Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3721 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 21 August 2012 - 16:30

zoals vermeld is filteren op ECM pids helemaal niet nodig als je een canal digitaal kaart hebt. Gewoon een nieuwe(re) versie van oscam gebruiken en voila

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3722 Dawood

  • Senior Member
  • 68 posts

+2
Neutral

Posted 21 August 2012 - 19:07

zoals vermeld is filteren op ECM pids helemaal niet nodig als je een canal digitaal kaart hebt. Gewoon een nieuwe(re) versie van oscam gebruiken en voila


Ja, en specifieke services toewijzen aan je cds kaartje met familie abbo welke alleen in dat betreffende abbo zitten is ook niet nodig , want oscam leert zich wel
welke de kaart wel en niet aan kan.

Zo kan ik er nog wel meer verzinnen. Feit is dat met ECMPID filtering er wel degelijk meer controle verkregen kan worden op wat de kaart voor zijn kiezen krijgt.
Waarom was er in eerste instantie dan een hele waslijst aan DVBAPI entries nodig om danwel een seca2 kaart danwel een seca3 kaart vlot te laten werken?

Voor zover ik begrijp is zijn er enkel aanpassingen gemaakt in het DVBAPI gedeelte van oscam voor onderscheid tussen de verschillende coderingen met zelfde caid/provid.
Maar wat is er dan veranderd voor wat betreft het server gedeelte? En vanaf welke versie zou dat dan zijn?

Zie onderstaande regels van me CCcam output na zappen naar NLD3 sd ;

18:18:12.614 CCcam: remote ecm <- 192.168.5.2:5503 error
18:18:12.614 CCcam: cam[0] ecm odd nok caid:0x100 id:0x6a pid:0x70d Unknown
18:18:12.624 CCcam: remote ecm -> 192.168.5.2:5503 0x100(0x06a)
18:18:12.964 CCcam: remote ecm <- 192.168.5.2:5503 ok
18:18:12.966 CCcam: cam[0] ecm odd ok caid:0x100 id:0x6a pid:0x645 Unknown

waarin je toch echt kunt zien dan ECMPID 070D in eerste instantie geprobeerd wordt, het is toch de kaart die aangesproken wordt? ( in dit geval seca2 kaart )

Kijk dat je uiteindelijk beeld krijgt en dat je in CCcam ook nog in kunt stellen welke codering eerst geprobeerd moet worden snap ik ook wel, maar het gaat er hier om
bepaalde zaken in oscam zelf te kunnen regelen. Daarom vinden we het allemaal toch zon mooi beest ?!

Overigens zit er al ECMPID filtering in OSCAM, op dit moment echter alleen via oscam.whitelist ;

l: [CAID][:][provider ID][:][service ID][:][ECM PID][:][CHID][:][ECM length 1[,ECM length 2]...]]

Ik heb hier mee gespeeld echter werkt dit niet omdat van de remote clients de ECMPIDS niet meekomen ??

Zie log van oscam waarbij je duidelijk ziet dat bij de remote client de ecmpid als 0000 word weergegeven en van mijn dvb api wel gewoon zichtbaar is.

Irlanda: [LOG899]2012/08/21 18:45:57 2F75C410 c dvbapi (0100&00006A/0719/17CC/64:CFD7): found (357 ms) by upper_seca3 (1 of 3) - Canal Digitaal 23.5E - EredivisieLive1 HD [S3]
Irlanda: [LOG900]2012/08/21 18:45:57 2F72E7A8 c DM500HD (0100&00006A/0000/17CC/64:CFD7): cache2 (360 ms) by upper_seca3 (1 of 3) - Canal Digitaal 23.5E - EredivisieLive1 HD [S3]
Irlanda: [LOG905]2012/08/21 18:46:07 2F75C410 c dvbapi (0100&00006A/0719/17CC/64:C0F2): found (354 ms) by upper_seca3 (1 of 3) - Canal Digitaal 23.5E - EredivisieLive1 HD [S3]
Irlanda: [LOG906]2012/08/21 18:46:07 2F72E7A8 c DM500HD (0100&00006A/0000/17CC/64:C0F2): cache2 (356 ms) by upper_seca3 (1 of 3) - Canal Digitaal 23.5E - EredivisieLive1 HD [S3]

en van mijn seca 2 kaart :

