Springen naar inhoud


Foto

Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4


  • Please log in to reply
Er zijn 125 reacties in dit onderwerp

Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #61 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46960 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 22 april 2016 - 08:32

Een voeding hoeft geen 24.50 te kosten ;-) Als het daar echt aan ligt, dan heb je vast nog wel ergens een voeding liggen die een nette spanning van 12 V bij 2-3 A (kijk even op de voeding) aflevert. Ik heb één ontvanger zelfs op een buck converter van € 1,25 draaien (19 V van laptop voeding naar 12 V). Grote kans dat die 19 V er ook wel direct in kan, maar dat ga ik niet uitproberen  ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #62 fila996

  • Member
  • 6 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 april 2016 - 12:25

het ligt niet aan de voeding, ik heb met 2 werkende voedingen van andere ontvangers geprobeerd



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #63 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 30 april 2016 - 02:10

@fila996: De enige manier hoe je "goedkoop" aan die ontvanger hebt kunnen komen vanuit China is door de btw niet te betalen. Dus buiten "goedkoop = duurkoop" is dat dat keiharde belastingontduiking. Als je namelijk die btw wel netjes afdraagt dan zit je weer rond de winkelprijs in Nederland. Met de nieuwe H2H is zelfs als je de weg weet de prijs in nederland lager dan als je een exemplaar vanuit china laat komen. 

 

Daarnaast is er nog een probleem waar veel "dubbeltje-op-de-eerste-rij shoppers" totaal geen rekening mee houden en dat is dit:

Volgens de chinese wet is import in China alleen toegestaan door bedrijven die daarvoor een vergunning hebben. Het aantal bedrijven dat zo'n vergunning heeft is een fractie van het aantal bedrijven dat een exportvergunning heeft. Grof gezegd kun je stellen dat goederen die China hebben verlaten, nooit of nauwelijks terug kunnen naar China. Als bij controle blijkt dat het bedrijf waar je je retourgoederen heen stuurt geen importvergunning heeft dan volgt de rekening vanzelf bij je op de deurmat omdat jij dan goederen illegaal probeert te exporteren.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #64 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 30 april 2016 - 02:17

Wat betreft de H2 heb ik het verder maar opgegeven. Er komt maar geen update waarbij dat probleem er niet uit is gehaald en daarnaast loopt de H2H die echt maar een fractie meer kost echt helemaal perfect. Daar zitten gelukkig ook geen CXD tuners is... Dat zal zn reden wel hebben :) Ik ben in ieder geval genezen van de H2.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #65 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 30 april 2016 - 11:37

Mmm ik was net van plan de h2h met de dual core te gaan kopen als ontvanger voor op de slaapkamer, maar als ik dit lees wacht ik nog maar even, ik wilde hem juist hebben voor de kabel. Dan doe ik het nog maar even via fallback tuner op de ET4000. :rolleyes:


Veranderd door Sagitarius, 30 april 2016 - 11:38

73's

PE1AQZ


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #66 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 berichten

+7
Neutral

Geplaatst op 30 april 2016 - 15:55

De H2H is van een geheel ander caliber. Zitten ook geheel andere tuners in, dual core en voor zover ik weet een grotere buffer zodat FullHd 1920x1080 skins op kunnen

Wel een originele kopen en geen kloon uit China.. ????

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #67 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 30 april 2016 - 16:26

Mmm ik was net van plan de h2h met de dual core te gaan kopen als ontvanger voor op de slaapkamer, maar als ik dit lees wacht ik nog maar even, ik wilde hem juist hebben voor de kabel. Dan doe ik het nog maar even via fallback tuner op de ET4000. :rolleyes:

 

Die H2H loopt juist perfect en is nog goedkoper dan een H2 ook, dus begrijp ff niet hoe je tot die conclusie om te wachten komt ?



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #68 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 30 april 2016 - 16:30

@Heppieboeddah: De Zgemma komt origineel uit china; dus tsja wat kun je dan nog een clone noemen ? Voor zover bekend is er sowieso nog helemaal geen clone van de H2H (als die er al komt, want wat valt er nog voor clonemakers te verdienen als een origineel een bedrag van 2 cijfers voor de komma kost ?)



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #69 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68859 berichten

+1747
Excellent

Geplaatst op 30 april 2016 - 16:49

Niet alles uit china is een clone. Dus dat is een verkeerde assumptie. De zgemma is nergens een kopie van, wij zouden de eerste zijn om die te weren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #70 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 berichten

+7
Neutral

Geplaatst op 30 april 2016 - 17:29

Zelf zeg ik toch niet dat de Zgemma's klonen zijn. Ik zei, als je er 1 koopt zorg er dan voor dat je geen kloon koopt. Uit China of where ever vandaan.

Veranderd door Heppieboeddah, 30 april 2016 - 17:32

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #71 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 30 april 2016 - 18:02

Heppieboeddah, on 30 Apr 2016 - 18:29, said:Heppieboeddah, on 30 Apr 2016 - 18:29, said:

Zelf zeg ik toch niet dat de Zgemma's klonen zijn. Ik zei, als je er 1 koopt zorg er dan voor dat je geen kloon koopt. Uit China of where ever vandaan.

