Jump to content


Photo

VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening

OpenPLi 8.3 Uno4k IR300

  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2024 - 08:44

Ik heb sinds een maand of wat dat de slaapkamerbox met vlagen niet of slecht op de IR afstandsbediening reageert. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het begonnen is nadat de box een 1,5e week heeft uitgestaan ivm het opnieuw witten van de muur, ook is er een andere TV op de slaapkamer gekomen.

 

Anyhow, uiteraard begonnen met het vervangen van de batterijen van de afstandsbediening -> dat bood geen soulaas. Het externe IR oogje op de box aangesloten om eens te proberen -> ook geen gigantisch verschil. Vervolgens een nieuwe IR300 afstandsbediening gekocht -> eigenlijk nog steeds even beroerd.

 

Ik begin nu een beetje door de opties heen te raken wat ik nog kan doen om het te verbeteren. dmesg laat (voor zo ver ik iets met die output kan) weinig geks zien. Ik kan het probleem niet 123 oproepen maar het is wel consequent iedere avond prijs, het slecht reageren lijkt te duren van 10s tot 30s per keer. Op het moment dat de box er last van heeft heb ik via de webif (en de dreamdroid afstandsbediening op mijn telefoon) wel een onmiddellijke reactie.

 

Het lijkt dus dat er echt iets met het IR gedeelte of de afhandeling daarvan niet lekker loopt in de box. Wat wellicht ook nog noemenswaardig is dat ik eergisteren de werbezapper plugin aan de rode toets had toegewezen -> de instellingen van de werbezapper op rood lang. Rood lang heeft welgeteld 1x gewerkt daarna werd rood lang en rood kort als groen (of EPG) geintepreteerd daar de EPG werd geopend.

 

Heeft iemand zulk raar gedrag al eens eerder gezien met een VU box of nog tips wat ik kan proberen?

 

 

gr. Thijs



Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 16 February 2024 - 09:50

Misschien een domme overbodige vraag maar heb je alwel iets met de batterijen van die afstandsbediening gedaan?

Vooral omdat 'lang-rood' niet meer werkt en misschien door uitgeputte batterijen een korte rood wordt....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #3 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2024 - 10:44

Terechte vraag, ik ben begonnen met nieuwe batterijen en de nieuwe afstandsbediening zaten ook nieuwe batterijen in :).



Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 16 February 2024 - 15:11

Het enige wat ik kan opmerken over vertraagd reageren op de AB is dat ik soms iets soortgelijks op mijn Ultimo 4K bemerk. Ik heb een BT AB dus heeft dit niets met IR van doen, maar met de afhandeling van commando’s. Dit ervaar ik uit het niets en verdwijnt ook weer vanzelf. De oorzaak bij mij blijft vooralsnog onbekend. Mijn tweede Ultimo 4K daar heb ik dit nog niet gezien.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 February 2024 - 15:30

Het kan zijn dat er op de achtergrond iets draait dat regelmatig CPU claimt. Enigma hangt van timers en callbacks aan elkaar...

 

De meeste processen draaien binnen Enigma in een enkele thread, in de reactor loop. Als 1 zo'n process even bezig is, dan moet de rest wachten. Je krijgt pas een spinner (ten teken dat dit speelt) als er langer dan 10 seconden gewacht moet worden...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 16 February 2024 - 16:09

LCD4 Linux was indertijd ook een plug-in die iets deed met de bediening van een box.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 February 2024 - 18:20

Niet zozeer iets met de bediening van de box, maar een continue lopende korte timer met een callback, zodat de mainloop veel te weinig tijd kreeg. En dan krijg je vertraging in de reactie op het indrukken van AB knoppen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 16 February 2024 - 20:23

@Thijs_Rallye

Hoewel ik geen echte aanleiding zie om dit te doen zou ik die slaapkamerbox eens volledig vers flashen en géén oude backup restoren. Dit kan je zonder veel plug-ins proberen en als dat het probleem tóch niet oplost dan kan je de backup alsnog restoren. Daarmee is het probleem niet opgelost maar dan lijkt een specifieke plug-in niet de oorzaak en komt hardware-issues dichterbij. En enigma herstarten in debug modus en dat log hier plaatsen kán ook helpen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #9 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 5 March 2024 - 18:05

Vandaag eindelijk even tijd gehad om eea te testen. Box opnieuw geflasht met OpenPLi9.0 zonder autobackup restore was het (toevallig) meteen prijs, voor de gein nog eens geflasht en wel de restore gedaan. Nog steeds hetzelfde gedrag zoals eerder beschreven.

