Jump to content


Photo

Oscam experimental build versie

oscam

  • Please log in to reply
103 replies to this topic

Re: Oscam experimental build versie #21 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 19 January 2013 - 19:29

Peppermint is de beste keuze op virtualbox met simplebuild, retesnel :)

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Oscam experimental build versie #22 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2013 - 19:59

Ik heb dus een CentOS installatie en daar kan het wel op. CentOS is ongeveer hetzelfde als Fedora. Geen VM o.i.d. nodig. Maar dank.
Als ik het dus goed begrijp dan is het compilen op de box niet zonder meer te doen. En dat is ook niet echt nodig. Maar als ik ga compilen hoe kan ik dan aangeven dat ie de configfiles standaard op "/etc/tuxbox/config/oscam-experimental/" ?
Ik weet dat ik dat kan aangeven bij het starten maar ik wil het graag 'native' ingebakken hebben. Net zoals de standaard PLI Oscam builds.

Chant.

Re: Oscam experimental build versie #23 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 21 January 2013 - 01:12

Maar als ik ga compilen hoe kan ik dan aangeven dat ie de configfiles standaard op "/etc/tuxbox/config/oscam-experimental/" ?



Attached File  cfg-dir.png   45.6KB   61 downloads

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Oscam experimental build versie #24 raphor79

  • Senior Member
  • 103 posts

+6
Neutral

Posted 21 January 2013 - 07:49

Of vanaf de command line

make CONF_DIR=/etc/tuxbox/config/oscam-experimental


Re: Oscam experimental build versie #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 21 January 2013 - 10:49

Ik heb dus een CentOS installatie en daar kan het wel op. CentOS is ongeveer hetzelfde als Fedora.

Nou dat kun je niet zo stellen hoor! Vanaf Fedora wordt RedHat Enterprise gefabriceerd en daar is dan CentOS weer op gebaseerd. Alleen: RedHat Enterprise is een "proven technology" product, oftewel, Fedora is nu bij versie 18, en de basis voor RHEL is Fedora 12 ofzo.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam experimental build versie #26 raphor79

  • Senior Member
  • 103 posts

+6
Neutral

Posted 21 January 2013 - 11:34

Dit zijn de stappen om oscam te cross compilen op je CentOS server (getest op 6.3).

Installeer eerst de benodigde packages.
yum install wget subversion make dialog

Heb je een 64-bit versie, installeer dan nog de volgende packages.
yum install glibc.i686 libzip.i686

Installeer de toolchain, je kunt zelf kiezen of je wel of niet SSL ondersteuning wilt.
wget http://www.streamboard.de.vu/wbb2/tut-pics/toolchains/Toolchain_mipsel-tuxbox-linux.Dreambox.tar.bz2
mkdir -p /opt/cross
tar jxf Toolchain_mipsel-tuxbox-linux.Dreambox.tar.bz2 -C /opt/cross/

En nu kun je oscam zelf cross compilen voor de ET9000 met de opties die je zelf wilt.
svn checkout http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk oscam-trunk
cd oscam-trunk
make config
make CROSS=/opt/cross/mipsel-unknown-linux-gnu/bin/mipsel-unknown-linux-gnu- CONF_DIR=/etc/tuxbox/config/oscam-experimental

De gecompileerde binary voor de ET900 ligt dan in de map Distribution.

Re: Oscam experimental build versie #27 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 21 January 2013 - 20:30

Dank dank, hiermee ga ik er zeker uitkomen. Als het gelukt is leet ik het nog even weten.

Re: Oscam experimental build versie #28 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 21 January 2013 - 21:15

Staat gewoon op de wiki pagina: http://www.streamboa.../crosscompiling
Maar ik zou voor simplebuild gaan aangezien je daar als leek meer dingen handiger in kunt stellen!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam experimental build versie #29 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 22 January 2013 - 13:47

Het is gelukt met simplebuild. Inderdaad een stuk gebruiksvriendelijker dan zelf builden. Zelf builden ging wel maar dan alleen voor de linux computer waar ik het op wilde draaien. Had me nog niet verdiept in het compilen voor de MIPS boxen.
Maar dat hoeft nu niet meer. Het werkt als een speer. Dank allen!

Re: Oscam experimental build versie #30 jimmya3

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 22 January 2013 - 15:58

Ja dat klopt, om diverse redenen hebben we geen actuele versie van oscam in de feeds. Er zijn twee alternatieven: downloaden van een binary bij streamboard of zelf compileren vanaf source (svn), dat laatste zou ik willen aanraden.