Vreemde stelling, je zegt dat er geen Zgemma klonen zijn maar ik moet toch opletten dat ik geen kloon koop. :o  Ik ga wat dat betreft geheel met Wanwizard mee dat er geen Zgemma klonen zijn voor zover hij dat kan beoordelen, dus dat gaat de h2h misschien wel worden. :)


Veranderd door Sagitarius, 30 april 2016 - 18:03

73's

PE1AQZ


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #72 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 berichten

+7
Neutral

Geplaatst op 30 april 2016 - 19:04

Is begrijpend lezen nu echt zo moeilijk
Waar zeg ik dat er geen klonen zijn? Waar zeg ik dat ze er wel zijn.

Nog 1 keer. Als je een Zgemma koopt, let er dan op dat je geen kloon koopt.

Anders, als je een box koopt, koop dan geen kloon

Zo duidelijker

Veranderd door Heppieboeddah, 30 april 2016 - 19:08

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #73 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 30 april 2016 - 23:58

@heppieboeddah: Je schreef het anders dan dat je bedoelt. Want er bestaan geen Zgemma klonen. Wel bestaan er Zgemma originelen met verkeerde tunertype erin met ellende tot gevolg.

 

Dus mijn advies: Als je een Zgemma koopt, let er dan vooral op dat ze niet weer spontaan de hardware zodanig hebben aangepast dat dat ellende geeft. Je koopt dan wel dezelfde buitenkant maar feitelijk is het dan wat anders (mijn persoonlijke mening is dat je dan genaaid wordt, maargoed...); dat is dus ook met de H2 gebeurt helaas. Uiteindelijk blijft het toch een chinees bedrijf wat erachter zit en die denken vaak niet aan de consequenties van zomaar lukraak andere tuners gebruiken maar denken alleen maar aan omzet. De H2H's die momenteek op de markt zijn met de Altobeam tuner erin werken in ieder geval prima. Een H2 werkt overigens ook prima, als er maar geen CXD tuner in zit. Helaas is de fabrikant zo "slim" om aan de buitenkant niet op de dozen te drukken welke tuner er in de betreffende box zit dus het is een kwestie van aan je leverancier vragen en/of zelf controleren in een winkel door het apparaat ter plekke aan te sluiten.


Veranderd door Dimmie, 30 april 2016 - 23:59


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #74 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68859 berichten

+1747
Excellent

Geplaatst op 1 mei 2016 - 08:52

Het moet niet uitmaken welke hardware er in zit, als de fabrikant besluit componenten te wisselen (en dat doen ze allemaal) dan moet deze fabrikant er voor zorgen dat deze fatsoenlijk werken.

 

Dus dat is het probleem wat moet worden opgelost in de drivers. De fabrikant is daarvan op de hoogte gesteld. Ik zal eens navragen hoe het daarmee gesteld is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #75 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 1 mei 2016 - 08:53

Heppieboeddah, on 30 Apr 2016 - 20:04, said:

Is begrijpend lezen nu echt zo moeilijk
Waar zeg ik dat er geen klonen zijn? Waar zeg ik dat ze er wel zijn.

Nog 1 keer. Als je een Zgemma koopt, let er dan op dat je geen kloon koopt.

Anders, als je een box koopt, koop dan geen kloon

Zo duidelijker

Tja en hoe zie ik dan dat ik geen Zgemma kloon moet kopen want dat maak ik op uit je verhaal. Zoals Dimmie hierboven al schreef je schrijft het anders dan je bedoelt, Wanwizard schreef het al dat er bij zijn weten geen Zgemma klonen zijn, mijn vraag aan jouw is dan hoe zie ik dat dan. Ik leer graag van ervaringen van mensen die dit al ondervonden hebben.


73's

PE1AQZ


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #76 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 berichten

+7
Neutral

Geplaatst op 1 mei 2016 - 10:12

Eens het is lastig om te zien. Koop m in ieder geval bij een dealer waar je kan terugkomen en die betrouwbaar is. Marktplaats en Ebay zijn in mijn optiek niet de fijnste plekken.
Koop m bij voorkeur in in een Nederlandse webstore ook fysieke winkel. Je weet dan nog niet zeker of het een nepper of kloon is. Maar er is op je koop wel het Nederlands recht van toepassing.

Zo bedoelde ik het. En mocht dat anders overgekomen zijn dan is dat my bad.

Als tip geef ik Astrasat in Groningen.

Veranderd door Heppieboeddah, 1 mei 2016 - 10:13

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #77 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 1 mei 2016 - 11:11

Daar had ik hem ook al gezien, echter niet voor 2 cijfers voor de komma zoals iemand schreef. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #78 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 berichten

+7
Neutral

Geplaatst op 1 mei 2016 - 12:39

Die zal je voorlopig ook niet zien. Wel in ponden.. ????

Maar die 109 voor de H2H is een prima prijs.

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #79 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 1 mei 2016 - 13:14

109 is veel te duur. Ik weet niet waar jullie kijken hoor...


Veranderd door Dimmie, 1 mei 2016 - 13:15


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #80 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 1 mei 2016 - 13:26

Als tip geef ik Astrasat in Groningen.

 

 

Als er tips gegeven mogen worden ? Dan zet ik het hier neer.. graag antwoord van een moderator hierover of dat mag.


Veranderd door Dimmie, 1 mei 2016 - 13:30



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers