Jump to content


Photo

Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #81 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 December 2022 - 17:07

Kunnen we "beginner" een beetje in zijn waarde laten aub?

 

Als die al voor "een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten", dan is dat een persoonlijke keuze, ik kan me vandaag de dag wel voorstellen dat onnodig (te veel) geld uitgeven niet de bedoeling is.

 

Gewoon niet meer reageren dus, als de aanhoudende vragen je niet bevallen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #82 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 17 December 2022 - 17:50

Ben ik met WanWizard eens. Hedentendage heb je het grootste deel van je maandelijkse donatie voor belangrijker zaken nodig! Ik heb het zelf niet slecht, maar moet er niet aan denken om van €900 rond te moeten komen. In dat kader heb ik vandaag een DM800se V2 gerestaureerd. Ding stamt uit 2013 en mist een flink stuk NAND. Met een speciale tool uit Duitsland toch aan de praat gekregen. Had ik die box 2 jaar geleden gekregen was hij zo de kliko in gekiepert… Had nog een SiLabs twin DVB-C tunertje liggen en een 160 GB schijfje. Resultaat: een échte twin-tuner voor Ziggo!


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #83 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 17 December 2022 - 17:52

We kunnen gelukkig niet bij elkaar in de beurs kijken... Ik kan alleen aangeven dat ik idd op de kleintjes let en het daarnaast voor mijn vrouw zo gebruiksvriendelijk wil hebben. Zonder zielig te doen heb ik genoeg aan mijn hoofd met een chronisch zieke partner en alle zorg die daarbij komt kijken
En soms stel ik misschien overbodige vragen, of dubbel of komt t zeurderig over. Uiteindelijk zijn het gewoon vragen waar je wel of niet op kunt antwoorden.
Maar goed, ik zal geen vragen meer stellen....
Wanwizard en Mimi.. bedankt voor jullie reply.

Edited by beginner, 17 December 2022 - 17:55.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #84 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 December 2022 - 18:00

Maar goed, ik zal geen vragen meer stellen....
Wanwizard en Mimi.. bedankt voor jullie reply.

Niet weglopen velen willen je verder helpen hier.



Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #85 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2022 - 12:28

Ik heb de Zgemma h8.2s binnen. Internet aangesloten en ziggoKabel aangesloten en lijst van Hans erin gezet. Puur om te testen. Aantal ziggo zenders geeft geen geluid, dus daar moet ik nog even naar kijken. Als ik de zenders vanuit de ontvanger inlaad werkt t prima.
Verder ga ik nog even een nieuwe versie Openpli flashen. Nog even op t forum kijken hoe dat moet. Met usb of online (vroeger deed ik flashen met dcc)
En ik moet de satelliet kabel nog even aansluiten.
Eerste indruk van deze ontvanger is goed.

Edited by beginner, 23 December 2022 - 12:29.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #86 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 23 December 2022 - 14:27

Wow! Flashen met DCC.. Da’s een tijd geleden.. DM500/800 tijd… Zal allemaal wel lukken… En anders even hier melden.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #87 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 23 December 2022 - 14:28

Wel even na de lijst van Hans even een kabelscan doen dan staan alle instellingen voor jouw gebied goed voor Ziggo


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #88 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2022 - 17:09

Idd old skool dat DCC.thx voor de tip cobus. Als ik een rescan doe, houd ik dan de volgorde van kabelzenders? Of worden die overschreven?

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #89 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 23 December 2022 - 17:32

Jouw eigen lijsten worden, indien van toepassing, gewoon ge-update met de nieuwe data, er komt na het scannen een bouquet bij (tenzij die al bestaat) met de naam Ziggo.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #90 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2022 - 22:34

Ik probeer de box met usb stick te flashen, maar de box vindt de map niet. Is er ook een tool om online te flashen ? Met dcc lukt t ook niet.
Wat doe ik: image op usb stick fat32. In box..Box volledig uit met schakelaar achterzijde. Stick erin, schakelaar aan..nix. combinatie schakelaar en 10 seconden aan uit knop ab; nix
Via menu: flash image...vindt image op stick niet.
Ik gebruik de usb versie en niet de multi...

