Denk een schrijffoutje... moet dat niet SaveEMM zijn ipv savenano en dan natuurlijk in jouw geval een vinkje zetten onder Global en niet vergeten in de global config. de EMM LOG DIR in te vullenFF die 119 emms naar een file loggen met savenano (onder reader setup!)
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4181
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4182
Posted 15 October 2012 - 23:07
@teo1966: ik snap er niks van. Volgens mij weet je het verschil niet tussen EMM en ECM...????
Hoe zie jij de door jou genoemde EMMs met andere woorden: met welk debuglevel?
Weet je zeker dat je kaart wel is geupgrade naar max. 4 verschillende SIDs?
ik draai cccam 2.30 ik openen ppanels / cccam ppanel / cccam smartcard info / en daar staan de ecms en de emms .
ben nu ned1hd , ned2hd , rtl4hd aan het opnemen en ik kijk sbs6hd geen probleem gezien geen hapering geen penalty
VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4183
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4184
Posted 16 October 2012 - 06:53
Ik snap uhmm...cccam en smartcard info....pff.... Ik denk dat het niet alleen global emms zijn maar een totaal van alle emms (dus de unknown, shared, unique en global emms bij elkaar) die door jou ontvangen worden. Wou al zeggen 119 emms in zon korte tijd alleen voor jou kaart. leek me erg veel...
@teo1966: ik snap er niks van. Volgens mij weet je het verschil niet tussen EMM en ECM...????
Hoe zie jij de door jou genoemde EMMs met andere woorden: met welk debuglevel?
Weet je zeker dat je kaart wel is geupgrade naar max. 4 verschillende SIDs?
ik draai cccam 2.30 ik openen ppanels / cccam ppanel / cccam smartcard info / en daar staan de ecms en de emms .
ben nu ned1hd , ned2hd , rtl4hd aan het opnemen en ik kijk sbs6hd geen probleem gezien geen hapering geen penalty
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4185
Posted 16 October 2012 - 09:14
2012/10/16 10:08:29 B6C4ACF0 c user (0100&00006A/0000/1B6C/64:68F1): not found (441 ms) by card1 (card1 unsubscribed)
Dit terwijl RTL4 HD (1B6C) wel degelijk opengaat op deze kaart:
2012/10/16 10:08:20 B6C6ABF8 c user (0100&00006A/0000/1B6C/64:3264): found (590 ms) by card1 (L/1/2/2)
2012/10/16 10:08:40 B6C6ABF8 c user (0100&00006A/0000/1B6C/64:E75E): found (630 ms) by card1 (L/1/2/2)
Wat houdt dit in, 'unsubscribed'? Waarom gebeurd dit en hoe te voorkomen? Volgens mij loopt ECM NOK getal hierdoor ook op.
Edited by poedel, 16 October 2012 - 09:16.
VU+ Duo / XP1000; Funke-99 Dish, Twin Duo LNB
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4186
Posted 16 October 2012 - 09:32
2012/10/16 10:22:15 B6C95CD8 c user (0100&00006A/0000/51DB/64:F066): not found (212 ms) by card2 (card2 ins3c card res: 96 00)
En ook dit kanaal gaat gewoon open op die kaart:
2012/10/16 10:22:23 B6C07AF0 c user (0100&00006A/0000/51DB/64:E177): found (288 ms) by card2 (L/1/2/2)
Wat is/betekent 'ins3c card res: 96 00'?
Edited by poedel, 16 October 2012 - 09:33.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4187
Posted 16 October 2012 - 10:20
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4188
Posted 16 October 2012 - 11:14
een abonnement is een 'subscribtion', dus unsubscribed is eigenlijk geen abonnement. Ik heb dat hier ook af en toe en een volgende keer is het weer goed. Zou niet mogen want het abonnement is net zoals jij ook aangeeft, toereikend.Zie soms dit voorbijkomen:
2012/10/16 10:08:29 B6C4ACF0 c user (0100&00006A/0000/1B6C/64:68F1): not found (441 ms) by card1 (card1 unsubscribed)
Wat ik wel heb gemerkt en ook eigenlijk niet zou mogen zijn de vinkjes bij de services (voor readers en users). Voorheen was het zo dat je 3 mogelijkheden had qua vinkjes zetten bij een service:
vinkje bij selecteren - zenders (SRVIDs) kunnen worden gekozen
vinkje bij deselecteren (uitroepteken er voor) -> zenders (SRVIDs) worden niet gekozen.
als 3e had je de mogelijkheid om geen vinkje te zetten dan zouden de zenders (SRVIDs) dus ook kunnen worden gekozen. Dit laatste (geen vinkje zetten) heeft hier tot gevolg dat de zenders (SRVIDs) niet meer kunnen worden gekozen. Gevolg is dat ik nu overal vinkjes moet zetten en dan gaat het goed. Wellicht helpt dat bij jou ook ...
