Jump to content

Photo

Openpli update troubles topic

Algemeen

• Please log in to reply
3101 replies to this topic

Re: Openpli update troubles topic #2041 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,598 posts

+146
Excellent

Posted 20 January 2013 - 20:38

Ja dat snap ik, ik bedoelde ook op de dreamboxen natuurlijk.

Ook!! Zonder OpenPli Hihihih

Re: Openpli update troubles topic #2042 Replay256

• Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 21 January 2013 - 12:28

Krijg bij de update vanmorgen weer de bekende Menu "Timer optie" te zien nu met een Solo2 , zijn er meer mensen die er 'weer' last van hebben.

Gr

Re: Openpli update troubles topic #2043 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 21 January 2013 - 13:30

Krijg bij de update vanmorgen weer de bekende Menu "Timer optie" te zien nu met een Solo2 , zijn er meer mensen die er 'weer' last van hebben.

He, vervelend weer...

Re: Openpli update troubles topic #2044 Replay256

• Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 21 January 2013 - 13:47

Ja, erg vervelend!! weer, en je punt is..

Re: Openpli update troubles topic #2045 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 21 January 2013 - 13:52

Ik ben hier niet mee bekend, kun je het nog even kort uitleggen?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Openpli update troubles topic #2046 Replay256

• Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 21 January 2013 - 14:03

Hoi Erik,
paar weken terug ook gehad, dat de box spontaan naar de menu sprint (dat was toen met mijn VU Ultimo) verder geen punt je pakt je afstandbediening en je kijkt weer verder ,(was middels bekend en dacht dat het opgelost was ) vanochtend een update gedaan, en daar was ie 'weer' met de Vu Solo2

grN

Re: Openpli update troubles topic #2047 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 21 January 2013 - 14:04

nog nooit van gehoord van deze merkwaardigheden

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: Openpli update troubles topic #2048 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,359 posts

+1,807
Excellent

Posted 21 January 2013 - 14:58

Ik had zowaar gisteren ook zoiets merkwaardigs (en reproduceerbaar) op een ET9000:

Je gaat naar de movie list, selecteert een opname. Die begint te spelen, en spontaan popt de movie list weer opnieuw op, wat resulteert in spinners. Omdat ik er niks van snapte een keer of 4 herhaalt, en elke keer raak.

Dit moet iets mafs zijn in de image, normaal als je een opname bekijkt levert een druk op de "movielist" knop je een stopbord boven rechts op, dus zelf kun je 't niet eens forceren al zou je willen...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Openpli update troubles topic #2049 Dream1975

• Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 21 January 2013 - 19:03

Ik heb een ET9000 en DM8000. De 9000 kijkt via remote stream via de 8000 en ik heb ze beiden vandaag geupdate.

Ik bemerkte hierna 2 dingen:
1. Als ik op de 8000 tuxtxt opstart gebeurt er niks en kan ik de box niet meer bedienen zonder hem opnieuw op te starten (ook niet na exit te gebruiken etc, wordt echt een init 4/init 3 om hem weer te laten reageren)
2. Als ik de 9000 aanzet om te gaan streamen geeft deze geen beeld. Wel is de 8000 hierna gecrasht met onderstaande foutmelding (dit is keer op keer reproduceerbaar)
allocate channel.. 001b:01f4
available channel.. 0c82:0003
opening frontend 2
(2)tune
tuning to 826000 khz, sr 6875000, fec 0, modulation 3, inversion 2
OURSTATE: tuning
allocate Channel: res 0
[eDVBCIInterfaces] addPMTHandler 1:0:19:C9:1B:1F4:FFFF0000:0:0:0:
allocate demux
[SEC] startTuneTimeout 5000
[SEC] setFrontend 1
setting frontend 2
(2)fe event: status 0, inversion off, m_tuning 1
(2)fe event: status 1f, inversion off, m_tuning 2
OURSTATE: ok
[eDVBLocalTimerHandler] channel 0x27421a0 running
[eEPGCache] channel 0x27421a0 running
stop release channel timer
ok ... now we start!!
STREAM service event 5
[eDVBCAService] new service 1:0:19:C9:1B:1F4:FFFF0000:0:0:0:
[eDVBCAService] add demux 1 to slot 0 service 1:0:19:C9:1B:1F4:FFFF0000:0:0:0:
STREAM service event 6
tuned..
[EPGC] next update in 2 sec
PATready
use pmtpid 0064 for service_id 00c9
STREAM service event 5
FATAL: Failed to allocate filepush buffer, contact MiLo