 

Ik weet overigens niet of mijn laatste post bewust was weggehaald of dat er een forum crash is geweest maar ik kwam er achter dat ik mijn favoriete epg niet aan de gang kreeg in 9.0 heb daardoor 8.3 weer terug erop geflasht.

 

Nu weer eens tijd vinden dat ding eens open te schroeven om te kijken of ik kan zien dat of er iets aan scheelt of niet.

 

Aangezien ie wel onmiddellijk reageert via de webif lijkt het een hardware issue te zijn. Het feit dat dit hele euvel is begonnen nadat de box een tijd spanningsloos is geweest draagt bij mij ook bij aan dat vermoeden.



Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 5 March 2024 - 20:52

Ik weet overigens niet of mijn laatste post bewust was weggehaald of dat er een forum crash is geweest

 

Er is een database crash geweest vorig weekend, waarbij een halve dag data verloren is gegaan.

 

ik kwam er achter dat ik mijn favoriete epg niet aan de gang kreeg in 9.0 heb daardoor 8.3 weer terug erop geflasht.

 

Wat is dat voor excotisch iets dan?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #11 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 6 March 2024 - 09:48


 

ik kwam er achter dat ik mijn favoriete epg niet aan de gang kreeg in 9.0 heb daardoor 8.3 weer terug erop geflasht.

 

Wat is dat voor excotisch iets dan?

 

De coolman tv guide. Ik weet dat er hier een allergie voor heerst :). Ik kan echt niet wennen aan de multi epg.


Edited by Thijs_Rallye, 6 March 2024 - 09:48.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 March 2024 - 11:17

Nog nooit gebruikt, dus ik zou het niet weten.

 

Maar het is closed source, en daar ben ik wel allergisch voor. Wel jatten maar niks terug geven...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #13 tonskidutch

  • Senior Member
  • 81 posts

+1
Neutral

Posted 6 March 2024 - 14:34

Er zijn nu ik dit topic per toeval lees, wel wat redenaties en argumenten mogelijk aangaande de storing en het oplossen van dat probleem @Thijs_Ralley

 

infrarood sensor en remote worden allereerst vaker gestoord in de huiselijke omgeving dan gedocumentarieerd hetgeen ik zelf experimenteel heb onderzocht en dus ervaren.

Ik had een leuke design perculator op tafel staan en met muis en of toetsen bord ging van alles mis.

De dag er na stond die er niet (op tafel) en had ik geen storingen.

Proefondervinderlijk heb ik ook RVS en metalen pannen en potten eens naast mijn IR remote geplaatst=> storing en haperende gedragingen met als gevolg.

 

Zelfs met geangobeerde bloempotten (met een of ander metaal oxide voorzien) treedt dit probleem op.

 

Nu gaat het bij Thijs om Bluetooth.

Dus kijken we eerder naar storingen die optreden bij die specifieke vorm van communicatie.

Die is er ook!!! ik heb twee bleutooth dongles sinds kort en dan hapert mijn toetsenbord wel eens, sinds kort.

Die hebben verschillende versies bleutooth. Had ik niet voorzien.

 

Ik kan mij dus ook heel goed voorstellen dat er bij "de drivers" die niet Proprietair, dus onvrij, zijn ook dergelijke problemen worden vastgesteld.

 

MAAR

het zou aardig zijn om het te kunnen "pin pointen" als we ook weten of de apparatuur in de kamers verschillende "actief ingeschakelde" bleutooth connecties maken.

Met als vermoeden dat men twee verschillende blue tooth signalen in enigma2 en de nieuwe python3.x niet correct kan scheiden.


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 March 2024 - 14:54

Daar kunnen we kort over zijn, software doet NIETS met "signalen".

 

En versies bluetooth maakt ook niet uit, alle bluetooth opereert in deze ISM banden, 2.4Ghz. VU+ gebruikt overigens versie 4.1.