Irlanda: [LOG943]2012/08/21 18:46:35 2F75C410 c dvbapi (0100&00006A/0643/0FAB/64:29D6): found (342 ms) by lower_seca2 (1 of 2) - Canal Digitaal 19.2E - Nederland1 [S2]
Irlanda: [LOG944]2012/08/21 18:46:35 2F72E7A8 c DM500HD (0100&00006A/0000/0FAB/64:29D6): cache2 (346 ms) by lower_seca2 (1 of 2) - Canal Digitaal 19.2E - Nederland1 [S2]
Irlanda: [LOG945]2012/08/21 18:46:45 2F75C410 c dvbapi (0100&00006A/0643/0FAB/64:B6EE): found (344 ms) by lower_seca2 (1 of 2) - Canal Digitaal 19.2E - Nederland1 [S2]
Irlanda: [LOG946]2012/08/21 18:46:45 2F72E7A8 c DM500HD (0100&00006A/0000/0FAB/64:B6EE): cache2 (347 ms) by lower_seca2 (1 of 2) - Canal Digitaal 19.2E - Nederland1 [S2]

Omdat bij mij althans van de remote clients de ECMPIDS niet meekomen is filteren op ECMPID daardoor nu helemaal niet mogenlijk, maar als dat wel het geval is dus de ecmpids zie ik in de logs net als bij mijn dvbapi regels, dan lijkt me de nieuwe entry "ECM Whitlist" in het oscam server gedeelte bij de reader settings de uitgelezen plek om dit te regelen. Dan kun je per reader instellen wat de kaart wel of niet voor zijn flikker mag krijgen.

Echter zit ik nu dus met het probleem dat

A) die ecmpids van de remote clients dus niet meekomen / niet te zien zijn
B) "ECM Whitelist" in het oscam server gedeelte bij de reader settings nu enkel kan bestaan uit ; ecmwhitelist = [CAID[@ident]:]lenght[,lengtht]...[;[CAID[@ident]:]lenght[,lengtht]...]...
in tegenstelling tot oscam.whitelist waar je dus wel ook de ECMPID kunt aangeven, maar dan heeft dat invloed op de hele server en alle readers dus.

Gegroet OScam fans ;-)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3723 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 22 August 2012 - 10:07

Precies die doet het ook.... ;) Zie het maar als een van de antishare maatregelen. ;)

Ik wil het even met m'n eigen ogen zien, heb hier geen ontvanger bij de hand.

Maar oorspronkelijk is het gedaan zover ik begrijp voor o.a. de fastscan... zodat de ontvanger blijft weten welke hij in moet lezen.......... Maar het voldoen gewoon aan het DVB protocol....

Ja, duh... DVB bemoeit zich nauwelijks met CA. Maar het is heel duidelijk tegen de bedoeling van het systeem in. En zo krijg je dus ook gewoon problemen, dat zie je maar.

En helaas CDS gaat dit niet terugdraaien hoe je het ook went of keert - of je het nu goed vindt of fout.... ;)

Dat is genoegzaam bekend ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3724 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 22 August 2012 - 10:09

Gaat de eventuele ECMPID regelen dat er onderscheid gemaakt kan worden tussen providers met dezelfde caid? ZIGGO gebruikt bijvoorbeeld 0604:000000, maar ook Nova Greece, Showtime en Bulsatcom gebruiken dat. Zeker als je SAT en CABLE combineert op je server willen nog wel eens verzoeken van 0604 Nova Greece bij je Ziggo kaart belanden en een simpele blokkade met een !service (op 0604) werkt niet, want dan blokkeer je heel ZIGGO.
Ik heb het nu met moeite kunnen tweaken door alle SIDS van de 0604 providers als service aan te maken en na te lopen of er geen dubbelingen zijn met ZIGGO 0604 SIDS. Als er een methode is om makkelijker onderscheid te maken tussen verschillende providers met hetzelfde ID dan houd ik me aanbevolen.

