Jump to content


Photo

HD PiP welke chipset?

PiP

  • Please log in to reply
28 replies to this topic

Re: HD PiP welke chipset? #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 31 July 2012 - 19:17

Ik heb wel een fototje voor je, de kwaliteit is niet je van het, maar geeft wel aan hoe klein dit is, er draait een ubuntu distro op, maar zonder x-server daar er geen primaire vga kaart aaanwezig is, en je dus niets zichtbaar kan maken.

Standaard zit er een webbrowser op (chrome)
Het apparaat boot vanaf een flash, om vervolgens de ubuntu omgeving vanaf een usb stick in te laden, dat is wat mij betreft een punt van verbetering, dat kan sneller, of er is geen usb3 usb-stick gebruikt ;)



http://www.reel-mult...de_Series_3.pdf[edit]Foto en pdf toegevoegd[/edit]

Attached Files


Edited by Tech, 31 July 2012 - 19:21.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD PiP welke chipset? #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 July 2012 - 19:44

Zijn dat rechts gewone PCI-slots, allemaal, of alleen de linker twee? Rechts daarvan lijken tuners te zijn?

Met de juiste driver zou je best X op een stb kunnen draaien, maar da's (inderdaad) niet zo zinvol...

Maar ben nog steeds erg benieuwd naar de multimedia features van deze atom. De atoms in mijn nettopjes kunnen niet eens 1080i weergeven :lol: Maar dat zijn natuurlijk wel heel andere atoms.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: HD PiP welke chipset? #23 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 31 July 2012 - 19:49

Het is vrij gebruikelijk dat videochips van tegenwoordig acceleratie hebben voor diverse codecs. Dat betekent echter niet dat ze hardwarematig decoderen: Het meeste "vernuft" wordt nog altijd door de processor gedaan, enkel de rekenintensieve taken door de hardware. Ik kan me goed voorstellen dat je op die manier ook 2 streams kunt decoderen op een Atom.

Re: HD PiP welke chipset? #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 July 2012 - 19:57

Op een core i7 kom je daar wel mee weg, maar een atom trekt dat echt niet! Gaat je ook een berg stroom kosten zo. De kracht van een stb-SoC is juist dat bijna alles in hardware gebeurt met heel weinig stroomverbruik. Daarom ben ik ook nog wat afwachtend t.o.v deze multimedia-atom.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: HD PiP welke chipset? #25 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 31 July 2012 - 20:07

De wet van Moore zal alle snelheidsproblemen op een bepaald moment oplossen... Ik zie dan ook niet zozeer een probleem wat betreft rekenkracht, maar wel wat betreft robuustheid: Voordeel van een stb-SoC is dat de de tuner- en MPEG-afhandeling buiten de computer om gebeurd. Probleempjes als dat het beeld even hapert omdar ger besturingssysteem de MPEG-decoder net iets te weinig processortijd geeft komen op een PC regelmatig voor, maar zijn op een STB onbestaande, en ondanks het feit dat op een STB zeer kleine buffers gebruikt worden om snel zappen mogelijk te maken.

Re: HD PiP welke chipset? #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 1 August 2012 - 20:04

Zijn dat rechts gewone PCI-slots, allemaal, of alleen de linker twee? Rechts daarvan lijken tuners te zijn?

Met de juiste driver zou je best X op een stb kunnen draaien, maar da's (inderdaad) niet zo zinvol...

Maar ben nog steeds erg benieuwd naar de multimedia features van deze atom. De atoms in mijn nettopjes kunnen niet eens 1080i weergeven :lol: Maar dat zijn natuurlijk wel heel andere atoms.


Als je goed kijkt zie je in het midden met mainboard(je) met daarnaast de usb->netwerk converter.
Helemaal aan de rechterkant staat de Netceiver met drie sloten voor de tuners, op de foto zie je twee dvb-s2 tuners en één dvb-c tuner., de Netceiver kan dus buiten de box geplaatst worden !

Ik heb in totaal 3 netceivers (in de kelder) waarvan 1 met 3 dvb-s2 twintuners erop, de andere heeft 2 dvb-c tuners en de derde heeft één dvb-t tuner, de Netceivers zitten allemaal in een eigen v-lan en alle reel apparatuur kan gebruik maken van de tuners in die v-lan, Je hoeft dus geen coax leidingen te leggen, 1 netwerk kabel is genoeg om alles te kunnen bekijken :)
In theorie zou het soepel moeten lopen, de praktijk wijst helaas anders uit, de Netclients van de eerste generatie waren helaas te licht wat voor een niet altijd even stabiele werking gaf, dat is met de laatste versie dus echt opgelost, de hardware die in de AVG3 gebruikt wordt is identiek aan die in de netclient.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD PiP welke chipset? #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 August 2012 - 20:06

Zet die een hele transponder op ethernet? Op ip- of ethernet-niveau?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: HD PiP welke chipset? #28 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 1 August 2012 - 20:15

Bij mijn weten op ethernet, vandaar dat ook gekozen is de zaak in een v-lan te zetten, de meeste routertjes gaan namelijk onderuit van de data die eruit komt ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD PiP welke chipset? #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 August 2012 - 20:19

Zo'n vermoeden had ik al. IP is waarschijnlijk ook een stuk lastiger in hardware (uC?) te maken. Maar wel een stuk mooier natuurlijk...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: PiP

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users