 

Bluetooth gebruikt net als bv Zigbee frequentie hopping en verschillende kanalen, of twee Bluetooth zenders naast elkaar werken willen, hangt af van hoe vol de 2.4Ghz band al is.

 

Alles wat "door de lucht" gaat, kan onderhevig zijn aan storingen. En dat is zeker het geval in de zeer overbevolkte UHF banden 2.4Ghz, die gebruikt worden door tal van toepassingen, zoals Wifi, Bluetooth, Zigbee. Maar ook de al aangehaalde RF van toetsenborden / muizen, RF van draadloze microfoons of speakers, babyphones, drones of andere op afstand bestuurbare dingen, en zelfs een geactiveerd alarm van sommige auto merken. En (wat oudere) magnetrons.

 

Verder kunnen slecht afgeschermde USB3 kabels (hangt er een USB disk aan die box?) voldoende interferentie voor bluetooth veroorzaken om dit soort gedrag te kunnen verklaren.

 

Maar goed, als dit over de bluetooth remote gaat, is de eerste test deze in het menu disconnected, en dan testen of IR hetzelfde probleem heeft.

 

edit:

 

Maar als ik de originel post eens lees, dan staat daar nadrukkelijk IR, en is dit bluetooth geneuzel niet relevant voor het probleem?


Edited by WanWizard, 6 March 2024 - 14:58.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #15 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 6 March 2024 - 18:03

Het gaat echt om de IR afstandsbediening en niet de bluetooth versie. De Vu Uno4k ondersteunt uberhaupt geen bluetooth.

 

@Tonskitdutch, er is in de betreffende ruimte niks veranderd op de andere TV na.

 

Ik vermoed dat het een hardware probleem is daar alle het gedoe begonnen is nadat de box een paar dagen van het net af is geweest. Voeding is misschien nog een mogelijkheid maar dan had ik eerder problemen verwacht met de twee schijven die eraan hangen.

 

Een schema vinden zal wel onbegonnen werk zijn vrees ik.



Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 March 2024 - 18:15

Het gaat echt om de IR afstandsbediening en niet de bluetooth versie. De Vu Uno4k ondersteunt uberhaupt geen bluetooth.

 

Dacht ik al ;).

 

En dat zegt overigens niks, mijn Solo 4K heeft ook geen ingebouwde bluetooth, maar daar heeft VU+ het volgende op gevonden:
41viPf97R0L._AC_.jpg

 

Ik ben er blij mee, ik heb geen line-of-sight vanaf mijn luie stoel naar de box, dus IR gebruiken is altijd een beetje een circus act ;).

 

Voedingsproblemen manifesteren zich inderdaad als eerste bij de grootverbruikers, harddisks en tuners, en uiten zich vaak door spontane reboots als ze stroom trekken (bv bij het opstarten van een disk voor een opname). Dus dat lijkt me niet direct de oorzaak.

 

Ook niet ergens een IR extender of zo in gebruik, of iets anders wat het IR signaal kan storen? Het IR oogje zit nog wel correct voor het gaatje in het front van de box? Heb je het probleem ook als je de AB op 20cm van de box houd?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #17 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 7 March 2024 - 08:09

Bluetooth afstandsbediening vind ik echt relatief veel geld voor een probleem dat eigenlijk normaal gesproken niet bestaat in mijn situatie en zeker te veel om nu even te proberen. Ander puntje daarmee is wel dat beide USB poorten al vol zitten :).

 

 

Ook niet ergens een IR extender of zo in gebruik,

Jawel, ik heb sinds dit geëmmer begon met de IR ontvangst het extra originele IR oogje aangesloten op de box.

 

 

Het IR oogje zit nog wel correct voor het gaatje in het front van de box?

Yep.

 

 

Heb je het probleem ook als je de AB op 20cm van de box houd?

 

Yep, al die dingen heb ik gecheckt en uitgeprobeerd. Dit was ook de reden om het externe oogje/ontvangertje op zolder te zoeken van deze box om te kijken of daarmee beter werd. Al hou ik em fysiek tegen de box (of extern IR oogje) aan dan reageert ie nog nergens op.

 

Overigens, voor de database crash hadden we het nog over de spinner gehad dat als er een proces langer dan 10s duurde er een spinner verschijnt. Eergisteren heeft ie dus langer dan 10s nergens meer op gereageerd vanuit de AB en is er geen spinner verschenen.

