Jump to content


Photo

HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1

ET9000 HDD Mount

  • Please log in to reply
44 replies to this topic

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #21 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 17 October 2012 - 19:30

Kan jij er met DCC niet naartoe? Indien dat wel lukt, dan even controleren of de map movie aanwezig is.


Movie map aanmaken is niet nodig (al maanden niet) die wordt vanzelf aangemaakt als er een opname start.
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #22 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2012 - 19:49

Zojuist alles nogmaals geprobeerd. Met een andere HD. Vervolgens een Harde reboot (na volledige stroomuitschakeling).
Zonder enige verandering: Zie bijgaand screenshot.

Deze fout melding krijg ik dus ook als ik een externe usb schijf aan mijn Vu Ultimo doe. Betreft hier een WB schijf 320 gb

~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #23 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2012 - 21:24

Bedankt voor jullie reacties.
Let op; ik ben slechts een leek, dus ik weet niet overal een juiste reactie op te geven of dat de info die ik geef wel of niet relevant is.

Krijg je nog steeds dezelfde melding als je met de image van vandaag een disk initialiseert? En wat zit er nog meer in/aan je box?


Er zit verder helemaal niets aan / in mijn box behalve 2 CI kaartjes van CanDig.

Kan jij er met DCC niet naartoe? Indien dat wel lukt, dan even controleren of de map movie aanwezig is.
Indien deze niet aanwezig is, dan moet je deze met DCC even handmatig aanmaken.
En dan maar weer eens een opname proberen.

Ik ben benieuwd.


Ik weet niet hoe ik met DCC naar mijn HD kan. Ik heb te weinig kennis van DCC. Wel vond ik via telnet de mount en unmount optie.
Via FTP op de link hdd -> media/hdd klikken heeft geen effect.

Zojuist heb ik via telnet mijn HDD Unmount (foutmelding: No such file or directory),
en vervolgens op Mount geklikt: Zonder resultaat: Zie schermprint.

Mijn box vind de HD wel (zie schermprint), maar geeft aan dat die niet benaderbaar is (zie schermprint). Ik kan de opnamelocatie dus niet instellen of wijzigen.

Ik weet dus niet hoe ik op mijn HD een directory Movie kan aanmaken.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Attached Files



Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #24 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2012 - 21:30

Movie map aanmaken is niet nodig (al maanden niet) die wordt vanzelf aangemaakt als er een opname start.


Na het starten van een opname verschijnt de volgende foutmelding (zie schermprint)

Attached Files



Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #25 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 October 2012 - 08:20

@RobA60
Het is geen oplossing voor je probleem maar je gebruikt de verkeerde versie van DCC, deze is voor Enigma1, hier kan je de beste versie downloaden (versie 1.46 van DCC_E2 werkt het best)

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #26 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,343 posts

+691
Excellent

Posted 18 October 2012 - 08:48

Maar waarom gebruiken jullie allemaal DCC terwijl dat helemaal niet nodig is??? Ftp gaat gewoon via explorer en telnetten gaat gewoon via putty of zo.... misschien nog veel makkelijker....

Edited by littlesat, 18 October 2012 - 08:48.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #27 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 18 October 2012 - 10:19

Deze fout melding krijg ik dus ook als ik een externe usb schijf aan mijn Vu Ultimo doe. Betreft hier een WB schijf 320 gb


Welke is "deze"?

En je krijgt die melding op het moment dat je de USB plug in de ontvanger steekt en verder zelf nog niks doet?
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #28 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 18 October 2012 - 11:41

Als ik de schijf aan sluit en start de box weer op staat hij netjes gezien als die schijf... maar kan dan niets opnemen want dan ziet hij de schijf dus niet wat ook hier wordt gemeld in de foto's.Wil ik de schijf formatten ( hoe dat wil noemen) krijg ik na paar seconden die melding ook op scherm tezien als ik terug keer na gewoon beeld. En wat ROBA60 meld heb ik precies zelfde hier wat hij laat zien op de foto's

~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #29 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 18 October 2012 - 19:11

@RobA60
versie 1.46 van DCC_E2 werkt het best


Zojuist je advies opgevolgd en DCC E2 geinstalleerd. Nog steeds is mijn kennis over DCC heel beperkt, maar wat mij opvalt op het scherm Memory (Tools) is dat de HDD ruimte hier vermeld staat onder SDA1. Geen idee wat dat is, maar zou daar misschien het probleem kunnen zitten?
Zie bijgaand schermprintje.

