Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1401 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 16 January 2012 - 17:16

Krijg het nog steeds niet werkend met de whitelist, ben voorlopig maar weer naar dvbapi gegaan

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1402 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 16 January 2012 - 17:43

jullie weten dat we het op dit board niet hebben over illegale internet c lijntjes


Nee natuurlijk niet.!!!!!!!!!!!!!!!![ heb me vertypt ]
Het was ook niet bedoeld hiervoor.
Mijn vraag was eigenlijk waar kan ik die f lijntjes zetten zodat ik ze in oscam kan lezen.
En dat ik niet meteen alles om hoeft te zetten, naar dat wel heel uitgebreide oscam...[ kan het werken en ik oscam gaan leren.. ]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1403 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 16 January 2012 - 17:45

Aan iedereen

Laatste goed werkende experimental is svn 6243 . Af versie 6244 is er opnieuw een zware bug. Deze veroorzaakt dat je slechts één enkele provider per caid op een CCcam reader kan krijgen.

In mijn geval . Heb ik twee lokale kaarten. Maar bij de connectie via oscam van mijn box naar de box waar de twee kaarten zitten ook oscam zal ik slechts een van de twee krijgen. beide zijn seca.

website streamboard is down op dit ogenblik. met 6243 loopt het nog goed. Hier de laatste goed werkende oscam-experimental binary voor dm 8000 en 800

Je kan deze via ftp in je dream zetten . (eerst de geinstalleerde bin deleten)

(indien je dit doet van windows moet je ook chmod 755 gebruiken via telent voor deze file)

Attached Files



Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1404 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 16 January 2012 - 17:47


website streamboard is down op dit ogenblik.


Hier niet hoor.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1405 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 16 January 2012 - 17:56



website streamboard is down op dit ogenblik.


Hier niet hoor.


Back online was maar even.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1406 frikandel

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2012 - 18:39

1 wat doet dat dvbapi kan iemand dat uitleggen.


2 ik heb dik 4 uur beeld met 4 interne users en dan gaat ie overal op zwart wat me opvalt is dat als ik dan op de webif kijk er altijd 54 emm errors zijn zo ziet het er dan uit


EMM error EMM written





0 / 3 / 0 / 0 0 / 111 / 2 / 10

Edited by frikandel, 16 January 2012 - 18:44.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1407 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 16 January 2012 - 18:43

wat doet dat dvbapi kan iemand dat uitleggen


Ik versta je vraag niet echt, ... maar misschien is dit wat je wilt weten ???

De dvbapi is de module die je sateliet tuner als user naar cam leid

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1408 rwijnberg

  • Senior Member
  • 96 posts

+5
Neutral

Posted 16 January 2012 - 20:12

Dat hele oscam gedoe bevalt me matig tot slecht.
De footprint is veel te groot. Het vreet CPU en geheugen en veroorzaakt veel verkeer.
Het gerommel met oscam.dvbapi en oscam.whitelist om ervoor te zorgen dat je juiste pids worden gebruikt is waardeloos.
Gaan die boys van oscam dit niet een keer oplossen voor ons als CDS gebruikers? Het werkt met Sky Duitsland, dus is alles goed volgens hun. Ik pieker er over om het vertrouwde CCcam maar weer te gebruiken. So easy, so simple.

Edited by rwijnberg, 16 January 2012 - 20:15.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1409 ferrarisat

  • Senior Member
  • 106 posts

+5
Neutral

Posted 16 January 2012 - 20:22

ik blijf mij toch vragen stellen met die ratelimit = 4
bij mij staat hij op ratelimit = 3 en tijd = 10

als ik op de vu duo opneem en kijk = 2
de dm500hd kijk = 3
maar als ik dan snel ga zappen op dm500hd dan krijg ik nefast problemen met de ratelimit = 4, op ratelimit = 3 niet.
ik vraag mij af wie dat ook eens goed kan testen. dus je ratelimit op 4 en dan ze alle 4 gebruiken voor gewoon gebruik en da op 1 toestel gaan zappen gelijk zot :blink:
benieuwd wat er gaat gebeuren.... :unsure:
wie doet eens die test ook, ik wil daar wel eens uitsluitsel over hebben.


Heb dit ook even getset op mijn ET5000 en met 4 gaat de kaart op zwart.
Terug naar 3 en geen problemen.
DM800HD open pli 2.0
Amiko Alien leuke test ontvanger
Xtrend ET5000 open pli
T90 met 13.0-19.2-23.5-28.2 + wat meer

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1410 HPPli

  • Senior Member
  • 1,894 posts

+36
Good

Posted 16 January 2012 - 20:30

Dat hele oscam gedoe bevalt me matig tot slecht.
De footprint is veel te groot. Het vreet CPU en geheugen en veroorzaakt veel verkeer.
Het gerommel met oscam.dvbapi en oscam.whitelist om ervoor te zorgen dat je juiste pids worden gebruikt is waardeloos.
Gaan die boys van oscam dit niet een keer oplossen voor ons als CDS gebruikers? Het werkt met Sky Duitsland, dus is alles goed volgens hun. Ik pieker er over om het vertrouwde CCcam maar weer te gebruiken. So easy, so simple.

