Jump to content


Photo

Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner

VU+Duo Sundtek DVB-C

  • Please log in to reply
266 replies to this topic

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #21 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 24 March 2012 - 00:34

Wat ik me afvraag... Ik heb getest met VU destijds en daar waren geen problemen. Zijn deze problemen misschien alleen met de VU?..... en gebeurt dat door iets in de drivers? (zeker omdag het niet doorstart?????)

Edited by littlesat, 24 March 2012 - 00:35.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #22 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 24 March 2012 - 09:10

Het probleem van het niet doorstarten bij PLi had ik alleen in het begin en is daarna niet meer voorgekomen. Gewoon opnieuw geflashed, sundtek drivers geïnstalleerd en het werkte.

Mijn driver versie is van 5 maart:

root@vuduo:/usr/sundtek# /opt/bin/mediaclient --build
Build date: Mar 5 2012

@littlesat: wat is het type van die andere usb ontvanger die je met succes getest hebt op de Vu duo?

Dit is mijn configuratie:

root@vuduo:/usr/sundtek# /opt/bin/mediaclient -e
**** List of Media Hardware Devices ****
device 0: [Sundtek MediaTV Digital Home (USB 2.0)] DVB-C, DVB-T, REMOTE-CONTROL
[SERIAL]:
ID: U120105091602
[DVB-C]:
FRONTEND: /dev/dvb/adapter1/frontend0
DVR: /dev/dvb/adapter1/dvr0
DMX: /dev/dvb/adapter1/demux0
[DVB-T]:
FRONTEND: /dev/dvb/adapter1/frontend0
DVR: /dev/dvb/adapter1/dvr0
DMX: /dev/dvb/adapter1/demux0
[REMOTECONTROL]:
INPUT0: /dev/mediainput0

device 1: [Sundtek MediaTV Digital Home (USB 2.0)] DVB-C, DVB-T, REMOTE-CONTROL
[SERIAL]:
ID: U110831114713
[DVB-C]:
FRONTEND: /dev/dvb/adapter2/frontend0
DVR: /dev/dvb/adapter2/dvr0
DMX: /dev/dvb/adapter2/demux0
[DVB-T]:
FRONTEND: /dev/dvb/adapter2/frontend0
DVR: /dev/dvb/adapter2/dvr0
DMX: /dev/dvb/adapter2/demux0
[REMOTECONTROL]:
INPUT0: /dev/mediainput1

En mijn sundtek.conf die in /etc staat:

[U110831114713]
initial_dvb_mode=DVBC
dreambox_support_fe1=on
[U120105091602]
initial_dvb_mode=DVBC
dreambox_support_fe1=on

Edited by Pimsat, 24 March 2012 - 09:15.


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #23 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 24 March 2012 - 10:48

Ik heb de Nova-T....maar die is alleen DVB-T.... hen geen kabel hier.... Maar het werkt dus duidelijk wel!!!

Misschien is er dus gewoon een nieuwe flash voor nodig..... (soms gaat er wel eens iets mee met altijd maar upgraden)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #24 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 24 March 2012 - 18:40


Ik heb dit probleem ook wel eens gehad in het begin. Toen opnieuw de Vu+ met openPLi geflashed en de sundtek op dezelfde manier geïnstalleerd (http://support.sundt...php?topic=348.0)
Daarna startte de box wel door. Waarom weet ik niet maar sindsdien bleef het werken. Misschien iets met firmware-update van de stick.
Het enige probleem wat ik met openPLi blijf houden is dat als ik switch tussen satelliet- en kabelkanalen de DVB-c kanalen op een gegeven moment op zwart blijven maar met 99% ontvangststerkte, en dan helpt alleen een harde reset via de aan/uitknop. Ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers met de sundtek(s) en openPLi.
Op dit moment draai ik op mijn Vu+ duo met 2 sundteks met VTi 4.1 en dat blijft tot nu toe goed draaien.

Heb het zelfde probleem met OpenPli 2.1 na schakelen van sateliet naar kabel gaat het de eerste keer goed, ga je terug naar sateliet en dan weer terug naar kabel dan is het mis.


Hey

Ik heb sinds vanmorgen ook een Sundtek DVB-C/T stick en kan ook niet anders zeggen dan dat het gewoon geweldig werkt.
Ik had met openpli geen opstartproblemen, wel als ik naar sat zender en dan weer terug naar kabel ging, dan had ik geen beeld meer.
Heb bij openpli wel gehad dat ik tijdens het kijken van een zender via de kabel ineens stilstaand beeld had en de DVB-C stick er spontaan mee stopte, er viel toen ook niet meer te zappen.

Nou heb ik de laatste image van blackhole geinstalleerd en daarmee werkt het wel goed...
Geen problemen meer met schakelen tussen sat en kabelzenders, ook niet meer gehad dat het beeld spontaan bleef hangen.

Wil er binnenkort nog een 2e tunertje op aansluiten, en als het allemaal zo blijft werken gaat Canal Digitaal bij mij weg :D

grtzz Jimmy

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #25 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 24 March 2012 - 20:30

Goed te horen dat het bij jou ook werkt! Helaas niet met openPLi. Waarom werkt dat toch niet? Wel met VTi en Blackhole.