En wat ROBA60 meld heb ik precies zelfde hier wat hij laat zien op de foto's


Op de site van VU zie ik erg veel mensen die hetzelfde probleem als wij ervaren en die besloten hebben om een andere image dan PLI te gebruiken. Met die andere image werkt de HDD dan weer perfect.
Maar ik wil eigenlijk PLI niet inleveren.
Dus ik hoop dat we er samen uitkomen.

Attached Files



Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #30 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 20 October 2012 - 21:11

dat de HDD ruimte hier vermeld staat onder SDA1. Geen idee wat dat is, maar zou daar misschien het probleem kunnen zitten?


Iemand een idee of het daarin kan zitten?

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #31 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 21 October 2012 - 08:31

Even voor de duidelijkheid: Het gaat hier om een disk die IN de box is ingebouwd? (SATA dus, geen USB ofzo)
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #32 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 21 October 2012 - 13:40

Even voor de duidelijkheid: Het gaat hier om een disk die IN de box is ingebouwd? (SATA dus, geen USB ofzo)


Nee, dat is niet correct! Het gaat bij mij (maar ook bij Satkieker) om een externe USB HDD! NIET om een interne HDD.
(Zie ook de schermprintjes bij de vorige posts).

Verklaard dit het probleem?

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #33 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 21 October 2012 - 18:11

Ja, een USB disk mount onder zijn "label", of als /media/usb als hij geen label heeft.

Om 'm te gebruiken voor opnames en dergelijke, even in de instellingen de opname locaties daarop instellen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #34 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 21 October 2012 - 19:07

Ja, een USB disk mount onder zijn "label", of als /media/usb als hij geen label heeft.

Om 'm te gebruiken voor opnames en dergelijke, even in de instellingen de opname locaties daarop instellen.


Maar dat doet ie dus niet.
Zoals ik in de vorige posts al heb aangegeven is er geen link media/usb en werkt de link media/hdd niet. Formateren lukt niet, opname locatie instellen lukt niet, opnemen lukt niet.
Zie alle screenshots die ik gemaakt heb.
Als het nodig is maak ik graag opnieuw screenshots en beantwoord ik graag alle vragen als iemand ons maar kan helpen om de externe hdd wél werkend te krijgen.

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #35 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 21 October 2012 - 19:16

Zoals ik in de vorige posts al heb aangegeven is er geen link media/usb en werkt de link media/hdd niet.


Dat zijn ook geen links, dus dat helpt niet echt...
Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat de directory /media/hdd niet bestaat. Dat is normaal als je geen interne harddisk hebt.

Je USB disk heet alleen maar /media/usb als hij GEEN eigen naam heeft. Heeft hij wel een naam (label), dan wordt hij onder die naam onder /media/ aangemeld. Kijk eens met de opnamelijst naar de /media/ directory en kijk wat zich daar bevindt.

Formateren lukt niet, opname locatie instellen lukt niet, opnemen lukt niet.


Welke actie leidt nu tot welke melding? En beschrijf precies welke knoppen je indrukt en welke menu items je kiest.

Heb je ooit iets gedaan aan disk instellingen, zoals een plugin geinstalleerd, wijzigingen aan configuratie bestanden of zoiets?
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #36 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 22 October 2012 - 20:44

Eureka, ik heb het werkend gekregen.
Graag deel ik met jullie de gevonden oplossing:

Na een nieuwe PLI flash moet ik nog zorgen dat de EXTERNE USB HD werkt voor opnames en timeshift:

Vooraf (maar na de nieuwe flash):
Via DCC 2 is vast te stellen dat de volgende FOUTIEVE instellingen aanwezig zijn, ondanks dat de VU diverse malen met aangesloten HD is gereboot:[list]
[*]Scherm Tools / Memory toont de externe HD als SDA1 (en niet als USB)
[*]Scherm FTP toont in de root een link hdd -> media/hdd die niet werkt als je er op klikt.
[*]Scherm FTP toont in de map media geen link hdd -> usb/movie die werkt als je er op klikt.
[*]Bij de instellingen via het menu van de VU krijg je foutmeldingen bij:
[list]
[*]Initialiseren HD (fout: directory hdd/movie ontbreekt)
[*]Opname locatie wijzigen (fout: directory hdd/movie ontbreekt)
[*]Starten van een opname of timeshift (fout: directory hdd/movie ontbreekt of HD is niet aanwezig)
[/list]
[/list]

