Jump to content


Photo

Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0

qviart CI+ Telenet

  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Vaako

  • Senior Member
  • 268 posts

+3
Neutral

Posted 2 May 2024 - 17:42

Na een update van OpenPLi 8.3 naar 9.0 wil de Telenet CI+ module niet meer werken.

 

Bij opstarten krijg ik nu telkens de melding: Je tv-toestel werkt niet in combinatie met je CI+ Module.

 

Met OpenPLi 8.3 werkte het zonder probleem.

 

Is er een workaroud voor dit probleem ?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 2 May 2024 - 17:45

Welke module is dat? Is dat een CI of een CI+ module (met de + geactiveerd dus)?

 

En indien het laatste, dan hebt u dus of een CI+ Helper nodig, of de benodigde cerfificaten in /etc/ciplus. Die zult u moeten zoeken, of uit uw 8.3 backup moeten vissen, want die kunnen wij niet legaal aanbieden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,447 posts

+693
Excellent

Posted 2 May 2024 - 18:26

Denk ook dat het een kwestie is van die certificaten voor ci+

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #4 pgmpli

  • Senior Member
  • 548 posts

+21
Neutral

Posted 2 May 2024 - 20:18

Is CI+, in een CI slot werkt deze niet, ga terug naar 8.3.

 

1433831033130.png

 

Er bestaat ook een witte uitvoering, is ook CI+

 

2avzv5V.jpeg


Edited by pgmpli, 2 May 2024 - 20:26.

Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,447 posts

+693
Excellent

Posted 2 May 2024 - 20:26

Ci+ werkt ook in 9.0 en develop alhiero waarvan akte. Het is een kwestie van licentie files op de juiste plek zetten.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #6 Vaako

  • Senior Member
  • 268 posts

+3
Neutral

Posted 3 May 2024 - 02:07

Ik heb een downgrade gedaan naar 8.3 en dan een restore gedaan van de backup en nu werkt alles terug naar behoren.

 

Als ik upgrade naar 9.0 neemt die dan niet alles automatisch over van de 8.3 ??

 

Een 8.3 backup restoren naar de 9.0 zal niet gaan zekers ?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #7 Vaako

  • Senior Member
  • 268 posts

+3
Neutral

Posted 3 May 2024 - 02:13

Welke module is dat? Is dat een CI of een CI+ module (met de + geactiveerd dus)?

 

En indien het laatste, dan hebt u dus of een CI+ Helper nodig, of de benodigde cerfificaten in /etc/ciplus. Die zult u moeten zoeken, of uit uw 8.3 backup moeten vissen, want die kunnen wij niet legaal aanbieden.

 

Het is de CI+ module.

 

Denk ook dat het een kwestie is van die certificaten voor ci+

 

Idd dat is het ook.

 

Ci+ werkt ook in 9.0 en develop alhiero waarvan akte. Het is een kwestie van licentie files op de juiste plek zetten.

 

Ben niet zover geraakt omdat ik dacht dat de 9.0 alle instellingen zou overnemen van de 8.3 maar dat schijnt niet zo te zijn.


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #8 Vaako

  • Senior Member
  • 268 posts

+3
Neutral

Posted 3 May 2024 - 02:28

Welke module is dat? Is dat een CI of een CI+ module (met de + geactiveerd dus)?

 

En indien het laatste, dan hebt u dus of een CI+ Helper nodig, of de benodigde cerfificaten in /etc/ciplus. Die zult u moeten zoeken, of uit uw 8.3 backup moeten vissen, want die kunnen wij niet legaal aanbieden.

 

Welke bestanden zijn de certificaten ?

 

Dit is wat ik zie in /etc/ciplus

 

Attached File  CI+ certificate OpenPLi.PNG   13.57KB   8 downloads


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2024 - 04:34

Al die bestanden. Gewoon kopiëren op je PC en terug plaatsen in OpenPli 9.0. Die ‘authxxxxx.bin’ maakt ie zelf aan…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #10 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,532 posts

+140
Excellent

Posted 3 May 2024 - 05:58


Welke module is dat? Is dat een CI of een CI+ module (met de + geactiveerd dus)?

En indien het laatste, dan hebt u dus of een CI+ Helper nodig, of de benodigde cerfificaten in /etc/ciplus. Die zult u moeten zoeken, of uit uw 8.3 backup moeten vissen, want die kunnen wij niet legaal aanbieden.


Welke bestanden zijn de certificaten ?

Dit is wat ik zie in /etc/ciplus

CI+ certificate OpenPLi.PNG
Deze bestanden ook even op je Pc zetten, voor het geval dat.

Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,447 posts

+693
Excellent

Posted 3 May 2024 - 08:03

De instellingen worden wel overgenomen maar die certificaten mag je apart opgeven.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #12 pgmpli

  • Senior Member
  • 548 posts

+21
Neutral

Posted 3 May 2024 - 08:46

Stonden die dan wel in 8.3 .


