Jump to content


Photo

Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4


  • Please log in to reply
125 replies to this topic

Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #21 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 4 March 2016 - 13:10

Het is helder gecommuniceerd naar hen. Wat mij / ons betreft ligt het balletje daar. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #22 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 11 March 2016 - 22:36

Is er al een oplossing voor dit probleem ? Heeft Air Digital al nieuwe drivers verstrekt ? Wanneer worden die in de feed verwerkt ?



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,712 posts

+1,741
Excellent

Posted 11 March 2016 - 23:11

Ik heb nog geen feedback voorbij zien komen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #24 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 11 March 2016 - 23:20

Is er al een oplossing voor dit probleem ? Heeft Air Digital al nieuwe drivers verstrekt ? Wanneer worden die in de feed verwerkt ?


Ik ben net weer thuisgekomen van een short break en 'mag' mijn postbus eerst gaan bijwerken. Geduld is een schone zaak. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 March 2016 - 10:35

De ervaring leert dat aanpassingen maken in drivers meestal enige tijd duurt. De heren (dames?) die dat doen hebben vaak ook nog wel andere dingen te doen ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #26 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 15 March 2016 - 19:40

@Dimmie,

Reageer even op je PM?
Er is overigens nog geen bevestiging van het probleem of een gemelde oplossing.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #27 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 March 2016 - 23:25

@Frenske: heb je een PM gestuurd



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #28 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 29 March 2016 - 19:45

Vandaag een nieuwe H2 ontvangen en gelijk de SH1 image geflasht. Om eerlijk te zijn bemerk ik de eerder genoemde enorme traagheid niet echt bij gebruik van de kabeltuner, noch bij gebruik van de S2 tuner. Ok, het is geen hele snelle box, maar voor het gewone kijken een prima boxje. Zowel met de oudere) als de Sony tuner.

De drivers zijn in ieder geval niet meer gewijzigd, dus daar zal het niet in zitten. Misschien heb / had jij een brak exemplaar.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #29 fila996

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2016 - 13:50

ik heb 1 week geleden mijn star H2 ontvangen met dezelfde tuners als frenske, ik kan ongeveer 5 minuten kijken en dan loopt het beeld vast en het geluid gaat door.

Dit heeft hij met andere images ook, als ik maar een tuner aansluit gebeurt dit ook heb ze allebei 1 voor 1 getest.

ik weet niet meer wat ik nog kan proberen



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #30 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 1 April 2016 - 13:59

Vers flashen zonder een Back-up terug te zetten kan het weleens oplossen. Mocht het niet opgelost zijn, dan vrees ik voor defecte hardware. Zeker als jij verschillende images getest hebt. Ik zou niet weten waar je het anders moet zoeken.

Misschien dat een enigma log uitsluitsel geeft wat er mis is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #31 fila996

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 3 April 2016 - 11:51

excuus voor mijn late reactie, ik heb pli er nog eens opnieuw ingezet.

Ik kan ongeveer 5 minuten kijken dan valt het beeld stil en geluid loopt door, dan komen er steeds

meer flikkeringen in beeld tot op gegeven moment alles stil valt ,de box zit dan vast.

Ik heb contact gezocht met verkoper op alieexpress, moest video maken van probleem en uploaden naar mega.nz.

Dit heb ik gedaan en nu krijg ik geen reactie meer van alie?

waar vind ik enigma log, heb gezocht met dcc maar kan het niet vinden?



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #32 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 April 2016 - 11:04

@Frenske: Als je een zender op de kabel opzet en je gaat dan scrollen in het menu dan zie je hem niet haperen ? Dat is vreemd; meerdere exemplaren getest namelijk.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #33 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 April 2016 - 11:08

@fila966: Teruggeven aan je leverancier en nieuwe eisen. Dit geeft ook gelijk de moeilijkheid aan bij bestellen in china; had je hem bij een lokale satellietwinkel gehaald dan had je gewoon zo naar binnen kunnen lopen.


Edited by Dimmie, 4 April 2016 - 11:08.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #34 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 4 April 2016 - 12:07

@Dimmie.
Ik vond de vertraging in het menu eigenlijk wel meevallen. Het updaten daarentegen, daar zie ik wel geregeld een hapering in de progressbar. Ik heb de toezegging dat 'zij' er nog mee bezig zijn. Wat dat dan ook waard mag zijn.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #35 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 April 2016 - 19:43

@Frenske: Als ik hier de sattuner op "niet geconfigureerd" zet en de box dus alleen als kabelontvanger instel dan is het geen vertragen maar echt overduidelijk haperen. Het is net alsof er signaal op het sat-gedeelte moet staan of dat je de kabelontvangst achterwege moet laten om hem beter te laten lopen. Inderdaad zoals je zegt bij updaten zie je dat ook terug in de progressbar.

