Overigens:
Ik zou niet weten waarom picons niet aangemaakt kunnen worden. Je kunt hooguit een melding krijgen dat de symlink al bestaat. Maar dat moet en zal de installatie niet stoppen.
Je krijgt bv hetzelfde als je picons op USB staan, je flasht de box, en bij de restore gebeurt een autoinstall van je picon package. Dan staan de files er ook al.
En logisch dat je die melding krijgt. Je had immers zowel Black als White geinstalleerd, en alleen Black verwijderd. Dus White staat nog steeds geinstalleerd, dus "no packages installed".
Wat betreft de package manager beperkingen begrijp ik, maar dat verklaart nog niet waarom het via de GUI niet lukt. Ter verduidelijking: wanneer je “black” geïnstalleerd hebt staan en vervolgens “white” probeert te installeren zonder “black” eerst te verwijderen, dan loopt de installatie fout (er wordt niets geïnstalleerd).
Volgens het plug-in overzicht in het menu staat dan “zwart” nog steeds geïnstalleerd. Als je de betreffende picons vervolgens deïnstalleert (eveneens via de GUI) en de witte variant probeert te installeren, dan krijg je dus “No packages installed or removed. Execution finished!!". Vanaf dat punt kun je met geen enkele mogelijkheid meer de witte picons m.b.v. de GUI installeren en moet je terugvallen op de terminal.
Overigens zie ik wanneer ik binnen het forum op op dit onderwerp zoek, meerdere soortgelijke scenario’s die vervolgens met een complete herinstallatie worden verholpen, zonder dat de onderliggende oorzaak duidelijk wordt. Het zou mij niets verbazen als deze personen tegen hetzelfde issue zijn aangelopen.
PS. Als je op het moment dat er (volgens de GUI) géén picons meer staan geïnstalleerd, in de terminal opkg list-installed | grep ziggo uit zou voeren, dan krijg je daar (zoals verwacht) ook niets te zien. Echter wanneer je dan opkg install enigma2-plugin-picons-ziggo.transparent-white-220x132 uitvoert, wordt er niets geïnstalleerd. Je zult de installatie met "--force-reinstall" moeten forceren, anders gebeurt er niets.