Jump to content


Photo

Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!


  • Please log in to reply
1176 replies to this topic

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #81 Dishmagic66

  • Senior Member
  • 1,132 posts

+3
Neutral

Posted 12 February 2012 - 13:52

De vastlopers hebben mijns inziens niets met CCcam te doen. Ik draai hier met Oscam en op zowel de duo als de solo crasht het volledig. Je ziet dan de klok van de Duo om 8 uur in de ochtend nog op half 5 in de ochtend staan en de enige oplossing om het weer vlot te krijgen is spanning er af en er weer op.
Mijn Enigma2 doos bevat een P(Licentie) Vu+ Duo with 500GB hdd & Vu+ Solo

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #82 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 February 2012 - 15:26

Dat bedoel ik dus met niet consistente ervaringen.
Er kan best meer aan de hand zijn, maar het enig dat ik kan constateren is dat ik sinds CCcam 2.3 onoverkomelijke problemen heb en dat die sinds ik ruim 3 dagen geleden op CCcam 2.1 ben overgegaan over zijn.
En dat alleen met de DUO: de UNO en de Ultimo draaien zonder ook maar enig probleem (met CCcam 2.3).

Edited by SatKiekerd, 12 February 2012 - 15:27.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #83 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 February 2012 - 15:43

OK, ik heb nu Oscam-experimental (1.20-r4.1) draaien met de whitelist met als inhoud:
i:0100:00006A:1B7B:0646 # NED1 HD
i:0100:00006A:0FAB:0643 # NED1 SD
i:0100:00006A:0FAC:0644 # NED2 SD
i:0100:00006A:0FAD:0645 # NED3 SD
i:0100:00006A:07D4:0643 # RTL4 SD
i:0100:00006A:07D5:0644 # RTL5 SD
i:0100:00006A:0FA2:0641 # SBS6 SD
i:0100:00006A:07D6:0649 # RTL7 SD
i:0100:00006A:07EF:0647 # Veronica SD CDS
i:0100:00006A:0FA3:0642 # NET5 SD
i: 0100:00006A:07F4:064D # Comedy Central / Kindernet
i: 0100:00006A:31E7:03E3 # Een SD
i: 0100:00006A:31E8:03E4 # Ketnet/Canvas SD
w:
Verder niets gedaan en oscam opgestart. Heb beeld zo te zien op alle zenders (niet alles getest). Ik ga nu de box weer helemaal up to date brengen naar de stand van vandaag en maar de komende dagen zien.
Maar als ik de woorden van Hyundai magic zo zie zal ik wel niet aangenaam verrast worden.

Nu nog even zoeken hoe ik de kaart info kan bekijken of die wel update etc.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #84 yvessr

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 12 February 2012 - 16:24

idem hier met Duo en Solo; beiden lopen regelmatig vast !... ik probeerde het de laatste dagen met OScam_stable op beiden; zonder enige verbetering !
na zovele maanden testen met allerhande images en emu's heb ik meer en meer het gevoel dat deze problemen daar niet veel mee te maken hebben, maar dat ze veroorzaakt worden door problematische Vu+ drivers ...

Vu+ Duo + Solo + Zero met Visiosat Bisat op 16°/19°/23.5°


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #85 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 12 February 2012 - 16:59

hier gelukkig nergens last van, al heel lang geen crash of vastloper gezien, niet met de oude kernel en niet met de nieuwe.
image is bij tot 11-02, met CCCam 2.30, oude vuduo nog zonder deepsleepfunctie (was dat bij de eersten?)
plugins volgens autoinstall file:

enigma2-plugin-extensions-autotimer
enigma2-plugin-extensions-bitrate
enigma2-plugin-extensions-dvdplayer
enigma2-plugin-extensions-foreca
enigma2-plugin-extensions-openwebif
enigma2-plugin-extensions-partnerbox
enigma2-plugin-extensions-vlcplayer
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec
enigma2-plugin-skins-magic-ehd-lite
enigma2-plugin-softcams-cccam
enigma2-plugin-systemplugins-mphelp
kernel-module-fuse
libfuse2
ntfs-3g
python-cheetah
python-difflib
python-gdata
python-html
python-json
python-pprint
python-shell
python-unixadmin
skin-magic-hd-common
softcam-support

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #86 ste3lo

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 12 February 2012 - 18:44

Hier ook geen last van vastlopers.

