Jump to content


Photo

Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4


  • Please log in to reply
125 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 2 March 2016 - 03:58

De huidige officiele OpenPLI4 loopt prima op de oudere ZGemma H2's (die uit het tijdperk komen dat er nog geen offciele OpenPLI ondersteuning voor was)

 

Maar nu komt het > op de nieuwere versie van Zgemma H2's met de CXD2837 tuner (die op de markt kwam toen OpenPLI aankondigde ze officieel te gaan supporten) gaat zodra je de kabeltuner in gebruik neemt de hele image "hakkelen".  D.w.z. volume harder/zachter gaat niet vloeiend, zappen gaat niet vloeiend, door menu bladeren gaat niet vloeiend, als je een software update doet zie je dat de balk steeds om de paar seconden stopt. Eigenlijk de hele tijd is er continu een soort van "pauze". Als je op een zender staat en verder niks doet dan heb je er met tv kijken geen last van maar het klopt natuurlijk niet en er is niet normaal te zappen op deze manier.

 

Als je nu vervolgens de sattuner in gebruik neemt is direct na het tunen van een zender het hele probleem gelijk verdwenen. Zodra je naar kabelzender terug schakelt is direct het probleem weer terug en verandert de box van een snel zappend exemplaar direct naar revisie schildpad.

 

Bij OpenATV en Italysat is dit probleem er overigens niet.

 

Oudere niet-officlele images werken ook niet op dit nieuwere type Zgemma omdat dan simpelweg de tuner dan helemaal niet herkend wordt.

 

Dit speelt nu al even maar aangezien er maar geen verandering in komt en een kennis mij vandaag ook belde met exact hetzelfde verhaal, dan nu toch maar een posting hierover.

 

Weet iemand de oplossing voor dit probleem ? Wellicht handmatig een driver updaten ? Of ergens een instelling aanpassen ? Of ?...


Edited by Dimmie, 2 March 2016 - 04:01.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #2 Dimitrij

  • PLi® Core member
  • 10,023 posts

+338
Excellent

Posted 2 March 2016 - 06:36

OpenATV same drivers?

maybe...

http://www.zgemma.tv...m9vdGxvYWRlcg==


Edited by Dimitrij, 2 March 2016 - 06:40.

GigaBlue UHD Quad 4K /Lunix3-4K/Solo 4K


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 March 2016 - 13:16

Tuner aansturing zit volledig in de drivers, en die worden door zgemma aangeleverd. Als er nieuwe zijn zullen ze de BSP moeten bijwerken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 2 March 2016 - 13:47

Dat hakkelen is enigma2 wie veel te druk is (cpu loopt op tot 100% ) daarom hakkelt hij dus.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #5 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 2 March 2016 - 13:51

Heb je een uptodate openatv image getest en welk versie 5.1 of 5.2?

Openatv gebruikt dezelfde drivers als Openpli dus het lijkt me geen driver probleem als een ander image wel goed gaat.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 March 2016 - 14:36

Dat hakkelen is enigma2 wie veel te druk is (cpu loopt op tot 100% ) daarom hakkelt hij dus.

 

Uitzoeken waarom dus.

 

Beginnen met een schone flash, geen backup terug zetten, niets installeren, en netwerk aansluiting maken. Als dat wel goed werkt, stuk voor stuk zaken toevoegen, totdat je de boosdoener te pakken hebt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 2 March 2016 - 15:13

Tuner doet overigens niks met CPU (en v.v.). Dus of bug of iets raars.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 2 March 2016 - 17:34

@wanwizard. We praten hier over een schone flash

 

Zodra je de kabeltuner in gebruik neemt wordt het een schildpad bij OpenPLI 4.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #9 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 2 March 2016 - 17:50

@wanwizard. We praten hier over een schone flash

 

Zodra je de kabeltuner in gebruik neemt wordt het een schildpad bij OpenPLI 4.

 

Je hebt wel gewoon beeld op de dvb-c?

Heb je via kabelscan de kanalen gescant of een zenderlijst geïnstalleerd?


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 2 March 2016 - 20:30

Via kabelscan.

 

Ja er is gewoon beeld en geluid.

 

Getest bij verschillende H2's, nieuw uit doos.

 

Probleem treed alleen op bij kijken met de kabeltuner. Zodra je kijkt via de satelliettuner dan gaat alles direct weer soepel.

 

Bij gebruik van OpenATV is dit probleem er niet.


Edited by Dimmie, 2 March 2016 - 20:31.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 2 March 2016 - 20:31

@Dimmie,

Voor mijn beeldvorming. Bedoel jij de Star H2 box met de SH1 image, of de H.2H box met de H3 image? De door jou genoemde H2 ken ik niet en hebben wij ook geen sample van, vandaar mijn vraag.

Als dit aan Zgemma voorgelegd moet worden dan graag met de juiste informatie.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 2 March 2016 - 20:37

 

Dat hakkelen is enigma2 wie veel te druk is (cpu loopt op tot 100% ) daarom hakkelt hij dus.

 

Uitzoeken waarom dus.

 

Beginnen met een schone flash, geen backup terug zetten, niets installeren, en netwerk aansluiting maken. Als dat wel goed werkt, stuk voor stuk zaken toevoegen, totdat je de boosdoener te pakken hebt.

 

 

 

Gedaan, d.w.z. de wizard doorlopen.

