dan inderdaad ook… OpenPli erop, kabelscan met netwerkID 04444. Je krijgt dan een boequet Ziggo. Dan een satellietscan van Astra2. Het resultaat staat dan in het bouquet ‘Last scanned’. Vandaar uit kun je zenders toevoegen aan bouquet Ziggo…. Hoeft vrouw niet eens te wisselen van bouquet.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #68 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 5 December 2022 - 21:08

Dat kan toch ook met een tv waar een sat tuner in zit.



Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #69 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 5 December 2022 - 21:32

Ja, maar heb je de kanaalsortering wel eens geprobeerd op zo’n TV? Met 900+ kanalen op Astra2 ga je niet genieten. En je moet sowieso schakelen van TV naar SAT…Dan is een extern bakje een stuk makkelijker.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #70 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 6 December 2022 - 12:06

Dat kan toch ook met een tv waar een sat tuner in zit.

Dat heb je zelf zeker nooit getest? Zoals mimisiku aangeeft echt een drama, sat tv op een tv met sattuner, probeer maar eens een favorietenlijst lijst te maken, dan heeft je vrouw geen kind meer aan je. :huh:


73's

PE1AQZ


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #71 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 6 December 2022 - 19:50

Hij schreef toch ook eerder dat hij genoeg heeft aan het kabelpakket van € 20.95. Dan heeft hij ook geen box met CI nodig.

 

hmm ik weet niet of de H7.C nog te leveren is, maar dat klinkt dan naar een betere optie, indien CI+ toch ineens wel is gewenst.

Ik gebruik het bakkie ook al even naar volle tevredenheid met DiGi in Romania ( Irdeto CI+ module ) icm Focussat ( Conax smartcard ).

 

De USB3 kan evt gebruikt woden voor een hard disk.

 

En zo zullen er zeker ook andere oplossingen zijn, of is oplossing reeds voorhanden 



Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #72 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 6 December 2022 - 21:30

En zo zullen er zeker ook andere oplossingen zijn, of is oplossing reeds voorhanden


Nog geen oplossing/ nieuwe box. Zit nog een maandje vast aan de app van cd. Dus ik heb nog tijd om een andere box dan mijn formuler f3 te zoeken
Maar qua abo is wel bekend wat ik ga doen; ziggo kabel.

Edited by Tech, 6 December 2022 - 22:11.
Quote tags aangepast ;-)


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #73 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 6 December 2022 - 21:38

Zeker wel getest. Het is maar net hoeveel zenders je toe wilt voegen aan je favorietenlijst. Als het er veel zijn is het inderdaad een drama.  Wil je  enkel bbc , itv en ch4 /5 dan is het nog te doen. Het meeste is toch pulp.

Op een philips tv  hoef je dan echt niet te schakelen tussen kabel en sat. als je een favorietenlijst hebt.



Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #74 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 17 December 2022 - 13:32

Intussen heb ik ziggo kabel binnen.
Ik twijfel voor een nieuwe ontvanger tussen zgemma h8.2s en Edison piccolini. Kan op deze laatste ook openpli? Ik zie m niet tussen de firmware upgrades staan.
Piccolini is een prijsbewuste ontvanger en uiteindelijk gaat t alleen om kabel en satelliet zonder toeters of bellen

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #75 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 December 2022 - 13:50

Je hebt een formular f3 die kan de engelse zenders ontvangen op 28E

Je hebt kabel die kan direct op tv voor fta zenders.

Op TV kan je de input selecteren dvb-c (kabel) en hdmi (de f3)

In principe kan je nu al alles.

Een box met openpli en 2 tuners dvb-c en dvb-s2 is wel aangenamer.



Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #76 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 17 December 2022 - 14:08

Het gaat er juist om dat mijn vrouw kan zappen zonder van hdmi te switchen. Alle kanalen/zenders dus via ontvanger. Zowel kabel als satelliet. Dat is de wens.
En mogelijkheid om zelf zenderlijst aan te passen met die van Hans als basis
Overigens heb ik een old skool plasma tv, waar weinig instelmogelijkheden qua digitale tv mogelijk zijn

Edited by beginner, 17 December 2022 - 14:09.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #77 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 December 2022 - 14:17

Als Edison piccolini niet in download openpli staat kan geen openpli er op.

Momenteel is beschikbaarheid e2 boxen op de markt ook een beslissing punt.



Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #78 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 17 December 2022 - 15:13

Het gaat er juist om dat mijn vrouw kan zappen zonder van hdmi te switchen. Alle kanalen/zenders dus via ontvanger. Zowel kabel als satelliet. Dat is de wens.
En mogelijkheid om zelf zenderlijst aan te passen met die van Hans als basis
Overigens heb ik een old skool plasma tv, waar weinig instelmogelijkheden qua digitale tv mogelijk zijn

 

Vindt je overigens (al vanaf 3 november) wel zeurend en zelfs drammend overkomen, je slaat alle adviezen in de wind en/of je leest niet !

Waarom zoek je niet een model/merk welke door OpenPli wordt ondersteund, kun je zoveel favorieten lijstjes voor o.a. je vrouw, jezelf en de kids maken als je wilt.

 

Als je toch al een oude Edison in gebruik hebt kun je beter nu een Edision OS MIO+ 4K S2X + S2/T2/C nemen. Of voor een paar tientjes less een Zgemma.



Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #79 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 17 December 2022 - 15:35

@hppli; er zijn mij juist heel goede adviezen gegeven en die sla ik niet in de wind. Daarom heb ik nu ziggo kabel en geen cd. Was ook 1 van de adviezen.
En ja, er zijn verschillende boxen. Ook zijn een aantal eens met mijn vraag over zgemma 8.2
Maar ik kwam toevallig de piccolo tegen.
Overigens staat het volgens mij vrij om te vragen en voor jou om te reageren. Wil je niet reageren of negatief; reageer dan niet.

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #80 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 December 2022 - 16:59

Maar ik kwam toevallig de piccolo tegen.
Overigens staat het volgens mij vrij om te vragen en voor jou om te reageren. Wil je niet reageren of negatief; reageer dan niet.

 Je wilt niet weten wat ik al tegengekomen ben dat koop ik al zo niet zonder verdere informatie.  :huh:  als je verder gelezen had dan alleen bij Cardwrighter had je kunnen weten dat hier geen pli op draait, het is een Sab Titan achtig gedrocht, voor 89 euro, maar voor dat geld koop je iets veel mooiers en snellers, bv een Zgemma h9se en waar o.a. OpenPli op draait.

Ik ben het geheel met @hppli eens dat je gewoon goede adviezen in de wind slaat, en maar op één ding uit bent, voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, dat wil ik ook maar ik luister dan ook naar gebruikers die me advies geven en uit eigen ervaring hun bevindingen delen.


Edited by Sagitarius, 17 December 2022 - 17:00.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users