Als je een tweede tuner wilt laten starten moet je even dit in telnet uitvoeren nadat je allebei de sundteks hebt aangesloten:

/opt/bin/mediaclient -e

Dan zie je de twee serials of ID's van de twee Sundteks. Deze serials invoeren in een text-bestand sundtek.conf :

[XXXXSERIAL_DEVICE0]
initial_dvb_mode=DVBC
dreambox_support_fe1=on
[XXXXSERIAL_DEVICE1]
initial_dvb_mode=DVBC
dreambox_support_fe1=on

en opslaan in /etc

Herstarten en dan ziet de box als het goed is twee DVB-C ontvangers. Ik heb dit in het Sundtek Support Forum gelezen.

Als je DVB-T wilt moet je eenmaal of allebei de DVBC in DVBT veranderen in de sundtek.conf (niet getest btw)

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #26 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 25 March 2012 - 12:35

Hey Pimsat,

bedankt voor je reactie! zogauw ik een 2e stick heb ga ik dat ns proberen.

grtzz Jimmy

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #27 jongbj

  • Senior Member
  • 54 posts

-3
Neutral

Posted 26 March 2012 - 08:22

Ik heb OpenPli nog eens geprobeerd, in alle USB poorten, maar geen verbetering. Blijft hangen in de bootloader.

De suggestie voor een andere stick ga ik niet opvolgen, deze was bijna 100 euro (incl. verzenden) en ga ik niet vervangen puur om OpenPli te gebruiken.
VU+Duo en DM500HD

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 08:23

Zo te lezen doe je toch zelf iets fout.... want anderen lukt het wel!!!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #29 jongbj

  • Senior Member
  • 54 posts

-3
Neutral

Posted 26 March 2012 - 08:33

Neee, ik doe niks fout, met VTI doet ie namelijk het wel. Heb de instructies van Sundtek tot de letter gevolgd.
Daarbij is het vers flashen en configureren van OpenPli geen rocketscience.

Overigens heb ik, als ik via de 'later insteek methode' de sundtek wel werkend heb onder pli ook last van vastlopers bij zappen.
Denk echt dat het in dit geval aan OpenPli ligt.

Blijf dus maar bij VTI, die werkt zeker.
VU+Duo en DM500HD

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 08:39

Zo te lezen doe je wel degelijk iets fout.... Zie #22..... die heeft het gewoon werkend! Dus ik kan alleen concluderen dat het niet aan PLi ligt...

Heb je picons ook op een USB stick staan omdat je nu ook over vastlopers (crashes of tandwielen) tijdens het zappen "praat"?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #31 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 26 March 2012 - 09:34

Zo te lezen doe je wel degelijk iets fout.... Zie #22..... die heeft het gewoon werkend! Dus ik kan alleen concluderen dat het niet aan PLi ligt...

Heb je picons ook op een USB stick staan omdat je nu ook over vastlopers (crashes of tandwielen) tijdens het zappen "praat"?


Met openPLi werden de sundteks uiteindelijk goed geïnstalleerd. De Vu+ vindt alle kanalen met kabelscan. Maarrrrr nogmaals..... als je gaat schakelen tussen satelliet en kabel, dan gaan de kabelkanalen op zwart en komen niet terug. Alleen met een harde reset. @jongbj - bedoel je dat met de vastlopers bij zappen?

Ik denk dat dat wel een probleem met openPLi is aangezien het bij VTi en Blackhole wel goed blijft werken.

@jongbj - kun je eens proberen om zelf een /etc/sundtek.conf (permissie 600 bij mij) te maken met het ID nummer van je stick? Je hoeft de autostart script dan niet te activeren. Kijken of ie dan wel doorstart met openPLi.

Edited by Pimsat, 26 March 2012 - 09:37.


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #32 ronh

  • Senior Member
  • 73 posts

+1
Neutral

Posted 26 March 2012 - 09:37

Ik heb sinds dit weekend ook een Sundtek aan mijn VU+Duo gehangen, en geinstalleerd zoals in de link die in dit draadje staat. Hij ziet ook netjes een 3e tuner. Maar vervolgens kan ik geen enkele zender scannen. Via wat zoekopdrachten op google heb ik cables.xml toegevoegd en Kabel Scan plugin geinstalleerd. Maar ik krijg geen optie kabel scan, en ik kan hem ook niet meer opnieuw installeren! Dus nu zit ik helemaal vast. :(

Kan iemand hier me weer vlot trekken?

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #33 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 09:43

CableScan is een applicatie die je moet installeren voordat hij verschijnt.... dus menu->applicaties->groen...... (ik dacht bij systemplugins.) En dan vind je hem via menu->instellingen->zenders zoeken

De sundtek voor 100 Euro is inderdaad duur.... daarvoor krijg je ook nog closed source drivers!!!

Edited by littlesat, 26 March 2012 - 09:44.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #34 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 26 March 2012 - 09:46

@ronh: Welke image?