Brrr, wat erg zeg! Ben je mooi klaar mee, gelukkig heb ik alleen DVB-S.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3725 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 22 August 2012 - 15:21


Gaat de eventuele ECMPID regelen dat er onderscheid gemaakt kan worden tussen providers met dezelfde caid? ZIGGO gebruikt bijvoorbeeld 0604:000000, maar ook Nova Greece, Showtime en Bulsatcom gebruiken dat. Zeker als je SAT en CABLE combineert op je server willen nog wel eens verzoeken van 0604 Nova Greece bij je Ziggo kaart belanden en een simpele blokkade met een !service (op 0604) werkt niet, want dan blokkeer je heel ZIGGO.
Ik heb het nu met moeite kunnen tweaken door alle SIDS van de 0604 providers als service aan te maken en na te lopen of er geen dubbelingen zijn met ZIGGO 0604 SIDS. Als er een methode is om makkelijker onderscheid te maken tussen verschillende providers met hetzelfde ID dan houd ik me aanbevolen.

Brrr, wat erg zeg! Ben je mooi klaar mee, gelukkig heb ik alleen DVB-S.

Hoezo je kunt toch prima via services zorgen dat de juiste zenders aan de juiste kaart worden gevraagd.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3726 Hotzenwalder

  • Senior Member
  • 46 posts

+1
Neutral

Posted 22 August 2012 - 15:50

Dat kan prima, maar dan heb je nog het probleem dan een kant en klare services lijst van bijvoorbeeld Nova Greece (ook 604) dezelfde SIDS bevat als Ziggo West. Blokkeer je op je kaarten Nova Greece, dan blokkeer je ook de wel toegestane zenders van Ziggo West omdat de SID in de lijst van Nova Greece staat. Dan moet je dus de SIDS naast elkaar gaan leggen en alleen de unieke SIDS van Nova Greece in die services zetten. Dat moet je vervolgens voor alle 0604 providers doen en dan heb ik het nog niet over de verschillende SIDS van Ziggo Casema, Multikabel en @Home die je moet tweaken en filteren via services. Het zou makkelijker zijn als een verzoek voor Nova Greece op 0604 onderscheiden kan worden van een 0604 Ziggo verzoek, zodat je ze op basis van dat criterium al aan de voordeur kan weigeren in plaats van het gehannes met services.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3727 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2012 - 17:18

Dat kan prima, maar dan heb je nog het probleem dan een kant en klare services lijst van bijvoorbeeld Nova Greece (ook 604) dezelfde SIDS bevat als Ziggo West. Blokkeer je op je kaarten Nova Greece, dan blokkeer je ook de wel toegestane zenders van Ziggo West omdat de SID in de lijst van Nova Greece staat. Dan moet je dus de SIDS naast elkaar gaan leggen en alleen de unieke SIDS van Nova Greece in die services zetten. Dat moet je vervolgens voor alle 0604 providers doen en dan heb ik het nog niet over de verschillende SIDS van Ziggo Casema, Multikabel en @Home die je moet tweaken en filteren via services. Het zou makkelijker zijn als een verzoek voor Nova Greece op 0604 onderscheiden kan worden van een 0604 Ziggo verzoek, zodat je ze op basis van dat criterium al aan de voordeur kan weigeren in plaats van het gehannes met services.


Ja dit zou héél leuk zijn. jammer genoeg onmogelijk. 0604 is 0604. Als de zender deze caid heeft dan gaat de ecm naar alle 0604. In de ecm staat er geen info off het nu zigo off nova greece off ... is. Het is enkel de kaart die bepaald of het abbonement geldig is voor deze zender. en aldoende een goed antwoord geeft. Moest er nu een provid aan verbonden zijn, kan daar eventueel extra mee gesorteerd worden. Will je het goed hebben dan dien je inderdaad je eigen lijsten op formaat te maken. dat is véél werk. Echter de enige veilige oplossing.

Probeer eens te hannesen met bv naar een specifieke reader eerst enkel de 0604 toe te laten gevolgd door een ! met lijst die niet naar de specifieke reader mag gaan, Dit kan helpen .

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3728 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 22 August 2012 - 17:56

Dat kan prima, maar dan heb je nog het probleem dan een kant en klare services lijst van bijvoorbeeld Nova Greece (ook 604) dezelfde SIDS bevat als Ziggo West. Blokkeer je op je kaarten Nova Greece, dan blokkeer je ook de wel toegestane zenders van Ziggo West omdat de SID in de lijst van Nova Greece staat.

Dat laatste is natuurlijk niet goed. Maar zijn er zenders die dezelfde SID hebben (Nova en Ziggo) én is de lengte van de ECM ook gelijk voor beide? Ik weet de ECM lengte van Ziggo niet maar die van Nova (0604) zijn: 3C,44,4C en dit laatste kun je dus per reader aangeven (ECM whitelist). Kan natuurlijk wel maar zou heel toevallig zijn indien er dezelfde SIDs zijn maar ook dezelfde ECM lengte. Zo niet dan kun je e.e.a. toch goed configureren...


