Jump to content


Photo

Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4


  • Please log in to reply
125 replies to this topic

Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #41 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 8 April 2016 - 13:20

Een image uit januari.

 

En de Zgemma heeft wel degelijk kuren. Ik ben namelijk niet de enige die het meld. 

De importeur meld immers ook dat het klachten regent.

 

Euhm dat zeg ik toch, ligt aan Sony tuner maar dit is maar eventjes en als EPG binnen is dan werkt de box goed.

 

Toevallig ken ik de importeur en daar was maar 1 melding bekend wat leek op jou probleem.

Hij vertelde dat  je misschien 5V voor DVB-T(2) antenne aan hebt staan. Dit kan rare problemen veroorzaken.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #42 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 April 2016 - 13:57

Er zijn verschillende importeurs die claimen dat zij 'DE' importeur voor Nederland zijn. Feit is dat de fabrikant gewoon aan iedereen levert die zich opgeeft als distributeur.

 

Bij het omzetten van de 5V schakelaar merk ik overigens geen verschil.

 

Het probleem is niet weg als de EPG binnengehaald is (althans niet bij de Zgemma, bij de Mutant weet ik het niet; zal dat eens testen).



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #43 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 April 2016 - 14:31

Mutant uitvoerig getest. Ook deze hakkelt. Verschillende geprobeert en allen hetzelfde probleem, maargoed dat kun je gelukkig oplossen door er een oude image in te flashen. Wellicht handig als OpenPLi op de plek waar de images gedownload kunnen worden, een oude versie uit januari daarbij kan zetten met de mededeling dat die wel "stable" draait op de Mutant 500C.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,713 posts

+1,741
Excellent

Posted 9 April 2016 - 14:36

Het zou handiger zijn als het probleem zou worden gevonden, en opgelost.

 

Want wat is nu het probleem met de 500C? heeft die ook een Sony tuner? En wat is er verandert voor de 500C tussen januari en nu (want niet gerelateerd aan de Zgemma)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #45 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 9 April 2016 - 17:44

Mutant gebruikt de interne broadcom tuner. Dit heeft geen enkel relatie met de sony tuner.

Er zijn ook geen nieuwe drivers voor de hd500c  geweest en het lijkt erop dat ook niemand anders de "hakkelende" beeld OSD menu of wat het probleem ook mag zijn heeft.

Misschien is het handig om een filmpje te maken van de hd500c. Zodat het duidelijk wordt wat je nu precies bedoelt.


Edited by WTE, 9 April 2016 - 17:48.

Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #46 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 April 2016 - 19:51

Heel eenvoudig. Je gaat bjvoorbeeld naar MENU-INSTELLINGEN-SYSTEEM-DIVERSE INSTELLINGEN

 

Nu houd je de knop voor naar boven of beneden scrollen ingedrukt.

 

Bij de oude images of de factory 4 image van Mutant zelf loopt die helemaal soepel.

Bij nieuwere OpenPLI image hapert het scrollen. Dus ondanks dat je de knop ingedrukt houd scrolled het niet door maar stopt het steeds.

Ook merk je dat de hele box trager reageert bij bijvoorbeeld zappen.

 

Dat anderen zich niet melden wil overigens niet zeggen dat niemand anders datzelfde ervaart. Ook bij de Zgemma was er maar 1 persoon die zich hier naast mij heeft gemeld; en dat terwijl de lokale importeru/distributeur meld dat hij werd overspoeld met klachten dus dat lijkt me een zinloze discussie.

 

Overigens treed het probleem ook bij de mutant pas op als de tuner gebruikt wordt. Dus eerst even kanalen scannen en dan bijvoorbeeld NPO1 aanzetten en vervolgens ga je scrollen in het menu.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #47 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 10 April 2016 - 01:52

Precies je voorspelt het verschil tussen een single en dual thread processor.

Sommige willen een Porsche als ze voor een Lada betaald.


Edited by WTE, 10 April 2016 - 01:54.

Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #48 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 April 2016 - 16:02

Precies je voorspelt het verschil tussen een single en dual thread processor.

Sommige willen een Porsche als ze voor een Lada betaald.

 

 

Het bewijs ligt er dat de Mutant prima loopt met een oudere image. Dat heeft niks te maken met een single of dual thread processor.

 

Wat jij nu dus beweert is dat je een lada niet mag voorzien van nieuwe brandstof want dan gaat die slechter lopen en bij een porsche mag je er wel nieuwe brandstof ingooien want die blijft dan hetzelfde lopen ?

Vreemd, daar heb ik echt nog nooit van gehoord.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #49 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 10 April 2016 - 19:00

Ik heb bij alle single core boxen dat als je door het menu snel scrolt dat het osd scherm soms heel eventjes bevriest.

Dit komt omdat cpu load bij verversen van de scherm piekt. TV beeld loopt gewoon door. Het gaat dus alleen om de osd/gui menu.

Ik verwacht dat veel mensen dit zelfs nog nooit hebben gemerkt. Het is ook totaal niet storend.

 

De HD500c met een image van januari en de hedendaagse image zie ik geen verschil.

Zoals je aangaf te controleren in menu - systeem- diverse instellingen is een slecht voorbeeld.

Dit omdat er een sub venster opent voor het invoeren van de URL van de fallback remote receiver. Het laden van de keypad duurt iets langer zodat het lijkt dat er een hik in zit.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #50 fila996

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2016 - 12:24

ik heb gevonden wat mijn probleem is denk ik , de processor word te warm. Heb hem nu met de kap eraf en hij draait al 2 uur probleemloos.

De kap heeft maar hele kleine sleufjes aan de zij- en bovenkant en een fan zit er niet in, weet niet of ik er een fan in kan plaatsen?

