Jump to content


Photo

Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!


  • Please log in to reply
1176 replies to this topic

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #61 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:11

Ik heb juist geen last van vastlopers met Cccam 2.3.0.

Dat bedoel ik precies met het niet consistent zijn van de meldingen.
En daarom heeft het ook zo lang geduurd voordat ik naar CCcam 2.1 ben teruggegaan.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #62 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:14

Je begrijpt me verkeerd. Het is niet CCcam die de vastlopers veroorzaakt. Een "userspace" programma mag onder linux nooit een heel apparaat kunnen laten crashen....

Het is ook niet een echte 'crash', althans niet wat wij normaal onder crash verstaan (E2 crash, met crashreport en E2 herstart). De box gaat simpelweg 'dood'. Ik heb het ook niet in een kernel log kunnen vangen.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #63 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:18

.....Als iemand een Oscam configuratie kan aanleveren voor een VU+ Duo voor uitsluitend 1 receiver dus geen shares of keys, geschikt voor het Basis-HD pakket van CD die probleemloos werkt wil ik het wel proberen over een aantal dagen, of zoveel eerder zodra de vastlopers zich weer voordoen op de 9-1 image met CCcam 2.3.0.

Voor een minimale oscam-config moet je even melden of je een seca2 of nagra kaartje hebt.

Daar houdt ik mij ook voor aanbevolen (seca2).

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #64 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:19


Je begrijpt me verkeerd. Het is niet CCcam die de vastlopers veroorzaakt. Een "userspace" programma mag onder linux nooit een heel apparaat kunnen laten crashen....

Het is ook niet een echte 'crash', althans niet wat wij normaal onder crash verstaan (E2 crash, met crashreport en E2 herstart). De box gaat simpelweg 'dood'. Ik heb het ook niet in een kernel log kunnen vangen.

Dat is een enigma crash. Ik heb het over een crash als in "box doet niks meer" oftewel de linux kernel draait niet meer. En dat kan veroorzaakt worden door een bug in een driver, niet door een programma zoals cccam.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #65 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:20

Volgens mij is een Oranje kaart geschikt voor HD toch een Nagra kaartje, zo ja heb ik een Nagra kaartje (die van de laatste kaartwissel)

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #66 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:21

1. installeer oscam-experimental (geen *-cs!) uit de plugins
2. intalleer oscam.whitelist voor seca2 kaartjes, die is in de thread oscam vragen en antwoorden net weer een paar keer langsgekomen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #67 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 12 February 2012 - 11:21

Ik heb het al eens eerder aangegeven: heb een aantal dagen met Hypercam gedraaid en had daarmee dezelfde problemen
Daarom zie ik de relatie met CCcam niet persé.

Draai nu sinds vrijdag met de meest recente versie en met CCcam 2.3.0 en vooralsnog ben ik positief

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #68 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:22

Volgens mij is een Oranje kaart geschikt voor HD toch een Nagra kaartje, zo ja heb ik een Nagra kaartje (die van de laatste kaartwissel)

Yep, en jij moet dan dus de whitelist voor nagra ("seca3") hebben, die is ook net een paar keer langsgekomen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #69 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:22

Ik heb het al eens eerder aangegeven: heb een aantal dagen met Hypercam gedraaid en had daarmee dezelfde problemen
Daarom zie ik de relatie met CCcam niet persé.

Ik denk ook niet dat het per se aan CCcam ligt, wellicht wel aan een combinatie van aanroepen van de driver, zetten van filters op de demuxers etc.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #70 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 12 February 2012 - 11:24

OK duidelijk!

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #71 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:25

Ik kom er toch maar weer even op terug omdat niemand er nog nooit op gereageerd heeft maar na de update van 21 januari liep de Hypercam 2.15 niet meer en gaf een error: Segmentation violation.
Nu weet ik absoluut niet of het er iets mee te maken kan hebben maar het tegendeel heb ik ook nog niet gehoord dus als er iemand iets over kan zeggen, graag.

Attached Files



Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #72 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 12 February 2012 - 11:29

Ik kom er toch maar weer even op terug omdat niemand er nog nooit op gereageerd heeft maar na de update van 21 januari liep de Hypercam 2.15 niet meer en gaf een error: Segmentation violation.
Nu weet ik absoluut niet of het er iets mee te maken kan hebben maar het tegendeel heb ik ook nog niet gehoord dus als er iemand iets over kan zeggen, graag.


dat is gekomen omdat we de volgorde van wat capmt descriptors hebben omgedraaid, omdat oscam er anders niet goed mee om ging.
Blijkbaar breekt dat juist hypercam weer.

het is kiezen tussen twee kwaden, en er zijn meer oscam gebruikers dan hypercam gebruikers, dus laten we het liever zoals het nu is.
Wachten tot de makers van oscam en hypercam de capmt wat netter gaan parsen.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #73 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 12 February 2012 - 11:38

Ben helemaal uptodate en heb al zeker 10 dagen geen chrash ondervonden, o.a.met Oscam

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #74 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 February 2012 - 12:05

Volgens mij is een Oranje kaart geschikt voor HD toch een Nagra kaartje, zo ja heb ik een Nagra kaartje (die van de laatste kaartwissel)

Oops, sorry, ik heb ook zo'n oranje kaart.......
Was dat niet SECA 3?

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #75 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2012 - 12:10

Da's nagra (Nagravision 3 voluit). De luitjes van CCcam noemen het seca3 maar dat is onjuist, seca heeft er heel weinig mee te maken. Da's dus die oranje kaart. Er staat op je kaart dan ook ergens nagra of nagravision.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #76 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 February 2012 - 12:11

dat is gekomen omdat we de volgorde van wat capmt descriptors hebben omgedraaid, omdat oscam er anders niet goed mee om ging.
Blijkbaar breekt dat juist hypercam weer.

het is kiezen tussen twee kwaden, en er zijn meer oscam gebruikers dan hypercam gebruikers, dus laten we het liever zoals het nu is.
Wachten tot de makers van oscam en hypercam de capmt wat netter gaan parsen.


Oké dan weet ik in ieder geval dat dat niet het probleem is

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #77 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 February 2012 - 12:12

Is er ook nog een versie van Oscam die ik specifiek voor de Duo moet hebben?

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #78 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2012 - 12:14

Nee, dat maakt helemaal niet uit. Er zijn een paar oudere versies die problemen hebben met de vu+'en, die dus niet gebruiken.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #79 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 February 2012 - 13:39

Yep, en jij moet dan dus de whitelist voor nagra ("seca3") hebben, die is ook net een paar keer langsgekomen.


Ik durf het bijna niet te vragen maar ja, bijna is niet helemaal dus doe ik het toch maar.
Kan iemand (Erik?) een kant en klaar pakketje hier neer zetten die ik kan gebruiken voor een single receiver met een Basis-HD pakket Nagra?
Ik heb gedownload "Oscam-Eperimental (1.20-r4.1) "
Als ik het goed begrijp heb ik dus een goede whitelist nodig en wat nog meer? Staat dit in oscam.conf en waar staat die etc..?
Ik heb gekeken in het topic Oscam ervaringen etc. maar als je niet weet hoe een olifant eruit ziet herken je hem ook niet als je hem ziet, dus...?

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #80 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2012 - 13:44

Je moet in dezelfde directory een file oscam.whitelist neerzetten met de inhoud zoals die al een paar keer is langsgekomen in de laatste paar pagina's. En dan dus voor seca2 kaartjes in jouw geval.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users