Jump to content


Photo

Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ?

Qviart Lunix 4K Qviart Lunix

  • Please log in to reply
24 replies to this topic

Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 27 June 2021 - 07:32

Dank je wel !

 

 

Het probleem is wel zo dat ik idd last heb van uitval bij regenbuien.
Maar men oude DM500HD blijft wel zijn beeld behouden bij een buitje.

Dus mijn conclusie is dat die ouwe zooi een betere ontvanger ingebouwd heeft dan die nieuwere Qviart met een DVB-S2X ontvanger hardware.

Ik denk dat ik toch ga uitkijken voor een alternatief met ongeveer de grote van een DM500HD, enige suggesties zijn van harte welkom.

 

Je mag best de conclusie trekken dat de 'oude zooi' beter is dan de hedendaagse hardware, dat ben ik overigens deels met je eens maar niet in dit geval.
Vroeger waren de tuners iets minder kritisch dan vandaag de dag maar het wegvallen van het signaal tijdens een regenuitjes zegt toch echt wel iets over de hardware buiten maar de tuners van de Qviart is echt niet slechter.

 

Ik zou beginnen die eens goed uit te rechten/af te stellen want zoals Wanwizard ook al aangeeft is het signaal aan de magere kant.

De signaalsterktes zijn berekeningen die gedaan worden vanuit de hardware/drivers en software en zijn echt geen 'harde' gegevens, het geeft hooguit een indicatie van een signaal.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #22 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 27 June 2021 - 10:25

Heb hier o.a. een Xsarius Galaxy 4K en die geeft op mijn schotel geen slechtere waarden dan mijn Dreamboxen… Denk dat je het wellicht meer in de afstelling moet zoeken.. Krijg op mijn wok zo’n 15 dB bij Canal Digitaal/TVV.. Heb op mijn DM920 hetzelfde (heb een oeroude BCM4505 voor de sat erin gestopt)..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 27 June 2021 - 14:43

Ik heb hier 14.0dB op NPO1, met een CD triple-quad en een 500+ kilometer buiten de design footprint van dat ding zodat optimale afstelling onmogelijk is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #24 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 14 July 2021 - 20:45

Moet je er wel geen OpenPLi op willen hebben, wij maken al lang geen software meer voor dreamboxen.

 

En ik zou eerder wat aan je ontvangst doen, want die is volgens mij echt aan de magere kant. Aan de cijfers zelf kun je weinig afleiden, die worden door elke tuner anders bepaald en zijn dus niks zeggend voor vergelijking tussen boxen.

 

De tuner in de Lunix 4K is echt niet significant slechter dan in welke andere 4K box dan ook. Die kun je echt niet vergelijken met een oude tuner in een al even oude 500HD.

 

De Qviart en de Dreambox zitten op dezelfde schotel, bij de Qviart valt het signaal weg en op de oude DM500HD blijft mooi werken.
De schotel is reeds afgeregeld om maximum signaal.

 

 

 

Dank je wel !

 

 

Het probleem is wel zo dat ik idd last heb van uitval bij regenbuien.
Maar men oude DM500HD blijft wel zijn beeld behouden bij een buitje.

Dus mijn conclusie is dat die ouwe zooi een betere ontvanger ingebouwd heeft dan die nieuwere Qviart met een DVB-S2X ontvanger hardware.

Ik denk dat ik toch ga uitkijken voor een alternatief met ongeveer de grote van een DM500HD, enige suggesties zijn van harte welkom.

 

Je mag best de conclusie trekken dat de 'oude zooi' beter is dan de hedendaagse hardware, dat ben ik overigens deels met je eens maar niet in dit geval.
Vroeger waren de tuners iets minder kritisch dan vandaag de dag maar het wegvallen van het signaal tijdens een regenuitjes zegt toch echt wel iets over de hardware buiten maar de tuners van de Qviart is echt niet slechter.

 

Ik zou beginnen die eens goed uit te rechten/af te stellen want zoals Wanwizard ook al aangeeft is het signaal aan de magere kant.

De signaalsterktes zijn berekeningen die gedaan worden vanuit de hardware/drivers en software en zijn echt geen 'harde' gegevens, het geeft hooguit een indicatie van een signaal.

 

 

De signaalsterktes zijn meestal uitgedrukt in dB en dat is een norm dat word hanteert en zou toch enigszins moeten kloppen anders waarom zouden ze het dan gebruiken ?
 

 

Heb hier o.a. een Xsarius Galaxy 4K en die geeft op mijn schotel geen slechtere waarden dan mijn Dreamboxen… Denk dat je het wellicht meer in de afstelling moet zoeken.. Krijg op mijn wok zo’n 15 dB bij Canal Digitaal/TVV.. Heb op mijn DM920 hetzelfde (heb een oeroude BCM4505 voor de sat erin gestopt)..

 

Die oude Broadcom ontvanger waarover je het hebt zijn niet slecht, die werden in de Dreamboxen in algemeen gebruikt dacht ik.
15dB op CD/TVV dat zou ik ook wel willen !
Welke LNB's en Switch gebruik je als ik mag vragen ?

 


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Wat zijn jullie ervaringen met de Qviart Lunix 4K ontvanger ? #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 14 July 2021 - 20:50

De signaalsterktes zijn meestal uitgedrukt in dB en dat is een norm dat word hanteert en zou toch enigszins moeten kloppen anders waarom zouden ze het dan gebruiken ?

 

Nogmaals, dit is een berekening welke door de drivers worden gedaan en is een benadering, je hoeft me niet uit te leggen wat een norm is ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users