Dus waarschijnlijk geen tuner probleem



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #51 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 11 April 2016 - 20:30

@WTE:

 

Fijn dat jij het niet storend vind. Ik kan me er in ieder geval behoorlijk aan irriteren. Dus wat dat betreft is dat heel persoonlijk.

Zelf zie ik dus wel een duidelijk verschil bij gebruik van een oudere image, anders zou ik dat ook niet melden. Ook de factory 4 image (openpli die er vanuit de factory op staat) heeft dit probleem niet.

Dus voor mij (en anderen die zich er net zo aan kunnen irriteren als ik) is de oplossing gewoon een oudere OpenPLI image gebruiken.

 

Helaas gaat dat verhaal niet op bij de hedendaagse Zgemma met de CXD2837 tuner omdat bij gebruik van de oudere images de hedendaagse tuner niet herkend wordt.

Een Zgemma met een samsung tuner heeft dit probleem overigens helemaal niet en ik heb begrepen dat een Zgemma met een altobeam tuner ook deze problematiek niet vertoond en dat is raar want dat zou dan volgens jouw bewering (dat alle single core boxen dit 'hakkelen' vertonen), dus niet mogelijk zijn.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #52 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 11 April 2016 - 21:49

Precies, vrijwel niemand merkt het. Dus mijn beweringen kloppen en wordt door jou bevestigd.

 

Zgemma H2 met CXD2837 is een apart geval. Hier gaat de CPU een klein periode naar 100% waardoor het menu eventjes zeer traag is. Bij een zgemma H3 met CXD2837 werkt alles naar behoren.

CPU load kan je controleren met de telnet/putty commando top  ;)


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #53 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 12 April 2016 - 01:59

Ik heb duidelijk uitgelegd dat er bij de Zgemma H2 met die CXD tuner ellende is. Het wordt ook door een lokale importeur/distributeur bevestigd dat die op z'n zachts gezegd niet goed wordt van de klachten. Verder is er ook nog iemand anders in dit topic die gereageerd heeft en ook die bevestigd dat hij problemen heeft ermee. Als dat voor jou dan de interpretatie oplevert dat ik met mijn postings zou bevestigen "dat jouw beweringen kloppen" dan begrijp ik daar helemaal niks van. Het enige wat ik heb bevestigd dat het voor jou persoonlijk dan niet storend is; dat zegt verder niks over hoe anderen daar over denken. En dan nog staat hoe storend jij of iemand anders het vind helemaal niet ter discussie. Feit is dat het niet hoort. 

 

Jouw bewering "dat vrijwel niemand het merkt" vind ik wel erg snelle conclusie. Kijk, je kunt wel zeggen er zijn er niet veel die zich hier melden dat zij er ook last van hebben, maar diezelfde mensen melden zich hier ook niet dat zij er geen last van hebben, dus het is maar net hoe je dat wilt interpreteren.

Maargoed, ik vind het nogal off-topic gaan. Het topic gaat tenslotte over haperen/hakkelen en niet over hoe storend een ieder dat persoonlijk vind. Feit is dat het niet hoort en het bewijs is er dat de H2's die uitgerust zijn met die andere tuners dit probleem niet hebben. Het is verder aan het OpenPLI team en/of de de fabrikant om daar wel of niet iets mee te doen.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #54 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 12 April 2016 - 08:59

Je gooit alle berichten door een mixer, dan wordt het moeilijk te volgen waarop je reageert.

 

Bij fila996 wordt de zgemma h2 met sony tuner de CPU te warm. Waarschijnlijk doordat de CPU te lang op 100% draait.

Hierdoor heeft hij de kap van de box gehaald waarna het probleem verholpen was.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling en als oplossing zou hij kunnen proberen om een 600Mhz bootloader te gebruiken.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #55 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,331 posts

+691
Excellent

Posted 12 April 2016 - 10:02

Misschien bij een oud image een 1280x720 skin geselecteerd en nu een 1920x1080 skin...????


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #56 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 12 April 2016 - 12:03

Misschien bij een oud image een 1280x720 skin geselecteerd en nu een 1920x1080 skin...????

 

Het is een bcm7358 chipset. Support geen fullskin, dus dat kan het niet zijn.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #57 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,331 posts

+691
Excellent

Posted 12 April 2016 - 12:54

Oeps..! 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #58 fila996

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 13 April 2016 - 18:58

Je gooit alle berichten door een mixer, dan wordt het moeilijk te volgen waarop je reageert.

 

Bij fila996 wordt de zgemma h2 met sony tuner de CPU te warm. Waarschijnlijk doordat de CPU te lang op 100% draait.

Hierdoor heeft hij de kap van de box gehaald waarna het probleem verholpen was.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling en als oplossing zou hij kunnen proberen om een 600Mhz bootloader te gebruiken.

waar vind ik een 600 mhz bootloader, op sd kanalen draait hij het langst



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #59 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 13 April 2016 - 20:27

Gezien de probleemgeschiedenis van deze box (en het ontbreken van gelijknamige problemen bij andere Zgemma gebruikers) kan ik tot geen andere conclusie komen dat deze box (of de externe voeding) gewoon defect is. Gewoon terug naar de leverancier met dat ding. Waarschijnlijk een batch waar 'rotte' componenten in terecht gekomen zijn...

Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #60 fila996

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 22 April 2016 - 08:17

andere voeding ook al geprobeerd, ik heb bericht teruggekregen dat ik hem kan opsturen naar china. Dit kost mij 24.50 en de warrantyseal is er van, dit ga ik niet doen anders ben ik 24.50 ook nog kwijt.

Goedkoop is duurkoop neem mijn verlies en geef het op, bedankt voor reacties




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users