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,680 posts

+460
Excellent

Posted 3 May 2024 - 09:06

Stonden die dan wel in 8.3 .

Nee, waarschijnlijk heb je ooit een CI+ pakket geïnstalleerd, die is ook gewoon op het www ( bijvoorbeeld hier ) te vinden.
 
Je krijgt dan een menu-item erbij en kan van daaruit de certificaten naar de juiste plek laten zetten.

Het is overigens de grootste onzin om terug te gaan naar 8.3, het enige verschil is de python versie, binnen de CI afhandeling is geen letter code gewijzigd maar dat kan een eindgebruiker natuurlijk niet weten.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 3 May 2024 - 13:00

Welke bestanden zijn de certificaten ?

 

Dit is wat ik zie in /etc/ciplus

 

En die moet je allemaal gewoon overzetten (eventueel eerst naar je PC halen voordat je 9.0 flasht.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,816 posts

+187
Excellent

Posted 3 May 2024 - 13:43

Eenmaal geplaatst worden ze (volgens mij) meegenomgen met AutoBackup, anders even aanvinken
 

Attached Files


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 3 May 2024 - 14:04

Hij zit sinds een jaar of 3 standaard in de backup: https://github.com/E...4b2f6cdcf3c79bb

 

Hetgeen betekent dat hij bij een restore na een flash ook teruggezet hoort te worden. Waarmee het dus geen probleem zou moeten zijn na de flash van 9.0, aannemende dat de backup daarna is gerestore'd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,816 posts

+187
Excellent

Posted 3 May 2024 - 14:12

Dat bedoelde ik, al had ik ff niet de commit bij de hand ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #18 Vaako

  • Senior Member
  • 268 posts

+3
Neutral

Posted 6 May 2024 - 01:00

Al die bestanden. Gewoon kopiëren op je PC en terug plaatsen in OpenPli 9.0. Die ‘authxxxxx.bin’ maakt ie zelf aan…

 

Jep dat is het eerste wat ik heb gedaan er een backup van gemaakt naar de PC.

 

 

De instellingen worden wel overgenomen maar die certificaten mag je apart opgeven.

 

Ik heb de box via hoofdmenu > instellingen > image flashen geüpgraded maar de instellingen werden niet overgenomen.

 

 

Stonden die dan wel in 8.3 .

 

Ja deze stonden inderdaad in de 8.3

 

 

 

Stonden die dan wel in 8.3 .

Nee, waarschijnlijk heb je ooit een CI+ pakket geïnstalleerd, die is ook gewoon op het www ( bijvoorbeeld hier ) te vinden.
 
Je krijgt dan een menu-item erbij en kan van daaruit de certificaten naar de juiste plek laten zetten.

Het is overigens de grootste onzin om terug te gaan naar 8.3, het enige verschil is de python versie, binnen de CI afhandeling is geen letter code gewijzigd maar dat kan een eindgebruiker natuurlijk niet weten.

 

 

Kan zijn dat ik dit ooit installeert hebt meer ben het waarschijnlijk vergeten.

Ik weet niets van een extra menu-item waar zou ik dit moeten zien ?

Onzin of geen onzin, als vrouw en dochter zeggen dat de box binnen de kortste tijd terug "MOET" werken dan doen we dat gewoon zonder daar tegenin te komen ;-) 

 

 

 

Welke bestanden zijn de certificaten ?

 

Dit is wat ik zie in /etc/ciplus

 

En die moet je allemaal gewoon overzetten (eventueel eerst naar je PC halen voordat je 9.0 flasht.
 

 

 

Ja dat is het eerste wat ik heb gedaan er een backup van gemaakt naar de PC.

 


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #19 Vaako

  • Senior Member
  • 268 posts

+3
Neutral

Posted 6 May 2024 - 01:02

Eenmaal geplaatst worden ze (volgens mij) meegenomgen met AutoBackup, anders even aanvinken
 

 

Waar kan ik dit aanvinken want ik kan het niet zo direct vinden in Auto Backup.

 

 

Hij zit sinds een jaar of 3 standaard in de backup: https://github.com/E...4b2f6cdcf3c79bb

 

Hetgeen betekent dat hij bij een restore na een flash ook teruggezet hoort te worden. Waarmee het dus geen probleem zou moeten zijn na de flash van 9.0, aannemende dat de backup daarna is gerestore'd.

 

Daar ik mijn auto-backup op de NAS laat opslaan moet ik na het flashen de NAS folder terug mounten voordat ik een restore kan doen, echter kon ik deze mount niet selecteren in 9.0

 

Het enige wat ik kon selecteren was root, media, usb maar niet de NAS mount wat normaal /media/net/DISKSTATION zou moeten zijn.


Edited by Vaako, 6 May 2024 - 01:03.

Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Telenet CI+ module werkt niet meer na update OpenPLi 9.0 #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,447 posts

+693
Excellent

Posted 6 May 2024 - 06:58

Menu knop in auto backup plugin daar zit de optie om die map met certificaten toe te voegen

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users