Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4201 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 17 October 2012 - 07:12

@poedel: het is moeilijk om zo op afstand zonder verdere gegevens/informatie mede te delen waar het aan ligt (kaart/reader/OScam); zal me niet verbazen als het een combinatie van factoren is. Je hebt overigens een PB (persoonlijk bericht)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4202 Poodle

  • Senior Member
  • 134 posts

+7
Neutral

Posted 17 October 2012 - 07:57

Hoe bepaalt OSCam eigenlijk dat een kaart 'unsubscribed' is. Komt er dan een verkeerd antwoord van de kaart, geeft de reader een antwoord verkeerd door of gaat er dan iets mis in OSCam?
Naar mijn weten kent CCcam dit probleem niet, tenminste nooit gezien hier.

Als het probleem aan de kaart ligt, hoeven we niet verder te zoeken, dan zal het niet op te lossen zijn. Maar wellicht is het inderdaad een combinatie van factoren, waarvoor wel een oplossing is te bedenken.

VU+ Duo / XP1000; Funke-99 Dish, Twin Duo LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4203 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 17 October 2012 - 08:02

Net de nieuwe 7734 x86_64 op mijn ubuntu gezet, kreeg met versie 7180 ook al veel not found meldingen met SBS6, maar met versie 7734 dus ook nog, kijk ik naar de reader count, dan zie ik dat ie maar 1 keer gepakt is en dan komt de not found melding, heb 3 readers, en 2 daarvan zijn HD, na een paar minuten dan pakt ie hem eens, de user, is mijn ontvanger ook met oscam/CCcam combi, op mijn ontvanger staat 7694 op en CCcam 2.2.1

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4204 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 17 October 2012 - 08:11

Even het hele CD pakket door gezapt, krijg op de rest overal meteen beeld op, behalve bij SBS6 niet, heb er met oudere oscam versies eigenlijk nooit last van gehad, alleen sinds de laatste(boven de 7000 series)

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4205 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 17 October 2012 - 08:13

Net de nieuwe 7734 x86_64 op mijn ubuntu gezet,

Je bedoelt waarschijnlijk 7743...

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4206 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 17 October 2012 - 08:24


Net de nieuwe 7734 x86_64 op mijn ubuntu gezet,

Je bedoelt waarschijnlijk 7743...

Die bedoel ik eigenlijk ja... :P

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4207 DoeEensGek

  • Senior Member
  • 287 posts

+48
Good

Posted 17 October 2012 - 13:25

Even een klein vraagje tussendoor, bij Ziggo is het zo dan elk volgende cw het begin of einde van vorige cw bevat. is dit bij cd ook? Zoja ook bij foute cw's?

Weet inmiddels dat ecms begin en einde continu overeenkomen van dezelfde zender:
60 3D 77 14 79 8A FF 02 84 AA 39 67 29 A3 61 2D
60 3D 77 14 79 8A FF 02 A0 22 90 52 A6 C4 F9 63
63 03 2C 92 D1 F2 CF 92 A0 22 90 52 A6 C4 F9 63
63 03 2C 92 D1 F2 CF 92 73 37 72 1C 2B 01 10 3C
CB 0A D2 A7 7B 52 34 01 73 37 72 1C 2B 01 10 3C
CB 0A D2 A7 7B 52 34 01 37 A8 BD 9C 11 7B A2 2E
CC 96 E6 48 96 C7 B5 12 37 A8 BD 9C 11 7B A2 2E
etc...

Is het nu ook zo dat foute cw's van een kaart ook zo in het rijtje passen of komen die totaal niet overeen. Wel van dezelfde zender dus!

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4208 wimpie007

  • Senior Member
  • 54 posts

+2
Neutral

Posted 17 October 2012 - 17:09

mmmm, dat is interessant!
mocht het zo zijn dat bij de slechte ecms dit niet klopt.... dan verdien je een appeltaart! of 2!
zou zelfs handig zijn om te gebruiken als extra check voor iedere ecm die komt van cacheex ook. zo kun je de (te laat komende, en dus foutieve) ecms er ook uitslopen...