Effe volhouden, je leert er veel van en tot slot heb je een perfect werkende Oscam. Met .......... veel minder CPU (gebruik) en geheugen t.o.v CCcam !!!!

Bij mij werkt Oscam met een uitvoerige oscam.dvbapi (zonder oscam.whitelist) echt probleemloos zonder enig uitval en/of probleem.
Let wel, we willen overal teveel opdrachten invullen in de diverse config-files, mijn advies is zoveel mogelijk beperken !

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1411 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 16 January 2012 - 21:16

Dat hele oscam gedoe bevalt me matig tot slecht.
De footprint is veel te groot. Het vreet CPU en geheugen en veroorzaakt veel verkeer.
Het gerommel met oscam.dvbapi en oscam.whitelist om ervoor te zorgen dat je juiste pids worden gebruikt is waardeloos.
Gaan die boys van oscam dit niet een keer oplossen voor ons als CDS gebruikers? Het werkt met Sky Duitsland, dus is alles goed volgens hun. Ik pieker er over om het vertrouwde CCcam maar weer te gebruiken. So easy, so simple.


Zoals HPPli melde volhouden. Oscam doet zéér zéér veel. Met goede dvpapi alles ok. Maar het staat je uiteraard vrij cccam te gebruiken.
Neem nota en dit is wel degelijk 100 % waar CCcam 2.3.0 is zo lek als een zeef en geeft al je info door aan het web. Hoe weet ik niet het gebeurt ook van achter goede fire walls. Het blijkt een van de eerst succesvolle spy ware te zijn voor linux devices. Het is met alle 2.3.0 versies ook deze van openpli. Zit in de source die NIET open is.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1412 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 16 January 2012 - 21:23

Okay, I'm lost...... en heb wat hulp nodig om weer op het juiste spoor te komen. Dit komt met name omdat de configuratie bestanden links en rechts door de fora gaan en daarbij is het niet altijd duidelijk welke HW er bedoeld wordt.

Even in het kort mijn situatie. NSLU2 met enkele smargo's en DM800's in het huis. De kaarten staan centraal en kaart no 1 werkt prima (Sky Free view). De de-centrale kaartlezers in de DM800's zijn buiten gebruik. Een ander requirement is dat ik van CCcam 2.x.x af wil. Firmware OpenPli 2.1 op elke box. Kaarten die centraal komen te staan zijn TNTSAT, TVV, CDNL, SKY Freeview. 100% local shares en geen WAN.

Client vraagjes:

OScam is geinstalleerd en gestart. Is het noodzakelijk dat ik hier oscam.dvbapi enable of heb ik alleen een oscam.user & oscam.conf nodig ?
(Het is de bedoeling dat de TNTSAT kaart geactiveerd wordt en alle kaarten up-to-date gehouden worden door de interne DM800's)
Kunnen alle overige softcam's verwijdert worden indien oscam geconfigureerd is en ook werkt ?
Hoe garandeer ik dat elke DM800 alle readers kan lezen (bijv door deze readers op de server in 1 groep te zetten ?)

Server Vraagje:

Heeft elke reader zijn eigen user nodig ?
Heeft iemand al een succesvolle TNT activatie gedaan via een server en zo ja hoe zag de serverconfiguratie er uit ?


Gelukkig is het een hobby en moet je het nodige geduld hebben. Indien iemand een grafische voorstelling en functionele uitleg is tegengekomen dan hou ik me aanbevolen ! ;-)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1413 rwijnberg

  • Senior Member
  • 96 posts

+5
Neutral

Posted 16 January 2012 - 22:44


Zoals HPPli melde volhouden. Oscam doet zéér zéér veel. Met goede dvpapi alles ok. Maar het staat je uiteraard vrij cccam te gebruiken.
Neem nota en dit is wel degelijk 100 % waar CCcam 2.3.0 is zo lek als een zeef en geeft al je info door aan het web. Hoe weet ik niet het gebeurt ook van achter goede fire walls. Het blijkt een van de eerst succesvolle spy ware te zijn voor linux devices. Het is met alle 2.3.0 versies ook deze van openpli. Zit in de source die NIET open is.


Ik ben er inmiddels al ruim 4 weken dag en nacht mee in de weer en heb geen tijd om nog TV te kijken :angry:
Dat is toch niet normaal?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1414 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 16 January 2012 - 22:55


Ik ben er inmiddels al ruim 4 weken dag en nacht mee in de weer en heb geen tijd om nog TV te kijken :angry:
Dat is toch niet normaal?