Met openPLi lukte het mij wel. Alleen met VTi kan ik niet scannen.

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #35 jongbj

  • Senior Member
  • 54 posts

-3
Neutral

Posted 26 March 2012 - 13:28


Zo te lezen doe je wel degelijk iets fout.... Zie #22..... die heeft het gewoon werkend! Dus ik kan alleen concluderen dat het niet aan PLi ligt...

Heb je picons ook op een USB stick staan omdat je nu ook over vastlopers (crashes of tandwielen) tijdens het zappen "praat"?


Met openPLi werden de sundteks uiteindelijk goed geïnstalleerd. De Vu+ vindt alle kanalen met kabelscan. Maarrrrr nogmaals..... als je gaat schakelen tussen satelliet en kabel, dan gaan de kabelkanalen op zwart en komen niet terug. Alleen met een harde reset. @jongbj - bedoel je dat met de vastlopers bij zappen?

Niet helemaal, wat bij mij gebeurde was dat als ik van C naar Sat terug ging de tandwielen begonnen te draaien en het beeld stil stond. Dit was alleen met een harde reset te verhelpen

Ik denk dat dat wel een probleem met openPLi is aangezien het bij VTi en Blackhole wel goed blijft werken.

@jongbj - kun je eens proberen om zelf een /etc/sundtek.conf (permissie 600 bij mij) te maken met het ID nummer van je stick? Je hoeft de autostart script dan niet te activeren. Kijken of ie dan wel doorstart met openPLi.


Da's wel een aardige om te proberen, zeker omdat ik binnenkort een 2e Sundtek wil aanschaffen en ik uit deze draad al begreep dat je dan zowieso die file aan moet maken.

@Nu+: Met VTI scannen gaat bij mij (Ziggo 1111) prima. Kwestie van de tunerconfiguratie op Ziggo 1111 zetten (wel actuele cables.xml uploaden) en dan 'handmatig zoeken', daar de
juiste tuner selecteren en op ok drukken.
VU+Duo en DM500HD

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #36 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 26 March 2012 - 15:49

Hey,

Heb gisteren nog oude kernel van Openpli geprobeerd, daar had ik ook mee als ik van kabel naar satelliet ging dat de tandwielen heel traag en schokkerig begonnen te draaien, kon ook alleen opgelost worden door hem uit en opnieuw aan te zetten.

Met nieuwe kernel van openpli had ik die vastloper niet.... daarmee had ik na 2 keer op en neer zappen van kabel naar satelliet dat ik geen beeld meer kreeg op kabelzenders, ook als enige oplossing een herstart.

Nu draai ik sowieso al vanaf zaterdag blackhole, en daarmee werkt het eigenlijk uitstekend, geen zwart beeld of vastlopers met schakelen tussen kabel of sat zenders. Enige wanneer ik hem kan laten crashen is als ik heel snel voorbij zenders zap, dan wil de vu+ soms wel weer de spinner laten zien en vastlopen...
Ga ik naar een zender en wacht tot er beeld is, en dan naar de volgende zap is er niets aan de hand.

Het start probleem met de vu+ icm de sundtek heb ik niet gehad! In alle gevallen startte de vu+ netjes door.

grtzz Jimmy

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #37 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 26 March 2012 - 15:49

Het was inderdaad een missende cables.xml. Ik kan nu ook scannen met VTi. DUUUUH :rolleyes: Thanks!

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #38 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 16:03

Nu draai ik sowieso al vanaf zaterdag blackhole, en daarmee werkt het eigenlijk uitstekend, geen zwart beeld of vastlopers met schakelen tussen kabel of sat zenders. Enige wanneer ik hem kan laten crashen is als ik heel snel voorbij zenders zap, dan wil de vu+ soms wel weer de spinner laten zien en vastlopen...
Ga ik naar een zender en wacht tot er beeld is, en dan naar de volgende zap is er niets aan de hand.

Dus ook bij die andere images gaat het mis begrijp ik hieruit.... dus er is "iets" wat bij PLi sneller getriggerd wordt (bij PLi is er e.e.a. nog veranderd om het zappen sneller te maken en daar kan wel eens een verschil in zitten....)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #39 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 26 March 2012 - 16:13

Hey Littlesat,

Het gaat bij Blackhole alleen mis als ik dus heel snel zap, (zonder dat ik wacht totdat er beeld is), als ik rustig van zender naar zender zap en bij elke zender wacht tot er beeld is, is er verder geen enkel probleem.

Hopelijk wordt hiermee in de toekomst wel wat mee gedaan bij pli.... zou toch wel weer fijn zijn om openpli op mijn vu+ te draaien :P
grtz Jimmy

Edited by Jimmy1987, 26 March 2012 - 16:14.


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #40 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 16:33

Het gaat bij Blackhole alleen mis als ik dus heel snel zap

Dat bedoel ik.... het gaat dus ook mis daar....!!!

Ik vermoed dat de oplossing zit in de drivers van de VU... zeker als het op de andere boxen wel werkt....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: VU+Duo, Sundtek DVB-C

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users