Ik heb nu de 8000 weer geflasht met de image van de 19e en teletekst werkt nu weer normaal, ook kan de 9000 weer goed streamen (terwijl die wel de image van de 21e heeft). Het gaat dus niet goed op de 8000 (streamserver/teletekst) met de image van de 21e.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

Re: Openpli update troubles topic #2050 BuGless

• Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 21 January 2013 - 21:50

STREAM service event 5
FATAL: Failed to allocate filepush buffer, contact MiLo

Dan heb je op dat moment eigenlijk te weinig geheugen om betrouwbaar alles te starten wat je wilt.
Oplossing is minder starten, minder plugins, of een beetje swap toevoegen.

De reden waarom dit bij de image van de 20e gebeurt is omdat ik daar overcommit uitgezet heb. Zoals nu blijkt, runnen heel veel mensen op hun boxen eigenlijk meer dan gaat, waardoor (als overcommit aanstaat, zoals default en voorheen) er te pas en te onpas problemen kunnen gaan ontstaan die niemand meer weet te traceren.

Littlesat heeft de patch inmiddels weer teruggedraaid zie ik. Dus bij een update van morgen kom je dit acute probleem niet meer tegen.

Ik blijf er echter bij dat het niet verstandig is om met overcommit aan te runnen op een STB.
Het is een beetje te vergelijken met het organiseren van een concert voor 1000 man en dan alleen 50 toiletten neerzetten. Als je geluk hebt, hoeven er nooit meer dan 50 man tegelijk naar het toilet (overcommit) en dan kun je rustig naar het concert zonder dat iemand in z'n broek plast. Maar als je pech hebt, moeten er ergens een keer meer dan 50 tegelijk plassen, en dan plast er minstens 1 in z'n broek.

Als je overcommit uit zet echter (situatie van de 20e), dan plaats je 1000 toiletten (misschien sommige heel ver weg, maar dat maakt niet uit). Wellicht dat er dan maar 50 van die duizend gebruikt worden, dat is ok, maar je kunt alle pieken opvangen, ook als iedereen tegelijk wil plassen.

En op zich is het lovenswaardig om het aantal toiletten te minimaliseren. Echter, swap toevoegen is goedkoop, in de meeste gevallen wordt die swap niet of nauwelijks gebruikt. En als de swap wel substantieel gebruikt wordt, dan reken er maar op dat wanneer je gewoon overcommit aan had gehad, en geen swap, dat de box dan al 10 keer hard vastgelopen was.

Re: Openpli update troubles topic #2051 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,598 posts

+146
Excellent

Posted 22 January 2013 - 10:32

Ik heb op mijn DM8000-HD nog steeds de swapfile in gebruik, is het verstandig om dit zo te laten of kan deze weg?

Re: Openpli update troubles topic #2052 BuGless

• Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 22 January 2013 - 10:35

Ik heb op mijn DM8000-HD nog steeds de swapfile in gebruik, is het verstandig om dit zo te laten of kan deze weg?

Normaliter is het verstandig om hem aan te laten. Op het moment dat hij veel gebruikt wordt, zou je moeten kijken of je iets moet veranderen aan hoeveel je start of hoe.

Je kunt kijken hoeveel swap in gebruik is op enig moment (dus na een tijdje) via top.