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4189
Posted 16 October 2012 - 11:20
Wat penalty aangaat heb je het prima utigelegd !!! Daarom reageerde ik ook op de G-EMMs in eerdere berichten. Ik weet niet wat je bedoelt met kaart op juiste level te brengen. Echter, de G-EMMs worden aan ALLE kaarten dus naar iedereen gestuurd. Deze dienen om de firmware op de kaart te veranderen of andere dingen aan de kaart te veranderen. Met behulp van een G-EMM is de firmware op de kaart zo veranderd dat de kaart van max 2 SIDs naar max 4 SIDs is gegaan.De global emm's hebben geen functie in het 'strafbank' proces. Cccam stuurt de emm's slechts 1 keer en daarna nooit meer (tot herstart CCcam) en bij Oscam kun je gerust alle g-emm's blokkeren. In beide gevallen blijft het mechaniek functioneren. De g-emm's zijn er dus vermoedelijk alleen om de kaart op het juiste level te brengen. Inclusief alle kaarten die nu nog nooit een g-emm hebben 'gezien' en 'ooit' in een geschikte ontvanger worden gestoken.
UIteraard kun je het beste de G-EMMs blokkeren zodra je zeker weet dat je kaart 4 SIDs aan kan, daarmee voorkom je dat er zo maar weer wat zou kunnen worden veranderd in je kaart.
Ook de unknown EMMs kun je blokkeren bij een CD NL kaart
Edited by ni_hao, 16 October 2012 - 11:21.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4190
Posted 16 October 2012 - 12:02
een abonnement is een 'subscribtion', dus unsubscribed is eigenlijk geen abonnement. Ik heb dat hier ook af en toe en een volgende keer is het weer goed. Zou niet mogen want het abonnement is net zoals jij ook aangeeft, toereikend.
Zie soms dit voorbijkomen:
Wat ik wel heb gemerkt en ook eigenlijk niet zou mogen zijn de vinkjes bij de services (voor readers en users). Voorheen was het zo dat je 3 mogelijkheden had qua vinkjes zetten bij een service:
vinkje bij selecteren - zenders (SRVIDs) kunnen worden gekozen
vinkje bij deselecteren (uitroepteken er voor) -> zenders (SRVIDs) worden niet gekozen.
als 3e had je de mogelijkheid om geen vinkje te zetten dan zouden de zenders (SRVIDs) dus ook kunnen worden gekozen. Dit laatste (geen vinkje zetten) heeft hier tot gevolg dat de zenders (SRVIDs) niet meer kunnen worden gekozen. Gevolg is dat ik nu overal vinkjes moet zetten en dan gaat het goed. Wellicht helpt dat bij jou ook ...
Er staat bij de card1 reader al een vinkje bij de service (zonder !), waarin RTL4 HD in is opgenomen (service met 4 SIDs). Neem aan dat ik dit vinkje bij de user niet ook hoef te zetten? De user behoort tot de groep waarin de card1 reader zit. Want dat zou ik ALLE kanalen moeten definiëren die de user mag bekijken, bijna ondoenlijke zaak.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4191
Posted 16 October 2012 - 12:05
Wat penalty aangaat heb je het prima utigelegd !!! Daarom reageerde ik ook op de G-EMMs in eerdere berichten. Ik weet niet wat je bedoelt met kaart op juiste level te brengen. Echter, de G-EMMs worden aan ALLE kaarten dus naar iedereen gestuurd. Deze dienen om de firmware op de kaart te veranderen of andere dingen aan de kaart te veranderen. Met behulp van een G-EMM is de firmware op de kaart zo veranderd dat de kaart van max 2 SIDs naar max 4 SIDs is gegaan.
De global emm's hebben geen functie in het 'strafbank' proces. Cccam stuurt de emm's slechts 1 keer en daarna nooit meer (tot herstart CCcam) en bij Oscam kun je gerust alle g-emm's blokkeren. In beide gevallen blijft het mechaniek functioneren. De g-emm's zijn er dus vermoedelijk alleen om de kaart op het juiste level te brengen. Inclusief alle kaarten die nu nog nooit een g-emm hebben 'gezien' en 'ooit' in een geschikte ontvanger worden gestoken.
UIteraard kun je het beste de G-EMMs blokkeren zodra je zeker weet dat je kaart 4 SIDs aan kan, daarmee voorkom je dat er zo maar weer wat zou kunnen worden veranderd in je kaart.
Kan je echt ongestraft de G-EMM's uitzetten? Unknown-EMM zie ik nooit voorkomen in de stats. Als ze bij CD nou weer wat aanpassen, waarbij een G-EMM nodig is, dat krijg je deze niet meer binnen.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4192
Posted 16 October 2012 - 13:38
Wat penalty aangaat heb je het prima utigelegd !!! Daarom reageerde ik ook op de G-EMMs in eerdere berichten. Ik weet niet wat je bedoelt met kaart op juiste level te brengen. Echter, de G-EMMs worden aan ALLE kaarten dus naar iedereen gestuurd. Deze dienen om de firmware op de kaart te veranderen of andere dingen aan de kaart te veranderen. Met behulp van een G-EMM is de firmware op de kaart zo veranderd dat de kaart van max 2 SIDs naar max 4 SIDs is gegaan.