Edited by ni_hao, 22 August 2012 - 17:58.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3729 Hotzenwalder

  • Senior Member
  • 46 posts

+1
Neutral

Posted 22 August 2012 - 18:32

Ziggo's ecm lengte is 44, dus die zou dan deels al matchen met Nova Greece.

Ander request... meer statistieken die betrekking hebben op alle readers of locals, zodat je per zender kunt zien welk van je kaarten of readers hem succescvol heeft beantwoord. Als je alle readers los moet gaan nakijken verlies je het overzicht.

Bijvoorbeeld... JSC Sports 1... 0603:000000:20F5:0001. Je kunt nu per reader zien of de aanvraag succesvol was, timed out of not found.
Ik zou graag die statistieken willen zien maar dan in een overzicht waar ik het van alle readers in één keer kan zien of de aanvraag door die reader succesvol was. Uitgebreide statistieken dus niet alleen per reader, maar voor ALLE readers.
Daarna kun je het met services beter afstemmen.

Ach ja... zo blijft er altijd wat te wensen.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3730 Dr Diq

  • Member
  • 11 posts

-1
Neutral

Posted 22 August 2012 - 21:06


Maar als jullie het goed vinden nu even terug naar mijn oorspronkelijke vraag:

Wat ik nu mis en dus zou willen is niet enkel de srvid, maar ook de ECMPID aan een aangemaakte service toevoegen.

Weet iemand hoe ik dit in oscam kan implementeren? Ben helemaal niet te beroerd om dit zelf te doen en daarna te compileren.... :)

Ik denk niet dat je daar veel enthousiasme voor zult krijgen...

- Bij alle kaartjes, behalve bij CDS is dit helemaal niet nodig
- Voor CDS-kaartjes heeft Oscam daar een fix voor

M.a.w. (zo goed als?) niemand heeft dit nodig.

Het lijkt wel of jij per sé om een vage reden een oude oscam-versie wilt blijven gebruiken? Waar de fix nog niet in zit?


Ik vraag simpelweg iets en laat heel duidelijk zien wat mijn probleem is. Ik vraag simpelweg om mij op weg te helpen aangezien jij en nog wat andere als kenners worden gezien.

Jij zegt: Voor CDS-kaartjes heeft Oscam daar een fix voor.. Die fix, wat die dan ook fixed, werkt dus niet!
Dat de nieuwe oscam daar niet goed mee werkt heb ik al verteld, toch vertel jij dat het wel goed werkt met de nieuwe versies van oscam. Heb je mijn probleem ook ervaren? Heb je dit op kunnen lossen door een nieuwe versie?

Je zegt ook dat ik wil blijven werken met een oude oscam versie! Lees toch eens wat ik allemaal geprobeerd heb, iedereen krijgt het commentaar (waar ik het 100% mee eens ben) dat ze eerst moeten lezen, maar vervolgens doe je dat zelf niet!
In mijn eerdere post heb ik namelijk gemeld (CRTL+C / CRTL+V) Ik draai nu met Oscam 7180, maar met de laatste (die ik geprobeerd heb) 7255 is dit niets anders...
REDELIJK NIEUWE VERSIE DUS!

Het lijkt me dat je een tikkie "de pik" op me hebt! (Kan er naast zitten, maar zo leest het wel)
Je gaat er zonder enige achtergrond info van uit dat ik met illegale praktijken bezig ben. Heel jammer. Je begrijp niet waarom ik sids vastzet. Maar dat hoeft ook niet!
Als ik het maar begrijp!
Vervolgens vraag je mij wel mijn config bestanden te posten, maar hier wordt verders helemaal niet op in gegaan... waarom werd dit gevraagd dan?
Gezonde hobbyisme mag zeker niet, gewoon een versie installeren en verder niet over spreken wel....

Bedank voor je "feedback" Erik, ik kan er enkel niet zo veel mee.