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4209 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 17 October 2012 - 20:14

Hallo,

Ik kom er zo maar tussendoor met een vraag waarmee al een tijdje zit en geen antwoord kan vinden,
Ik heb thuis een Oscam server op Debian Squeeze draaien voor intern sharen. ik heb een König 7 poorts usb hub aangesloten waarop 5 smargo's aangesloten zijn.
Nu heb ik een 6e kaart aangeschaft en ik wilde eenzelfde hub aansluiten. Toen ik hem aansloot op een vrije usb poort verscheen er geen melding dat een nieuw usb device was gevonden......., toch maar een smargo erin geduwd en list_smargo gedaan. Dit laat alleen de al eerder aangesloten hub met readers zien maar niet de nieuwe. opnieuw gestart, geen resultaat. Apt-get update gedaan, geen resultaat. Een andere hub geprobeerd, die werkt ook niet. Alleen als ik lsusb doe dan zie ik bij de König niets extra in het scherm maar bij de nieuwe hub wel, 2 4 poorts hubs gedetecteerd. Dus daar maar de smargo's in, list_smargo en..... niets.
Ik ben zo'n beetje aan het einde van mijn summiere kennins van Debian en Oscam.

Weet iemand hier misschien wat ik fout doe of wat ik vergeet of misschien weet iemand een 10 poorts hub die wel werkt....

Groeten
Hausi

Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4210 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 17 October 2012 - 21:44

@hausi: wat jij beschrijft is geen oscam probleem maar een linux (debian) probleem. M.a.w. je vraag hoort niet in deze thread thuis denk ik.
Kijk eens of je via dmesg iets kunt vinden over de nieuwe hub

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4211 Poodle

  • Senior Member
  • 134 posts

+7
Neutral

Posted 18 October 2012 - 07:02

Hoe bepaalt OSCam eigenlijk dat een kaart 'unsubscribed' is. Komt er dan een verkeerd antwoord van de kaart, geeft de reader een antwoord verkeerd door of gaat er dan iets mis in OSCam?


Tijdje m'n logs tijdje in de gaten gehouden, de 'unsubscribed' melding komen alleen voor bij mijn pcsc readers (Omnikey 3121). Lijkt dus toch wel een fout in OSCam?

Zag in de timeline een aantal fixes m.b.t. pcsc, maar verhelpen deze misschien ook dit? Gezien de beschrijvingen van de fixes lijkt me dit onwaarschijnlijk.

VU+ Duo / XP1000; Funke-99 Dish, Twin Duo LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4212 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 18 October 2012 - 07:35

@poedel: welke build gebruik je en compileer je oscamn zelf? Indien je zelf compileert krijg je foutmeldingen tijdens compileren inz. pcsc?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4213 Poodle

  • Senior Member
  • 134 posts

+7
Neutral

Posted 18 October 2012 - 09:26

Draai nu met build 7728, haal de builds altijd van http://download.oscam.cc.

Heb de Omnikey geinstalleerd volgens deze beschrijving: http://www.sat4all.c...u-omnikey-pcsc/
En dan bedoel ik met name de aanpassingen in opensc.conf. Zit hier misschien de fout?

Ook draai ik met 500Mhz, niet 357.

M'n SmartReader draait op 600Mhz, verder is deze reader identiek ingesteld op de Omnikey readers. Bij de SmartReader zie ik dus geen 'unsubscribed' meldingen voorbij komen.

VU+ Duo / XP1000; Funke-99 Dish, Twin Duo LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4214 Poodle

  • Senior Member
  • 134 posts

+7
Neutral

Posted 18 October 2012 - 09:30

Heb ook de drivers geïnstalleerd van HidGlobal, zoals hier wordt beschreven: http://forum.cstalki...ntu-debian.html

Ik weet niet of dit nodig is/was, daarvoor werkten de Omnikey readers namelijk ook al. Draai met Ubuntu 10.4.1.