De global emm's hebben geen functie in het 'strafbank' proces. Cccam stuurt de emm's slechts 1 keer en daarna nooit meer (tot herstart CCcam) en bij Oscam kun je gerust alle g-emm's blokkeren. In beide gevallen blijft het mechaniek functioneren. De g-emm's zijn er dus vermoedelijk alleen om de kaart op het juiste level te brengen. Inclusief alle kaarten die nu nog nooit een g-emm hebben 'gezien' en 'ooit' in een geschikte ontvanger worden gestoken.
Kan je echt ongestraft de G-EMM's uitzetten? Unknown-EMM zie ik nooit voorkomen in de stats. Als ze bij CD nou weer wat aanpassen, waarbij een G-EMM nodig is, dat krijg je deze niet meer binnen.
Ik heb de g-emm's het afgelopen half jaar uitgehad staan.
Alleen gaat mijn kaart met 3/12 nog steeds af en toe op zwart.
Dus heb ze nu weer eens aangezet eens kijken of het hier beter van wordt.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4193
Posted 16 October 2012 - 13:56
heb ook ik af en toe voor. Kan lange tijd goed gaan, en opeens... penalty mode.
<idiot mode on>Ik weet zelf ook dat het onmogelijk lijkt, maar 't lijkt altijd voor te komen als er op de kaart ecms terechtkomen van Jimjam... Een kennis van me had dit ook al gemerkt...</idiot mode off>
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4194
Posted 16 October 2012 - 14:09
Ik ga hier niet meer op in, het is nu duidelijk en zelfs meerdere keren toegelicht.Kan je echt ongestraft de G-EMM's uitzetten? Unknown-EMM zie ik nooit voorkomen in de stats. Als ze bij CD nou weer wat aanpassen, waarbij een G-EMM nodig is, dat krijg je deze niet meer binnen.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4195
Posted 16 October 2012 - 14:11
Lees nu nog eens wat zeeteefje en ik in deze thread hebben geschreven over global emms dan weet je waarvoor de global emms dienen en ook waarvoor nietIk heb de g-emm's het afgelopen half jaar uitgehad staan.
Alleen gaat mijn kaart met 3/12 nog steeds af en toe op zwart.
Dus heb ze nu weer eens aangezet eens kijken of het hier beter van wordt.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4196
Posted 16 October 2012 - 14:14
Dat is nu precies wat ik bedoel. Ik heb dat wel gedaan want het "geen vinkje zetten" is niet meer zoals voorheen; het is kennelijk van functie veranderd of zo. Ik heb het hier wel gedaan, is ff wat werk maar daarna werkte het hier weer. Anders test je het bij 1 user even uit. Mijn oscam.services is zo opgebouwd dat deze o.a. bestaat uit de verschillen abo-vormen van canal digitaal en dus zijn inderdaad alle srvid's benoemd in oscam.services.Neem aan dat ik dit vinkje bij de user niet ook hoef te zetten? De user behoort tot de groep waarin de card1 reader zit. Want dat zou ik ALLE kanalen moeten definiëren die de user mag bekijken, bijna ondoenlijke zaak.
Edited by ni_hao, 16 October 2012 - 14:15.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4197
Posted 16 October 2012 - 14:58
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4198
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4199
Posted 16 October 2012 - 18:39
.@Ni_hao - bedankt voor jouw feedback @Remi_4 ( ea ) - indien je oscam zelf wilt compilen, dan is het raadzaam om bijvoorbeeld op windows virtualbox te downloaden en daarin een linux te laten draaien ( ubuntu server, of debian bijvoorbeeld ) - vervolgens op " oscam.to " zoeken naar het Easy-Script van alborland, dat zal het een en ander verzachten... Toegegeven enige kennis is nodig, maar dat moet lukken na een avondje studeren en dat script helpt mij in ieder geval een hoop mee - fluitje van een cent voor dreambox of voor een duckbox te cross compilen... ... distractie placute ( vermaak je )
Bedankt alvast ga hier eens mee stoeien.
nog een vraagje: als ik oscam update word dan de bestanden die je zelf moest aanmaken/invullen overschreven.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4200
Posted 16 October 2012 - 20:07
Niet direct maar er is wel een koppeling tussen user en de services die de user mag ontvangen. Anyway wie weet helpt het bij jou ook
Wel vaag dat je dit ook bij de user moet doen, want er is geen koppeling tussen de user en de subscription van een kaart.
Geprobeerd, maar maakt geen enkel verschil. Zie het nog steeds voorbij komen, niet vaker niet minder vaak. Is wel zeer vervelend, beeld hangt dan even, irritant!
Maar waar zit het probleem eigenlijk? De kaart, de reader of OSCam?
Edited by poedel, 16 October 2012 - 20:09.
Also tagged with one or more of these keywords: Softcams
Missing Softcams PluginStarted by MifPT, 12 Jan 2024 softcams, Plugin and 1 more... |
|
|||
Softcams
Clarke Tech ET 9000 mit Beta 2.0Started by Markus1974, 26 Dec 2010 Softcams |
|
10 user(s) are reading this topic
0 members, 10 guests, 0 anonymous users