En wie wil je daar de schuld van geven? Die keus maak je toch zelf, je moet immers niks.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1415 frikandel

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2012 - 23:23

ratelimit 4 en 15 sec werkt goed iig

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1416 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 16 January 2012 - 23:58

Dat hele oscam gedoe bevalt me matig tot slecht.
De footprint is veel te groot. Het vreet CPU en geheugen en veroorzaakt veel verkeer.
Het gerommel met oscam.dvbapi en oscam.whitelist om ervoor te zorgen dat je juiste pids worden gebruikt is waardeloos.
Gaan die boys van oscam dit niet een keer oplossen voor ons als CDS gebruikers? Het werkt met Sky Duitsland, dus is alles goed volgens hun. Ik pieker er over om het vertrouwde CCcam maar weer te gebruiken. So easy, so simple.


Precies, dit soort cams zijn niet voor de wil-cardsharen-maar-ik-snap-er-de-ballen-van gebruikers onder ons, no offense:-) ALs je met CCcam uit de voeten kunt waarom wil je dan switchen? Zolang je geen cardsharing doet heb je niks te vrezen, ook al zou er een backdoor oid in CCcam zitten wat nog steeds maar erg de vraag is.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1417 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 17 January 2012 - 00:02


Dat hele oscam gedoe bevalt me matig tot slecht.
De footprint is veel te groot. Het vreet CPU en geheugen en veroorzaakt veel verkeer.
Het gerommel met oscam.dvbapi en oscam.whitelist om ervoor te zorgen dat je juiste pids worden gebruikt is waardeloos.
Gaan die boys van oscam dit niet een keer oplossen voor ons als CDS gebruikers? Het werkt met Sky Duitsland, dus is alles goed volgens hun. Ik pieker er over om het vertrouwde CCcam maar weer te gebruiken. So easy, so simple.


Zoals HPPli melde volhouden. Oscam doet zéér zéér veel. Met goede dvpapi alles ok. Maar het staat je uiteraard vrij cccam te gebruiken.
Neem nota en dit is wel degelijk 100 % waar CCcam 2.3.0 is zo lek als een zeef en geeft al je info door aan het web. Hoe weet ik niet het gebeurt ook van achter goede fire walls. Het blijkt een van de eerst succesvolle spy ware te zijn voor linux devices. Het is met alle 2.3.0 versies ook deze van openpli. Zit in de source die NIET open is.


En dan nog is de vraag; wat heb je te vrezen als je niets illegaals doet?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1418 monicaneyra

  • Senior Member
  • 108 posts

+3
Neutral

Posted 17 January 2012 - 01:41

Even voor de duidelijkheid als CCcam lek zou zijn of info doorgeeft dan hebben nagenoeg alle kaartgebruikers die CCcam al jaren gebruiken zwart beeld doordat de kaarten worden afgesloten. Vooralsnog heb ik van de CCcamers hier weinig tot niets over gehoord. En inderdaad als je aan Lan-sharing doet heb je niet te vrezen!!!! Dus doe niet mee aan dat bangmakerij!

Edited by monicaneyra, 17 January 2012 - 01:42.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1419 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 17 January 2012 - 08:20

ratelimit 4 en 15 sec werkt goed iig


sorry hoor, maar dat kan echt niet tenzij je nog een oude seca kaart hebt.
want ten eerste je kaart vraagt iedere 10 sec ecw/krijgt cw.
kijk je dus naar 4 zenders tergelijkertijd (stel nu eens exact tot op de seconde gelijk opgestart) dan zal je zien dat iedere 10 seconden een ecm/cw gebeurt. dat zijn er dus 4 per 10 seconden.
probeer dan maar eens een opname te starten (ps niet efkens 1 seconde hé, maar doe maar lekker 20 min).
dan zal je de verrassing van je leven krijgen : alles gaat op zwart en dan moet je kaart in cooldown, dit wil zeggen gedurende x tijd (x is nog tot nu toe niet achterhaald, maar velen testen dit) max 1 ecm of CHID hoe je het ook bekijkt en dan na x tijd gaat het weer gaan met 4.

gisteren met 4 man getest, en als je in oscam je ratelimit op 4 zet en met 10 seconden, en je gaat ze alle 4 verbruiken gedurende min 15 min, en dan ga je zappen en iedere keer dat je beeld hebt ga je door (niet 3X maar genoeg en lang) dan zal je zien hoe het beeld is.
zodra je ratelimit op 3 zet, en je herhaald dit, dan kom je nooit in de problemen, tenzij wij een andere kaart hebben dan de rest :D ;)

Edited by SatMann, 17 January 2012 - 08:20.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1420 rwijnberg

  • Senior Member
  • 96 posts

+5
Neutral

Posted 17 January 2012 - 09:07



Ik ben er inmiddels al ruim 4 weken dag en nacht mee in de weer en heb geen tijd om nog TV te kijken :angry:
Dat is toch niet normaal?


En wie wil je daar de schuld van geven? Die keus maak je toch zelf, je moet immers niks.


Rustig maar... Ik geef alleen maar aan dat dit niet zo een geweldige cam is als sommigen hier beweren.



Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

13 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users