Geluidkwestie ook opgelost; via gele knop moet ik geluid per zender op mpeg zetten, staat op ac3. In menu a/v vind ik geen optie voor standaard ac3. Niet in de basis pli die er op staat

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #91 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 December 2022 - 22:48

Je hebt de "usb" zip gedownload, en uitgepakt op een lege stick, die (zeker weten) FAT32 geformateerd is?

 

En je hebt deze instructies gevolgd: https://wiki.openpli...flash_Zgemma_H8 ? Ik had in het begin ook wat moeite met de timing met die aan/uit knop op de ab...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #92 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 23 December 2022 - 22:56

Klopt, zo heb ik t gedaan. Stick nog extra gecheckt op fat32. En idd die site gevonden, maar helaas. Ik ga t morgen nog een keer proberen .
Voor de duidelijkheid; de download bestaat uit 3 bestandjes; een map h8 een bin.bestand en een logo file. Dat h8 mapje pak ik niet uit?
Overigens beide geprobeerd met map en uitgepakt..geen verschil.
Misschien moet ik idd aan de timing werken

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #93 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 24 December 2022 - 12:18

Yes!!! Gelukt om de ontvanger te flashen. Had idd te maken met timing schakelaar box en aan/uit ab.
Kanalen lijst weer teruggezet en werkt prima. Later nog even de satellieten instellen.
Vraag; veel kabelkanalen hebben geluid standaard op ac3. Maar dan valt bij mij een deel van t geluid weg, dus zet ik m op mpeg. Ik gebruik alleen hdmi.
Kan ik geluid niet standaard op mpeg zetten? Vind t niet terug in menu.

Edited by beginner, 24 December 2022 - 12:19.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #94 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 24 December 2022 - 12:29

Kan ik geluid niet standaard op mpeg zetten? Vind t niet terug in menu.

Je kan in menu  a/v instellingen ac3 downmix instellen dan wordt het omgezet naar

een formaat die je tv aan kan.



Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #95 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 24 December 2022 - 12:59

Dan ga ik nog even goed zoeken, ik vond die mogelijkheid niet bij a/v instellingen. Alleen hdmi, 720p of anders, letterbox maar niets mbt geluid.

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #96 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 December 2022 - 15:08

Deze, in het AV settings scherm.

 

Als deze er niet bij staat, dan staat de user mode (in expert settings) wellicht niet hoog genoeg.

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #97 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 24 December 2022 - 15:15

Thx, dat is m idd. Moest instellingen op expertmodus zetten. Top

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #98 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 30 December 2022 - 18:58

Heb nu zowel kabel ziggo als satelliet aangesloten. Kanalen lijst van Hans erin, opnieuw laten scannen...
Zeer tevreden over deze zgemma. Zapt erg snel. Zappen tussen kabel en satelliet merk je niet. Gaat supersnel.
Vrouw blij, ik blij!
Krijg alleen audio instellingen niet goed voor elkaar. Op de Engelse satelliet begint de audio op NAR doven en slechthorenden. Met a/v instellingen krijg ik het niet voor elkaar.
Geen probleem, ik pas t per kanaal aan. Ik moet sowieso teletext toevoegen.
Staat nog wel wat op t lijstje; bij het aansluiten van de f-connector kwam ik er achter dat de diameter van de f-connector te groot is tov de kabel. Dus die connector viel er zo af. Kabel zit er ook al 24 jaar, maar werkt storingsvrij. Misschien toch maar vervangen voor iets van Hirschmann. Of eerst een connector met kleinere diameter, 5,5 mm.

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #99 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 30 December 2022 - 19:09

Check even je taalinstellingen (in het audio/video menu), die kunnen van invloed zijn op wat er geselecteerd wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #100 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 30 December 2022 - 21:39

Taalkeuze 1 staat op origineel. Taalkeuze 2 niet ingeschakeld.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users