Als er nog anderen mensen zijn die iets voor me WILLEN beteken, dan lees ik het graag.
GrZ, Dr Diq

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3731 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 22 August 2012 - 21:33

Zet in je DVBAPI eens dit:

P: 0100:00006C 1 # TV Vlaanderen

Heb je canal digitaal, aanpassen dan... Let op de 1 voor het hekje, deze zorgt ervoor dat hij niet stop met decrypten na enkele pogingen, maar dit blijft doen.
Dit heb ik zelf nodig gehad om een kaart terug te activeren, ongeveer het zelfde probleem..




@Ni_hao: Thanks, ga ik zeker even testen en genoemde waarden vergelijken. Heb geen fallbackreaders, dis ga eens testen met verschillende (korter) timeouts.

Een ander verschijnsel binnen het Oscam traject is een minpuntje t.o.v. CCcam. Ik heb een klein Oscam//NSLU-servertje met 2 kaarten draaien voor 3x VU+Duo's welke binnenshuis in gebruik. De VU+Duo's voorzien van OpenPli 3.0 en Oscam.
Echter, verlaat ik een VU+Duo met kijken en vergeet de VU+Duo op standby te zetten (dus Vu blijft aanstaan op laatst gekeken kanaal)
staat de volgende dag diezelfde VU op zwart omdat mijn NSLU-servertje iedere nacht een script draait om te herstarten/reset.

M.a.w. indien de Oscam ondersteuning vanuit het Servertje tijdelijk wegvalt, komt het betreffende kanaal niet meer terug met beeld.
Je moet dan eerst naar een ander kanaal om de "vraag" aan het Oscam-Servertje te starten.

Wat zie ik over het hoofd en/of welke richting kan ik zoeken voor de oplossing ?
Ter info, indien CCcam wordt gebruikt als client binnen dezelfde opstelling komt het beeld altijd direct terug. (CCcam blijft wel altijd "kijken" )



Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3732 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 23 August 2012 - 06:39

Je begrijp niet waarom ik sids vastzet. Maar dat hoeft ook niet! Als ik het maar begrijp!

Wil je eens uitleggen hier, waarom je SIDs vastzet op een kaart, terwijl je ook het aantal te vragen ECMs kunt maximaliseren per kaart...? Overigens heb ik hier op mijn linux server zowel een seca3 kaart als een seca2 kaart (in smargo's) en die draaien goed. Altijd beeld en nooit uitval en ja soms zijn er meer dan 3 tuners tegelijk in gebruik. Stop ik de kaarten in een van de (hd) ontvangers dan ook beeld zowel van de seca3 als van de seca2 kaart. De lokale clients worden keurig voorzien van hetgeen ze vragen (ook als meer dan 3 tuners worden gebruikt)

Probeer eens of je beelduitval hebt indien je in oscam.services alle services (SIDs) opneemt welke bij je abonnement behoren, dus niet slechts 4. Of desgewenst helemaal geen services (SIDs) in je oscam.services bij 6A op te nemen. Indien je dan nog beelduitval hebt dan hier a.u.b. een behoorlijk stuk -d256 log plaatsen. Als het goed is, mag je dan geen beelduitval hebben en ook niet bij je lokale clients.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3733 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 August 2012 - 11:56

Beste Dr Diq,

Het probleem is dat je hulp wilt hebben met een probleem, waarbij je zelf met de oplossing komt, en die werkt dan niet. Maar vervolgens moet het wel precies op die manier en weiger je zodanig achtergrondinformatie te geven om goed te kunnen helpen. Ik vind wel dat je een beetje lange teentjes hebt, ja dan heb ik ook de neiging een beetje kribbig te worden.

Het is heel simpel in feite. Als volgens jou het toevoegen van de ecm-pid aan service groups dé oplossing voor jouw probleem is, dan moet je dat niet hier melden, maar bij de makers van Oscam. Als OpenPLi doen wij niks met cams (noch OScam noch CCcam), zelfs als we dat zouden willen, het is juridisch zo'n beetje onmogelijk om dat te doen.

Het enige wat wij dus kunnen doen is (samen met natuurlijk alle andere forum-leden!), is een probleem aanhoren, proberen het na te spelen, te kijken wat er gebeurt en dan proberen met een oplossing of een workaround te komen. Als ik een probleem niet nagespeeld krijg (o.a. door gebrek aan informatie), hoe kan ik dan een oplossing gaan bedenken?