Re: Openpli update troubles topic #2053 BuGless

• Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 22 January 2013 - 10:38

Je kunt kijken hoeveel swap in gebruik is op enig moment (dus na een tijdje) via top.

Ik zal eens kijken of (als het niet al mogelijk is) ik via PliExtraInfo een skin element kan maken dat de hoeveelheid swap weergeeft die in gebruik is.

Re: Openpli update troubles topic #2054 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,598 posts

+146
Excellent

Posted 22 January 2013 - 13:30

Normaliter is het verstandig om hem aan te laten. Op het moment dat hij veel gebruikt wordt, zou je moeten kijken of je iets moet veranderen aan hoeveel je start of hoe.

Ik heb net gekeken via Systemtools en mijn swapfile geeft 3260 aan dus de hoeveelheid valt nog mee. Ik heb ruimte voor 258880.

Edited by Loui (PD1LOI), 22 January 2013 - 13:31.

Re: Openpli update troubles topic #2055 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 22 January 2013 - 18:21

Het probleem met swap is dat hij altijd hoe dan ook gebruikt gaat worden, ook al is dat niet nodig. Aangezien swap in verschillende gradaties altijd veel langzamer is dan RAM, kun je dat effect in min of meerdere mate merken in gebruiken. Als je swap gebruikt, altijd een harddisk of tenminste een héél snelle stick/card gebruiken daarvoor.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Openpli update troubles topic #2056 BuGless

• Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 22 January 2013 - 21:49

Het probleem met swap is dat hij altijd hoe dan ook gebruikt gaat worden, ook al is dat niet nodig.

Dat kun je practisch elimineren door de swappiness naar 0 te reduceren:
echo 0 >/proc/sys/vm/swappiness

Re: Openpli update troubles topic #2057 teo1966

• Senior Member
  • 1,112 posts

+10
Neutral

Posted 22 January 2013 - 23:02

Het probleem met swap is dat hij altijd hoe dan ook gebruikt gaat worden, ook al is dat niet nodig.

als ik met de systeemtools een swap instel is dit dan ook zo ingesteld ??

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0

Re: Openpli update troubles topic #2058 adri

• Senior Member
  • 373 posts

+5
Neutral

Posted 23 January 2013 - 09:16

als ik met de systeemtools een swap instel is dit dan ook zo ingesteld ??

Nee, systeemtools maakt alleen de swapfile aan en activeert deze.
Er worden geen adnere instellingen aangepast.

Re: Openpli update troubles topic #2059 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,598 posts

+146
Excellent

Posted 23 January 2013 - 09:46

Het probleem met swap is dat hij altijd hoe dan ook gebruikt gaat worden, ook al is dat niet nodig. Aangezien swap in verschillende gradaties altijd veel langzamer is dan RAM, kun je dat effect in min of meerdere mate merken in gebruiken. Als je swap gebruikt, altijd een harddisk of tenminste een héél snelle stick/card gebruiken daarvoor.

Ja dat klopt je kan merken dat de box iets trager reageerd vooral wanneer de infobalk ervoor komt en dan pas het beeld, je kan zien dat dit opgebouwd wordt in stapjes. Zonder swapfile staat dit er in 1x voor. Maar dit is niet echt hinderlijk.

Edited by Loui (PD1LOI), 23 January 2013 - 09:46.

Re: Openpli update troubles topic #2060 Dutchdude

• Senior Member
  • 69 posts

+1
Neutral

Posted 23 January 2013 - 10:52

Bedankt voor de tip! :)
Zo te zien gaat deze setting na reboot verloren, tenzij je hem in /etc/sysctl.conf zet.
Zie de Wiki op http://en.wikipedia....wiki/Swappiness

VuDuo4K, Zgemma H2H, DM8000

Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen

23 user(s) are reading this topic

0 members, 23 guests, 0 anonymous users