Kennelijk heb je onze bevinding(en) niet helemaal begrepen. Oscam stopt niet en vraagt bij aanwezigheid keurig om zijn ECM's. Echter, indien de aanvoer van ECM's in gebreke blijft door bijv. de kaart er even uit wordt gehaald, of in mijn geval het kleine NSLU-Servertje server maakt een nachtelijke reboot//reset is Oscam niet meer in staat de draad op te pakken (dus ECM's op te vragen) en verder te decrypten. Oscam gaat pas weer zijn werk opstarten na een 1e zap en/of ander kanaal.Geen bug en ook niet de intentie van oscam. Ik heb er hier geen last van en er worden keurig ECMs opgevraagd en oscam stopt dus niet.
Nee op zich herken ik dit fenomeen wel. Ik weet niet of dat intentie of gewoon een bug in oscam is. Soms als je een tijdje geen geldige ecm's krijgt van een zender, dan stop oscam gewoon met decrypten, hij gaat de ecm's ook niet meer opvragen. Je moet dan inderdaad echt zappen om weer beeld te krijgen.
Voor sommige minder leuk om te horen, CCcam kent dit probleem of Bug absoluut niet, deze blijft altijd zijn ECM's opvragen ook als de aanvoer een poosje is weggeweest.
Mijn inziens jammer dat hiervoor geen instelling is ingebakken, naast de reeds vele wel aanwezige timeout instellingen waaraan wel is gedacht bij de Oscam-Developers.
Edited by HPPli, 20 August 2012 - 23:49.