VU+ Duo / XP1000; Funke-99 Dish, Twin Duo LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4215 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 18 October 2012 - 09:32

Hoi ni-hao,

Ik zal een nieuw draadje starten dan maar :)


@hausi: wat jij beschrijft is geen oscam probleem maar een linux (debian) probleem. M.a.w. je vraag hoort niet in deze thread thuis denk ik.
Kijk eens of je via dmesg iets kunt vinden over de nieuwe hub


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4216 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 18 October 2012 - 10:42

Draai nu met build 7728, haal de builds altijd van http://download.oscam.cc

Ah kant en klare versie downloaden dus, dan neem ik aan dat die goed gecompiled is.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4217 Poodle

  • Senior Member
  • 134 posts

+7
Neutral

Posted 18 October 2012 - 11:32


Draai nu met build 7728, haal de builds altijd van http://download.oscam.cc

Ah kant en klare versie downloaden dus, dan neem ik aan dat die goed gecompiled is.


Daar ga ik wel vanuit! Denk dat gianni8127 prima weet hoe dit te doen... :-)

Probleem ligt dus niet hier, maar waar wel?

@theparasol: wat precies zorgt ervoor dat OSCam komt met de melding 'unsubscribed', kan jij dit zien in de code?

VU+ Duo / XP1000; Funke-99 Dish, Twin Duo LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4218 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 18 October 2012 - 13:52

Beste OpenPLi leden en Oscam gebruikers,

Dit forum dient enkel een platform te zijn voor het stellen en beantwoorden van gebruikersvragen voor hoofdzakelijk OpenPLi zaken.
Met name in dit draadje is een platform ontstaan waar uitvoerig over de werking, maar vooral ook over de ontwikkeling van Oscam wordt gesproken.

Wij zijn ons ervan bewust dat ook core-members hieraan hebben bijgedragen, echter na intern overleg is besloten dat deze ontwikkeling tegen onze doelstelling in gaat, en daarom is verdere discussie hieromtrent ongewenst en worden jullie verzocht dit verder te bediscussiëren op b.v. het Oscam forum: http://www.streamboa...wbb2/portal.php

Binnenkort wordt er in OpenPLi een Oscam download plugin opgenomen waardoor de OpenPLi gebruikers alsnog de laatste versie Oscam direct via derden kunnen downloaden en installeren.

Wij vragen jullie begrip voor dit standpunt.


Het OpenPLi Team

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4219 harold

  • Member
  • 6 posts

+2
Neutral

Posted 18 October 2012 - 17:38

Hallo,

Ik heb hier nog niks gepost maar gebruik al een tijd oscam op mijn ontvanger in combinatie met open-pli draait super mede door de tips en uitleg van hier.
Vindt het echt ontzettend jammer en snap ook niet waarom dit nu stopt.
Heb net even de streamboard bekeken maar vondt het hier leuker jammer.

Gr Harold

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4220 EricNL

  • Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 18 October 2012 - 18:34

Hallo,

Ik heb hier nog niks gepost maar gebruik al een tijd oscam op mijn ontvanger in combinatie met open-pli draait super mede door de tips en uitleg van hier.
Vindt het echt ontzettend jammer en snap ook niet waarom dit nu stopt.
Heb net even de streamboard bekeken maar vondt het hier leuker jammer.

Gr Harold


Helemaal mee eens.
Ik ben ook via dit topic veel wijzer geworden en vind het jammer dat dat in de toekomst niet meer mag/kan.
Daarentegen ben ik met een Oscam download plugin zeer tevreden, aangezien ik al een tijd vast zit aan versie 7365.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken die met mij en anderen mee heeft gedacht!



Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users