 

  • hdmi poort geselecteerd

 

  • 720p

 

  • internet

 

  • sattuner niet geconfigureerd

 

  • dvbc alleen op activeren gezet

 

  • etc

Direct hierna kanalen op de kabel gescanned. Nog steeds blijft alles soepel lopen. Ook bij het scannen.

Na het scannen loopt ook alles nog steeds soepel.

En als je dan nu zapt naar NPO1 op de kabel.. dan is de box weer een schildpad.

 

Kun je mij aangeven wat dan de boosdoener is ? En hoe dit op te lossen ? Ik kan namelijk echt alleen maar bedenken dat iets in de image niet goed communiceert met de tuner.. maar misschien benader ik dit verkeerd ?


Edited by Dimmie, 2 March 2016 - 20:38.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #13 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 2 March 2016 - 20:39

Het gaat om de Zgemma-Star H2 box. Die hebben nu allemaal een Sony CXD2837 tuner.

De eerdere versies hadden een samsung 109A tuner maar nu hebben de nieuwere versies een Sony CXD2837 tuner.

Daar wordt dan dus ook de SH1 image in geflashed.


Edited by Dimmie, 2 March 2016 - 20:44.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 2 March 2016 - 20:46

Ik zal het melden en een vertaling van dit topic toevoegen. Althans het belangrijkste. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 March 2016 - 23:08

De H2.H loopt met DVB-C in ieder geval fluitend, dus die heeft geen probleem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #16 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 March 2016 - 00:21

@wanwizard: daar zal waarschijnlijk een andere tuner in zitten ?

 

Wat ik overigens niet begrijp is hoe het kan dat het OpenPLI team die nieuwe versie van de H2 box (met nieuw type tuner) niet heeft staan om te kunnen testen. Dan is dat toch nooit goed te ondersteunen ?

Even voor de goede orde dit bedoel ik dan als kritische noot naar de fabrikant Zgemma. Het is erg schokkend om te vernemen dat het OpenPLi team niet op de hoogte is van deze hardwarewijziging maar de fabrikant ondertussen wel deze boxen de markt in propt en dan zegt "supported by OpenPLI". Dat komt op mij zo over als van we produceren/verkopen erop los, veranderen er lekker op los qua hardware in zo'n ontvanger, zeggen niks tegen de softwaredevelopers maar voor al je problemen verwijzen we wel lekker door naar het OpenPLI team. Vooral geen melding maken ook op de doos of ontvanger dat het om een nieuwe revisie gaat met een ander type tuner.

 

@Frenske: van mij mag je dit laatste er best bij zeggen naar de fabrikant toe want ze weten natuurlijk donders goed dat je niet zomaar hardware moet gaan zitten veranderen zonder dat eerst goed te laten testen. En dat gooi je normaal gesproken dan al helemaal de markt dan niet in totdat je van al je software developers groen licht hebt gekregen wat betreft de nieuwe revisie die je als fabrikant hebt gemaakt.

 

Overigens wordt er overal op internet nog steeds vol geadverteerd dat er een originele samsung tuner in deze H2 ontvanger zit terwijl dat niet zo is en vanuit de consument gezien is dat dus pure oplichting. Waarschijnlijk omdat de verkopers dit niet eens weten. Zgemma heeft immers NIKS gemeld, niks op de doos gezet of wat dan ook. En tsja als je dat zo op deze manier doet dan koop je dus een "volkswagen" en blijkt het een "fiat" te zijn.. dan wordt je als consument dus genaaid.

 

Zo ik ben het weer kwijt, wellicht beetje OFF TOPIC maar wel de waarheid.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 3 March 2016 - 11:53

We zijn wel op de hoogte gebracht van de wijziging, maar aangezien daar niets specifieks voor in OpenPLi moet gebeuren kunnen we daar verder weinig mee.

 

Enigma gebruikt de generieke DVB-API om met de drivers te praten, de drivers moeten de vertaling doen naar de onderliggende hardware. En de drivers zijn closed-source, aangeleverd door de fabrikant.

 

De developers van Zgemma is inmiddels om opheldering gevraagd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #18 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 March 2016 - 03:04

Top.

 

Ja lijkt een driverprobleem idd want de nieuwste OpenATV vertoond nu ook dit probleem.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 4 March 2016 - 08:27

Top.
 
Ja lijkt een driverprobleem idd want de nieuwste OpenATV vertoond nu ook dit probleem.

Waar jij dus eerst aangaf dat OpenATV dit niet zou hebben vertonen ook zij nu 'ineens' dat verschijnsel?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #20 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 March 2016 - 13:08

Klopt, de laatste OpenATV heeft dit verschijnsel ook. Toevallig gisteren zet ik er de laatste op en zie het daar nu ook.

Wel in mindere mate, maar ook bij de nieuwe OpenATV zie je dit nu. Je merk het als je volume op/neer drukt in OpenATV. Bij het zappen in OpenATV merk je er nauwelijks iets van, in tegenstelling tot bij OpenPLI.

 

Ik weet niet of ik dit mag vermelden anders knip je het maar weg maar bij de "illegale" franse zgemma website staat een verhaal dat eind februari er een nieuwe driver is gekomen. Zou het niet kunnen dat dat het probleem is ? Dat de voorgaande driver dit probleem niet heeft ? Ik roep maar wat.. Probleem is dat ik geen "oude" OpenPLI image heb liggen die die tuner al ondersteund. De oude image die ik nog heb laat die tuner helemaal niet zien.


Edited by Dimmie, 4 March 2016 - 13:11.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users