Jump to content


Photo

Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!


  • Please log in to reply
1176 replies to this topic

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #21 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 8 February 2012 - 14:14

CCcam heeft geen problemen op alle andere ontvangers... Dus VU zal dit in de drivers moeten oplossen lijkt me....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 8 February 2012 - 16:27

Dan is het wel een lang aanslepend issue, want ook de 2.6.18 drivers hebben het probleem dus...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #23 Wijkkie

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 9 February 2012 - 22:20

Nou als het aan mij ligt weer snel terug naar de oude kernel en naar de oude image !!!!! Nog nooit zo'n stabile VU Duo gehad, maar sinds die nieuwe kernel en PLI ( trouwens wel 4 soorten images gebruikt maar allemaal dezelfde klachten ) kan ik hem wel in de kliko gooien :-(

Zou dat nog kunnen ? terug naar oude kernel en laatste stabiele image van PLI ? En zo ja wie kan mij a.u.b de software sturen .....

Grt.

Jack

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #24 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 9 February 2012 - 22:55

Terug naar een oude kernel (in de image) is wel heel ingrijpend.
We kunnen beter wachten tot Vu+ de boel weer stabiel krijgt in een van de volgende driver updates.

Zelf kan je uiteraard wel zo lang terug naar een oude image, en niet updaten.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 February 2012 - 10:31

En natuurlijk met z'n alle klagen bij VU+ dan wordt er tenminste echt iets aan gedaan (hopelijk...)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #26 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 February 2012 - 10:35

En natuurlijk met z'n alle klagen bij VU+ dan wordt er tenminste echt iets aan gedaan (hopelijk...)

Jawel, maar dan moet er toch een beetje duidelijk zijn wat er nu aan de hand is. Alle topics hierover geven tot nu toe weinig houvast.
En er zijn zo langzamerhand wat topics over, niet alleen op dit forum.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #27 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 10 February 2012 - 10:57

Het zijn ook lastige klachten want ze zijn bij mij bijvoorbeeld geheel "at random"
totaal willekeurig dus.
de ene ochtend vindt je de box geheel vastgelopen, dan weer dagenlang geen problemen.
Hetzelfde met de freezes de ene dag wel, de volgende dag weer niet. de dag daarna weer extra veel....
Ik doe er voor zover ik kan nagaan geen rare dingen mee en heb een minimaal aantal plug-ins

Ga nu de nieuwste image weer even proberen.
Maar als er weer allerlei klachten komen ga ik meteen weer terug naar de image van 28-12-2011 met CCcam 2.0.9
Daarmee had ik slechts 1 probleem: het NL geluid bij Discovery HD komt niet mee
Voor de rest draait dat probleemvrij

Edited by BBsat, 10 February 2012 - 10:58.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 February 2012 - 11:04


En natuurlijk met z'n alle klagen bij VU+ dan wordt er tenminste echt iets aan gedaan (hopelijk...)

Jawel, maar dan moet er toch een beetje duidelijk zijn wat er nu aan de hand is. Alle topics hierover geven tot nu toe weinig houvast.
En er zijn zo langzamerhand wat topics over, niet alleen op dit forum.

Als we dat allemaal melden bij VU+ dan kunnen zij er misschien een patroon in zien. Ze zien dan zowiezo dat véél mensen er last van hebben.

Mijn VU+Ultimo is overigens nog maar één keer echt vastgelopen, maar ik moet zeggen dat die niet continu gebruikt wordt.

Hebben jullie al eens de originele image geprobeerd, ter vergelijking? Zo te zien heeft VU+ daar aardig wat aan ver-sleuteld.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #29 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 10 February 2012 - 12:45

Nou ik heb net de originele VU image er eens opgezet.
Die is toch wel een tandje spartaanser...
En niet zo mijn smaak vrees ik, je went toch wel aan een bepaalde functionaliteit.
Ook nog ff VTI geprobeerd maar nu staat PLI er weer fijn op :rolleyes:

Wat me verder opvalt is dat het openPLI rar bestand met stip het kleinste is vande zojuist genoemden.
Overigens zag ik op de VU site nergens de mogelijkheid een probleem te melden.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #30 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 10 February 2012 - 13:43

Alstublieft.. :)
[list]
[*]Posted Image
[/list]

If you have any inquiry regarding Vu+ products, please send an email with the address below.