Gevonden oplossingen:[list]
[*]Ga via DCC 2 naar de root via FTP
[*]Maak een nieuwe link aan: hdd -> media/usb (dat doe je met behulp van de rechtermuisknop)
Hiermee wordt de bestaande link hdd -> media/hdd overschreven.
[*]Klik op de nieuwe link om deze te testen (je moet dan automatisch naar de directory media / usb gaan).
[*]Maak daar dan de folder (directory): movie (dat doe je met behulp van de rechtermuisknop).
[*]Ga naar de map media en maak daarin de link hdd -> usb/movie. Dit is nodig om de timeshift te laten werken (De opname locatie van timeshift staat namelijk op media/hdd en is via het VU menu NIET te wijzigen).
[*]Ga naar het menu in de VU:
[list]
[*]Stel alle opnamelocaties in op hdd/movie (De opname locatie van timeshift is niet te wijzigen).
[*]Initialiseer de HD (mogelijk verschijnt er nog een foutmelding dat er geen bestanden zijn gevonden).
[/list][*]Herstart de VU een of 2 maal via een complete herstart (niet alleen enigma).
[*]Test of de opnames werken.
[*]Test de timeshift.
[/list]
Bij mij heeft het bovenstaande er toe geleid dat alles naar behoren werkt.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp!

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #37 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 23 October 2012 - 11:12

Bij de instellingen via het menu van de VU krijg je foutmeldingen bij:
Initialiseren HD (fout: directory hdd/movie ontbreekt)


snap ik geen hout van. Geen enkele box (zonder interne harddisk) geeft bij mij die melding als ik een USB stick initialiseer!

Opname locatie wijzigen (fout: directory hdd/movie ontbreekt)


Da's logisch, omdat de instellingen nog op /hdd/movie staan. Kies een ANDERE directory (ook voor de timeshift lokatie) en dan vindt hij het wel goed. Heb ik getest, werkt goed. Kiezen van een lokatie is wel lastig, het geheim is dat je op "OK" moet drukken en dan op "P+" om te kunnen bladeren. Moet ik nog steeds iets aan doen...

Starten van een opname of timeshift (fout: directory hdd/movie ontbreekt of HD is niet aanwezig)


Da's dezelfde reden als de voorgaande - je opnamepad is /media/hdd/movie en die bestaat niet, dat hadden we al eerder vastgesteld.

Bij mij heeft het bovenstaande er toe geleid dat alles naar behoren werkt.


Ik hoop alleen niet dat anderen dit ook gaan doen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #38 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 23 October 2012 - 11:16

...de externe HD als SDA1 (en niet als USB)...


Wat voor disk heb jij? Bij mij - op 4 verschillende boxen - mount een USB disk altijd keurig onder zijn label, of onder /media/usb. Nooit onder /media/sda1.
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #39 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 23 October 2012 - 11:18

Eigenlijk zou het leven veel makkelijker zijn als de default opname lokatie niet een of ander hard gecodeerd pad was uit een grijs verleden, maar simpelweg "De grootste lokale disk" of iets van dien aard. Als ik DAT nou eens implementeerde zijn we volgens mij van heel het interne/externe disk geneuzel verlost, toch?
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,726 posts

+1,741
Excellent

Posted 23 October 2012 - 11:49

Behalve voor mensen met een NAS, die hebben helemaal geen "lokale disk".

Ik ben eerder voorstander van "geen default", dan kan er ook niks fout gaan. Gewoon een foutmelding geven ("opname folder is niet ingesteld" oid) als het pad benaderd wordt maar er geen is. Dat dwingt iedereen dat gewoon een keer goed te zetten.

Je kunt immers nooit defaults verzinnen die altijd, overal, en in alle gevallen werken. En dus krijg je allerlei vage klachten van mensen bij wie de bedachte default net even niet (lekker) werkt.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: ET9000, HDD, Mount

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users