 

Wat ook wel handig is om te weten is dat ik aan het ledje in het IR externe oogje kan zien of er gereageerd wordt op signalen van de AB. Zodra er geen reactie meer is vanuit de box zie je daar dus ook geen knipperende led meer. Het lampje op de box zelf is afgedekt omdat dat echt MEGA fel schijnt als de box in deep standby staat. Dat verlicht de hele slaapkamer. Uiteraard zit die afdekking niet voor het IR oogje, ik draai met deze setup al heel wat jaren dus daar is in principe niks aan gewijzigd.

Ik had nog wat zitten googlen maar kom er niet echt veel verder mee, ik zie iig wel meer Vu Uno 4k's (en 4k SE's) met problemen met het aan uit knopje, blijkbaar zit er een touch gedeelte ergens in dat paneel (nooit geweten, gevonden of gebruikt :P). Ik wil bij wijze van experiment eens dat printje loskoppelen van het moederbord om te kijken of ie verder goed werkt met enkel het externe oogje. Ben ik ook meteen van die deep standby slaapkamerverlichting af.

 

Als er nog meer ideeën of theorieën zijn hoor ik dat graag natuurlijk :).


Edited by Thijs_Rallye, 7 March 2024 - 08:09.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 March 2024 - 13:11

Het IR oogje is de ontvangende kant, dat veroorzaakt geen storing. Het is een zender die dat kan doen.

 

Maar... eh... als het oogje dus ook niet meer reageert, dan is het dus wellicht geen hardware probleem (tenzij de stroomvoorziening naar het oogje uit valt). Was dat oogje bij de Uno 4K geleverd?

 

Kun je, als het oogje weer eens uit valt, naar de output van het "dmesg" commando kijken, of daar dan foutmeldingen in komen?

 

Overigens, voor de database crash hadden we het nog over de spinner gehad dat als er een proces langer dan 10s duurde er een spinner verschijnt. Eergisteren heeft ie dus langer dan 10s nergens meer op gereageerd vanuit de AB en is er geen spinner verschenen.

 

En reageert het oogje dan "even" niet en daarna weer wel, of duurt het net werken langer dan die 10 seconden? In het eerste geval kunnen we Enigma activiteit niet uitsluiten, in het tweede geval wel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #19 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 7 March 2024 - 17:07

Dat dat oogje een ontvanger is was me wel duidelijk ja :D. Dat oogje zat origineel bij de Vu Uno4k geleverd inderdaad, klikt met zo'n RJ11 (achtige) stekker achter in de box.

 

Ik heb op die momenten via juice op mijn telefoon gekeken met dmesg maar daar staat eigenlijk niks raars voor zo ver ik kan beoordelen. Ik zal proberen daar een screenshot van te maken een dezer dagen als het weer optreedt. Als ik mij niet vergis is dmesg "cumulatief*" dus ik hoef niet ala seconde te kijken zodra het optreedt toch? (* Cumulatief als in log blijft lopen en komen alleen maar entries bij.)

 

Ik heb pas een paar keer gehad dat de AB echt "lang" nergens meer op wilde reageren. Op dat moment gevel zowel het oogje als de box zelf dan helemaal geen sjoege. Via de webif op de telefoon (via de dreamdroid app, maar die geeft webif commandos afaik) reageert ie wel onmiddellijk op app AB commandos en daarna werkt de gewone AB ook weer.

 

Ik ga iig bij langdurig niet reageren even met dmesg kijken en daar een screenshot van maken.



Re: VuUno4k reageert te pas en te onpas niet op IR afstandsbediening #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 March 2024 - 17:39

Als ik mij niet vergis is dmesg "cumulatief*" dus ik hoef niet ala seconde te kijken zodra het optreedt toch? (* Cumulatief als in log blijft lopen en komen alleen maar entries bij.)

 

Met de "maar" dat het een circular buffer is met een beperke capaciteit.

 

En indien vol gaat er bovenaan een regel weg voor elke regel die er onderaan bij komt, dus te lang wachten is ook geen goed plan, zeker niet als de box gebruikt wordt (want ook driver en CI berichten worden gelogd).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users