Gebruik het volgende:

CCcam 2.1.4
Enigma Version: Feb 9 2012 Image Version: Feb 9 2012 11:34:43

Gr.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #87 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 12 February 2012 - 20:35

En hier draait oscam op een ultimo als de spreekwoordelijk "tiet".
Gaat echt niet uit tenzij ik dat wil.
En ja, met de image van vandaag en de laatste experimental oscam.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #88 angelical

  • Senior Member
  • 53 posts

0
Neutral

Posted 13 February 2012 - 19:43

Is er nou een oplossing?
Het is overigens niet CCCam 2.30 - ik ben terug gegaan naar 2.21 maar ook hier na een tijdje vastlopers. Minder vaak - maar nog steeds. Dus ze komen echt ergens anders vandaan. En het gaat hier echt willekeurig. Een opname afspelen. De ontvanger aanzetten. van kanaal wisselen.... noem maar op....

Ik hoop echt dat er uitgevonden wordt waarom de vu+duo sinds de nieuwe kernel + openpli + cccam 2.30 aan het crashen is...

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #89 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 February 2012 - 20:21

Ik hoop echt dat er uitgevonden wordt waarom de vu+duo sinds de nieuwe kernel + openpli + cccam 2.30 aan het crashen is...

Ik meen dat dat al een paar ter sprake is gekomen?!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #90 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 13 February 2012 - 21:37

Alle problemen die in alle draadjes langskomen en betrekking hebben op de Kernel+Software update van begin januari heb ik gehad.
Ben om die reden uiteindelijk een tijdje teruggegaan naar een image van 28-12-2011

Ik heb afgelopen vrijdag de box helemaal 'vers' geflasht met de image van 10-2-2012 en zaterdag en zondag updates gedaan.
Dus alles helemaal opnieuw ingesteld, zelfs alle timers, maar uitgezonderd de automount.xml die heb ik overschreven met de gegevens van de oude
Draai met CCcam 2.3.0
En heb sinds vrijdag geen enkele van de eerder voorkomende problemen meer gehad.
Ik wordt langzaamaan positief :rolleyes:

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #91 rytec

  • Rytec EPG Team
  • 1,082 posts

+22
Neutral

Posted 13 February 2012 - 21:44

Alle problemen die in alle draadjes langskomen en betrekking hebben op de Kernel+Software update van begin januari heb ik gehad.
Ben om die reden uiteindelijk een tijdje teruggegaan naar een image van 28-12-2011

Ik heb afgelopen vrijdag de box helemaal 'vers' geflasht met de image van 10-2-2012 en zaterdag en zondag updates gedaan.
Dus alles helemaal opnieuw ingesteld, zelfs alle timers, maar uitgezonderd de automount.xml die heb ik overschreven met de gegevens van de oude
Draai met CCcam 2.3.0
En heb sinds vrijdag geen enkele van de eerder voorkomende problemen meer gehad.
Ik wordt langzaamaan positief :rolleyes:

Ik heb ook die ingesteldheid om de box eens helemaal opnieuw te flashen zonder backups, etc.
~~Rytec Team~~ VU Ultimo / VU Uno / VU Solo / Panasonic TH42-PV700 *Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #92 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 14 February 2012 - 08:22

Au, au te vroeg gejuigd :wacko:
Nog geen half uur nadat ik dit schreef weer een bevroren box.
Selecteerde via een bouquet een zender en vast stond ie, de inmiddels gevreesde tandwieltjes....
De display geeft dan niet meer aan als VU+ duo, zi'n eigen naam is alles wat ie dan onthoud, een harde reset het enige wat werkt.
Het enige wat op dat moment verder nog draaide was 1 opname die nog maar net begonnen was.
Dit is een scenario waar ik al eerder deze vastlopers heb gehad.
Maar als je het naspeelt, wat ik dus direkt heb gedaan, dan werkt alles wel zoals het moet.

Ik had een uurtje eerder wel de IMDB plugin geinstalleerd, dat is het enige wat sinds het geheel vers flashen en instellen aan de image is toegevoegd
Nou vind ik die nooit echt het toppunt van betrouwbaarheid, maar die plugin doet toch helemaal nix in het hiervoor beschreven scenario.
Toch?