Aangezien oscam in een "gewone" huis-situatie (met 1,2,3 ontvangers) meestal gewoon werkt, tsja, dan word ik toch wel wat argwanend, zeker als je begint over precies vier sid's vastzetten op een kaart. Dat doe je eigenlijk alleen als je heel veel kaarten hebt en het hele assortiment aan zenders zo kunt verdelen over die kaarten, geen legale praktijken dus. Afgezien van de boardregels heb ik zelf al helemaal geen zin om mee helpen aan iemand z'n cardsharing-server-hobby.

Volgens mij had ik al gevraagd of je request_mode eens op 0 zou willen zetten. Dat is nodig omdat er anders gewoon allerlei bekende oscam bugs getriggerd worden. Die kun je dus zowiezo maar het beste gewoon altijd op 0 houden.

Als laatste, je hoeft niet meteen zo giftig te worden als niet iedereen meteen in de houding springt. We kunnen op een volwassen manier met elkaar omgaan volgens mij.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3734 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 23 August 2012 - 12:10

Je begrijp niet waarom ik sids vastzet. Maar dat hoeft ook niet!
Als ik het maar begrijp!


Ik begrijp het ook niet, ik hoef het misschien niet te begrijpen, maar zou het toch wel willen begrijpen.
Als jij het begrijpt, help ons dan verder en laat het ons ook begrijpen...

Als wij het dan begrijpen, kunnen we jou verder helpen om het te begrijpen wat je al dan niet begrijpt.

Dit is de enige manier waarop we het allemaal begrijpen, vervolgens kan misschien theparasol oscam laten begrijpen wat ie nu niet begrijpt.

Begrijp je wat ik wil zeggen? Ik denk het niet. Maar ik begrijp het, dat is wat telt.

Edited by ocram, 23 August 2012 - 12:12.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3735 Dr Diq

  • Member
  • 11 posts

-1
Neutral

Posted 23 August 2012 - 19:24

@ Erik de Slagter,

Om te beginnen had ik gisteren idd last van lange tenen, niets te beroerd dit toe te geven....
Dit keer vind ik jouw commententaar een goed commentaar. Duidelijk! Daar houd ik van. Ik was er zelf vanuit gegaan dat jullie me hier wel verder zouden kunnen helpen.
Inderdaad denk ik dat ik een oplossing heb voor mij probleem maar weet zelf niet hoe dit te implementeren in oscam. Hiervoor klopte ik dus aan bij jullie, maar daarvoor moet ik dus bij de makers van Oscam zijn. Dit had ik niet goed begrepen.
Ik ga dit bij deze dan ook doen.
Mijn excuses als ik wellicht TE duidelijk was, maar nu heb ik in ieder geval een goed en duidelijk idee en weet waar ik wel moet wezen.
Inderdaad kunnen wij gewoon als volwassenen met elkaar omgaan, ik dank je ook (oprecht) voor je duidelijke en correcte antwoord.

@ Ocram

Als U even terugleest dan heb ik al omschreven wat ik probeer te doen en wat ik wil.
Maar dit hoeft U niet te doen hoor, of beter gezegt, doe maar niet! Gezien Uw reactie heeft U namelijk nog niet helemaal de volwassenheid in pacht...
Begrijpt U?
GrZ, Dr Diq

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3736 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 23 August 2012 - 20:48

@ Erik de Slagter,

Om te beginnen had ik gisteren idd last van lange tenen, niets te beroerd dit toe te geven....
Dit keer vind ik jouw commententaar een goed commentaar. Duidelijk! Daar houd ik van. Ik was er zelf vanuit gegaan dat jullie me hier wel verder zouden kunnen helpen.
Inderdaad denk ik dat ik een oplossing heb voor mij probleem maar weet zelf niet hoe dit te implementeren in oscam. Hiervoor klopte ik dus aan bij jullie, maar daarvoor moet ik dus bij de makers van Oscam zijn. Dit had ik niet goed begrepen.
Ik ga dit bij deze dan ook doen.
Mijn excuses als ik wellicht TE duidelijk was, maar nu heb ik in ieder geval een goed en duidelijk idee en weet waar ik wel moet wezen.
Inderdaad kunnen wij gewoon als volwassenen met elkaar omgaan, ik dank je ook (oprecht) voor je duidelijke en correcte antwoord.

@ Ocram

Als U even terugleest dan heb ik al omschreven wat ik probeer te doen en wat ik wil.
Maar dit hoeft U niet te doen hoor, of beter gezegt, doe maar niet! Gezien Uw reactie heeft U namelijk nog niet helemaal de volwassenheid in pacht...
Begrijpt U?


