Jump to content


Photo

Oscam experimental build versie

oscam

  • Please log in to reply
103 replies to this topic

#1 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2013 - 00:07

Hallo,

klopt het dat de build versie in de experimental feed van PLi vrij oud is? Ik kan nu versie 7365 downloaden maar niet nieuwer. Heeft dit een specifieke rede die ik niet weet?

Dank en groet,

Chant

Re: Oscam experimental build versie #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 January 2013 - 09:00

Ja dat klopt, om diverse redenen hebben we geen actuele versie van oscam in de feeds. Er zijn twee alternatieven: downloaden van een binary bij streamboard of zelf compileren vanaf source (svn), dat laatste zou ik willen aanraden.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam experimental build versie #3 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2013 - 09:28

Als ik op mijn linux machine een oscam zelf heb gemaakt, kan ik die versie dan op mijn et9000 gebruiken of moet ik een speciale versie builden voor de ET? En moet ik dan eerst de tools op de box installeren of kan het ook op een linux machine?

Re: Oscam experimental build versie #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 January 2013 - 09:30

D'r zit in de ontvangers een andere cpu (mips) dan in je computer (x86), dat gaat dus niet werken.

Volgens mij is er op 't web wel het een en ander geschreven over zelf compileren van oscam ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam experimental build versie #5 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2013 - 15:34

Ik compileer normaal op mijn linuxservertje wel zelf maar heb daar de juiste tools niet voor op de et9000. Zijn deze tools uit de PLi feed te krijgen of moet ik dan van alles manueel installeren?

Re: Oscam experimental build versie #6 raphor79

  • Senior Member
  • 103 posts

+6
Neutral

Posted 18 January 2013 - 15:50

Cross compiling van OSCam is hier te vinden.

http://www.streamboa...ng#dm800_mipsel

Re: Oscam experimental build versie #7 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2013 - 16:20

dank u!

Re: Oscam experimental build versie #8 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 18 January 2013 - 20:43

Of gebruik een build script :
http://www.streamboa...?threadid=34465
Lekker makkelijk nadeel je weet niet echt wat je doet. Maar er komt een goede versie uit rechtstreeks uit de svn van oscam.

Mzzl Mika

Re: Oscam experimental build versie #9 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2013 - 21:03

Hallo Mika,

Ik heb dat ook geprobeerd maar bij de ene versie wil hij libusb hebben en bij de andere staan de config files op de verkeerde plaats. Dat laatste is uiteraard makkelijk op te lossen maar wil een nette manier om het te installeren zodat het systeem zoveel mogelijk ongewijzigd blijft.
Maar ik probeer de Toolchain te installeren maar daar gaat het al fout. Er staat in de uitleg die 3 post hierboven is gelinkt dat je het als 'normale' user moet uitvoeren. Ik heb een gebruiker op de box aangemaakt en volg de uitleg dan ook op de letter nauwkeurig. Maar ik loop vrij snel vast aangezien er geen 'sudo' commando te vinden is op de box. Is dit vervangen door een alternatief of moet ik het gewoon als root uitvoeren? Indien ik het als root moet uitvoeren, waarom staat er dan expliciet dat het als normale gebruiker moet?

Dank

Edited by chant, 18 January 2013 - 21:04.


Re: Oscam experimental build versie #10 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2013 - 21:06

Als ik de Toolchain tar als root uitpak dan krijg ik de volgende meldingen:

tar: can't create directory 'mipsel-unknown-linux-gnu/mipsel-unknown-linux-gnu/lib': No such file or directory
tar: can't make dir mipsel-unknown-linux-gnu/mipsel-unknown-linux-gnu/lib/ldscripts: No such file or directory

Is dit een probleem?

Re: Oscam experimental build versie #11 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 18 January 2013 - 21:34

Ja het staat verkeerd op de OScam wiki..

Dit geeft errors:

sudo tar -xf Toolchain_mipsel-tuxbox-linux.Dreambox.SSL.tar.bz2 -C /opt/cross  

Dit niet:

sudo tar --exclude=terminfo -xf Toolchain_mipsel-tuxbox-linux.Dreambox.SSL.tar.bz2 -C /opt/cross  

Maar het werkte allebei na install :wacko:

Edited by Happysat, 18 January 2013 - 21:35.

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Oscam experimental build versie #12 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2013 - 22:40

En hoe zit het dan met het 'sudo' commando dat niet aanwezig is op de et9000?

Re: Oscam experimental build versie #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 18 January 2013 - 22:44

heeft niet zo veel nut op de box, alles draait daar als root, en er zijn geen andere accounts.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam experimental build versie #14 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2013 - 22:50

dan neem ik aan dat ik die tutorial ook volledig als root ga draaien. Ze hebben het nogal expliciet over 'normal' user. Maar root it is..

Re: Oscam experimental build versie #15 raphor79

  • Senior Member
  • 103 posts

+6
Neutral

Posted 18 January 2013 - 22:59

Bedoeling van deze tutorial is ook dat je hem op je linux servertje uitvoert en niet op de et9000.

Libusb heb je alleen maar nodig als je gebruik wilt maken van het smartreader protocol.

Re: Oscam experimental build versie #16 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2013 - 23:32

Ja ik merk het. Het uitpakken van de toolchain resulteert al in een vol geheugen op de box.
Ik ga hetzelfde proberen op mijn linux server.

Re: Oscam experimental build versie #17 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 19 January 2013 - 00:01

Als je dat scriptje gebruikt uit de link die ik poste kan je oscam bouwen op een linux pc / server.
Wat heb je voor een server ? en welke distro heb je er op geinstalleerd?

gr MiKa

Edited by mika-nl, 19 January 2013 - 00:04.


Re: Oscam experimental build versie #18 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 19 January 2013 - 08:28

Ik heb een CentOS server, versienummer weet ik zo even niet. Maar wel vrij recent. Welke link heb jij het over dan?

Re: Oscam experimental build versie #19 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 19 January 2013 - 15:04

Voor de goede orde: dit simplebuild script is niet bedoelt voor installatie op tuner boxen.
Als je geen linux bak hebt met ubuntu of debian maar wel een windows machine hebt zet er dan vmware player (geen licentie nodig) op en een of andere ubuntu vm ware distributie
pluk je zo kant en klaar van het web.

Zo doe ik het ook al meer dan een jaar en dat werkt prima.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam experimental build versie #20 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 19 January 2013 - 18:09

Of een distro ( peppermint http://peppermintos.com/ ) van usb stick starten.
Kan je op je usb stick bouywen op elke pc....


MiKa



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users