Jump to content


Photo

Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!


  • Please log in to reply
1176 replies to this topic

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #41 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 10 February 2012 - 21:56

Als iemand ons aan een goede patch kan helpen graag.... (mogen wij ook eens hulp krijgen).... maar houd er wel rekening mee dat e.e.a. ook nog op o.a. DMM boxen moet blijven werken... ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #42 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 February 2012 - 21:59

Een patch, dat zou helemaal de koninklijke weg zijn uiteraard.

@littlesat: de meeste dmm boxen kunnen niet eens blindscan, alleen de dm7020hd en de dm8000 ALLEEN als er een losse bcm7506 tuner in zit! Volgens mij doen ze blindscan zowiezo anders bij dmm. Dus waarom geen plugin voor alleen VU+ boxen?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #43 TVBlock

  • Senior Member
  • 211 posts

+1
Neutral

Posted 10 February 2012 - 22:01

Maar om terug te keren naar het toppic.

Mijn VuDuo vertoont ook kuren. Regelmatige vastlopers. Afstandsbediening reageert niet. Soms kan ik dan nog wel via de webinterface of via telnet bij de box, maar soms ook niet.
Als ik naar BBC one HD kijk (FTA) maar wel cccam ook aan heb staan dan stop na een tijdje het beeld en reset enigma2 zich.

Opnemen lukt helemaal niet (vind ik zelf niet zo spannend) maar bij opnames loopt de box helemaal om de haverklap vast.

Ik heb mijn problemen ook al naar Vu gemaild hoop dat ze inderdaad snel met oplossingen komen.
TVBlock

--- Mijn boxen zijn altijd voorzien van de nieuwste OpenPli build. ---

V+Duo OpenPli / Dreambox 800 Kabel OpenPli / 90CM Gregorian motorised / Visiosat Tri-Satellite / Sky/BBC Dish / ...........

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #44 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 February 2012 - 22:57

Een patch, dat zou helemaal de koninklijke weg zijn uiteraard.

Er valrt niets te patchen: het is gewoon een 'echte' plugin. Ik heb simpelweg het mapje 'blindscan' uit de ViX-GiT in '/usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/Blindscan' geplaatst. En het werkt voorbeeldig!

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #45 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 11 February 2012 - 00:45

hint, kandidaat voor e2openplugins?

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #46 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 February 2012 - 09:35

Er valrt niets te patchen: het is gewoon een 'echte' plugin. Ik heb simpelweg het mapje 'blindscan' uit de ViX-GiT in '/usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/Blindscan' geplaatst. En het werkt voorbeeldig!

Jij zou toch wel moeten weten dat je een compleet nieuwe set van files ook als patch kunt aanleveren ;)

Edited by Erik Slagter, 11 February 2012 - 09:35.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #47 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 February 2012 - 09:35

hint, kandidaat voor e2openplugins?

+1!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #48 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 February 2012 - 10:00


Er valrt niets te patchen: het is gewoon een 'echte' plugin. Ik heb simpelweg het mapje 'blindscan' uit de ViX-GiT in '/usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/Blindscan' geplaatst. En het werkt voorbeeldig!

Jij zou toch wel moeten weten dat je een compleet nieuwe set van files ook als patch kunt aanleveren ;)

Tuurlijk kan dat. Maar dat is met een plugin nu juist niet de bedoeling. Toch?
Voorlopig FTP ik dat mapje met twee files gewoon met het handje. Als iemand daar een ipk-tje van kan/wil maken is dat natuurlijk nog mooier.
Ik zal de ViX-ers de suggestie om deze toe te voegen aan e2openplugins doorgeven.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #49 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 February 2012 - 10:26

Thx!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #50 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 11 February 2012 - 10:56

Mooi project!
Maar het heeft niet veel meer met de vastlopers te maken.
toch?

Overigens draai ik nu sinds gisteren op proef met de laatste image.
En voorlopig nog zonder problemen....
zouden die drivers van begin februari daar iets verbeterd kunnen hebben?

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #51 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 11 February 2012 - 11:01

Bij mij lijkt het ook iets stabieler te draaien. kan iemand bevestigen dat er een driver wijziging heeft plaats gevonden.
ik zelf kan het niet achterhalen..


Gr,

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #52 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 February 2012 - 09:03

Vanmorgen zag ik dat de VU Duo weer "vast" stond, de klok stond op 1:53 en was niet aan te krijgen, ook inloggen via DCC_E2 ging niet, er zat niets anders op dan de uit/aan schakelaar te hanteren. Er stonden geen opnames o.i.d. gepland op dat uur, de VU+ stond gewoon in standby op het moment van vastlopen.
Voor wat het waard is, de Duo was up to date t/m de laaste updates gisteren en ik draaide CCcam 2.2.1.