[/left][list]
[*]Sales: sales@vuplus.com
[*]Suggestion or bug report: support@vuplus.com
[/list]

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #31 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 February 2012 - 14:09

Heeft er al iemand, vanuit het originele image, de blindscan functionaliteit geprobeerd? Is het de moeite waard om daar tijd in te steken om dat naar OpenPLi te krijgen?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #32 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 10 February 2012 - 14:14

Alstublieft.. :)[list]
[*]Posted Image
[/list]

If you have any inquiry regarding Vu+ products, please send an email with the address below.

[/left][list]
[*]Sales: sales@vuplus.com
[*]Suggestion or bug report: support@vuplus.com
[/list]


Thanx!

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #33 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 February 2012 - 17:03

Heeft er al iemand, vanuit het originele image, de blindscan functionaliteit geprobeerd? Is het de moeite waard om daar tijd in te steken om dat naar OpenPLi te krijgen?

Die blindscan kan je één op één in eenPLi-image plaatsen. Maar die hgeeft precies dezelfde rudimentaire functionaliteit als die van ET: de gebruiker moet de IF's invoeren in plaats van de RF's; hoe verzint iemand het?
Inmiddels is daar door ViX heel veel aandacht aan gegeven: kijk even in hun GiT, dan zal je aangenaam verrast worden.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #34 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 February 2012 - 17:19


Heeft er al iemand, vanuit het originele image, de blindscan functionaliteit geprobeerd? Is het de moeite waard om daar tijd in te steken om dat naar OpenPLi te krijgen?

Die blindscan kan je één op één in eenPLi-image plaatsen. Maar die hgeeft precies dezelfde rudimentaire functionaliteit als die van ET: de gebruiker moet de IF's invoeren in plaats van de RF's; hoe verzint iemand het?
Inmiddels is daar door ViX heel veel aandacht aan gegeven: kijk even in hun GiT, dan zal je aangenaam verrast worden.

Kijk even naar bijgaand screenshot: dat geeft al een aardige infruk denk ik. Dezelfde plugin is trouwnes ook bruikbaar voor de ET's.

Attached Files



Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 February 2012 - 17:40

Volgens mij is dat wel wat ik zoek... Wat voor probleem heb jij daar mee?

En volgens jou is het een plugin? Die zouden we kunnen proberen dan in OpenPLi?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #36 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 February 2012 - 18:50

Wat voor probleem heb jij daar mee?

Je bedoelt dat jij wel de RF's (zoals je die b.v, op LyngSat vindt) omrekent naar IF's (zowel voor de hoge als voor de lage frequentieband) om die vervolgens in te voeren? Voor dat soort zaken zijn slimmere methodes......

Volgens mij is dat wel wat ik zoek...
En volgens jou is het een plugin? Die zouden we kunnen proberen dan in OpenPLi?

Ja, ik heb de GiT van VU lokaal gekloond, en de plugin daarvan gebruikt in PLi.
En hetzelfde verhaal met ViX.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #37 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 February 2012 - 19:30

In dat screenshot wat je eerder stuurde staan gewoon RF's?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #38 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 February 2012 - 21:28

In dat screenshot wat je eerder stuurde staan gewoon RF's?

Ja: dat screenshot is van de door ViX aangepaste plugin: dat zijn gewoon "echte" RF's.

En let ook op de extra functies die je daarin ziet.

Edited by SatKiekerd, 10 February 2012 - 21:28.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #39 TVBlock

  • Senior Member
  • 211 posts

+1
Neutral

Posted 10 February 2012 - 21:43

Dat ziet er interessant uit. :)


Ja: dat screenshot is van de door ViX aangepaste plugin: dat zijn gewoon "echte" RF's.

En let ook op de extra functies die je daarin ziet.


TVBlock

--- Mijn boxen zijn altijd voorzien van de nieuwste OpenPli build. ---

V+Duo OpenPli / Dreambox 800 Kabel OpenPli / 90CM Gregorian motorised / Visiosat Tri-Satellite / Sky/BBC Dish / ...........

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 February 2012 - 21:50


In dat screenshot wat je eerder stuurde staan gewoon RF's?

Ja: dat screenshot is van de door ViX aangepaste plugin: dat zijn gewoon "echte" RF's.

En let ook op de extra functies die je daarin ziet.

Oh vandaar. Vix vindt het vast niet erg als OpenPLi die integreert, als het goed werkt ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users