Edited by BBsat, 14 February 2012 - 08:23.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #93 rytec

  • Rytec EPG Team
  • 1,082 posts

+22
Neutral

Posted 14 February 2012 - 09:13

Au, au te vroeg gejuigd :wacko:
Nog geen half uur nadat ik dit schreef weer een bevroren box.
Selecteerde via een bouquet een zender en vast stond ie, de inmiddels gevreesde tandwieltjes....
De display geeft dan niet meer aan als VU+ duo, zi'n eigen naam is alles wat ie dan onthoud, een harde reset het enige wat werkt.
Het enige wat op dat moment verder nog draaide was 1 opname die nog maar net begonnen was.
Dit is een scenario waar ik al eerder deze vastlopers heb gehad.
Maar als je het naspeelt, wat ik dus direkt heb gedaan, dan werkt alles wel zoals het moet.

Ik had een uurtje eerder wel de IMDB plugin geinstalleerd, dat is het enige wat sinds het geheel vers flashen en instellen aan de image is toegevoegd
Nou vind ik die nooit echt het toppunt van betrouwbaarheid, maar die plugin doet toch helemaal nix in het hiervoor beschreven scenario.
Toch?


Dit scenario heb ik ook al vaak meegemaakt en vooral tijdens een lopende opname. de tandwielen verschijnen, vu+duo in het display en dan gebeurt het dat ie soms enkel nog het beeld in een hokje linksboven laat zien en geen geluid. Meestal moet ik hem dan met de schakelaar uit-, aanzetten.
~~Rytec Team~~ VU Ultimo / VU Uno / VU Solo / Panasonic TH42-PV700 *Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #94 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 14 February 2012 - 09:46

Au, au te vroeg gejuigd :wacko:

Ik had een uurtje eerder wel de IMDB plugin geinstalleerd, dat is het enige wat sinds het geheel vers flashen en instellen aan de image is toegevoegd
Nou vind ik die nooit echt het toppunt van betrouwbaarheid, maar die plugin doet toch helemaal nix in het hiervoor beschreven scenario.
Toch?


Ik heb geen problemen en niet de IMDB plugin, is dit een aanwijzing??

Dolf.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #95 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 14 February 2012 - 10:39

Ik heb dit al eens gesuggeerd: Installeren van een swap file schijnt te helpen.

Begrijp wel niet waarom het helpt. En het is natuurlijk een lapmiddel, maar sinds ik een swap file gebruikt heb ik geen vastlopers meer gehad.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #96 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 February 2012 - 12:32

Hebben jullie nou al eens geklaagd bij VU+? In plaats van eindeloos proberen dingen uit te sluiten die het toch niet kunnen zijn?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #97 rytec

  • Rytec EPG Team
  • 1,082 posts

+22
Neutral

Posted 14 February 2012 - 12:48

Hebben jullie nou al eens geklaagd bij VU+? In plaats van eindeloos proberen dingen uit te sluiten die het toch niet kunnen zijn?


Bij deze is dat nu uitgevoerd, ik hoop jullie asap te mogen vertellen wat er gaande is.

Edited by rytec, 14 February 2012 - 12:48.

~~Rytec Team~~ VU Ultimo / VU Uno / VU Solo / Panasonic TH42-PV700 *Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #98 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 February 2012 - 12:54

Waar het mij om gaat, is dat veel mensen klagen bij VU+, zodat er prioriteit aan gegeven wordt. Als er maar drie mensen klagen, zals VU+ denken (beetje terecht ook wel) dat het een uitzondering is, iemand met een brakke doos of rare instellingen. Als véél mensen er last van hebben, dan moet er wel iets aan de hand zijn. En aangezien het toch echt een driver probleem moet zijn, kan alleen VU+ het oplossen.

Edited by Erik Slagter, 14 February 2012 - 12:54.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #99 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 14 February 2012 - 13:15


Bij deze is dat nu uitgevoerd, ik hoop jullie asap te mogen vertellen wat er gaande is.


Waar/hoe doe je dat?

Dolf.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #100 joanvanberlo

  • Senior Member
  • 151 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2012 - 13:31

Ik heb dit al eens gesuggeerd: Installeren van een swap file schijnt te helpen.

Installeren van swap file helpt.
Ik heb dat nu een maand en ik heb geen problemen meer gehad.

                                           vu duo2 / vu duo/openpli



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users