Mag ik vragen wat deze redenen zijn dan ?

Re: Oscam experimental build versie #31 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 22 January 2013 - 18:26

De oscam build zorgde vaak voor het mislukken van de openpli nightly image builds. Dit omdat de oscam source servers niet altijd even goed bereikbaar zijn.
Daarnaast werd hier nogal bovenmaatst oscam gesupported, het ging de laatste tijd veel te vaak de wansharing kant uit en dat is een onderwerp wat niet besproken wordt hierzo.
Om aan beiden een einde te maken is de nightly oscam build verwijderd en afgesproken dat hier geen topics over oscam gestart mogen worden.
Hiervoor kun je terecht op streamboard.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam experimental build versie #32 jimmya3

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 22 January 2013 - 20:06

Oh ja nee vroeg het me gewoon af...

zijn inderdaad zeer begrijpelijke redenen !

Re: Oscam experimental build versie #33 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 23 January 2013 - 15:56

Voor die personen die thuis zelf hun image builden, en ook hun box updaten via hun eigen pc.

Hier een openpli recipes-local,

Met cvr-image en oscam experimental zonder pcsc (static libusb added)
en oscam experimental met pcsc support ccid 1.4.4 libpcsclite 1.7 libusb1 (libusb voor oscam dynamiccally linked)

Hoe te gebruiken,

Clone je git zoals altijd.
Clone je git voor uw box.

Dan moet je de folder Recipes local in de git ~/<uw openplidir>/openpli-oe-core/meta-local
vervangen door diegene die hierbij gepost is.

Om te builden,

doe enkel
cd to ~/<uw openplidir>/openpli-oe-core/build-<uw box>/
source env.source
bitbake -b cvr-image

Dit zal de volledige openpli builden met feed en de extra oscam en oscam pcsc

U zal de git normaal kunnen updaten.

succes

Attached Files



Re: Oscam experimental build versie #34 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 27 January 2013 - 22:11

Dank voor deze aanvulling.

Re: Oscam experimental build versie #35 Franske05

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 9 February 2013 - 12:54

TNT in Frankrijk heeft een wijziging doorgevoerd waardoor de HD zenders met de oude Oscam versie niet meer te zien zijn. Blijkbaar is het probleem in de laatste versies van Oscam alweer opgelost.

Zou het daarom mogelijk een nieuwe build van Oscam in de feed te plaatsen, zodat deze zenders weer beeld geven? Ik begrijp het beleid mbt misbruik, maar wellicht is het handig periodiek een nieuwe versie van Oscam mee te sturen dan blijft alles up-to-date?

Re: Oscam experimental build versie #36 bunbun

  • Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 16 September 2013 - 14:34

Misschien een wat "omslachtiger" manier maar ik  bouw oscam in mijn eigen OpenPLi bouw-omgeving. In enigma2-plugin-softcams-oscam.bb pas ik de SVN-versie aan.

Daarna via bitbake enigma2-plugin-softcams-oscam bouw ik de package.

 

Voordelen: je maakt gebruik van dezelfde build-omgeving als je OpenPLi image en beschikt over een package

Nadeel: pak omslachtiger (opzetten OpenPLi omgeving).


Edited by bunbun, 16 September 2013 - 14:34.


Re: Oscam experimental build versie #37 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 16 September 2013 - 14:42

Meld even welke versie (SVN revisie) nu de "juiste" is, dan maak ik die wel default.

We hebben geprobeerd om de SVN gewoon te laten "volgen", maar dat gaf teveel problemen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Oscam experimental build versie #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 September 2013 - 16:20

Ik heb aangegeven dat als er een interessante update zou zijn, dat ik de SVN-pin zou aanpassen, maar daar heb ik nooit meer wat op gehoord...

 

Daar staat tegenover, wat precies in de head versie van oscam is er nu opgelost dan? Is het niet iets waar nog aan gewerkt wordt?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam experimental build versie #39 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 16 September 2013 - 19:02

De hele dvbapi module is over de kop gezet... werkt nu met sectionfilters en zapt als de brandweer.

Daarnaast is loadbalancer recent gefixed zodat channels bv niet meer onterecht op blacklist kunnen komen.

 

Lijkt me genoeg reden om weer ff te updaten ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam experimental build versie #40 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 16 September 2013 - 19:03

Allemaal leuk en aardig, maar wat we echt nodig hebben is het SVN nummer...

Edited by MiLo, 16 September 2013 - 19:06.

Real musicians never die - they just decompose



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users