Ik begrijp U, klaar en duidelijk, ik weet zelfs waarom uw kaart niet meer werkt.

Ik heb uw post ook terug gelezen, ik zou zeggen, haal een boek programmeren voor dummy's...

Als iemand je vraagt waarom je die specifieke situatie wilt creëren, dan antwoord je hier toch gewoon op, zodat de persoon die je wilt helpen zijn antwoorden daarop kan verder bouwen.

Als iemand me zou vragen hoe een pistool werkt, dan leg ik dat pas uit nadat ik ervan ben overtuigd dat de persoon na de uitleg niet een hele school met kinderen gaat omleggen.

Met oscam zijn dingen mogelijk die niet geheel legaal zijn, als Erik of anderen hier jouw op weg willen helpen, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze ook je beweegredenen kennen en ik denk dat je tot op vandaag nog niet op die vraag hebt geantwoord buiten "Je begrijp niet waarom ik sids vastzet. Maar dat hoeft ook niet!Als ik het maar begrijp!".

Je wilt hier alle antwoorden op een dienbladje, maar meewerken moet in jouw ogen enkel van 1 richting komen, zolang het de jouwe maar niet is.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3737 Hotzenwalder

  • Senior Member
  • 46 posts

+1
Neutral

Posted 23 August 2012 - 21:33

Tweakers... hoe kan dit in Oscam (aan de serverkant) gefixed worden? Probleem is dat bij het schakelen naar een JSC Sport kanaal op de hotbird het zappen 3 seconden vertraagd wordt omdat er gezocht wordt naar caid 0603, maar ik heb alleen 0500. Er verschijnen een 10-tal rejects en pas daarna wordt de 0500 gepakt.

2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/0007/20F5/3C:A8BC): not found (36 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/000A/20F5/3C:B9D5): not found (36 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/0011/20F5/3C:DC95): not found (36 ms) by ...- 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/006F/20F5/3C:7157): not found (51 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/014D/20F5/3C:89B2): not found (40 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/0000/20F5/67:B1C4): not found (36 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/0001/20F5/3C:101C): not found (10 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/0004/20F5/3C:781F): not found (9 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/0007/20F5/3C:A8BC): not found (9 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/000A/20F5/3C:B9D5): not found (9 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/0011/20F5/3C:DC95): not found (9 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/006F/20F5/3C:7157): not found (9 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/014D/20F5/3C:89B2): not found (9 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:18:59 30C10B0 c usrxtrend6000 (0603&000000/0000/20F5/67:B1C4): not found (9 ms) by ... - 0603:20F5 unknown 
2012/08/23 22:19:00 30C10B0 c usrxtrend6000 (0500&042400/0000/20F5/52:CFB0): found (872 ms) by ... - Al Jazeera Sports +1 

Op de server draait OSCAM 1.20 unstable #7266. Als client op mijn box gebruik ik CCcam 2.2.1
De JSC kaart is een 0500:042400 viaccess kaart.

Blokkeren van 0603 op de user (serverzijde) helpt niet. Zelfde effect... veel not founds, daarna found.
Ik heb nu als fix op de client in de c-lijn aangegeven dat 0603:000000 niet mag, maar ik wil dit liever centraal regelen op de serverkant.
Ik weet dat als ik OSCAM als client gebruik dat ik 0603:000000 naar 0500:042400 kan mappen, maar ik gebruik geen OSCAM als client en ga dat ook niet doen. CCcam doet zijn werk en is simpel in te stellen op de client.

Kun je op de server ook verzoeken mappen? Zo nee... kan die functie misschien ingebouwd worden? Wie kan me wat tips geven?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3738 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 23 August 2012 - 22:53

CCcam.prio bestand aanpassen op de client:
P: 0500:042400

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3739 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 23 August 2012 - 23:06

Kijk eens of je met oscam.whitelist wat geregeld krijgt, i: 0603, zou toch het gewenste effect moeten hebben dacht ik.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3740 Hotzenwalder

  • Senior Member
  • 46 posts

+1
Neutral

Posted 24 August 2012 - 20:35

Bedankt voor de tips. Ik ga de oscam.whitelist eens proberen op de server, kijken of dat helpt.



Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users