Zet de box op ontvangen van satelliet en de problemen zijn weg.

 

Een andere optie is om het andere exemplaar (met het andere type tuner) te vergelijken met deze die je nu hebt; je zult merken dat er duidelijk een verschil is.

 

Vanmiddag nog even ruggespraak gehad met de lokale importeur. Die geeft ook aan dat het klachten regent en dat het tijd wordt dat er wat aan gedaan wordt. Maarja.. bij een chinese fabrikant weet je helaas inderdaad nooit of die het allemaal wel zo serieus neemt.. dus we wachten geduldig af.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #36 devian

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 7 April 2016 - 11:28

@Frenske: Als ik hier de sattuner op "niet geconfigureerd" zet en de box dus alleen als kabelontvanger instel dan is het geen vertragen maar echt overduidelijk haperen. Het is net alsof er signaal op het sat-gedeelte moet staan of dat je de kabelontvangst achterwege moet laten om hem beter te laten lopen. Inderdaad zoals je zegt bij updaten zie je dat ook terug in de progressbar.

Zet de box op ontvangen van satelliet en de problemen zijn weg.

 

Een andere optie is om het andere exemplaar (met het andere type tuner) te vergelijken met deze die je nu hebt; je zult merken dat er duidelijk een verschil is.

 

Vanmiddag nog even ruggespraak gehad met de lokale importeur. Die geeft ook aan dat het klachten regent en dat het tijd wordt dat er wat aan gedaan wordt. Maarja.. bij een chinese fabrikant weet je helaas inderdaad nooit of die het allemaal wel zo serieus neemt.. dus we wachten geduldig af.

 

Hier dezelfde probleem, het hakkellen begint pas als je de DVB-C tuner begint te gebruiken.

Grappige is dat dit probleem ergens is begonnen bij de overgang naar ''officieel openpli'' support en het binnenkomen van rrn nieuwe batch van de H2's waar de belettering nu in het groen is.

 

Mijn ervaring, een H2 met nog witte belettering ziet NIET de SAT-TUNER met de huidige OpenPLI software. Deze ziet WEL de DVB-C tuner maar alles gaat haperen (de menu) zodra de DVB-C tuner wordt gebruikt.

Nu heb ik nog een image liggen (godszijdank) van OpenPLI uit 08-2015 waarbij WEL beide tuners worden herkend en er ook geen haperingen zijn bij gebruik van de tuners.

Dit is natuurlijk een NIET officiele image. Heb ook rechtstreeks contact met Zgemma (Yanmei), maar die verwijst simpelweg door naar OpenATV.. Ja, er is nu geen andere keuze he... moet het nog gaan testen.

 

Met de NIEUWE batch H2 met groene belettering, pakt ie met dezelfde oude image alleen de DVB-C tuner, en met de nieuwe officiele image pakt ie wel weer beide tuners maar krijgt ie ook weer dat haper probleem bij gebruik van de DVB-C tuner (dus bij het kijken naar bijv NED 1).

 

Ik snap ook niet dat bijna niemand hier klaagt erover, ik denk dat ze het maar accepteren terwijl dit niet normaal is.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #37 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 7 April 2016 - 14:54

Dit klinkt als een tuner die interrupts afvuurt als er geen ontvangst is?!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #38 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 April 2016 - 04:58

Ik heb nog een leuke:

 

Pak een Mutant 500c

 

Flash een oude OpenPLI4 image en de box loopt perfect.

Pak nu een nieuwe OpenPLI4 image en flash die erin en je hebt dezelfde ellende als bij de Zgemma...



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #39 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 8 April 2016 - 09:34

Wat is een oude Openpli4 image, welk datum heeft de image?

 

Bij mij werkt de HD500c met de laatste images probleemloos. Ik merk en zie niks raars.

 

De sony tuner in de zgemma heeft wat keuren als het de EPG informatie ophaalt. Hierna als alles binnen is werkt het weer zoals je verwacht.

Misschien is het soms iets storend maar 99% van de tijd merk je er niks van ;)


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #40 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 April 2016 - 12:36

Een image uit januari.

 

En de Zgemma heeft wel degelijk kuren. Ik ben namelijk niet de enige die het meld. 

De importeur meld immers ook dat het klachten regent.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users