Ik was op 8 februari weer gaan updaten om te testen, daarvoor draaide ik weer met de image van 9 januari en had t/m 8 februari geen enkel probleem gehad.
Ik heb nu weer image van 9 januari erin maar wel met CCcam 2.3.0 eens kijken wat dat brengt,

Edited by Pedro_Newbie, 12 February 2012 - 09:04.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #53 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2012 - 10:03

Ik heb ook al iemand anders gehoord over VU+ in combinatie met CCcam. Zou je eens een paar dagen met Oscam kunnen proberen? Als dat wel werkt hebben jullie hetzelfde probleem, dan heeft VU+ tenminste een idee waar te zoeken.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #54 HvM

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 12 February 2012 - 10:05

Heb dit ook een paar keer gehad vond de box wel erg warm ventilator wat meer laten lopen en geen probleem meer gehad.

Vu Solo 4k met OpenPli 


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #55 DjFoxy

  • Senior Member
  • 113 posts

+1
Neutral

Posted 12 February 2012 - 10:06

Ik heb met mijn DM 8000 exact dezelfde problemen gehad.
Ik heb ene image terug gezet van 12-1-2012 die ik van iemand van dit board had gekregen.
Helaas crashde dezelfde nacht de box weer.
Toen heb ik CCcam terug gezet van 2.3 naar 2.21 en nu draait mijn box weer helemaal normaal.
Ik hou het natuurlijk nog wel een paar dagen in de gaten maar elke nacht crashde de DM8000
DM8000 / Vu+ Duo / VU+ Solo / Amiko Alien 8900 / DM 7025+ / Amiko 8240 Cable / Orton cable (openPli) / Debian / Ubuntu en een hele berg andere rotzooi

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #56 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 February 2012 - 10:08

Alle berichten hierover zijn niet consistent.
Ik heb nadat de DUO er zo'n tweemaal per dag mee stopte, nu CCcam 2.2.1 geïnstalleerd (was 2.3). Hij draait nu al 3 dagen probleemloos.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #57 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 12 February 2012 - 10:25

Ik heb juist geen last van vastlopers met Cccam 2.3.0.

Mogelijk is het een combinatie met een plugin, hier mijn geïnstalleerde plugins:
enigma2-plugin-extensions-atmolightd
enigma2-plugin-extensions-autotimer
enigma2-plugin-extensions-dvdplayer
enigma2-plugin-extensions-epgsearch
enigma2-plugin-extensions-foreca
enigma2-plugin-extensions-fritzcall
enigma2-plugin-extensions-openwebif
enigma2-plugin-extensions-partnerbox
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec
enigma2-plugin-settings-hans-19e-23e
enigma2-plugin-softcams-cccam
enigma2-plugin-systemplugins-mphelp
enigma2-plugin-systemplugins-vuplus-ventilatorcontrole
kernel-module-ftdi-sio
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #58 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 12 February 2012 - 10:45

Ik heb sinds me update van 01-02-2012 geen problemen meer gehad.
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #59 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 February 2012 - 10:50

Ik heb ook al iemand anders gehoord over VU+ in combinatie met CCcam. Zou je eens een paar dagen met Oscam kunnen proberen? Als dat wel werkt hebben jullie hetzelfde probleem, dan heeft VU+ tenminste een idee waar te zoeken.


Ik wil eerst weer even de "oude" image van 9 januari een tijdje draaien met CCcam 2.3.0 om te kijken of het werkelijk CCcam is die vastlopers veroorzaakt.

Ik wil Oscam wel proberen maar de berichten die ik lees in combinatie met een Duo zijn ook niet geheel vrij van problemen.

Als iemand een Oscam configuratie kan aanleveren voor een VU+ Duo voor uitsluitend 1 receiver dus geen shares of keys, geschikt voor het Basis-HD pakket van CD die probleemloos werkt wil ik het wel proberen over een aantal dagen, of zoveel eerder zodra de vastlopers zich weer voordoen op de 9-1 image met CCcam 2.3.0.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #60 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2012 - 10:56

Je begrijpt me verkeerd. Het is niet CCcam die de vastlopers veroorzaakt. Een "userspace" programma mag onder linux nooit een heel apparaat kunnen laten crashen. Maar wat er waarschijnlijk gebeurt is dat CCcam een bepaalde combinatie van verzoeken naar de driver maakt waardoor de driver crasht. En een driver kan wel de kernel laten vastlopen. Dat is nog steeds niet de schuld van CCcam, maar het kan een aanwijzing vormen waar het probleem in de driver zit, de heren van VU+ zullen dat denk ik wel op prijs stellen. Het zou mooi zijn als-ie juist met oscam zou crashen en dan ook nog reproduceerbaar op dezelfde plaats, dan zou je de source ernaast kunnen leggen. Maar dat zit er nu niet in :mellow:

In dat oudere image wordt waarschijnlijk een oudere kernel gebruikt en daar zal wel een deel van het probleem zitten. Niet in de oudere <-> nieuwere kernel op zich, maar in de interface (api) tussen kernel en drivers en is dan uiteindelijk toch weer een driver issue. Kan op zich ook wel interessant zijn.

Voor een minimale oscam-config moet je even melden of je een seca2 of nagra kaartje hebt.

Edited by Erik Slagter, 12 February 2012 - 10:58.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users